forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Panna na wydaniu.

nitka - Sro 16 Kwi, 2014
Temat postu: Panna na wydaniu.
Witam,
Rozważam zakup swojej pierwszej lustrzanki. Wiem że nikt za mnie nie podejmie decyzji ale proszę o wskazanie jakiegoś kierunku.

Na wstępie podam że jestem totalnym laikiem w tej materii ale zamierzam podejść ambitniej i rozwojowo do tematu.

Mój budżet to max 3,5K pln.
1. Pentax K-30 + 18-135 F3.5-5.6 ED AL [IF] DC WR - (około 3,3k pln)
2. Pentax K-5 II + 18-55 mm WR - (około 3,3k pln)
Z czasem dokupić + Pentax DA 55-300mm f/4.0-5.8 ED SMC (900pln) + Pentax 35mm f/2.4 DA SMC AL. (700pln)

Wątpliwości:
1. Czytałem że obiektyw ma ogromne znaczenie co mnie nie dziwi ale jest to moja pierwsza lustrzanka i tak naprawdę nie wiem czego będę głównie oczekiwał od zestawu.
2. Zastanawiam się nad zasadnością kupowania tak rozbudowanego modelu jakim jest Pentax K 50II. Może lepiej wybrać K30 z teoretycznie lepszym obiektywem w zestawie?
3. Próbowałem jeszcze spojrzeć na temat wyboru od strony obiektywów w zestawie. Czy dla laika który jeszcze nie wie czego chce lepsze będzie 18-55 mm WR a może 18-135 WR na początek ?

Naprawdę nie wiem co wybrać, czuję się jak panna na wydaniu szczególnie że chodzi mi jeszcze po głowie jeden zestaw.

NIKON D5200 + 18-105 mm VR (około 3k pln.)
z czasem dokupić do tego AF-S DX 35 mm f/1.8G lub coś zbliżonego.

Namieszał mi w głowie jeden z wpisów na na stronie http://www.optyczne.pl

Co tu dużo pisać... System pentaxa tak na prawdę jest dla hobbystów i amatorów, a nie dla profesjonalistów, a nie oferuje tanich dobrych obiektywów. Używam pentaxa K5 i uważam, że to najlepszy aparat dx, ale jeśli ktoś chce i może sobie pozwolić na droższe i lepsze jakościowo obiektywy, to niestety polecam nikona, a kolejno canona.

Proszę o jakąś sugestię opartą na doświadczeniu.

muzyk - Sro 16 Kwi, 2014

K5ll od dazu najlepiej z czymś jaśniejszym - np. Tamronem 17-50 2.8.
Jeśli to stanowczo za dużo, to z tym wr.