forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Aparat bezlusterkowy dla DJ

fiukis - Sob 07 Sty, 2017
Temat postu: Aparat bezlusterkowy dla DJ
Witam

Jestem Dj, prezenterem chciałbym zakupić aparat. Myślę że najlepszym aparatem będzie bezlusterkowiec + obiektyw aczkolwiek cyfrowa lustrzanka również może być (na forum wyczytałem że powinien się sprawdzić canon eos100d+ odpowiedni obiektyw) . Aparat ten będzie stosowany do fotorelacji z imprez, czasami będą to również krótkie filmiki. Imprezy które się odbywają, są organizowane w niedostatecznie oświetlonych miejscach. Często jedynym światłem na sali tanecznej jest światło pochodzące z moich reflektorów led.

Wymagania

- nie mam preferencji co do marki aparatu może być to : Sony,Olympus,Panasonic lub inna marka (ostatnio w sieci znalazłem pozytywne komentarze na temat aparatu Sony NEX-5 aczkolwiek jest to już trochę stary aparat . Jakie są wasze opinie na temat tego sprzętu)


- zdjęcia będą wykonywane często w ciemnych i nie oświetlonych miejscach
- chciałbym aby wykonane zdjęcia było ostre
- fotografowane będą tańczące osoby (zdjęcia w ruchu) jak i oświetlenie sceniczne
- możliwość ustawiania wysokiego ISO przy możliwie jak najmniejszej ilości szumu
- chciałbym aby aparat miał możliwość ustawiania trybu: manualnego (aczkolwiek teraz chyba w większości aparatów dostępny jest ten tryb)
-szybki autofocus
- skoro będą to ciemne pomieszczenia zapewne przyda się możliwość podpięcia zewnętrznej lampy błyskowej
- jeśli chodzi o wygląd aparatu to może być on duży i ciężki , nie będzie mi to robić różnicy
- w grę wchodzi również aparat używany

Do takich zastosowań jaki najlepszy obiektyw zda egzamin. Pozdrawia i liczę na waszą pomoc

WojciechW - Sob 07 Sty, 2017

Nie wiem jaki masz budżet, bo od tego zależą wyboru.

Ponieważ wspomniałeś NeX 5 chciałbym ci zwrócić uwagę na to, że powinieneś się zastanowić, czy na pewno wystarczy ci aparat bez wizjera elektronicznego. Wspomniany Nex% nie ma takiego wizjera i o ile wiem nie można do niego takiego wizjera dołączyć, jak w przypadku Olków z serii PEN.

Trudno mi dyskutować o szkłach dla Sony, bo nie miałem za bardzo do czynienia z tym systemem. Wydaje mi się, że można dokupić do niego baardzo drogie obiektywy Zeissa, ale podstawowe szkła są trochę krytykowane.

Ze swojego doświadczenia mogę natomiast polecić ci któryś z Olków, np. starszy OM-D E 10. który ma wizjer. Ja mam mały E-PM2 z dodatkowym wizjerem, ale to trochę mniej praktyczne. Olka opłaca się wziąć z obiektywem 14-42 vrII (nie ze skróconym 14-42 EZ) i ewentualnie dokupić coś ze stałek Panasonica najlepiej 1.7/20 lub znacznie tańszy 1.7/25.


Serdecznie pozdrawiam,

WojciechW

fiukis - Sob 07 Sty, 2017

No faktycznie, temat musiałem pisać jeszcze raz bo pierwszy temat mi się skasował i teraz cena mi umknęła. Niestety budżet ograniczony do max 2tys zł. Myślę że wizjer nie jest konieczny , aparat jak najbardziej może być używany . Czekam na pozostałem propozycje
WojciechW - Sob 07 Sty, 2017

Tak sobie pomyślałem, że myślisz o takim budżecie - sugerowany OM-D E-10 (oczywiście we wcześniejszej wersji) z podstawowym 14-42 nowy powinien się zmieścić poniżej 2300 zł, a używany w twoim budżecie.

Ja mam mały E-PM2, którego kupiłem z 14-42vrII za niewiele ponad 1000 zł, a potem uzupełniałem wieloma rzeczami m.in. tanimi przejściówkami na inne systemy, konwerterem szerokokątnym, a wreszcie dodatkowym wizjerem.

Muszę powiedzieć, że w Olkach wiele można zrobić podstawowym obiektywem vrII, który całkiem nieźle rysuje, zwłaszcza na na krótkich ogniskowych i bardzo dobrze pracuje z konwtererem szerokokątnym. Jest zupełnie nieźle jeżeli chodzi o możliwość wykonywania zdjęć w kościołach i muzeach. Lepszy obiektyw podstawowy ma Fuji, ale niestety chyba nie Sony i większość lustrzanek.

