forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Pierwsza lustrzanka do ok. 3000 zł (edycja 2015)

Wojmistrz - Czw 01 Sty, 2015
Temat postu: Pierwsza lustrzanka do ok. 3000 zł (edycja 2015)
Kontynuacja dyskusji na kolejny rok. Poprzednia dyskusja 2013/2014: http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=21166
karolonka - Pon 13 Lip, 2015

Witam zapisałam się do szkoły fotograficznej i szukam odpowiedniej lustrzanki. Niestety nie bardzo się znam do tej pory używałam jedynie zwykłych cyfrówek. Zastanawiam się na nikonem d7100 lub canonem 750d. Chciałabym taki żebym nie musiała go za chwilę wymieniać
dcs - Pon 13 Lip, 2015

Narzędzie jakim jest aparat powinnaś wybrać pod swoje potrzeby.

Jak masz zamiar robić zdjęcia z nietypowych perspektyw -ruchomy wyświetlacz może się przydać
i wtedy D7100 mimo że z lepszym wizjerem (i nie tylko), ale nieposiadający ruchomego wyświetlacza będzie gorszy.

karolonka - Pon 13 Lip, 2015

Ciężko mi w tej chwili określić do czego, ponieważ tak naprawdę zacznę dopiero we wrześniu zaznajamiać się z tematem. Tak naprawdę do wszystkiego wiadomo jak to w takiej szkole. O obiektywy na razie nie pytam na sam początek wystarczy mi standardowy. Chciałabym się w przyszłości zająć tym profesjonalnie. Może rzeczywiście nowszy aparat będzie lepszym rozwiązaniem
dcs - Pon 13 Lip, 2015

karolonka napisał/a:
Może rzeczywiście nowszy aparat będzie lepszym rozwiązaniem


D7200?

Lepiej starszy D7100 w takim samym zestawie + obiektyw Nikkor 35/1.8 dodatkowo
albo 17-50/2.8 do samego korpusu.

Ja bym wybrał D7000 z Sigmą 17-50/2.8 i 35/1.8

karolonka - Pon 13 Lip, 2015

a może nikon D5500?
dcs - Pon 13 Lip, 2015

Lepiej starszy model a różnicę w cenie dorzucić do lepszego obiektywu,
albo drugiego obiektywu.

Szczególnie gdy modele między sobą różnią się duperelami.

moronica - Pon 13 Lip, 2015

karolonka, a szkola nie dala wytycznych?
ja bym nie szla w nikony ponizej d7x00 jak myslisz o foto powaznie

karolonka - Pon 13 Lip, 2015

a z canonów co zaproponujecie?
dcs - Pon 13 Lip, 2015

http://www.optyczne.pl/29...Wst%C4%99p.html
karolonka - Pon 13 Lip, 2015

Ten niestety jest za drogi. Czyli nawet nikon D7000 jest lepszy niż D5500?
dcs - Pon 13 Lip, 2015

Ile masz kasy?
karolonka - Pon 13 Lip, 2015

Tak na serio to mam zamiar wziąć na raty więc rozglądam się za jakimiś korzystnymi. Myślę że około 4 tys
dcs - Pon 13 Lip, 2015

Lekko śmigany D7000 z Sigmą 17-50/2.8 kupisz za jakieś 2800-3000zł.
komor - Wto 14 Lip, 2015

Na raty pewnie nie da się kupić lekko śmiganego. Jeśli uda się w systemie ratalnym kupić D7100 z ową Sigmą 17-50/2.8 to będzie super. Następny etap to może być Nikkor 35/1.8G.
dcs - Wto 14 Lip, 2015

To to wiem,
ale jak można dostać kredyt, to i też można wziąć pożyczkę w "swoim banku" albo odnawialny.

karolonka - Wto 14 Lip, 2015

U mnie to tylko nowy wchodzi w grę, zawsze jest gwarancja w razie czego http://www.euro.com.pl/lu...-mm-ed-vr.bhtml myślę że zdecyduje na ten ewentualnie ten http://www.euro.com.pl/lu...-mm-ed-vr.bhtml lub ten http://www.euro.com.pl/lu...-mm-vr-ii.bhtml generalnie zdecyduję gdy wezmę każdy do rąk
Drey - Czw 23 Lip, 2015
Temat postu: Pomoc w wyborze aparatu... używany lub nowy - kwota 3000zł
Witam,

jest to mój pierwszy post na tym forum, więc chciałbym wszystkich serdecznie powitać!:)

Przechodząc do tematu:
szukam zestawu do fotografowania, który używałbym głównie na wycieczkach po kraju i za granicą (głównie słoneczne miejsca :) ) oraz na wycieczkach rowerowych. Zdjęcia zabytków, trochę krajobrazu i zdjęć typowo rodzinnych. Będzie to moja pierwsza lustrzanka.

Przeglądałem już kilka tematów i zaczynam mieć ogólny pogląd na sprawę. Pojawiła się jednak w mojej głowie dodatkowa opcja kupienia używanej puszki i do tego jakiegoś w miarę uniwersalnego obiektywu na start (18-105(140)) + jakaś stałka 50mm lub 35mm.

Moje opcje obecnie to: d5300 + obiektyw 18-105 (zalety według mnie: nowsza konstrukcja, lekki, więcej punktów AF)
Używana d90 + obiektywy (zalety: większa ergonomia - dodatkowy wyświetlacz i pokrętła poprawiające ergonomię, wbudowany silniczek)

Czy w tych pieniądzach warto rozważać jeszcze coś innego?

karolonka - Sro 29 Lip, 2015

Zdecydowałam się na nikona D7100 dziękuję za pomoc
Wojmistrz - Sro 29 Lip, 2015

Gratuluję wyboru. Liczymy na fotki w dziale "nasze zdjęcia". :smile:
Siraho - Sro 05 Sie, 2015

To jest mój pierwszy post na tym forum tak więc witam wszystkich. :) . Sprawa wygląda następująco. Zawsze jarałem sie fotografią, niestety nie posiadałem żadnego przyzwoitego sprzętu ale po pewnym czasie udało mi się odłożyć trochę pieniążków. Zdecydowałem się na zakup lustrzanki. Sęk w tym że lustrzankę miałem parę razy w w łapie tak więc jestem zielony. Czytałem trochę przez ostatni czas i osobiście mam dylemat między Nikonem d5300 a Canonem d700. Tak jak wspomniałem to będzie moja pierwsza lustrzanka ale nie chce kupować jakiejś używki za "500 zł" na allegro.
Na czym mi zależy:
-jak wiadomo przyzwoite zdjęcia ( wiem że po maszynie za takie pieniądze nie można spodziewać się cudów ale na jakiś czas wystarczy bo pewnie nawet jakbym dostał aparat za 10k to i tak bym nie potrafił go wykorzystać w 100%/ Zresztą nie zarabiam na robieniu zdjęć, to będzie po prostu hobby)
-chciałbym żeby video było w przyzwoitej jakości ( kusi to 60 fps w Nikonie ale gdyby nie bylo znaczącej różnicy to bym to olał na rzecz tańszego Canona ;) )
Tak więc proszę o pomoc :) .

Wojmistrz - Sro 05 Sie, 2015

Siraho, zastanów się, do czego ci te 50/60fps. Co innego gry, co innego filmowanie. Ja nagrywam na 24fps.
Siraho - Czw 06 Sie, 2015

No właśnie dlatego pytam :) . Myślałem że nagrywany film będzie o wiele płynniejszy i przyjemniejszy dla oka. Ale tak jak pisałem nagrywanie to jest sprawa drugorzędna. Chciałbym po prostu wiedzieć czy jest sens dokładać te ok. 200 zł do Nikona czy zbytniej różnicy nie ma między tymi modelami.
Z góry dzięki za odp. ;)

Wojmistrz - Czw 06 Sie, 2015

Ja wolał bym dołożyć 1000 do 70D :)
dcs - Czw 06 Sie, 2015

Bo klatkaż determinuje czas ekspozycji.
Jak nie chcesz migawki efektowej -chcesz uzyskać naturalnie wyglądający obraz, to dla 180stopni http://www.red.com/learn/...-angle-tutorial masz przy 25fps czas 1/50s -czyli obiekty w ruchu czy na szwenku może na poszczególnych klatkach być mocno rozmazany.
..nawet ruch ręki https://vimeo.com/73162080

[ Dodano: Czw 06 Sie, 2015 22:51 ]
https://www.youtube.com/watch?v=9-Jum6TrC1o

[ Dodano: Czw 06 Sie, 2015 23:09 ]
No i dochodzi jeszcze kwestia ekspozycji -czyli: czas ekspozycji, przysłona i ISO.
60fps daje większą możliwość przycięcia światła a więc np. czasami otwarcia bardziej przysłony dla mniejszej głębi ostrości.

No i dodatkowo zwiększa możliwości efektowe. np http://cinemashock.org/20...g-private-ryan/

komor - Pią 07 Sie, 2015

dcs napisał/a:
60fps daje większą możliwość przycięcia światła a więc np. czasami otwarcia bardziej przysłony dla mniejszej głębi ostrości.

A dla 24 czy 30fps nie da się tak samo skrócić czasu jak dla 60fps?

dcs napisał/a:
No i dodatkowo zwiększa możliwości efektowe. np http://cinemashock.org/20...g-private-ryan/

W cytowanym tekście jest mowa o skracaniu migawki, a nic nie ma o tym, żeby cały film był wyświetlany z nietypowym fps.

dcs - Pią 07 Sie, 2015

Jak skrócisz do tego samego czasu 1/125s -migawka 180 stopni dla 60fps,
to dla 30fps będzie to migawka 90stopni -czyli idziemy w kierunku efektu z "Saving Private Ryan"
https://www.youtube.com/watch?v=H4jIes3ywMo

Ruch jest mniej płynny na 45 stopniach https://vimeo.com/reddigitalcinema/videos/search:shutter/sort:date

Wojmistrz - Pią 07 Sie, 2015

dcs napisał/a:
No i dochodzi jeszcze kwestia ekspozycji -czyli: czas ekspozycji, przysłona i ISO.
60fps daje większą możliwość przycięcia światła a więc np. czasami otwarcia bardziej przysłony dla mniejszej głębi ostrości.
Po 1, na wolniejszej migawce nie musisz podnosić ISO/wzmacniać decybeli, a po 2, do przycięcia światła służą filtry ND (oczywiście pozostaje temat umiejętności pracy z nimi), po 3, płytka głębia przy filmowaniu, oprócz niektórych scen, gdzie jest to środkiem wyrazu, jest wielkim problemem, dlatego małe matryce spisują się lepiej niż te wielkie.
W aparatach, plusem dużych matryc jest świetna jakość na ciemniejszych szkłach. Osobiście przy filmowaniu 6D pozbyłem się praktycznie wszystkich jasnych szkieł i teraz zaczynają się one od f/2.8. Poza tym, 24fps mi najbardziej odpowiada, pomimo migawki 1/50s, a nie 1/48s, i tak potem to idzie na płyty BD. Jak ktoś chce sobie filmować nawet na 120fps (tak filmują dzisiejsze kamery 4k w trybie FullHD), to niech sobie filmuje. 60fps filmuje tylko kiedy potrzebuję slow motion, a to załatwiam na 720p.

komor - Pią 07 Sie, 2015

dcs napisał/a:
Jak skrócisz do tego samego czasu 1/125s -migawka 180 stopni dla 60fps,
to dla 30fps będzie to migawka 90stopni -czyli idziemy w kierunku efektu z "Saving Private Ryan"

Dlaczego uważasz, że ważniejsze jest patrzenie na tradycyjne kąty migawki, które dziś nie mają żadnego przełożenia technicznego? Czy nie istotniejsze jest, jakie ostatecznie wychodzą czasy naświetlania, a nie ile to stopni wychodzi? Czy efekt będzie inny dla 1/125 nagrywanej w 30fps niż dla tych samych 1/125 nagrywanej w 60fps? (przy założeniu, że emisja i tak jest 24 czy 25 czy 30 fps na docelowym medium)

dcs - Pią 07 Sie, 2015

komor napisał/a:
Dlaczego uważasz, że ważniejsze jest patrzenie na tradycyjne kąty migawki...
Czy efekt będzie inny dla


Właśnie dlatego że efekt będzie inny.
A dlaczego miałbyś oglądać w 24 czy 25 czy 30 fps?

komor - Pią 07 Sie, 2015

dcs napisał/a:
Właśnie dlatego że efekt będzie inny.

