forum.optyczne.pl

Obiektywy fotograficzne - Canon EF 11-24mm f/4L USM

dcs - Sro 04 Mar, 2015
Temat postu: Canon EF 11-24mm f/4L USM
https://www.flickr.com/ph...57648710973594/

test http://www.lensrentals.co...-f4-l-mtf-tests

janqseven - Sro 04 Mar, 2015

Prostoliniowy obiektyw zmiennoogniskowy o najszerszym kącie widzenia na świecie. Jakość jest niesamowita. Czy warto płacić 13499 zł?
dcs - Sro 04 Mar, 2015

http://timdoddphotography.com/blog/canon-11-24-f4l

[ Dodano: Pon 09 Mar, 2015 08:31 ]
http://www.northlight-ima...ef11-24f4l.html

illinoi - Wto 28 Kwi, 2015

Uwielbiam korygowany ultra-szeroki kąt. Ta "dalijska" perspektywa, drapieżny plan pierwszy i melancholia tła, wszystko w strefie ostrości.
Uwielbiam, każde pieniądze daję.
Do mojego APS-C (nikon D5000) mam sigmę 8 - 16, 114 z groszami kąt widzenia, bardzo go lubię.
Ten Canon to 126,5 stopnia, aż mi ślinka leci :razz:
A teraz statystyka: ogniskowej 8 mm używam w 95%, CAŁA RESZTA - 5%. Jestem przekonany, że ZNAKOMITA WIĘKSZOŚĆ użytkowników takich zoomów używa je w ten sposób.
Mam pytanie, nie wiem do kogo kierowane, ale ABSOLUTNIE NIE ROZUMIEM, dlaczego firmy tworzą zoomy o skrajnie krótkiej, rekordowej ogniskowej a nie STAŁKI o takich lub krótszych ogniskowych?
Przecież konstrukcja czy korekcja obiektywu zmiennoogniskowego jest trudniejsza mimo wszystko niż stałki o podobnej ogniskowej, choć zdaję sobie sprawę, że konstrukcja i korekcja obiektywu ultra-szerokokątnego to też bardzo skomplikowana sprawa. Dołożenie zmiennej ogniskowej to dodawanie trudności. Można by to porównać z wymaganiem od sportowca rekordowego wyniku na 100m doczepiając mu kilogramowy odważnik do gaci. Na pewno jakiś rekordowy wynik osiągnie, ale czy nie byłby lepszy gdyby mu tego ciężaru do gaci nie doczepiać?!.
Czy ten wysiłek na doładowanie zmiennej ogniskowej nie warto by spożytkować na zbudowanie stałki o 1-2 mm krótszej?
Mam sigmę 8-16, a bardziej bym się cieszył ze stałki 6 lub 7 mm. Canon stworzył szkło 11-24, a czy nie lepiej było by stworzyć w pełni skorygowane szkło stałoogniskowe o ogniskowej powiedzmy 10
I takie to mnie refleksje nachodzą kiedy widzę te rekordowe szerokie zoomy, Sigmy, Olumpusa czy teraz Canona.

A co inni użytkownicy na to? :?:

komor - Sro 29 Kwi, 2015

illinoi, skoro producenci podejmują ten trud, to znaczy że jednak większość użytkowników tego rodzaju obiektywu wymaga zmiennej ogniskowej. Nie wiem jaki jest najczęstszy target takiego sprzętu, czy krajobraz, czy architektura, czy wnętrza, ale jestem w stanie sobie wyobrazić, że ze względu na ekstremalne przerysowania dwie ostatnie grupy fotografów chcą mieć tak szeroki kąt, jaki pozwoli im objąć pomieszczenie/budynek z dostępnym odsunięciem/przyklejeniem do ściany – ale nie szerzej. Stąd konieczność zooma.
illinoi - Sro 29 Kwi, 2015

Jest to z pewnością argument, ale racje które wyłuszczyłem też mają swoją wagę. Pamiętam jak czczono pojawienie się pierwszej stałki 13 mm, jeszcze w czasach fotografii chemicznej, nie pamiętam jaka to była firma :cool:
komor - Sro 29 Kwi, 2015

illinoi, na zoomach da się więcej zarobić, bo jest dobre uzasadnienie wyższej ceny. ;)
Wojmistrz - Sro 29 Kwi, 2015

illinoi, używam sigmy 12-24 na pełnej klatce i pewnie kiedyś kupię sobie tego Canona. Faktycznie używam głównie 12mm, ale zdarza mi się przykręcić na 16 szczególnie przy filmowaniu, a nawet 24mm, by nie przekładać na 24-70mm.
illinoi - Czw 30 Kwi, 2015

To jest rzeczywiście uzasadnienie do podwyższenia ceny, choć nieduże. Na pewno znajdzie się wielu takich "wariatow" jak ja wielbiący tą perspetywę jaką daje ultra szerokie szkło w pełni skorygowane, bez różnicy czy to stałka czy zoom.
Przy filmowaniu to fakt, można chcieć czasami "najechać", to fakt, choć trzeba też przyznać, że możliwości są niewielkie - 2 do 2,2x :cool:

Wojmistrz - Czw 30 Kwi, 2015

Przy moim szkiełku, łączenie najazdu z transfokacją daje niesamowite efekty przy bliskich obiektach. Jak masz 8-16mm na APS-C to zrób sobie doświadczenie :)
illinoi - Pon 04 Maj, 2015

Mówisz o jednoczesnym najeździe z transfokacją? Ciekawe.
A czy próbowałeś jednoczesnego odjazdu z transfokacją? Tak by obiekt pozostał w tej samej skali na matówce. Tak mi przyszło do głowy, by to dobrze zrobić trzeba by mieć sanki z korbką na statywie, rodzaj ławy optycznej

Preskaler - Pon 04 Maj, 2015

Widziałem taki efekt ze 40 lat temu jak weszły pierwsze zoomy. Niesamowity film powstał. Można też zrobić z nieruchomego aparatu (kamery). Odbiegające od nas dziecko np. i zoomem cały czas kontrować tak aby proporcjonalnie postać była wciąż tej samej proporcji w kadrze. Do tego jeszcze zrobić tak z 200 klatek na sekundę.
Wojmistrz - Pon 04 Maj, 2015

illinoi, przy takim szkle, dla efektu przysuwasz się ze 20-30cm. Kombinowałem na rożne sposoby i wystarczy z ręki lub rigu nawet bez ffocusa. Te efekty zrobisz każdym zoomem, ale jak dla mnie szerokokątne są the best :)
illinoi - Wto 05 Maj, 2015

tak, to prawda, nie ma problemów dodatkowych z podążaniem z ostrością :cool:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group