forum.optyczne.pl

Lampy błyskowe i oświetlenie - Małe, domowe "studio"

matys - Pon 23 Mar, 2015
Temat postu: Małe, domowe "studio"
Chce sobie zrobić małe domowe "studio" o ile to można tak nazwać.
Nie mam wiele miejsca ale do portretów i martwej natury wystarczy.
Kupiłem lampę YN568EX która już do mnie leci, mam zamiar jej używać w plenerze jak i w "studio".
Dodatkowo chcę kupić niedrogą lampę studyjną, nie chce drogich wynalazków bo będzie to amatorka i hobby więc zysk żaden i nie ma sensu inwestować.
Myślę, że na start YN568EX + lampa około 300/400Ws będzie wystarczające, plus oczywiście jakieś graty itp(ale to inna historia).
I teraz jaką lampę kupić ??
Zainteresowałem się firmą Quantuum w UK niemalże nieznana w PL już bardziej. Ceny przystępne. Jak z jakością ?
Znalazłem dwie, podobne lampy tego producenta - Move 300/400 i Pulse 300
Czym one się zasadniczo różnią ?? Niby te Move są bardziej kompaktowe. Specyfikacja wygląda jednakowo.
Cena Pulse 300 jest identyczna z Move 400 Więc dlaczego nie wziąć tej mocniejszej ?
Czy jest jeszcze coś czego nie zauważyłem?
Jakieś inne firmy godne polecenia w tym przedziale cenowym ?
Czy np. Move lub Pulse będą działać z YN 622 ??

Andrzej.M. - Wto 24 Mar, 2015

Jaki duży modyfikator zamierzasz użyć do tej lampy? 400Ws to cholernie dużo! Do domowego użytku z powodzeniem wystarcza 150 - 200 Ws ! Nawet jak dasz modyfikator 1mx50cm -to i tak bedziesz musiał dać 1/8 lub mniej mocy przy portrecie żeby nie blendować do f8. Przy 80 ISO... Więc poradzę ci jedno - kup jak najmniejszej mocy z możliwie największą regulacją. I mam nadzieję że to YN ma tryb manualny? Bo inaczej nie będzie ci wyzwalać studyjnej (chyba że będzie mieć opcję ignorowania przedbłysku). To znaczy - wyzwoli , ale przedbłyskiem więc nie odpali drugi raz do zdjęcia.
matys - Wto 24 Mar, 2015

Tak się właśnie zastanawiałem czy 400Ws to nie za dużo, ale z drugiej strony nigdy nie jest za dużo :razz: w razie czego założe ND na obiektyw i tyle ?? Z drugiej strony boje się też, że może braknąć. Lepiej chyba błyskać 400tką 1/8 mocy niż 200tką na 100% i drapać się po głowie bo brakuje.
Softbox największy to myślę że 100x80 oraz/lub octa około 150cm
YN ma manuala ale i tak chce wyzwalać wszystko radiowo z puszki.
Chcę kupić wyzwalacze yn 603 albo 622. Jeden na sankach w puszcze i dwa odbiorniki. Jeden na YN a drugi na quantuum( o ile to razem współpracuje).

komor - Pią 27 Mar, 2015

matys, używam Move 300 z softboksem 120x80 wiszącym nad stołem w odległości 1 metra i na minimalnej energii błysku, przy ISO 100, f/2.8 przepalam plan, chyba że fotografuję czarny węgiel na czarnym tle. Wspomagam się filtrem ND na jednym z obiektywów, ale potem muszę walczyć z zafarbem.

W domowych warunkach nigdy tej lampy (Move 300) nie „odkręciłem” bardziej niż do połowy skali.

cybertoman - Pią 27 Mar, 2015

W moim "malym, domowym" uzywam lamp 100Ws z modyfikatorami octa135cm, 130x50, BD70cm, 110x90. Na brak swiatla nie narzekam. W tym zakresie operowanie dodatkowymi speedlitami jest stosunkowo bezproblemowe w przeciwienstwie do laczenia ~60Ws lampy systemowej z 400Ws studyjnej.
matys - Sob 28 Mar, 2015

komor, w końcu jakieś konkrety :mrgreen: dlaczego kupiłeś Move 300 a nie np: pulse ??
Do portretów f/2.8 OK ale jak do produktowej to przyda się przymknąć do f/5.6-10 żeby złapać wszystko w GO.
To może kupię jedną 200 a w razie czego dokupię drugą ? Jest jeszcze opcja na drugą YN568ex i tyle..

komor - Sob 28 Mar, 2015

matys napisał/a:
dlaczego kupiłeś Move 300 a nie np: pulse ??