Ja nie mam zdania i dlatego właśnie pytam. Ale nie wydaje mi się, żeby był inny, skoro będą te same czasy migawki i ta sama docelowa ilość klatek (w docelowym medium).

dcs napisał/a:
A dlaczego miałbyś oglądać w 24 czy 25 czy 30 fps?

Nie wiem. :) Youtube od 2014 roku (już? dopiero?) wspiera odtwarzanie 60 fps, Vimeo ciągle jedzie na 30 fps.

Wojmistrz - Pią 07 Sie, 2015

Ale przecież to się opiera na naszych przyzwyczajeniach, jak nasz mózg odbiera ten obraz. Nowe pokolenie, nie jest do końca "skażone" takim postrzeganiem, ale co powiedzmy 30+ tak. Do tego mózg dostrzega, że czegoś brakuje i podświadomie zmienia nasze postrzeganie. O czym mowa? Jeśli klatkarz i czas są dostosowane, smuga miedzy klatkami się uzupełnia w rytmicznym czasie 1:1 (180°), zmiana tego w jakim ujęciu, od razu niepokoi mózg i w ten sposób przykuwamy bardziej wzrok. Nagrywanie na krótszym czasie ekspozycji, o ile nie zostanie to potem zdławione przy obróbce ładnie wygląda przy zatrzymaniu odtwarzania, ale przy wolnym klatkarzu (24-30) może powodować widoczne skoki.
dcs - Pią 07 Sie, 2015

Wojmistrz, o czym ty piszesz?

30+ nie oglądają telewizji, filmów na telewizorze i mają przyzwyczajenia z analogowego kina?
Jakie masz odświeżanie w telewizorze: "smuga miedzy klatkami się uzupełnia w rytmicznym czasie 1:1 (180°)"?

Wojmistrz napisał/a:
zmiana tego w jakim ujęciu, od razu niepokoi mózg i w ten sposób przykuwamy bardziej wzrok. Nagrywanie na krótszym czasie ekspozycji, o ile nie zostanie to potem zdławione przy obróbce ładnie wygląda przy zatrzymaniu odtwarzania, ale przy wolnym klatkarzu (24-30) może powodować widoczne skoki.

O matko!

To się z tobą dzieje jak oglądasz w telewizorze, albo jak twoje dzieci grają w gierkę?

Wojmistrz - Pią 07 Sie, 2015

No te szkoły filmowe strasznie ogłupiają, co nie? :mrgreen:
komor - Pią 07 Sie, 2015

Ale ja powrócę jeszcze do nurtującego mnie pytania. Te przyzwyczajenia, które mamy (lub już nie), biorą się z przyzwyczajenia do czasu ekspozycji 1/50, a nie z jakichś 180°, które nic dziś nie znaczą. Jedyna różnica może się pojawić, jeśli materiał 60 fps (nagrany, no powiedzmy z migawką 360° :) czyli 1/60) ma czas ekspozycji w zasadzie tradycyjny, ale klatek dwa razy więcej, czyli każdą z ekspozycji krócej oglądamy na ekranie w stosunku do wariantu 30 fps, gdzie każda klatka (o ekspozycji 1/50) wyświetlana jest przez 1/30 s.
dcs - Pią 07 Sie, 2015

Wojmistrz, Nie chce mi się dyskutować, bo tu same wyobrażenia na temat fps, a nie fakty.
Cytat:
jeśli klatkarz i czas są dostosowane, smuga miedzy klatkami się uzupełnia w rytmicznym czasie 1:1 (180°), zmiana tego w jakim ujęciu, od razu niepokoi mózg i w ten sposób przykuwamy bardziej wzrok.

-tylko że tak to nie działa/ło
Nawet w kinie za młodości powinieneś być bardzo zaniepokojony, bo były do dawna dodatkowe migawki w projektorach kinowych.

Movie projector
Shutter
"Modern shutters are designed with a flicker-rate of two times (48 Hz) or even sometimes three times (72 Hz) the frame rate of the film, so as to reduce the perception of screen flickering." https://en.wikipedia.org/wiki/Movie_projector#Shutter

No i jeszcze to https://en.wikipedia.org/wiki/Flicker_fusion_threshold
i to https://en.wikipedia.org/wiki/Interlaced_video

24fps wybrano z oszczędności jako minimalną liczbę klatek przy której kolejno wyświetlane nieruchome obrazy dają wrażenie (w miarę) płynnego ruchu:
-połowa zużytego filmu podczas kręcenia filmu (w porównaniu z 48fps)
-połowa zużytego filmu na kopie kinowe
-polowa zmian taśm podczas jednej projekcji
-mniejsze prawdopodobieństwo zrywania taśmy lub perforacji bo mniej o połowę cykli przesunięcia i zatrzymania na klatce
itd
a nie dla jakości.

[ Dodano: Pią 07 Sie, 2015 15:25 ]
komor, A gdzie tu pytanie?

Siraho - Sob 08 Sie, 2015

Widze panowie sie rozpisali a ja dalej nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytanie z poprzedniej strony :) .
dcs - Sob 08 Sie, 2015

Siraho,
http://www.dpreview.com/r...632542785090725
[D5300 obrazuje bardzo podobnie albo wręcz tak samo jak D7200]

heeros - Pon 31 Sie, 2015

Jaki możecie mi polecić model lustra pod fotografowanie koncertów i do tego jakiś sensowny (najlepiej oczywiście jasny) tele obiektyw? Posiadam już belzusterkowca w systemie mirco 4/3, lecz tam mam dość ograniczony wybór wśród tego typu "szkieł". Wstępnie myślałem o Canonie 600d (body) plus dobre szkło pod moje potrzeby. Sugerowano mi też abym może rozważył zaawansowany kompakt FZ1000 z uniwersalnym zakresem ogniskowych, ale nie wiem czy jest to dobre rozwiązanie.
Wojmistrz - Pon 31 Sie, 2015

FZ1000 mógłby być niezłym rozwiązaniem.
3000zł (jak rozumiem) na korpus i szkło, to dość mało, dlatego skupił bym się na używanym sprzęcie. Poszukał bym Sigmy lub Tamrona 70-200mm f/2.8, co jest wydatkiem 1500-2000zł, a za resztę szukałbym korpusu. Pozostaje wybór systemu.

heeros - Wto 01 Wrz, 2015

Wojmistrz napisał/a:
FZ1000 mógłby być niezłym rozwiązaniem.
3000zł (jak rozumiem) na korpus i szkło, to dość mało, dlatego skupił bym się na używanym sprzęcie. Poszukał bym Sigmy lub Tamrona 70-200mm f/2.8, co jest wydatkiem 1500-2000zł, a za resztę szukałbym korpusu. Pozostaje wybór systemu.


No właśnie budzetowo to tak do 5 tys ze szkłem lub nawet nieco wiecej moge dać jeśli przelozy się to na jakość. Posiadam też bezlusterkowca system micro 4/3 omd e-m10 ze stalkami 25 oraz 45mm 1.8. Ale ma ograniczony wybor szkieł typu tele. Wojmistrz a pod takiego Tamrona jakie body bys polecal rozważyć?

Wojmistrz - Wto 01 Wrz, 2015

heeros, a w jaki system chcesz wejść?
heeros - Wto 01 Wrz, 2015

Wojmistrz napisał/a:
heeros, a w jaki system chcesz wejść?
Na razie od ponad pół roku jestem w systemie micro 4/3 i mam w nim sumie jedno szkło sensowne typu tele Olympus 40-150mm f/2.8 Pro M.Zuiko Digital ED. W tym systemie na pewno pozostanę, ale nie wykluczam też poszerzenia asortymentu. I zastanawiam się właśnie czy zainwestować w lustro czy też ten FZ1000.
xoskar24x - Pon 07 Wrz, 2015

Bardzo szybkiej pomocy potrzebuję ! wszystkie obiektywy 18-105
Mam do kupienia używaną D5300 za 2tys , d5500 nową za 3500zł
D7100 używaną za 3400zł z dodatkowym 35mm
Lub D7200 za 4tys używana
Fotografia podstawowa/średniozaawansowana potrzebowałbym sprzętu trochę bardziej przyszłościowego , moje fundusze to ścisłe 3500zł lecz jeżeli by naprawdę było warto mógłbym wyskrobać coś więcej ..
Fotografuję krajobrazy , auta , ludzi

komor - Pon 07 Wrz, 2015

Bierz D7100.
xoskar24x - Pon 07 Wrz, 2015

Jak ma się D7100 do D7200 ? jak duża jest różnica między tymi aparatami ?
Co na plus w jednym , a co w drugim , który bardziej wart Swojej ceny ?

Sunders - Pon 07 Wrz, 2015

xoskar24x napisał/a:
Jak ma się D7100 do D7200 ? jak duża jest różnica między tymi aparatami ?


"W D7200 nowy procesor obrazu EXPEED 4 i najprawdopodobniej powiększony bufor pozwoliły polepszyć osiągi trybu seryjnego. Rozszerzono także możliwości trybu filmowego o tryby Full HD 60p i 50p oraz funkcję filmów poklatkowych. Dodano również wbudowany moduł komunikacji bezprzewodowej Wi-Fi."

xoskar24x - Pon 07 Wrz, 2015

Który bardziej warty ceny ?
D7100 z dodatkowym obiektywem za 3400zł czy d7200 kit za 4tys zł oby dwa używane

[ Dodano: Pon 07 Wrz, 2015 19:03 ]
D7100 odpada .. D7200 bardzo mnie kusi ale budżet trochę mały , d5500 jest nowy i taką sumę mam, tylko to jest dość niska półka bodajże i do bardziej zaawansowanego użytku się nie nadaję , a poza tym to nie dużo różniąca się lustrzanka od d5300 które mam za 2tys , a to chyba nie dużo

laylaKr - Nie 13 Wrz, 2015

Witam, jestem posiadaczką Olympusa E-420 od 7 lat. Generalnie tego aparatu używałam na wyjazdy lub po prostu do fotografii dla zabawy. Od jakiegoś roku zaczęłam interesować się poważniej fotografią i stwierdziłam, że potrzebuję lepszego sprzętu. Robię sporo zdjęć sportów ekstremalnych (downhill, motocross) dlatego zależy mi na tym aby aparat miał szybki AF oraz żeby nie miał problemów z wykonywaniem zdjęć w warunkach gdzie jest dość ciemno (np. las). Dobrze byłoby również gdyby aparat radził sobie z wykonywaniem zdjęć seryjnych. Najlepiej żeby aparat miał również funkcję nagrywania filmów. Generalnie żeby zdjęcia wychodziły ostre. Maksymalna cena jaką mogę zapłacić za taki aparat z obiektywem to 3500 zł. W grę wchodzi nowy Canon lub Nikon, ponieważ nie mam zaufania do kupowania używanych sprzętów elektronicznych ;) Dziękuję za wszystkie rady :)
herrpuzon - Czw 24 Wrz, 2015

Witam chcę kupić żonie aparat na urodziny (jej wymarzony prezent) lubi robić zdjęcia ma taki cyfrowy aparat badziewny.... Dlatego chce jej kupić naprawdę dobry i chcę żeby jej służył długo bo nie wiem kiedy będzie mnie stać kupić kolejny....
Sklep stacjonarny to podstawa bo za duża kwota przez internet... RTV, Media Expert itp.
Budżet to max 4600 zł
Znalazłem takie:
http://www.euro.com.pl/lu...-mm-ed-vr.bhtml
http://www.euro.com.pl/lu...d-vr.bhtml#opis
http://www.euro.com.pl/lu...?link=recViewed
http://www.euro.com.pl/lu...?link=recViewed
Naprawdę maksimum to (jeżeli warto):
http://www.euro.com.pl/lu...m-vc.bhtml#opis


Czy może inny model za tą kwotę lepszy będzie ??
Czy jest duża różnica w jakości zdjęć w aparacie za 3500 a 4500 zł??
Dodatkowa informacja to że będzie filmy tym aparatem kręcić ale to dodatkowo najważniejsze zdjęcia.


