forum.optyczne.pl

Cyfrowe aparaty bez lustra z wymienną optyką - Obiektyw do Lumixa GX80

corvax - Sob 17 Wrz, 2016
Temat postu: Obiektyw do Lumixa GX80
Panowie, mam takie pytanie. Chciałbym kupić sobie Lumixa GX80. Główne przeznaczenie: typowo turystyczne zdjęcia i filmy robione z ręki, do tego od czasu do czasu fotografowanie rodziny jedzącej rosół podczas niedzielnego obiadu. Mam jedno ograniczenie, chciałbym do tego body dokupić tylko jeden obiektyw. I tutaj mam zagwozdkę. Wybrać kitowy G VARIO 12-32 mm, czy też G 25 mm f/1.7? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi. Nie jestem maniakiem fotografii. Rodzi mi się potomstwo, których dzieciństwo chciałbym po prostu uwiecznić (foto/video) w możliwie najlepszej jakości. Do GX80, poza stosunkiem możliwości/cena, przekonały mnie kompaktowe wymiary i dobra stabilizacja obrazu. Po obejrzeniu sampli na Youtube, nie potrafię jednak stwierdzić, który obiektyw będzie dla mnie lepszy.
T.B. - Nie 18 Wrz, 2016

Filmowanie aparatem fotograficznym mnie nie interesuje i to zaznaczam na początku.

Mam aparat bliźniaczego systemu, czyli Olympusa, który kupiłem z obiektywem 14-42/3.5-5.6.
Od kiedy dokupiłem obiektyw 25/1.8, ten pierwszy zakładam bardzo rzadko. Głównie wtedy, gdy potrzebuję ogniskowej 11-12 mm - używam tego pierwszego z konwerterem szerokokątnym. Ale dobra zabawa z szerokim kątem jest dopiero z obiektywem 7-14 PRO Olympusa, ewentualnie 9-18. Gdy potrzebuję długiej ogniskowej, zakładam prawdziwe tele 100-300 mm, ewentualnie 40-150.

Wojmistrz - Nie 18 Wrz, 2016

Jak chcesz kupić GX80 tylko z jednym szkłem, to lepiej poczekaj kilka dni na następce kompaktu DMC-LX100.
TS - Nie 18 Wrz, 2016
Temat postu: Re: Obiektyw do Lumixa GX80
Jak jedno szkło to mam takie samo zdanie jak Wojmistrz, bo w bezlustrze będziesz musiał iść na mocny kompromis: albo zoom, albo światło, albo jedno i drugie, ale drogo :)

A jeśli mogą być dwa obiektywy to lepiej wziąć 12-60 i 25-tkę do tego GX80...

corvax - Pon 19 Wrz, 2016