Niespecjalnie widziałem różnicę między tymi lampami, być może niesłusznie. Spośród trzech podstawowych grup cenowych wybrałem środkową, są tańsze Up!, środkowe Move, droższe Pulse. Ponieważ potrzebowałem jednym zakupem załatwić dwie lampy i sporo osprzętu, to wybrałem rozwiązanie pozwalające mi się zmieścić w budżecie.

Pulse też jest w wersji 300, nie musisz więc wybierać między 200 a 400, jeśli masz obawy jakieś. Do produktówki na f/8–f/10 oczywiście przyda się większa energia, ale o ile nie musisz fotografować bardzo dużych przedmiotów, to światła nie powinno Ci zabraknąć, co potwierdza też cybertoman.

matys - Sob 28 Mar, 2015

komor napisał/a:

Niespecjalnie widziałem różnicę między tymi lampami, być może niesłusznie..

Dlatego tez pytam, bo nie widzę zbytnio różnicy, za to w cenie jest. Jedyne co wyczytałem, to Move mają plastikowe obudowy a Pulse mają aluminiową. Przez co są odpowiednio cięższe. Obie chłodzone aktywnie.
Tak sobie myślę, mam trochę znajomych "builderów"(jak to w UK) czasami im robię fotki wnętrz(cos na stronę żeby wrzucić, pokazać potencjalnemu klientowi) i wtedy by się przydało coś mniejszego łatwego do przeniesienia. Tutaj znowu się pojawia plus dla małej lampy reporterskiej... bo i tak softboxy, statywy trzeba targać. Marudze :mrgreen:

komor - Nie 29 Mar, 2015

matys napisał/a:
Jedyne co wyczytałem, to Move mają plastikowe obudowy a Pulse mają aluminiową.

Jak zwykle w przypadku chińskich produktów specyfikacja zmienia się pewnie co chwilę, ale moje dwie sztuki Move 300 mają główne korpusy metalowe. Tylko tylna ścianka (ta z kontrolkami i wyświetlaczem) jest plastikowa. W przypadku mocniejszych lamp i większych akcesoriów Pulse mogą mieć tę zaletę, że (według specyfikacji :) ) mają przesuwane mocowanie statywowe, przez co lepiej można wyważyć komplet lampa+modyfikator.

Może mają też trochę lepszą elektronikę, nie wiem, lepszej jakości kondensatory itd., przez co są stabilniejsze. Do moich zastosowań, póki co bez znaczenia.

matys napisał/a:
wtedy by się przydało coś mniejszego łatwego do przeniesienia. Tutaj znowu się pojawia plus dla małej lampy reporterskiej... bo i tak softboxy, statywy trzeba targać.

Dlatego równolegle rozwijam powoli dwie ścieżki „kariery”. Najpierw zbudowałem mały setup na lampach reporterskich, których mam aktualnie 3 (w tym zawsze IMO warto mieć jedną normalną, reporterską z TTL, do normalnego użytku na gorącej stopce aparatu) i zestaw paru modyfikatorów do tego, a potem, kiedy pojawiła się potrzeba, kupiłem dwie lampki studyjne i trochę standardowego osprzetu z mocowaniem Bowen, które zasadniczo jest tańsze od modyfikatorów zaprojektowanych do pracy ze speedlightami. Teraz znowu planuję rozbudować nieco speedlighty, żeby mieć możliwość łatwego łączenia ich ze studyjnymi z tą samą wygodą manualnego sterowania przez radio. Czyli planuję 2 x YN560 IV, do tego sterownik YN560TX i – niestety – także jeden nadajnik RF-605 na sytuacje, kiedy właśnie potrzebuję wyzwalać jednocześnie studyjne Quantuumy i speedlighty Canona i Yongnuo. Niestety zarówno sterownik YN560TX jak i Quantuum Navigator mają konstrukcję pionową, więc najwygodniej połączyć na stopce RF-605 a na nim Navigatora. A sterowanie YN560TX można przeprowadzać z ręki. O ile to zadziała, co muszę sprawdzić przed zakupem.