Dziękuje za odpowiedź

Pawmen - Pon 26 Paź, 2015
Temat postu: lustrzanka
Witam Wszystkich forumowiczów.
Jestem zainteresowany kupnem nowego aparatu "lustrzanki" do 3000-3500zł Myślałem o NIKON D5300. Chciałbym dokupić jeszcze obiektyw. Jestem amatorem ale zależy mi na pięknych zdjęciach i takich także w ruchu. Wyjeżdżam na narty i chciałbym popstrykać jak rodzinka zjeżdża. Nie potrzebuję modułów GPS i WIFI Wydaje mi się że to jest zbędny gadżet.
Proszę Szanownych Forumowiczów o pomoc.

Z góry bardzo dziękuję.

hijax_pl - Pon 26 Paź, 2015

Pawmen, przeniosłem do odpowiedniego wątku. Przyjemnej lektury.
dcs - Pon 26 Paź, 2015

Pawmen, masz jakieś wymagania odnośnie (krotności) zooma np. wynikające z poprzednio posiadanego aparatu?

Podaj model aparatu jaki posiadałeś i czy zooma ci starczało / czy chciałbyś więcej,
ewentualnie: nie wykorzystywałeś całego posiadanego zakresu.

dadidek79 - Pon 23 Lis, 2015
Temat postu: lustrzanka
witam serdecznie padł mi aparacik fujifilm S5600.Zamierzam kupić lustrzaneczkę a jestem amatorem i potrzebuję porady co sensownego za ok 3000 zł
Wojmistrz - Pon 23 Lis, 2015

forum.optyczne.pl Strona Główna » Optyczne » Cyfrowe lustrzanki » Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej » Pierwsza lustrzanka do ok. 3000 zł (edycja 2015) Zapraszam do lektury.
dadidek79 - Pon 23 Lis, 2015

raczej tamte propozycje przekraczają moje mozliwośći zaznaczając że chciał bym kupić nową
komor - Wto 24 Lis, 2015

dadidek79, przeczytałeś regulamin tego forum? Czemu zakładasz nowy temat, skoro jest gotowy, przyklejony, bo pytanie jest ciągle to samo? No i czemu nadałeś mu tytuł „Lustrzanka”, skoro to nic konkretnego nie mówi, bo cały dział forum jest o lustrzankach? Złączam Twoje pytanie do odpowiedniego przyklejonego tematu.

dadidek79 napisał/a:
raczej tamte propozycje przekraczają moje mozliwośći

Przecież podałeś budżet do 3000 zł, na przykład polecany tu Nikon D5300 + 18-105mm nie przekracza tego budżetu. Na początek to świetny zestaw.

piotrek_84 - Wto 24 Lis, 2015

Witam wszystkich to mój pierwszy post i szukam porady,po dużej burzy mózgów jestem chyba zdecydowany na lustrzankę Nikon D5200, pytanie brzmi z jakimi obiektywami w zestawie ją brać:
1.AF-S DX Nikkor 18-55 mm VR II, Tamron AF 70-300 f/4-5,6 DiLD Macro 1:2
czy
2.AF-S DX Zoom-Nikkor 18-105 mm ED VR
zależy mi na tym który będzie bardziej wszechstronny, zdjęcia krajobrazów, ludzi, ruch.
Chciałbym też dokupić pierścienie pośrednie do tego żeby się trochę pobawić makro fotografią i tu się nasuwa drugie pytanie jakie?? lub zachwalanego przez wielu raynox dcr-250, co będzie lepsze?
czy w
ogóle to się da wszystko pogodzić w takim budżetowym zestawie czy takie rzeczy tylko w ERZE??:)

dcs - Wto 24 Lis, 2015

Może korpus + http://www.ceneo.pl/32696...KHBUmerhs9_Ggs0 Tyle że to w sumie 3tys. zł.

[ Dodano: Wto 24 Lis, 2015 13:43 ]
lub http://www.ceneo.pl/19792673


http://www.optyczne.pl/po...3=624&add4=1261

piotrek_84 - Wto 24 Lis, 2015

dcs napisał/a:

lub http://www.ceneo.pl/19792673

rozumiem że ten zestaw byłby lepszym wariantem od tych co podałem??
a co z pierścieniami??polecił byś jakieś?

dcs - Wto 24 Lis, 2015

Ten Tamron nie ma stabilizacji i jest słabiutki.
Za ile?

piotrek_84 - Wto 24 Lis, 2015

pierścienie?? jeśli o nie chodzi to budżetowo 200-300, będzie coś z tego? warto oprócz tego dokupić raynox dcr-250?
dcs - Wto 24 Lis, 2015

Zacznij od Raynoxa.

Zestaw z Nikkor 55-300mm będzie za drogi?

piotrek_84 - Wto 24 Lis, 2015

problem w tym że chciałbym to na raty i najlepiej 0% :)

no ciut za drogi :)

dcs - Wto 24 Lis, 2015

http://allegro.pl/nikon-d...5806825647.html
"Kup na raty 10 x 310,90 zł
Tylko teraz Raty 0% od PayU"
-ale mniejsza o to.

Zestawy z 55-200mm http://www.ceneo.pl/19792673 są z tego co widzę z dwoma różnymi jego modelami: VR II http://www.agito.pl/lustr...ontent=11513766 i (starszym) VR https://www.mall.pl/lustr...&ceneo_spo=true . Chyba że to błąd na stronie...

piotrek_84 - Wto 24 Lis, 2015

ok podsumowując co wybrać do d5200??
1. 18-55 VR II + 55-300 VR
2. 18-55 VR II + 55-200 VR II
3. Sigma C 18-200mm f/3.5- f/6.3 DC Macro OS HSM

dcs - Wto 24 Lis, 2015

1. lub 3. -w zależności czy bardziej ci zależy na zakresie 200-300mm, czy na posiadaniu całego zakresu (18-200mm) w jednym obiektywie -bez zmieniania i noszenia drugiego w torbie.
piotrek_84 - Wto 24 Lis, 2015

Raczej bym wolał jeden obiektyw, jest to po prostu wygodniejsze i ta Sigma jest całkiem fajna
Dzięki bardzo za sugestie, muszę się z tym przespać :)

[ Dodano: Wto 08 Gru, 2015 15:08 ]
panowie czy coś z tego http://www.optyczne.pl/po...=1732&add4=1985
mogło by konkurować z Nikonem 5200 / Sigma C 18-200mm ???
bo jakoś dalej nie jestem zdecydowany, a czas zostawiam sobie do świąt :)

dcs - Wto 08 Gru, 2015

piotrek_84 napisał/a:
czy coś z tego http://www.optyczne.pl/po...=1732&add4=1985
mogło by konkurować z Nikonem 5200 / Sigma C 18-200mm ???

-tylko w długości zooma i mniejszych: masie i wielkości http://j.mp/1NE67DZ
http://j.mp/1NE6qhT

[ Dodano: Wto 08 Gru, 2015 18:24 ]
piotrek_84, jak ci się skleją posty, to wrzuć linka do ostatniego posta w temacie do ShoutBox'a

piotrek_84 - Wto 08 Gru, 2015

ale warto brać pod uwagę jakiś aparat z tych w porównaniu czy nie? widziałem je wszystkie na żywo i ich wielkość mi nie przeszkadza, chciałbym żeby były jak najbardziej uniwersalne no i
cały czas mam mieszane uczucia co wybrać, jeśli chodzi o lustrzankę to brał bym ten zestaw co napisałem no ale to będzie mój pierwszy "poważniejszy" aparat..ehh

dcs - Wto 08 Gru, 2015



https://pl.wikipedia.org/wiki/APS-C

https://pl.wikipedia.org/wiki/Matryca_%C5%9Bwiat%C5%82oczu%C5%82a

Andrzej.M. - Wto 08 Gru, 2015

http://www.ceneo.pl/25045...KHBUmerhs9_Ggs0 - nie musisz się zastanawiać czy obiektyw ma stabilizację , bo ma ją aparat , pozostałą kasę możesz wyłożyć np na 50/1,8 do portretu. I nie boi się deszczu bawet ulewnego bo obiektywy WR są podobnie jak korpusy uszczelniane.
http://www.ceneo.pl/36172...YAOTnV-LTDAhQO0

piotrek_84 - Wto 08 Gru, 2015

dcs napisał/a:

https://pl.wikipedia.org/wiki/APS-C
https://pl.wikipedia.org/wiki/Matryca_%C5%9Bwiat%C5%82oczu%C5%82a

co do matrycy to akurat wiedziałem że nie jest za dobrze, rozumiem że jednak kierować swój wybór ku lustrzance :)

AndrzejM.Makuch napisał/a:
http://www.ceneo.pl/25045309#mh=a0z6b0q292006pentaxv7tC01cIVFMI06J6Gg-voiEkyhOQpTqyvSnfDGR_fANJGXTNDDcLB02r2pow6o3eH6Dfo5MaT7kI-wmbM85e5Gg4FYO2nntgjLHTdgsqujiIEjx2rhp5CMz3qux7ZvNpCQnhHO1Q_I259xDY48hJqaCEVGDIFiiLti7iE7XypxMJrQ1irNKHBUmerhs9_Ggs0 - nie musisz się zastanawiać czy obiektyw ma stabilizację , bo ma ją aparat , pozostałą kasę możesz wyłożyć np na 50/1,8 do portretu. I nie boi się deszczu bawet ulewnego bo obiektywy WR są podobnie jak korpusy uszczelniane.
http://www.ceneo.pl/36172...YAOTnV-LTDAhQO0


wszystko fajnie ale 3 obiektywy to jak na amatora za dużo, wolał bym coś bardziej uniwersalnego

dcs - Wto 08 Gru, 2015

Jak najbardziej.

piotrek_84 napisał/a:
to będzie mój pierwszy "poważniejszy" aparat

-Poważniejszy. Bez cudzysłowu.

Andrzej.M. - Wto 08 Gru, 2015

piotrek_84 napisał/a:
3 obiektywy to jak na amatora za dużo

Zależy jakiego amatora. Definicję amatora znasz - to powinieneś wiedzieć że za mało... Wkrótce się przekonasz że bedziesz chciał mieć portety z mała głębią ostrości (jasne szkło) albo spore zbliżenie (200mmm) itp... Jak chcesz jeden obiektyw - kup jakąś hybrydę/compact systemu 4/3 z megazoomem - dla jakości sapcerzooma szkoda większej matrycy lustrzanki.

dcs - Wto 08 Gru, 2015

AndrzejM.Makuch napisał/a:
dla jakości sapcerzooma szkoda większej matrycy lustrzanki.

Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM vs Sigma C 18-200mm f/3.5-6.3 DC Macro OS HSM vs Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM



-wszystkie na Canon 50D

Andrzej.M. - Sro 09 Gru, 2015

No to uowodniłeś że nawet 18-200 da się robić zdjęcia... Da się je robić też bezlusterkowcami, hybrydami i kompaktami - prawda? I to nieraz z lepszym skutkiem. :lol:
piotrek_84 - Sro 09 Gru, 2015

AndrzejM.Makuch napisał/a:
No to uowodniłeś że nawet 18-200 da się robić zdjęcia... Da się je robić też bezlusterkowcami, hybrydami i kompaktami - prawda? I to nieraz z lepszym skutkiem. :lol:


a jakie masz zastrzeżenia do tego obiektywu? każde zdanie się dla mnie liczy :)

Andrzej.M. - Pią 11 Gru, 2015

piotrek_84, Takie że :
1. ciemny - co daje dość sporą głębię ostrości a tym samym nie pozwala łądnie rozmyć tła - albo jak kto woli wyodrębnić fotografowanego obiektu z tła - co bardzo przybliża obrazek do obrazka z mniejszych matryc
2. dość spore rozmiary i waga - można mieć 2-3 obiektywy o podobnej wadze za to o wiele lepszych parametrach.
3. cena - można kupić za jego równowartość całkiem przyjemne szkło długoogniskowe a nawet Makro. Zależy akurat które szkło i za ile dostaniesz - to nawet nowego Tamrona 90mm macro f2,8... Powyżej tej ogniskowej z cropie rzadko się fotografuje. Chyba że ktoś uprawia jakiś szczególny rodzaj fotografii. Do normalnego użytku zwykle wystarcza zakres 18-55 -stąd właśnie takie obiektywy nazywamy standardowym zoomem.
4. Jeśli nie będziesz robił powiększęn większych od 15x20 to różnic między zdjęciami z takiego obiektywu na lustrzance i bezlusterkowcem sytemu 4/3 czy nawet kompaktem z megazoomem możesz nawet nie zauważyć.
5. "Megazoom" da ci często ekwiwalent 500 i więcej milimetrów - jeśli rzeczywiście potrzebujesz dużych zblizeń. Przejrzyj sobie ofertę Panasonica, Olympusa i Fuji.

komor - Pią 11 Gru, 2015

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Tamrona 90mm macro f2,8... Powyżej tej ogniskowej z cropie rzadko się fotografuje.

Dość odważne stwierdzenie. To chyba zależy mocno od rodzaju uprawianej fotografii.

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Do normalnego użytku zwykle wystarcza zakres 18-55

Moim zdaniem starcza zwykle na pierwszy tydzień po zakupie. Potem okazuje się, że kupiłem zajefajną drogą lustrzankę, a nie „przybliża” tak jak stary kompakt, który miała zastąpić.

WojciechW - Pią 11 Gru, 2015

Trochę szkoda, że brak jest systematycznego uaktualniania testów rozdzielczości różnych obiektywów w oparciu o aparaty z matrycami o większej rozdzielczości. Jestem pewien, że wyniki testów rozdzielczości Sigmy 18-200 podskoczyłyby co najmniej o 5-8 linii/mm gdyby ten obiektyw był testowany na Nikonie d5300/5500 czy d7100/7200 zamiast na 50d.

Co to znaczy, że szkoda dobrej matrycy na spacerzooma? Jeżeli ktoś potrzebuje dużego zakresu ogniskowych, to wydając o 500-1000 więcej na puszkę, uzyska na spacerzoomie bardziej znośne wyniki. Mnie wydaje się to całkiem rozsądne i opłacalne.

Natomiast kontrowersyjne jest dla mnie ładowanie tysięcy złotych w lepszą optykę i żałowaniu o wiele mniejszej kwoty na puszkę, upierając się przy starej, która wykorzysta z tej optyki niewiele rozdzielczości.

Serdecznie pozdrawiam,

WojciechW

dcs - Pią 11 Gru, 2015

http://tnij.at/66371

[ Dodano: Pią 11 Gru, 2015 13:46 ]
http://tnij.at/66372

piotrek_84 - Pią 11 Gru, 2015

AndrzejM.Makuch napisał/a:
piotrek_84, Takie że :
3. cena - można kupić za jego równowartość całkiem przyjemne szkło długoogniskowe a nawet Makro.

więc co Ty byś zaproponował wzamian o podobnych parametrach? ogólnie chodzi mi o szerszy zakres ogniskowej no i makro

Andrzej.M. - Pią 11 Gru, 2015

komor napisał/a:
To chyba zależy mocno od rodzaju uprawianej fotografii.

[quote=AndrzejM.Makuch, ]Chyba że ktoś uprawia jakiś szczególny rodzaj fotografii.[/quote]
Właśnie tak napisałem? :razz:
WojciechW napisał/a:
ładowanie tysięcy złotych w lepszą optykę i żałowaniu o wiele mniejszej kwoty na puszkę, upierając się przy starej, która wykorzysta z tej optyki niewiele rozdzielczości.

Ciekawy przypadek... Choć przyznasz że jasny obiektyw to nie tylko rozdzielczość? To znacznie większe możliwości fotografowania, ładniejszy obrazek, rozmycie itp...

piotrek_84 napisał/a:
ogólnie chodzi mi o szerszy zakres ogniskowej no i makro

Raczej bym kupił drugi obiektyw - choćby używany - systemową 100mm Macro albo Tamron 90/2,8 Macro - może nie da takich zbliżeń jak 200mm za to o wiele lepszą jakość obrazu , zarówno przy portrecie jak i przy makro. I potencjał nowoczesnej matrycy ma szansę być wykorzystany. :wink:
piotrek_84 napisał/a:
wzamian o podobnych parametrach?
Podobieństwo parametrów ? Cóż - Obiektywy "Makro " to osobna kategoria w bardzo mocnej konkurencji. Co do podobienstw - to matrycowo najbliżej Nikonów są Pentaxy ale korpusy k-50 czy KS2 trochę lepiej zrobione. Przynajmniej od tych z serii 3 i 5 tysięcy . Albo jakiś używany K-5... można trafić już za około 1700 złotych - jeśli się uda K-5II czy K-5 IIs - to warto tym bardziej. Używka oryginalnego Makro - drugie tyle. Tamrona 90 macro używanego - można trafić nieco taniej
komor - Sob 12 Gru, 2015

AndrzejM.Makuch, nie potrzeba jakiegoś „szczególnego” rodzaju fotografii, żeby potrzebować więcej niż 55 mm. Raczej coś szczególnego trzeba robić, żeby nie potrzebować.
fructo - Nie 13 Gru, 2015

Panowie, Canon 760D + 24/2.8 STM STM czy 70D + 24/2.8 STM? W pierwszym przypadku zaoszczędzone pieniądze odłożyłbym na kolejny zakup czyli Canon EF-S 10-18mm. Fotografuję krajobrazy, architekturę, trochę ludzi (trzeci zakup to 50/1.8 STM). Przy 70D zakup kolejnych szkieł nieco by się oddalił rzecz jasna. :)
komor - Nie 13 Gru, 2015

fructo, to zależy od Twoich preferencji. Zakup 3-cyfrowego body oznacza, że za jakiś czas i tak przesiądziesz się na 2-cyfrowe. Z drugiej strony i tak się kiedyś przesiądziesz, bo korpusy starzeją się technicznie szybciej niż obiektywy. Wszystko więc zależy od tego, czy doceniłbyś od razu lepszą ergonomię korpusu 2-cyfrowego. Ma też lepszy wizjer i pewnie nieco lepszy AF. Ale 3-cyfrowe Canony zawsze moim zdaniem były przyzwoite ergonomicznie, a 760D tym bardziej. Choć moim zdaniem jest za drogi jak na pozostałe swoje ograniczenia, więc ja bym wziął 70D.
fructo - Nie 13 Gru, 2015

komor, dzięki, właśnie o takie spojrzenie na sprawę mi chodziło (szczególnie stwierdzenie, że "Zakup 3-cyfrowego body oznacza, że za jakiś czas i tak przesiądziesz się na 2-cyfrowe"). Kiedyś robiłem C550D i nie było tak źle, ale jak wziąłem do łapy 40D kolegi, to całkiem inny komfort pracy, choć obrazek był zdaje się gorszy.
Myślałem, że 760D ma w sobie wiele z 70D, jednak jeśli to jest taki 750D + nieco lepsza ergonomia, to faktycznie 70D będzie lepszym wyborem.

komor - Nie 13 Gru, 2015

fructo napisał/a:
Myślałem, że 760D ma w sobie wiele z 70D

Ma wiele, bo ma np. górny ekran, ale wielkość korpusu, uchwytu i wizjer – są z serii 3-cyfrowej. Jeśli nie zależy Ci na najnowszych bajerach, hadeerach i cokolwiek tam teraz wsadzili, to wybierz 70D. Jest co trzymać i w co patrzeć.

Andrzej.M. - Nie 13 Gru, 2015

Czegoś nie rozumiem , kolega ma/miał już 550D i zamiast dokupić szkła chce wymieniać korpus na kolejnego "cropa"? Nie lepiej już używkę jakiegoś 5DmkII ? Do krajobrazu chyba się lepiej nada... Kolega chce robić zdjęcia czy patrzeć/pokazywać (na) aparat?
WojciechW - Nie 13 Gru, 2015

5Dsr to by było to! Jak dotychczas pierwsze miejsce na liście moich westchnień.

Serdecznie pozdrawiam,

WojciechW

Andrzej.M. - Nie 13 Gru, 2015

WojciechW napisał/a:
5Dsr to by było to!

Wczorakj pogadałem sobie z kolegą który ma w studiu ten model, narzekał trochę na spore pliki. Ale jak usłyszał o niemal 120MB plikach z mojego K-3II - to mu przeszło... ;)

WojciechW - Nie 13 Gru, 2015

Chodzę sobie na późno jesienne spacerki z moim exit level K-S1 i Tamronem 17-50/2.8 i jestem całkiem szczęśliwy. Nie wzdycham na razie do aparatu, który każe się nazywać profesjonalnym, a niektórymi parametrami ustępuje znacznie niżej lokowanym wyrobom innej firmy.

Serdecznie pozdrawiam,

WojciechW

PS. Jak kiedyś fotografowałem Pentacosixem to właściwie był aparat profesjonalny. Nie wspominam o zdjęciach robionych na co najmniej dwudziestoparometrowej (lub jeszcze dłuższej) aparaturze.

Andrzej.M. - Pon 14 Gru, 2015

WojciechW napisał/a:
kiedyś fotografowałem Pentacosixem to

Hahaha, pamiętam nawet Praktisix-a (poprzednik Pentaconsix) - wówczas wiele osób używało go jako PRO... Ja również kilka lat męczyłem się tym narzędziem , zanim kupiłem Mamiya RB 67 Pro...
K-3 II używam bo mi taki jest potrzebny - wreszcie mam przyzwoity AF i bardzo dobrą matrycę . I jestem coraz mniej przekonany o konieczności zmiany na FF... Niemniej nadal mam K-x - tak jak i KS1 wykastrowany z podświetlenia punktów AF i uszczelek. Ale na focenie na premierze bym go raczej już nie wziął. Chyba że z jakimś manualnym szkłem... :cool:
Co do tej aparatury wielometrowej - masz na myśli aparat lotniczy ? Takie coś w maszynach rozpoznania? Wołało się takie rolki... ręcznie... :lol:

WojciechW - Pon 14 Gru, 2015

Nie są to aparaty lotnicze tylko coś z zakresu fizyki eksperymentalnej. Nie tak dawno było zresztą 55 metrów, a używałem też linii o długościach 70 m i 150 m.

Serdecznie pozdrawiam,

WojciechW

Andrzej.M. - Pon 14 Gru, 2015

No to ja już raczej z fizyką nie eksperymentuję... :lol: Ale dziwię ci się że fotografując tyle czasu zdecydowałeś się na najgorszy aparat w systemie i jeszcze narzekasz... Jak bym już musiał mieć coś z 20 Mpix to bym brał raczej KS2... KS1 - toż to odpowiednik 3 a nawet 4 cyfrowego Canona... Nawet matrycę ma najsłabiej oprogramowaną , bo KS2 na tej samej osiąga lepsze rezultaty. Ale co tam - grunt to strzelać zdjęcia... :)
WojciechW - Pon 14 Gru, 2015

K-S1 kosztuje w tej chwili z 800 zł taniej od K-S2, wolę aparaty mniejsze i lżejsze, a robienia zdjęć w deszczu już nie planuję. W sumie K-S1 to bardzo dobra lustrzanka exit-level dla schyłkującego amatora, pozwalająca na lepsze wykorzystanie posiadanych obiektywów Pentaxa (od K20d) z lepszą zdolnością rozdzielcza matrycy za tanie pieniądze.