W systemie m4/3 jest dużo miejsca na o przejściówki, a używam takich do obiektywów Pentaxa i starych Praktik (między innymi z bagnetem BX dzięki czemu mogę wreszcie podpiąć pod cyfrówkę Zeissowskiego Pancolara z Jeny).

Używając obiektywów manualnych bardzo szybko nabrałem przekonania o konieczności nabycia dodatkowego wizjera VF-2, bo nastawianie ostrości na ekranie LCD było mało pewne i wygodne. Prace z wizjerem bardzo lubię, acz w sumie operowanie szeregiem dodatkowych gadgetów nie jest do końca wygodne. Raz , że łatwo można coś zgubić, dwa że taki wizjer w PENach musi konkurować z systemową lampą błyskową. To wszystko składa się na sugestie OM-D E10.

Serdecznie pozdrawiam,

WjciechW

fiukis - Nie 08 Sty, 2017

W temacie aparatów i obiektywów dopiero raczkuje i nie wszystko dla mnie jest jeszcze zrozumiałe. Szukałem, szukałem i chyba ciężko będzie znaleźć taki aparat, razem z obiektywem który mi podałeś, w cenie do jakiej szukam . A powiedz mi co sądzisz o takim zestawie z tego ogłoszenia :

https://www.olx.pl/oferta...d63aa9;promoted

Myślę że na sam początek chyba najlepszy byłby jakiś obiektyw szerokokątny.

Czy do tego aparatu można podpiąć zewnętrzną lampę , oczywiście cały czas mam na myśli aparat Olympus OM-D E-M10

WojciechW - Nie 08 Sty, 2017

Myślę, że zestaw jest wart swojej ceny i możesz go kupić.

Zaletą 14-42 EZ jest jego płaskość, która czasami się przydaje. Z szerszymi kątami będzie jednak trochę trudniej niż w przypadku 14-42 vrii. Z tego co wiem to konwertery szerokokątne Olympusa akurat do wersji EZ nie pasują.

Ale aktualnie zestaw z vrii jest rzeczywiście trudniej znaleźć.

Serdecznie pozdrawiam,

WojciechW

fiukis - Pon 09 Sty, 2017

Jakiś znalazłem z obiektywem M. Zuiko Digital IIR 14-42mm f/3,5-5,6

https://www.olx.pl/oferta...html#c39275f473

@WojciechW

Czy chodzi Tobie o taki obiektyw jaki podałem powyżej

Czy będzie on lepszy od 14-42 mm f/3.5-5.6 ED EZ (pancake)

No chyba że to są te same

A powiedz mi jak z szybkością łapania ostrości , słyszałem że w ciemnych pomieszczeniach wypada to trochę gorzej . No i martwi trochę brak ISO 100

Z tego co wyczytałem minimalne ISO wynosi 200

WojciechW - Pon 09 Sty, 2017

Tak, chodziło mi o zestaw własnie z takim obiektywem.

Co do ISO 100 - na moim E-PM2 rzeczywiście go nie ma i jak okazuje się nie jest to jakieś straszne. Natomiast w E-10 jest tryb ISO L, który ma być równoważny ISO 100.

Co do szybkiego łapania ostrości to niestety nie wiem jak jest w Olkach, bo rzadko fotografuję szybko poruszające się obiekty. Ale chyba nie znajdę swojego zdjęcia z E-PM2 z nietrafioną ostrością i pod tym względem jest on znacznie lepszy od moich Pentaxów. Zwłaszcza K20d miał dużo nietrafień, szczególnie z obiektywami innych firm. Pod tym względem K-S1 okazał się wyraźnie lepszy, co zresztą wynika z tutejszych testów (na optyczne.pl).

Zachęcam cię do lektury testów, również zagranicznych. W szczególności bardzo przydatne dla mnie były zawsze testy na photozone.de.

Serdecznie pozdrawiam,

WojciechW

fiukis - Pon 09 Sty, 2017

@WojciechW

Ok i chyba już ostatnie pytanie . Czy dobrze rozumiem że stosując adapter z gwintem m4/3 na m42 , wówczas mogę stosować obiektywy z systemu m42?

WojciechW - Pon 09 Sty, 2017

Tak, ale niestety pracując nimi w trybie manualnym, ustawiając samemu ostrość i przesłonę. Dla ustawiania ostrości przydaje się właśnie dobry wizjer elektroniczny.