Werwik - Pon 08 Cze, 2015

Kwestia jakie to domowe studio ma wymiary bo jak masz salon 30-35m2 to już można się bawić. Jak Cię najdzie ochota na "portrety" z beauty dishem np 55cm + grid i osłonka zmiękczająca światło to się okaże, że 300-400Ws to za mało. Zakładając, że część fotografów pstryka grubo powyżej F8 z BD. Nie wiem jakie masz ISO w aparacie 100, 200> natywnie.
Ciekawe lampy ma też jingbei i freepower. Co do quantuuma to moja Move400 była 2x w serwisie jak pamiętam i muszę przyznać, że bezproblemowo wymienili lampę, czy też żarnik swoje kosztujący na nowy.

Z duża octa to się nieco męczę ustawiając te lampe, na plastikowej regulacji wysokości, która robi wrażenie jakby miała pęknąć zaraz i lampa opada zawsze jakby, mało to precyzyjne ale za tę cenę to wpisane w produkt. Od kąt mam lepsze lampy, w ogóle już jej nie tykam w zasadzie. Lampa robi wrażenie taniej bo taka jest. Wygodne regulacje na pokrętłach = ja takie wole, niż przyciski +/-. Są też chwalone lampy Aurora w sprzedaży, może zerknij.

komor - Pon 08 Cze, 2015

Werwik napisał/a:
Jak Cię najdzie ochota na "portrety" z beauty dishem np 55cm + grid i osłonka zmiękczająca światło to się okaże, że 300-400Ws to za mało. Zakładając, że część fotografów pstryka grubo powyżej F8 z BD.

Tylko jeśli ktoś rzeczywiście pstryka powyżej f/8 lub sporo chce zwiększyć odległość. Wtedy racja.

Skoro już odkopujemy stary wątek, to odniosę się jeszcze do swojej starszej wypowiedzi:
komor napisał/a:
Teraz znowu planuję rozbudować nieco speedlighty, żeby mieć możliwość łatwego łączenia ich ze studyjnymi z tą samą wygodą manualnego sterowania przez radio. Czyli planuję 2 x YN560 IV, do tego sterownik YN560TX i – niestety – także jeden nadajnik RF-605 na sytuacje, kiedy właśnie potrzebuję wyzwalać jednocześnie studyjne Quantuumy i speedlighty Canona i Yongnuo. Niestety zarówno sterownik YN560TX jak i Quantuum Navigator mają konstrukcję pionową, więc najwygodniej połączyć na stopce RF-605 a na nim Navigatora. A sterowanie YN560TX można przeprowadzać z ręki. O ile to zadziała, co muszę sprawdzić przed zakupem.


Od czasu napisania tego plan wykonałem i bez problemu łączę błysk lamp Qantuum Move (sterownik Navigator) z błyskiem YN-560 IV (wyzwalaczem jest RF-605 założony pod Navigatorem). Sterowanie lampami YN wykonuję osobnym, niepodpiętym do korpusu sterownikiem YN560TX.

unesco - Nie 05 Lip, 2015

Tak jak koledzy juz pisali, wiele zalezy od wielkosci pomieszczenia, jego "wytlumienia" i rozdzaju modyfikatorow. Roznica miedzy 300 a 400 jest prawie niezauwazalna, zwroc bardziej uwage na zakres regulacji i czy na najmniejszej mocy lampa nie zmienia temp barwowej.