A nawiasem mówiąc uważam K-S1 za najłatwiejszy i najprzyjemniejszy w obsłudze aparat z dotychczas posiadanych.

Serdecznie pozdrawiam,

WojciechW


PS Duża długość linii badawczych, o których wspominałem, wynika głównie z dążenia do większych zdolności rozdzielczych .

Andrzej.M. - Pon 14 Gru, 2015

:smile:
cobra90 - Pią 25 Gru, 2015

Witam.
Mam do wydania do 4k pln.
Zależy mi na body+szkłó do zastosowań ogólnych.
Może być NIK, CAN, PEN, OLKA nie chce.
Kiedyś robiłem dużo zdjęć, często portrety i krajobraz w IR.
Zatrzymałem się na Olku E400 + szkła różne.
Proszę o radę bo juz ogłupiałem czytając testy.
Powiedzmy, że teraz zależy mi bardziej nas korpusie niż szkle.
Sugeruje się NIK 7100.

Andrzej.M. - Sob 26 Gru, 2015

Zależy z jakiej półki chcesz sprzęt , moim zdaniem - jak ma to być jeden obiektyw - to Pentax KS2 i 16-80 może się zmieści w budżecie. Chyba że kręci cię potencjalna możliwość jaką bedziesz miał w ręce - to K-3 możesz nabyć. To samo mógłbym napisać o Nikonach gdyby nie fakt że poniżej serii 7tysięcy żaden nie jest uszczelniony ani nie ma pryzmatu czy całej przydatnej guzikologii. A seria semipro - ciężka i dość duża jest, no i trochę bez sensu takie lustro pod jedno nawet przyzwoite szkło jak 18-105 kupować. KS2 - też jest fajny ale zamiast dużego zakresu wybrałbym raczej sigmę 17-50/2,8 co da ci jasny i ostry obiektyw, a później dokupił jakiś długi np. 100mm/2,8 macro albo Tamrona 90mm/2,8 Macro. 50-tka - też jest niezła do portretowania więc na początek wystarczy ze światłem 2,8 a później albo coś jaśniejszego albo dłuższego - to już sam zdecydujesz... Jeśli cię zadowoli matryca 16 Mpix - to brałbym K-50 - więcej na obiektywy zostanie a różnicy wielkiej w obrazie nie odczujesz , jeśli nie robisz wydruków metrowych.
pirania - Sro 13 Sty, 2016

BARDZO PROSZĘ O PODPOWIEDZENIE JAKI MAM KUPIĆ APARAT. KWOTA DO 3000, JESTEM AMATOREM, ALE BARDZO LUBIĘ ROBIĆ ZDJĘCIA MOIM DZIECIOM I NIE TYLKO.KOMPLETNIE SIĘ NIE ZNAM, ALE CHCĘ ŻEBY ROBIŁ ŁADNE ZDJĘCIA I NIE BYŁ BARDZO SKOMPLIKOWANY. ZA WSZELKI SUGESTIĘ BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNA.
Wojmistrz - Sro 13 Sty, 2016

pirania, a byłaś tak łaskawa, aby zapoznać się z treścią tego tematu?
Andrzej.M. - Pią 15 Sty, 2016

pirania napisał/a:
ROBIŁ ŁADNE ZDJĘCIA I NIE BYŁ BARDZO SKOMPLIKOWANY

No może nie krzycz - duże litery krzyczą. ;) Zobacz sobie Pentax KS2 - nieduży dość odporny na wszystko aparat na dodatek w kolorze jaki ci się spodoba. http://www.oleole.pl/sear...CFQTjGwodUDIBwA Jeszcze prostszy i tańszy jest Pentax KS1 - również w różnych odmianach kolorystycznych, ale bez uszczelnień więc na ulewę bym go nie wystwił... http://www.nokaut.pl/lust...CFVWdGwodkSIJ0w

precel - Pią 05 Lut, 2016

Z racji tego, ze to moj pierwszy post...witam wszystkich:)

Potrzebuje rady starszych stazem kolegow/kolezanek w ktorym kierunku jesli chodzi o moja przygode z "fotografia" pojsc.

Jestem typowym amatorem myslacym, ze cokolwiek wie o robieniu zdjec. Moj obecny warsztat to Nikon D50, nikkor 18-70mm i 50mm/1.8.
Tak wiec jak widzicie sprzet juz ma swoje lata :) Ale sluzyl mi bardzo dobrze i gdyby nie to, ze juz sobie nie radzi w pewncych warunkach pewno nadal bym go nie zmianial.

Lecz nadszedl ten czas kiedy wypadaloby zainwestowac w cos nowego...teraz pytani w co ?
Zawsze bylem fanem Nikona (w zasadzie nie wiem czemu wole go od, np. Canona bo tej drugiej firmy w ogole nie znam) ale jesli mi powiecie, ze Canon jest lepszy bo cos tam, to bez wahania uwirze Wam na slowo...taki to ze mnie spec.

Stwierdzilem, ze chce przeznaczyc budzet ok. 3k zl. Z racji bardziej amatorskiego podejscia do robienia zdjec nie upieram sie przy zakupie lustrzanki cyfrowej. Dlatego bardzo spodobala mi sie kandytura :
1) Sony a6000
lub jak ktos pisal w tym watku :
2) Pentax K-S2

Z racji tego, ze nie moge zapomniec o nikonie myslalem zeby zlozyc cos w desen :
3) Nikon d5300 + sigma 17-50 2.8 <--- pozniej jesli bylaby potrzeba dokupilbym cos o wiekszej ogniskowej.

4) na allegro jest takie cos w zestawie : d7000 + sigma 17-50
http://allegro.pl/nikon-d...5968808001.html


Moja ulubiona, wspomniala juz wczsniej d50 nie radzi sobie w ogole w sytuacjach gdy swiatlo nie jest idealne. Juz nawet przy ISO400 nie lapie ostrosci i smuzy jak cholera...czego sie spodziewac w koncu aparat ma 10 lat! Chcialbym cos co przy ciemniejszych warunkach nie wymaga ogromnego czasu naswietlania i da sie zrobic wyrazne/ostre zdjecie w polmroku.

Wiem, ze sa to ciezkie i meczace pytania w stylu "co do 3k" ale musze niestety takie zadac.
Czy macie jakies inne sensowne alternatywy w cenie do 3000 zl ? Moze cos z Canona ?


Jeszcze jedna sprawa, czy starsze obiektywy takie jak wspomnialem wczesniej (50mm1/8 i 17-70) beda wspolpracowac z nowymi korpusami ?

Pozdrawiam

muzyk - Pią 05 Lut, 2016

precel napisał/a:
Nikon d5300 + sigma 17-50 2.8

jeśli Cię stać? Bierz.
Jeśli nie, to i używanym Pentaxem k5 pierwszej generacji oblecisz.

Wojmistrz - Pią 05 Lut, 2016

precel, znaczy że to już nie pierwsza lustrzanka i zapewne chcesz się zmieścić w 3000zł za korpus i szkło. Jeśli lubisz Nikona i chcesz mieć porządny kawał sprzętu, to może warto szukać D7100, a jeszcze lepiej D7200? Oba obiektywy na pewno by na nich działały, wiec odejdzie ci na razie zakup szkła.
precel - Pią 05 Lut, 2016

Dzieki za odpowiedzi...

Tylko czy w moim przypadku d7100/7200 to nie jest przerost formy nad trescia ?
Wolalbym juz wziac slabsze body z lepszym troche szklem. Jakies wlasnie 17-50 przy 2.8 ze stabilizacja obrazu czy innymi cudami.

O d7100 troche poczytalem i widze, ze jest to kawal sympatycznego sprzetu, pytanie tylko czy wykorzystam jego potencjal...

Wojmistrz - Pią 05 Lut, 2016

Jak często zmieniasz korpusy?
precel - Sob 06 Lut, 2016

Wojmistrz napisał/a:
Jak często zmieniasz korpusy?


eeee...nigdy jeszcze mi sie nie zdarzylo :)

Wojmistrz - Sob 06 Lut, 2016

No to powinieneś przemyśleć, czy jeśli następną zmianę planujesz na "za dziesięć lat", to czy warto jest kupować starszy / słabszy model aparatu.
Andrzej.M. - Nie 07 Lut, 2016

precel napisał/a:
2) Pentax K-S2
Popieram.
Albo tańszy K-50 i dołóż do niego Sigmę 17-50/2,8 . I masz piękny zestaw.

Wojmistrz - Nie 07 Lut, 2016

Andrzej.M., stawiasz K-50 vs D7200? Przecież w tej chwili do Nikona nie musi zmienić obiektywów, więc gdzie sens?
Andrzej.M. - Pon 08 Lut, 2016

precel napisał/a:
czy starsze obiektywy takie jak wspomnialem wczesniej (50mm1/8 i 17-70) beda wspolpracowac z nowymi korpusami ?

No właśnie - seria 5X00 może nie obsłużyć. Więc wsio ryba czy nikon czy Pentax... A tak chociaż lepszy korpus... No chyba że 7x00...

Geo2016 - Sro 03 Sie, 2016

Witam i proszę o doradzenie lustrzanki cyfrowej. Chciałbym zmieścić się w 3 tys. (+10% ale to max) i kupić aparat, który posłuży mi dobrych kilka lat. Jestem amatorem i aparat na siebie nie zarobi więc wolałabym z czasem dokupić obiektyw niż wymieniać body. Wiem, ze za ta cenę kupiłabym lepszy używany ale wolałabym nowy.
Zastanawiam się nad następującym wyborem: (ceny za EuroAGD)
Pentax K-S2 +18-50WR+50-200WR – ok. 3299
Nikon D5300 + 18-105 VR – ok. 3199
Nikon D5200 + 18-105 VR – ok. 2750
Wybrałam te zestawy ze względu na obiektywy. Przejrzałam forum i porównywarki na stronach ale niestety nie potrafię przenieść teorii (danych) na praktyczność i użyteczność. Początkowo wahałam się między Nikonami – ale nie wiem czy między 5200 a 5300 jest taka różnica w jakości zdjęć żeby wyłożyć dodatkowe 450 zł. Pentax znalazł się w tym gronie pod wpływem kilku opinii na forach w stylu „ ja bym wolał Pentaxa od Nikona”. Wiem, że ten model Pentaxa ma trochę gorsze parametry niż N5300 (matryca, ostrość). Osobiście obawiam się teraz noszenia dwóch obiektywów i przekładania ich ale jakbym kupiła w przyszłości inne szkło? Liczę na rzeczową podpowiedź od fachowców :smile: , a nie komentarz w stylu „kup sobie kompakt”.

Wojmistrz - Sro 03 Sie, 2016

Geo2016, mamy nawet fajny temat dla Ciebie. http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=26446
Między D5500 a D5300 przepaści nie ma, tak samo jak i D5200, gdzie ten ostatni najmniej szumi. Jak bym miał do wyboru D5200 a D5300, to wybrałbym D5300 ze względu na lepszy tryb filmowania.

komor - Sro 03 Sie, 2016

Przeniosłem post do odpowiedniego wątku.
Andrzej.M. - Sro 03 Sie, 2016

Geo2016 napisał/a:
Wiem, że ten model Pentaxa ma trochę gorsze parametry niż N5300 (matryca, ostrość)
Matryca rzeczywiście jest mniej upakowana i ma 20 zamiast 24 Mpix ale nie sądzę byś szczególnie odczuła tę różnicę . Za to korpus jest lepiej zbudowany , uszczelniony, z pryzmatem i lepszym polem widzenia w wizjerze. Do tego ma obie rolki sterowania , dedykowane programy użytkownika i przyciski dostępowe do potrzebnych funkcji. Jak potrzebujesz koniecznie 24Mpix - to kup K-70 - który właśnie wchodzi do sprzedaży - ma też funkcję Pixel Shift dzięki której możesz mieć szczegółowość Krajobrazu czy architektury jak z pełnej klatki. Czy od razu z podwójnym kitem? Jeśłi sądzisz że naprawdę będziesz potrzebować coś dłuższego niż 50mm to tak, ale osobiście stawiałbym na 18-50 i 50/1,8
Wojmistrz - Sro 03 Sie, 2016

Andrzej.M., ale ja nie widzę k-70 za 3000zł. W UK z podobnym szkłem najtaniej to 799 funtów czyli jakieś 4200zł. W Polsce nie widzę wcale w ofercie.
Geo2016 - Czw 04 Sie, 2016

Komor , Dzięki za przeniesieni posta - wrzuciłam tam, gdzie był ruch na forum, tu było trochę zastoju :)

Wojmistrz, nie zależy mi na filmowaniu czyli gdybym miała patrzeć na Nikony to 5200 byłby Ok. Te 450 wolałabym dokupić jaśniejszy obiektyw.