Serdecznie pozdrawiam,

WojciechW

fiukis - Wto 10 Sty, 2017

A po zastosowaniu tego adaptera , mogę korzystać zarówno obiektywów system 4/3 jak i System Micro 4/3 czy już do micro trzeba zastosować jeszcze inny adapter ?
RB - Wto 10 Sty, 2017

fiukis napisał/a:
A po zastosowaniu tego adaptera , mogę korzystać zarówno obiektywów system 4/3 jak i System Micro 4/3 czy już do micro trzeba zastosować jeszcze inny adapter ?


Niedawno o ile się nie mylę pytałes o obiektywy m42. To jest standard starych obiektywów wkręcanych (gwint) w korpus. O taki najpowszechniejszy przykład tego standardu to Helios 44 (58/2)
http://allphotolenses.com/lenses/item/c_133.html

To ma niewiele wspólnego z systemami mikro 4/3 czy 4/3. Aby zastosować obiektywy systemu 4/3 w korpusach mikro 4/3 potrzebujesz innego adaptera.

Korpus ma swoje mocowanie, swój interfejs elektroniczny itd i aby zastosować jakiś obiektyw z innego "systemu" trzeba adaptera z jednej strony pasującego do systemu korpusu a z drugiej do systemu obiektywu.
Nie będziesz mógł korzystać z obiektywu mikro 4/3 gdy masz do korpusu wsadzony adapter na 4/3. Aby wkręcić obiektyw mikro 4/3 musisz ten adapter wykręcić.

komor - Wto 10 Sty, 2017

RB napisał/a:
Aby wkręcić obiektyw mikro 4/3 musisz ten adapter wykręcić

Może nie aż wykręcić (brzmi jak długotrwała czynność), tylko ściągnąć (można zrobić to szybko). W zasadzie mając jeden obiektyw M42 można adapter na stałe mieć na obiektywie i zakładać go równie szybko, co inne systemowe.

fiukis - Wto 10 Sty, 2017

Rozumiem czyli do każdego z systemów musze zastosować inny adapter . A powiedz mi czy możesz mi polecić jakiś jasny obiektyw oczywiście nie drogi. Wiem że jasny obiektyw = zazwyczaj wysoka cena ale jest może jakiś kompromis. Niestety ten który jest w zestawie do najjaśniejszych nie należy. Jeśli chodzi o obiektywy to naprawdę nie mam na ten temat dużej wiedzy.Zdjęcia po prostu mają być wyraźne i ostre , przy małej ilości światła

W ogóle takimi obiektywami warto sobie głowę zawracać podaje przykład http://allegro.pl/carl-ze...6660948297.html

komor - Wto 10 Sty, 2017

W tym budżecie przy dużych wymaganiach (brak światła, konieczność używania krótkich czasów dla zamrożenia ruchu) obiektywy M42 mogą być jedynym sensownym wyjściem. Chyba że koledzy od Micro 4/3 zaproponują jedną jasną stałkę, która zmieści się w budżecie, ale nie wiem czy taka istnieje.
fiukis - Wto 10 Sty, 2017

@komor

A Ty możesz coś polecić z M42 ?

edit:

Ogólnie za ten jasny obiektyw nie chciał bym zapłacić więcej niż 1 tys.zł obojętnie jakie mocowanie czy M42 , System 4/3

RB - Wto 10 Sty, 2017

Panasonic 25/1.7 kosztuje 800 złotych. Mikro 4/3, czyli bez przejściówek.
Tyle, ze chyba nikt przy zdrowych zmysłach Ci nie zagwarantuje, że zdjęcia będą wyraźne i ostre i przy okazji "ładne" gdy jest mała ilość światła. To raczej nie jest system, gdzie możesz bezkarnie używać bardzo wysokich czułości.

Co do tego Pancolara, to się robią dość małe kąty widzenia na matrycy 4/3. Poza tym, czy masz czas na ręczne ustawianie ostrości w punkt? Czy obiekty są statyczne?

fiukis - Wto 10 Sty, 2017

No właśnie obiekty na pewno nie bedą statyczne bo głównie będę fotografował tańczących ludzi na parkiecie . Także do tego dochodzi aby obiektyw miał w miarę szybki AF ale w tej cenie pewne będzie ciężko coś takiego otrzymać
komor - Czw 12 Sty, 2017

W ciemnych warunkach łapanie tańczących autofokusem będzie trudne nawet aparatem i obiektywem za wielokrotność planowanej sumy. Moimi zdaniem musisz robić na zasadzie strzelania i łapania co się uda. Lampa błyskowa (najlepiej poza aparatem, najlepiej więcej niż jedna) nieodzowna.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group