Ja mam 2x Pulse 300 i 1 x Pulse 600 i jestem z nich bardzo zadowolony. Na 600 wisi 70 cm bialy beauty dish z plastrem miodu i to 600 czasami jest za malo (do portretu, o postaci nie wspomne). do postaci uzywam okty 120 z gridem lub stripa 180 i Pulse 600 tez czesto operuje w poblizu maksimum mocy (odleglosc do modela 2-3 m). Sciany sa pomalowane lub wylozone szarnym lub czarnym. Puls ma rączke z tylu lampy wiedc dobrze sie nia reguluje. Move od gory, zeby latwiej bylo nosic. Nie zdarzyło mi się, żeby śruba nie trzymala i lampa sie sama pochylala.
Jesli natomiast fotografujesz samymi garnkami, czesto portrety stak sie robi z wrotami, to i 200 wystarczy.

Marlut - Pią 25 Lis, 2016
Temat postu: Lampy Jinbei - jak się sprawują?
Szanowni,

Odkopałem ten wątek jako najbardziej zbliżony do moich zagwozdek.
Przymierzam się powoli do zakupu lampy studyjnej do amatorskiego pstrykania w warunkach domowych. Po przejrzeniu forum widzę, że chyba najbardziej popularne są modele Quantuum, mnie natomiast zainteresowała firma Jinbei. „ Na papierze” wygląda dobrze, wpadło mi też w oko kilka pozytywnych opinii, w tym o wysokiej sprawności i powtarzalności błysków. Kusi także możliwość regulacji w zakresie 1-1/64. Ceny Quantuum Move i Jinbei DM2 są na tym samym poziomie, podobnie z Jinbei Spark II i Quantuum Pulse. Porównywaliście może te dwie marki?

Przy okazji pytanie o modele mini -Delicacy II- ktoś używał?

[ Dodano: Sob 26 Lis, 2016 11:41 ]
Delicacy odpuszczam - tu znajdę coś w granicach 100-150Ws, pozostaje pytanie o standardowe lampy studyjne 300-400Ws w segmencie popularnym.

magiera23 - Pon 12 Gru, 2016

Witam podpinam sie pod temat zeby nie dodawac nowego. Planuje zakup softboxa octa 180cm Quantuum Quadralite z lampa Quantuum Move 300. Mam pytanie czy softbox 180cm nie bedzie za duzy do studio wielkosci 25m?? Glownie chodzi o fotografie dziecieca. Duzo czytam I wiele osob pisze ze lepiej wiekszy ale jak to jest z miejscem I mobilnoscia w malym pomieszczeniu.

I jeszcze pytaniec cxy ktos orientuje sie jak jest roznica pomiedzy normalnym softboxem a seria quadralite??

Marlut - Pon 12 Gru, 2016

magiera23, wyobraź sobie prostopadłościan 2x2x1,5m i jego przestawianie w tym pomieszczeniu przy pozostawianiu odpowiedniej ilości miejsca na tło, dodatkowe oświetlenie, dla modela i fotografa. Będzie ciężko.
Spróbuj to sobie rozrysować na podłodze.

magiera23 - Pon 12 Gru, 2016

No wlasnie tego sie obawialem. Moja zona uparla sie na mini studio. Jaka wiec powinna byc optymalna wielkosc sofboxa. Tak zeby to mialo rece I nogi. Chodzi of fotografie niemowleca I dziecieca. Czy moze lepiej pomyslec o innym rozwiazaniu w kwesti oswietlenia?
Marlut - Pon 12 Gru, 2016

Moim zdaniem 120cm to max – pamiętaj, że softbox jest też głęboki a za nim wystaje jeszcze lampa.
Mam softbox 120x80 i oktę 80cm (teraz bym kupił trochę większą) - tym zestawem da się jako tako manewrować w małym pomieszczeniu.

magiera23 - Pon 12 Gru, 2016

Dziekuje. A co z lampa? Quantum move 300 bedzie ok do 120cm? Czy moze slabsza I dokupic cos jeszcze z oswietlenia?
Marlut - Pon 12 Gru, 2016

300Ws spokojnie wystarczy, ale i tak pomyśl o ustawieniu drugiego światła.
Jeśli nie widziałeś "na żywo"dużego softboxa koniecznie idź do sklepu foto zanim zamówisz. Niby wiadomo ile to jest 120cm, ale z lampą i na odpowiednim statywie wygląda to trochę inaczej.