Andrzej M., tak jak pisałam sama mam obiekcje co do podwójnego kita, ale 50 to trochę za mało - faktycznie robię zdjęcia głównie krajobrazowe ale obecnie zainteresował mnie temat - detale architektoniczne w moim mieści. Z poziomu ulicy 50 mi nie wystarczy, potrzebuję zbliżenia i dlatego szukałam Nikonów z obiektywem 105.

Znalazłam jeszcze taką ofertę: Pentax K-50 + DA 18-135 za 2950 ?

Wojmistrz - Czw 04 Sie, 2016

Geo2016, tak, dokładnie. Do D5300 weszło filmowanie 50/60p, do D5500 dotykowy ekran pomocny przy filmowaniu, ale dla fotografujących najlepiej zostać na D5200 bo najmniej z nich szumiał.
Andrzej.M. - Czw 04 Sie, 2016

Geo2016 napisał/a:
potrzebuję zbliżenia i dlatego szukałam Nikonów z obiektywem 105

Rozumiem - więc rzeczywiście na razie dual kit byłby przydatny, choć ja bym poszukał używki Pentax DA100/2,8 Macro albo Tamrona 90/2,8 Macro. Bardzo ostre szkła fajne również do portretu (bo jasne i dają ładne rozmycie). Po nich żaden zoom już nie cieszy... :cool: Nawet jeśli to 70-200 /2,8 - bo ciężki i dość ogromny.
Wojmistrz napisał/a:
ja nie widzę k-70 za 3000zł

http://www.srsmicrosystem...amera-body.html węc chyba nie jest tak źle...

[ Dodano: Czw 04 Sie, 2016 17:34 ]
Cytat:
Pentax K-50 + DA 18-135 za 2950 ?
Cenowo nieźle, ale wolałbym K-50 za ok. 1500 można w promocjach wyrwać a resztę na używaną setkę lub 90-tkę bym przeznaczył . Co do jakości szkła 18-135 to różnie słyszałem , ale nawet najlepsza 18-135 czy 18-105 ma się nijak do stałki.
Geo2016 - Czw 04 Sie, 2016

Dzięki za wszystkie cenne podpowiedzi. Kurcze, zaczynacie mi mieszać w głowie, ale OK sama się prosiłam :lol: . Zerknęłam na tego nowego Pentaxa K70 i wygląda obiecująco. To nowy model więc znalazłam tylko w jednym sklepie - http://www.photospecialis...CFQQz0wod2xcJUg (3050 zł). To cena body (W zestawie pewnie sięgnie 4 tys) ale jakby połączyć ze Pentax DA 50 mm f/1.8 (600 zł) wiem, że już jestem poza kwotą początkową, czy to warte rozważenia? Naruszę skarbonkę :razz:
Czy może jednak Nikon D5200 + 18-105 VR (2750 zł) i dokupić za kilka miesięcy Nikon AF 50mm f/1,8 D Nikkor (ok 600 zł) = 3450 zł ?

komor - Czw 04 Sie, 2016

Andrzej.M. napisał/a:
http://www.srsmicrosystem...amera-body.html węc chyba nie jest tak źle...


Availability: Awaiting Stock – czyli trudno powiedzieć, na ile cena wiarygodna.

Andrzej.M. - Czw 04 Sie, 2016

Geo2016 napisał/a:
Pentax DA 50 mm f/1.8 (600 zł)

Może być za 520 - tak niedawno kupiłem.
Geo2016 napisał/a:
To cena body (W zestawie pewnie sięgnie 4 tys)
Jak z Sigmą 17-50/2,8 - to zapewne nieco więcej - ale Jest tak dobry optycznie i jasny że stałkę można sobie na początek darować. Ja kupiłem bo brakło mi w zakresie Sigmy 18-35/1,8 tej 50tki. Ale 35-tkę sprzedałem. Jeśli będziesz kupować z Pentaxowym standardem 18-55 - pewnie będzie kosztował 3300, więc z 50-tką powinnaś się zamknąć kwotą 3900-4000 zł. Potarguj się trochę. :wink:
Geo2016 - Czw 04 Sie, 2016

Andrzej M. Eh :sad: za 3300 K70 nie kupię http://www.photospecialis...cker=9640-30805 Fakt, że to nówka więc nie dotarł jeszcze wszędzie ale nie spodziewałabym się żeby różnice w sklepach byłyby zbyt duże.
Zaczęłam się też zastanawiać : jeśli Pentax wprowadza nowy model to te starsze np. K-S2 powinny pójść jeszcze w dół cenowo. Warto poczekać i kupić taniej K-S2. Czy faktycznie Pixel Shift + matryca w K70 warta jest ruszenia skarbonki.

Wojmistrz - Czw 04 Sie, 2016

Geo2016, przemyśl dobrze wybór systemu.
Geo2016 - Pią 05 Sie, 2016

Wojmistrz, no myślę (już ponad miesiąc :smile: ) i jestem coraz bliżej. Ograniczyłam wybór do dwóch modeli. D5200 + 18-105 VR albo Pentax K-S2 18-50WR . Duży plus u mnie dla pierwszego ma obiektyw o większym zakresie, Pentax z kolei dostaje + za lepszy korpus i wizjer (za opiniami innych). Sprawdzałam inne jaśniejsze obiektywy, różnica między mocowaniem do Nikona a Pentaxa nie jest aż tak ogromna - to na przyszłość jak pomyślę o jaśniejszej stałce. Czy różnica w stabilizacji obrazu korpus/ obiektyw może mieć dla takiej amatorki jak ja znaczenie?
Andrzej.M. - Pią 05 Sie, 2016

Geo2016 napisał/a:
za 3300 K70 nie kupię
http://fotozakupy.pl/prod...-K-70-body.html

Geo2016 napisał/a:
te starsze np. K-S2 powinny pójść jeszcze w dół cenowo

http://fotozakupy.pl/prod...-WR-czarny.html
Już poszły.
Geo2016 napisał/a:
Czy faktycznie Pixel Shift + matryca w K70 warta jest ruszenia skarbonki.

Jeśli myślisz o lepszych szkłach i dużych wydrukach krajobrazów - to tak.
Geo2016 napisał/a:
Czy różnica w stabilizacji obrazu korpus/ obiektyw może mieć dla takiej amatorki jak ja znaczenie?

Szczerze mówiąc chyba niespecjalne, tym bardziej że np, w moim K-3II stabilizacja nie ustępuje tej wbudowanej w obiektyw. To też zależy jeszcze od obiektywu , bo bywają z lepszą i gorszą. Za dobrą uważana jest stabilizacja 4EV i jak wykazał test na optyczne .pl - taką właśnie KS-2 posiada.

Wojmistrz - Pią 05 Sie, 2016

Andrzej.M. napisał/a:
Jeśli myślisz o lepszych szkłach i dużych wydrukach krajobrazów - to tak.
Tylko gdzie to lepsze szkła dostać w Pentaxie... hymm... i czy na pewno te lepsze za kwotę X, nie będą przypadkiem sporo słabsze od tych za kwotę X w Nikonie... lub Canonie? No chyba, ze nie mówimy o systemowych, tylko o firmach trzecich z których któraś przypadkiem jakiś model pod Pentaxa zrobiła...
Andrzej.M. - Pią 05 Sie, 2016

Wojmistrz napisał/a:
Tylko gdzie to lepsze szkła dostać w Pentaxie..
Piszę o lepszych od kita drogi malkontencie... :lol:
Nie namawiam do kupowania od razu Pentax 15/4 Ltd ale manualny Samyang 14/2,8 powinien spokojnie wystarczyć lub 10mm tej firmy.
Wojmistrz napisał/a:
i czy na pewno te lepsze za kwotę X, nie będą przypadkiem sporo słabsze od tych za kwotę X w Nikonie... lub Canonie?

Taaa??? To porównaj sobie ceny Pentax DA 100/2,8 macro WR i Canon 100/2,8 L Macro... różnią się ... minimalnie na f2,8 za to canon kosztuje drugie tyle... i jest 2x cięższzy i o połowę większy. Przy takich różnicach w gabarytach i cenie można by oczekiwać większych różnic w obrazowaniu... prawda?

Wojmistrz - Sob 06 Sie, 2016

Andrzej.M. napisał/a:
Taaa??? To porównaj sobie ceny Pentax DA 100/2,8 macro WR i Canon 100/2,8 L Macro... różnią się ... minimalnie na f2,8 za to canon kosztuje drugie tyle... i jest 2x cięższzy i o połowę większy.
No właśnie porównałem fotki na flickerze i powiem ci, że faktycznie można porównać do Canona ale 100mm f/2.8 nie L :)
Co ominąłeś dodatkowo
1) APS-C vs FF
2) £459 vs £629
3) 340g plastik vs 625g pancerny wół roboczy
4) mieć nadzieję, że podłączasz do modelu ze stabilizacją vs 3EV (według optyczne.pl)
Andrzej.M. napisał/a:
Przy takich różnicach w gabarytach i cenie można by oczekiwać większych różnic w obrazowaniu... prawda?
No właśnie, to czemu ten Pentax daje tak słaby obrazek?
Andrzej.M. - Sob 06 Sie, 2016

Wojmistrz napisał/a:
Co ominąłeś dodatkowo
1) APS-C vs FF


1. Obydwa są FF
Wojmistrz napisał/a:
3) 340g plastik vs 625g pancerny wół roboczy

Obydwa są metalowe plastik to masz chyba w swoich szkłach... :lol:
Wojmistrz napisał/a:
No właśnie, to czemu ten Pentax daje tak słaby obrazek?

Tak samo słaby jak ta Elka Canona... :lol: :lol: :lol:
Kolego , może byś chociaż tutejsze testy poczytał... a tak to trollujesz bez sensu... :zalamany:
Wojmistrz napisał/a:
4) mieć nadzieję, że podłączasz do modelu ze stabilizacją vs 3EV (według optyczne.pl)

No cóż - skoro canon ma 3EV jak piszesz to jednak PentaxKS2 będzie lepszy bo ma 4 EV stabilizacji - również wg. Optyczne.pl... :cool:

Wojmistrz - Nie 07 Sie, 2016

Andrzej.M. napisał/a:
1. Obydwa są FF
Sam wprowadziłeś w błąd
Andrzej.M. napisał/a:
Pentax DA 100/2,8 macro WR
"DA - obiektywy przeznaczone tylko dla lustrzanek cyfrowych z formatem matryc APS-C"
Andrzej.M. napisał/a:
Obydwa są metalowe plastik to masz chyba w swoich szkłach... :lol:
Fakt, mój błąd, ale metal metalowi nie równy. Co innego blaszka i wyjeżdżający tubus, a co innego wół roboczy Canona.
Andrzej.M. napisał/a:
Tak samo słaby jak ta Elka Canona... :lol: :lol: :lol:
G prawda. Możesz jedynie stwierdzić, że dla matryc APS-C w wielu przypadkach jest prawie na tym samym poziomie co Canon, ale pomijasz jeszcze inne sprawy, np ultra głośną wiertarkę, dzięki której wypad na owady może być po prostu niemożliwy.
Andrzej.M. napisał/a:
Kolego , może byś chociaż tutejsze testy poczytał... a tak to trollujesz bez sensu... :zalamany:
I kto to mówi... :zalamany:
Andrzej.M. napisał/a:
No cóż - skoro canon ma 3EV jak piszesz to jednak PentaxKS2 będzie lepszy bo ma 4 EV stabilizacji - również wg. Optyczne.pl... :cool:
Po pierwsze, nie każda lustrzanka Pentaxa osiąga takie rezultaty. Po drugie, ciekawe jakie by były rezultaty do ogniskowej 100mm. Testy Pentaxa robione są na 50mm, a ogniskowa ma kolosalne znaczenie dla wyniku.
komor - Nie 07 Sie, 2016

Andrzej.M. napisał/a:
Taaa??? To porównaj sobie ceny Pentax DA 100/2,8 macro WR i Canon 100/2,8 L Macro...

A poza tym jednym wyjątkowym przykładem jak to wygląda? Ile kosztują Tamrony w porównaniu do rebrandów z logiem Pentaksa? Przecież tyle razy dyskutowaliśmy o tym, jak droga jest szklarnia Pentaksa w porównaniu do mainstreamu.

Andrzej.M. - Nie 07 Sie, 2016

Wojmistrz napisał/a:

Andrzej.M. napisał/a:
Pentax DA 100/2,8 macro WR
"DA - obiektywy przeznaczone tylko dla lustrzanek cyfrowych z formatem matryc APS-C"

Oj tam - literówki się czepiasz - sam mogłeś sprawdzić i dopisać to F po D... czyli DFA 100mm ... etc. Skoro już chwalisz się że miałeś Pentaxy (a twoja wiedza na ich temat temu raczej przeczy i wiele razy już to zostało dowiedzione i prze ze mnie i przez kol Jaad... -sorry jeśli coś przekręciłem) to powinieneś dobrze wiedzieć że to następca F i FA dopasowany do potrzeb cyfrowych. No bawisz się jak w przedszkolu... :lol: :zalamany:
Wojmistrz napisał/a:
Testy Pentaxa robione są na
... Nie moja broszka , Pentax pisze że jest taka a nie inna skutecznoć a testy to potwierdzają więc nie mam pytań... Tym bardziej że dobrze rozpoznaje każdą ogniskową i działa nawet na tych wpisanych dla manuali. Ostatnio sporo fociłem na ogniskowej 200mm i działało wybornie.
Wojmistrz napisał/a:
ale pomijasz jeszcze inne sprawy, np ultra głośną wiertarkę, dzięki której wypad na owady może być po prostu niemożliwy.

To bardzo ciekawe zagadnienie... słyszenie u owadów... Powniem że większej głupoty dawno nie słyszałem... Pomijając już to czy owady czasem nie lepiej słyszą ultradźwięki od wiertarki ( bo żwe niektóre ssaki to rzecz wiadoma - rzecz jasna poza przygłuchym Homo sapiens (choć do rozumności niektórych egzemplarzy można mieć zastrzeżenia :???: ).
Wojmistrz napisał/a:
G prawda. Możesz jedynie stwierdzić, że dla matryc APS-C w wielu przypadkach jest prawie na tym samym poziomie co Canon,

Taaa... góralszczyzny się zachciewa? :lol: :lol: :lol:
Cytat:
eśli chodzi o centrum kadru, to obiektyw może tutaj zebrać tylko i wyłącznie same pochwały. Już na maksymalnym otworze względnym uzyskuje on wynik prawie 43 lpmm, co powoduje, że obrazy tam generowane są w pełni ostre. Przymknięcie przysłony do f/4.0 powoduje wejście na poziom ciut powyżej 50 lpmm. Maksimum swoich możliwości (wartość 52.4 lpmm) Pentax osiąga dla przysłony f/5.6. Tak chwalony przez nas i zauważalnie droższy Canon 2.8/100L sprawował się odrobinę lepiej na maksymalnym otworze względnym, gdzie notował wynik prawie 46 lpmm. Od f/4.0 oba obiektywy, w granicach błędów pomiarowych, pokazują identyczne i jednocześnie świetne wyniki.

W podobnym tonie możemy opisywać zachowanie na brzegu kadru. Nawet na maksymalnym otworze względnym mamy wartość około 36 lpmm, a więc trochę powyżej poziomu przyzwoitości. Tutaj także Pentax ustępuje trochę droższemu Canonowi, który na f/2.8 notował wynik 41 lpmm. Sytuacja jednak odwraca się po zastosowaniu przysłon f/4.0 i f/5.6. W ich przypadku to Pentax jest trochę ostrzejszy od Canona.
Masz cytat z testu. Tyle że jak się okazuje ten "trochę ostrzejszy na f4 i 5,6" Pentax jest od "trochę droższego" canona tańszy o 1250 złotych czyli kosztuje o trochę ponad 50% mniej niż Canon. :cool:
To jedno, drugie cały czas rozmawiamy w kontekście zastosowań w k-70 lub KS2. Porównanie na ff pewnie się za jakiś czas pokaże.

komor napisał/a:
Ile kosztują Tamrony w porównaniu do Tyle że z logiem Pentaksa?

No to może porównajmy ceny analogicznych produktów canona? Przecież tak nie lubicie "kundelków"?
:lol:
Poza tym jeśli coś jest z logiem Pentax - to nie jest Tamronem tylko Pentaxem . Zwłaszcza że to nie tylko zastosowany układ optyczny ale również mechaniczna przysłona, obudowa, uszczelnienia itp. To że nie ma akurat odpowiedników części szkieł do Pentaxa to zapewne właśnie efekt konieczności produkcji mechanicznie sterowanych przysłon podczas gdy canon i nikon mają "elektryczne". Ale i ten problem powoli znika - ostatnia aktualizacja softu do KS1/2 i K3II pozwala na użycie szkieł z taką samą przysłoną, więc ostatni problem z opłacalnością mocowania K praktycznie znika - a zatem można się spodziewać że nowe szkła firm trzecich niebawem pokażą się również z nim.

Wojmistrz - Nie 07 Sie, 2016

Ale ja i tak nie widzę, by ten obrazek z Pentaxa był lepszy, nawet w wykonaniu testu optycznych. Wiem, że to nie ta sama tablica, ale mydło i aberracja po prostu bije po oczach. Aż się boję co będzie na bokach w K-1.
Canon L

Pentax

I obrazek z 20D na Canonie 100mm nie L


[ Dodano: Nie 07 Sie, 2016 20:47 ]
Andrzej.M. napisał/a:
Skoro już chwalisz się że miałeś Pentaxy (a twoja wiedza na ich temat temu raczej przeczy i wiele razy już to zostało dowiedzione i prze ze mnie i przez kol Jaad... -sorry jeśli coś przekręciłem) to powinieneś dobrze wiedzieć że to następca F i FA dopasowany do potrzeb cyfrowych. No bawisz się jak w przedszkolu... :lol: :zalamany:
Nie, wcale nie powinienem dobrze wiedzieć. Wystarczyło mi, że umiałem poruszać się po menu, w miarę znałem guzikologię i wiedziałem jak wymienić obiektyw. Nie jestem fanboyem systemu, by znać wszystkie oznaczenia, ba, nie znam ich wszystkich nawet w Canonie, bo nie jest mi to potrzebne do robienia zdjęć i filmowania.

[ Dodano: Nie 07 Sie, 2016 20:53 ]
Andrzej.M. napisał/a:
... Nie moja broszka , Pentax pisze że jest taka a nie inna skutecznoć a testy to potwierdzają więc nie mam pytań... Tym bardziej że dobrze rozpoznaje każdą ogniskową i działa nawet na tych wpisanych dla manuali. Ostatnio sporo fociłem na ogniskowej 200mm i działało wybornie.
I tu się mylisz. Każdy system stabilizacji ma ograniczenia. Przypomnij sobie nawet książkowe ustawienie czasu do ogniskowej. Na tej samem zasadzie, czym dłuższa ogniskowa, tym skuteczność maleje. Jeśli tak patrzeć, owe 4EV dla 50mm zmieniło by się w skuteczność 2-3EV na 100mm, a co z innymi puszkami? Wybrałeś do przykładu skrajnie wydajny model, bo nawet twój k-3II nie ma 4EV.
Andrzej.M. - Nie 07 Sie, 2016

Wojmistrz napisał/a:
mydło i aberracja po prostu bije po oczach.

:lol: :lol: :lol: Szczerze? Zawsze mnie zastanawiało czemu testy pokazywane na optycznych wbrew wynikom pomiarów w canonie były zawsze bardziej kontrastowe a w Pentaxie mniej i jakby mniej ostre... Mogę jedynie przypuszczać że yo wycinki JPEG-ów prosto z puszki, widocznie w canonie jest większe wyostrzanie JPG-ów i podciągany kontrast. Tyle na temat. :zalamany:
I jeszcze jedno - naprawdę podoba ci się to dziwne "przeplatanie się" linii w samplach canona? W pentaxie - może nieco bardziej "mydlanie" , ale za to czytelnie. Wystarczy zwiększyć kontrast.
Coś jeszcze ? I skąd ta mora w 20D?
Co do aberracji chromatycznej - to jest mniejsza w Pentaxie niż w 20D , mniejsza niż w 50D za wyjątkiem f5,6 i f8 gdzie na 5,6 osiąga poziom z 20D... czemu nie zapodałeś tych wykresów? Nieładne czy co? Lubisz wysnuwać wnioski na podstawie fragmentu badania? Z jednej przysłony?
:zalamany: :roll: Aż strach się bać jakie zdjęcia ci wyjdą z tego zakupionego właśnie pentaxa K-1... o ile to nadal prawda... I o ile dasz jeszcze radę go obsłużyć - wszak jego ergonomia to zaprzeczenie canonowskiej... Po coś ty to zrobił ?! Łolaboga! :lol: :lol: :lol:

Wojmistrz - Nie 07 Sie, 2016

Andrzej.M. napisał/a:
Masz cytat z testu. Tyle że jak się okazuje ten "trochę ostrzejszy na f4 i 5,6" Pentax jest od "trochę droższego" canona tańszy o 1250 złotych czyli kosztuje o trochę ponad 50% mniej niż Canon. :cool:
To jedno, drugie cały czas rozmawiamy w kontekście zastosowań w k-70 lub KS2. Porównanie na ff pewnie się za jakiś czas pokaże.
Nie wiem czy jest się aż tak czym szczycić. Na F/2.8 był gorszy o 3lpmm, na f/4 był lepszy dokładnie o 0,02lpmm jeśli wierzyć danym z tabelek :)
Liczyć też nie potrafisz widzę. Pokaż cenniki według których owy Canon jest o 1250zł droższy, bo według mojej wiedzy Pentax jest tańszy tylko o niespełna 850zł co stanowi zaledwie o 27%, a pisałeś wcześniej
Andrzej.M. napisał/a:
To porównaj sobie ceny Pentax DA 100/2,8 macro WR i Canon 100/2,8 L Macro... różnią się ... minimalnie na f2,8 za to canon kosztuje drugie tyle...


[ Dodano: Nie 07 Sie, 2016 21:28 ]
Andrzej.M. napisał/a:
:zalamany: :roll: Aż strach się bać jakie zdjęcia ci wyjdą z tego zakupionego właśnie pentaxa K-1... o ile to nadal prawda... I o ile dasz jeszcze radę go obsłużyć - wszak jego ergonomia to zaprzeczenie canonowskiej... Po coś ty to zrobił ?! Łolaboga! :lol: :lol: :lol:
Trzeba było czytać forum w innych tematach :) http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=29706
Andrzej.M. - Nie 07 Sie, 2016

Wojmistrz napisał/a:
Wybrałeś do przykładu skrajnie wydajny model, bo nawet twój k-3II nie ma 4EV.