magiera23 - Pon 12 Gru, 2016

Duzych softboxow na zywo nie widzialem. Mamy tez dwa male kwadraty 60cm . Choc do tej pory zona uzywala raczej tylko lampy na aparacie, Speedlite 430 canona. Czasem jednego z tych malych plus blendy itp Pomysle I cos wykombinuje a do sklepu tez bedzie warto sie przejsc. Dzieki za pomoc
kelvinpiotr - Pon 12 Gru, 2016

Nie lepsza okta ok 150 cm ?? Moim zdanie lepsze , równomierniejsze światło . Do tego żuraw do ok 230 cm z przeciwwagą i spokojnie w 25 m2 można manewrować ustawiając żurawia przy ścianach .
magiera23 - Pon 12 Gru, 2016

Cos takiego ?

Nie zajmuje to czasem wiecej miejsca?
https://mitoya.pl/inne-statywy/1358-boom-zuraw-studyjny-warszawa.html

komor - Pon 12 Gru, 2016

magiera23 napisał/a:
Mam pytanie czy softbox 180cm nie bedzie za duzy do studio wielkosci 25m??

Oktę zwykle chyba daje się lekko z góry, szczególnie jeśli to będzie niemowlęce foto. Jak toto będzie miało 180 cm, a pomieszczenie ma 250 cm (?) to zbyt wysoko podnieść się nie da. Z drugiej strony tak duża okta dałaby bardzo miękkie rozproszone światło, ale do takich celów to ja wolałbym raczej prostokątny wielki softboks.

magiera23 napisał/a:
I jeszcze pytaniec cxy ktos orientuje sie jak jest roznica pomiedzy normalnym softboxem a seria quadralite??

Quadralite to nazwa marki, dawniej Quantuum. Nie wiem co masz na myśli pisząc „normalny softbox”. Jakościowo i cenowo modyfikatory tej marki (Quantuum/Quadralite) to jest nieco powyżej średniej chińskiej, na pewno sporo powyżej najtańszego shitu z Allegro. Mam softboksy m.in. 60x60 i 40x80 od nich i jestem zadowolony. Choć ostatnio kupiłem duży softbox Phottixa, o taki i jestem pozytywnie zaskoczony, bo regulacja obracania metalowego pierścienia z mocowaniem Bowens działa płynniej niż w softach Q. (i o wiele lepiej od bezmarkowego softa 120x80, którego dotąd używałem).

Marlut napisał/a:
Moim zdaniem 120cm to max

kelvinpiotr napisał/a:
Nie lepsza okta ok 150 cm ??

Też uważam jak koledzy. 120-150 to maks.

magiera23 napisał/a:
A co z lampa? Quantum move 300 bedzie ok do 120cm? Czy moze slabsza I dokupic cos jeszcze z oswietlenia?

300 Ws to nie jest znowu aż tak dużo, lepiej mieć zapas. Szybciej się będzie ładować w przypadku, jak będziesz miał potrzebę szybkiego strzelenia 2-3 razy, co w fotografii portretowej się przydaje. Przy softboksie 120x80 odległym od planu o 1 metr (czyli blisko!) dla przysłony f/8 przy ISO 100 wchodzę na ustawienie 7.0–8.0 czasem przy lampie Move 300.

magiera23 napisał/a:
Cos takiego ?
https://mitoya.pl/inne-statywy/1358-boom-zuraw-studyjny-warszawa.html

Ten żuraw jest kiepski, bo ma upierdliwą regulację tym ząbkowanym kręciołkiem. Mam nieco tańszą wersję tego i jest bardzo OK. Widzę, że ta wersja jest z kółeczkami i wygodniejszym mocowaniem przeciwwagi (ja mam samą nakrętkę, bez rączki), więc będę musiał dokupić, bo i tak planowałem mieć drugi boom na wyjazdy.

cybertoman - Pon 12 Gru, 2016

Tez bawie sie w mini-studio i po serii eksperymentow 135cm okta jest dla mnie max. I to jeszcze ze wzgledu na to, ze jest wyjatkowo plytka. To nie jest tylko kwestia powierzchni ale i wysokosci pomieszczenia.

Niemowlaki sa "miekkie" z natury, to tak ogromne (180 cm) zrodlo swiatla nie jest konieczne. Moim zdaniem dobrze "wypelniona" swiatlem 100-tka wystarczy, a uzyskana swoboda manewrowania jest nie do pogardzenia.

[ Dodano: Pon 12 Gru, 2016 15:18 ]
komor napisał/a:
duży softbox Phottixa,
Jak rozwiazales kwestie "grid'a" ?
magiera23 - Pon 12 Gru, 2016

Tyle tylko ze to nie bedzie tylko fotografia noworodkowa. Mysle ze zdecyduje sie na 150cm. Napewno wiekszy bedzie lepszy przy fotografii dzieciecej. Przy 25m2 nie powinno byc az tak malo miejsca na manewrowanie. Co do stojaka to lepiej kupic zuraw od razu? Ma wieksze zastosowanie od normalnego stojaka ( mysle tu o ustawianiu ) ?
Marlut - Pon 12 Gru, 2016

Możesz zacząć od zwykłego statywu oświetleniowego –mocowanie lampy daje możliwość pochylania modyfikatora.
Jak się trochę pobawisz będziesz wiedział co dokupić z drugą lampą.

Jeszcze jedna opcja - softbox 120x80 łatwo postawić na podłodze - z tyłu opiera się na lampie i takim zestawem możesz śmigać za dzieckiem po całym pokoju;)

komor - Pon 12 Gru, 2016

cybertoman napisał/a:
komor napisał/a:
duży softbox Phottixa,
Jak rozwiazales kwestie "grid'a" ?

Rozwiązałem ostatecznie, czyli nie ma tam grida. :) W tym poprzednim no-name też nie miałem, ale w moich zastosowaniach to nie przeszkoda. Prawdopodobnie i tak dokupię tej samej wielkości boks Quadralite z gridem, na stałe do studia, bo tego Phottixa to z myślą o wyjazdach kupiłem, bo on się fajnie szybko rozkłada jak parasolka.

magiera23 napisał/a:
Co do stojaka to lepiej kupic zuraw od razu?

To się nie kupuje zamiast, tylko oprócz. :) Niestety do studia trzeba mieć trochę różnych rzeczy, nie wszystko używa się naraz i jednocześnie. Zacząć możesz od dwóch normalnych statywów, jeśli będziesz miał dwie lampy. Jeśli jedną, to możesz zacząć od booma (żurawia), bo on od biedy statyw zastąpi, choć do noszenia to będzie ciężki komplet. No ale niektóre mają kółka, jak ten z mojego linku.

Marlut - Czw 15 Gru, 2016

magiera23, jeśli jeszcze nie kpiłeś lamp, zerknij w Cyfrowe.pl na Powerlux VC-300LR.

[ Dodano: Pią 16 Gru, 2016 13:15 ]
Jeszcze jedna uwaga - na stronie sklepu cyfrowe.pl lampa występuje jako Powerlux, ale jest to oryginalne Visico VC-300HHLR plus. Właśnie dokupiłem sobie drugą :)

magiera23 - Nie 19 Lut, 2017

Marlut napisał/a:
magiera23, jeśli jeszcze nie kpiłeś lamp, zerknij w Cyfrowe.pl na Powerlux VC-300LR.


nie kupiłem jeszcze. Przedłużyło się z przyczyn naturalnych.

Ta lampa jest już niedostępna na cyfrowe ale znalazłem gdzieś indziej.
powerlux vc-300lr

Po za Twoją opinią na cyfrowe Marlut nie mogę znależć za dużo innych opinii . Ale lampa wydaje się być ok. Przynajmniej z opisów i zdjęć.
Ceny podobne.
Mógłbym kupić Quantuum Pulse 300 + Navigator
lub tą Powerlux VC-300LR
Używał może ktoś obu lamp?? Jest jakaś znacząca różnica miedzy nimi?

i jeszcze jedno. Na niektórych lampach VC-300LR jest napis visico na innych powerlux .Jest jakaś różnica?

Marlut - Nie 19 Lut, 2017

Tu masz pełną ofertę i do tego taniej:
http://fsfoto.pl/product_...nie-Bowens.html
strona firmy http://www.visico.com/index.htm

Ja jestem zadowolony, mam dwie sztuki które już zdążyły na siebie zarobić :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group