Zupęlnie przypadkiem wybrałem model amatorski który polecałem - mianowicie KS2 a o nim pisano:
Cytat:
Na podstawie powyższego wykresu widać, że skuteczność stabilizacji w K-S2 sięga nawet 4 EV, co można uznać za świetny wynik.

Wojmistrz napisał/a:
Nie, wcale nie powinienem dobrze wiedzieć.
To jakimi szkłami się posługiwałeś? Samym kitem? :shock: :roll: :zalamany:

[ Dodano: Nie 07 Sie, 2016 22:42 ]
Wojmistrz napisał/a:
Pokaż cenniki według których owy Canon jest o 1250zł droższy, bo według mojej wiedzy Pentax jest tańszy tylko o niespełna 850zł co stanowi zaledwie o 27%,

http://fotozakupy.pl/pol_...filter_instock=
A ty gdzie znalazłeś swoje ceny? :lol:
Wojmistrz napisał/a:
a pisałeś wcześniej
Andrzej.M. napisał/a:
To porównaj sobie ceny Pentax DA 100/2,8 macro WR i Canon 100/2,8 L Macro... różnią się ... minimalnie na f2,8 za to canon kosztuje drugie tyle...

Jak bym się starał tak jak Ty - pewnie też znalazłbym gdzieś ceny jakie "kiedyś , gdzieś" widziałem. Ale nie jestem - i przepraszam :wink: - nie drugie tyle a ponad połowę droższe są wspomniane eLki. :lol:

[ Dodano: Nie 07 Sie, 2016 22:45 ]
Wojmistrz napisał/a:
Trzeba było czytać forum w innych tematach http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=29706

No widzisz? Ty psuju! :lol:
No żebym nie pisał! :razz:

komor - Pon 08 Sie, 2016

Andrzej.M. napisał/a:
No to może porównajmy ceny analogicznych produktów canona? Przecież tak nie lubicie "kundelków"?

Bardzo lubimy, szczególnie, że tych kundelków mamy ostatnio większy wybór niż można podpiąć do Twojego ulubionego systemu. A i systemowych szkieł znacznie więcej. To które ceny chcesz porównać? Może 85/1.8? Albo systemowy, niekundelkowy 17-50 f/2.8? :)

Wojmistrz - Pon 08 Sie, 2016

Andrzej.M. napisał/a:
To jakimi szkłami się posługiwałeś? Samym kitem? :shock: :roll: :zalamany:
Prawie. 18-55, 50-200, 50/1.2
Andrzej.M. napisał/a:
A ty gdzie znalazłeś swoje ceny? :lol:
Przeliczałem z tego linku do internetowego sklepu w UK, który sam czasem polecasz. Nie szukałem za bardzo gdzie najtaniej, ale fakt, jak widzę, w Polsce Canon 100L jest wybitnie drogi, a ten Pentax dziwnie tani.
Andrzej.M. - Pon 08 Sie, 2016

Wojmistrz napisał/a:
50/1.2
Ponoć fajne szkło... ale ja się manualami już nie bawię , chyba że mają mniej niż 20mm... :cool:
Wojmistrz napisał/a:
sklepu w UK, który sam czasem polecasz

Nie polecam, to raczej wyszukiwarka go znalazła przy jakiejś okazji...
Wojmistrz napisał/a:
jak widzę, w Polsce Canon 100L jest wybitnie drogi, a ten Pentax dziwnie tani.

Tak u nas jest... to zapatrzenie w czerwony pasek widać tak u nas działa... :lol: :twisted:
komor napisał/a:
To które ceny chcesz porównać? Może 85/1.8? Albo systemowy, niekundelkowy 17-50 f/2.8?

Wolałbym raczej 77/1,8 albo 70/2,4? A może 50-150/2,8? :razz:
Oczywiście wszystko na tym samym poziomie jakości. :wink:

[ Dodano: Pon 08 Sie, 2016 13:49 ]
komor napisał/a:
A i systemowych szkieł znacznie więcej

Tak swoją drogą - to ilu szkieł używasz?

komor - Pon 08 Sie, 2016

Wojmistrz napisał/a:
Nie szukałem za bardzo gdzie najtaniej, ale fakt, jak widzę, w Polsce Canon 100L jest wybitnie drogi, a ten Pentax dziwnie tani.

Bo cena Canona jest aktualną ceną sprzedaży po ostatnich podwyżkach kursów walut. A cena Pentaksa jest zapewne wirtualną ceną z listingu sklepowego, a po zamówieniu dostaniesz maila „czekamy na dostawę”, jak to sklepy internetowe mają często w zwyczaju. :)

Andrzej.M. napisał/a:
Tak swoją drogą - to ilu szkieł używasz?

Jak zwykle odwracasz kota ogonem. Nie jest ważne ilu się używa/kupuje/posiada, tylko spośród ilu można wybrać te swoje zakupy. Przy czym nie o samą ilość oczywiście chodzi, ale ilość tych fajnych sensownych, o dobrym stosunku jakości do ceny (obojętnie czy mówimy o profi-zakupach, czy tańszych hobbystycznych).

Andrzej.M. - Pon 08 Sie, 2016

komor napisał/a:
A cena Pentaksa jest zapewne wirtualną ceną z listingu sklepowego

Ja już kupiłem mam i wiem ile dałem ale jak się chcesz przekonać - to sobie kup... zobaczymy. :lol:
komor napisał/a:
ale ilość tych fajnych sensownych, o dobrym stosunku jakości do ceny

No to się cieszę że jesteśmy tego samego zdania. Co z tego że w systemie są tysiące szkieł , podczas gdy 99% i tak nie kupimy... Ważne jest te kilka które nam pasują. ale nie odpowiedziałeś na pytanie tylko odwróciłeś kota... To ilu?

[ Dodano: Pon 08 Sie, 2016 17:41 ]
No dobra, NIE KUPUJ... - jak się przyjrzysz linkowi i temu co pod nim - zobaczysz obydwa szkła, ich ceny i na zielono termin dostawy - Pentax - DOSTAWA 24 godziny - Canon - dwa dni. JEST ODWROTNIE NIŻ NAPISAŁEŚ. Czyż nie?

Mmmm... no i kto tu odwraca kota? :roll:

Wojmistrz - Pon 08 Sie, 2016

Andrzej.M., pewnie dlatego tak jest, że Pentaxa mają na stanie i możliwe, że zalega ("Produkt dostępny w bardzo małej ilości" i 1 z 6 kresek), za to Canona biorą od dystrybutora kiedy potrzebują ("Produkt dostepny u dostawcy" i 6 z 6 kresek).
Andrzej.M. - Pon 08 Sie, 2016

Wojmistrz napisał/a:
pewnie dlatego tak jest, że...

Normalnie jak dzieci... pokazać coś to zaraz zaczną zmyślać... :lol: :zalamany:
Ogarnij się trochę! Gdzie ty tam kreski widzisz? :roll: Jeden - że nie mają, drugi -że produkt zalega... no super! :roll: I jak tu z wami rzeczowo rozmawiać? Fanboje canona... Eeech... :roll: :zalamany:

Wojmistrz - Wto 09 Sie, 2016

Nie umiesz wejść w informacje o towarze? Masz tam stan dostępności.
komor - Wto 09 Sie, 2016

Skoro już sprowadzasz dyskusję do poziomu dziecięcego, Andrzeju to proszę bardzo – jak już Wojmistrz napisał, Pentaks zalega i się kurzy, a Canon schodzi na pniu. Nie nadążają sprowadzać. :)

Andrzej.M. napisał/a:
Co z tego że w systemie są tysiące szkieł , podczas gdy 99% i tak nie kupimy...

Już Ci wcześniej napisałem – to z tego, że jest większy wybór i jest mniejsza szansa, że nie znajdziemy potrzebnego szkła. Nie jest to trudne do zrozumienia, trzeba tylko klapki z oczu zrzucić.

Andrzej.M. napisał/a:
ale nie odpowiedziałeś na pytanie tylko odwróciłeś kota... To ilu?

Jak już koniecznie chcesz wiedzieć, to obecnie mam tylko dwa obiektywy Canona, ale przewinęło się trochę więcej, w tym takie, których do Pentaksa nie kupisz, a do Nikona dopiero od niedawna i w znacznie wyższej cenie (mówię o najtańszej wersji 70-200/4L bez stabilizacji). Bardzo miło wspominam ten obiektyw i być może go sobie jeszcze kupię na jakieś wakacje, chyba że jednak będę mógł/musiał kupić 70-200 f/2.8. Licytowanie się jednak na ilość nie ma sensu, bo nie o to w tym chodzi, o czym po raz kolejny napisałem w drugim akapicie niniejszego posta.

Andrzej.M. - Pią 12 Sie, 2016

komor napisał/a:
cena Canona jest aktualną ceną sprzedaży po ostatnich podwyżkach kursów walut. A cena Pentaksa jest zapewne wirtualną ceną z listingu sklepowego, a po zamówieniu dostaniesz maila „czekamy na dostawę”,
komor napisał/a:
Pentaks zalega i się kurzy, a Canon schodzi na pniu

No i jak tu z Wami rozmawiać jak z dorosłymi? :lol:
To że jest jedna kreseczka - czyli jest w bardzo małej ilości w magazynie - musi według Was oznaczać że zalega? Akurat dość często korzystam z tej firmy i wiem że dość sporo biorą od pentaxa i do pentaxa... :cool:

Wojmistrz - Nie 14 Sie, 2016

Andrzej.M., koszty magazynowania i księgowania potrafią być na tyle wysokie, że sklepy wystawiają towar po kosztach, byle się go pozbyć. Z całym szacunkiem, ale myślę, że to ty nie chcesz zrozumieć, że piszemy hipotetycznie, bo nikt z nas nie pracuje dla tego sklepu, ale najwidoczniej lepiej znamy mechanizmy i realia rynkowe.
Andrzej.M. - Nie 14 Sie, 2016

Wojmistrz napisał/a:
że piszemy hipotetycznie, bo nikt z nas nie pracuje dla tego sklepu

Ja również dla niego nie pracuję... :lol: Tylko zwyczanie nie podobają mi się wasze sugestie o "zaleganiu" - pisząc tak sugerujecie że nikt Pentaxa nie kupuje choć tak nie jest. Równie dobrze można by tak pisać o canonach czy innych markach , bo choć są liderami rynkowymi - to niektóre modele czy egzemplarze też mogą dłużej zalegać na pólkach i pokrywać się kurzem... Stąd takie sugestie uważam za chwyty poniżej pasa i tyle... Po prostu złośliwe. :roll:

Wojmistrz - Pon 15 Sie, 2016

Ale w niektórych sklepach to całkiem możliwe, to wszystko kwestia zasad sprzedaży czy umów między sprzedawcą, a dostawcą.
Kiedy prowadziłem w Polsce sklep, to też za niektórych producentów musiałem wyłożyć z kieszeni i cholery dostawałem jak mi zalegał towar na półkach, a jeszcze bardziej kiedy cena szła w dół, a innych po prostu miałem na stanie i płaciłem dopiero kiedy zszedł i wyrównywałem stan magazynowy. W tym drugim przypadku mało interesowała mnie zmienna cena, bo i tak zarabiałem na sprzedaży bez ryzyka swojego kapitału.

Andrzej.M. - Pon 15 Sie, 2016

Wojmistrz napisał/a:
a innych po prostu miałem na stanie i płaciłem dopiero kiedy zszedł i wyrównywałem stan magazynowy


Wszystko zależy od umowy i "kredytu kupieckiego" u dostawcy...

Wojmistrz - Pon 15 Sie, 2016

I to jest pewnie ta różnica między Pentaxem a Canonem :P
Andrzej.M. - Pon 15 Sie, 2016

To zwykle jest tajemnica handlowa. Nie wszyscy ten kredyt dostają. :razz:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group