Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Zastanawiam się czy jest sens kupić do cyfrowej puszki jakiś filtr do fotografii czarno-białej. W puszce mam funkcję programowego filtra (pomarańczowy, czerwony, itd.), ale widzę, że prawdziwe filtry nie są drogie, więc zastanawiam się, czy prawdziwy nie będzie z jakiegoś powodu lepszy. Zakładałbym go na obiektyw 50/1.8 II.
Drugi problem z tym związany jest taki, że zdjęcia robię i tak w RAW, a wtedy programowe filtry nie działają, z definicji przecież. I tak nie jestem zadowolony z programowej zamiany na black&white, jaką daje używany przeze mnie Adobe Lightroom przy portretach robionych przy świetle zastanym. Od wersji 1.3 chyba zmienili domyślny sposób konwersji, bo wydaje mi się, że jest lepiej, ale nadal nie jest to chyba to coś... Może prawdziwy filtr by pomógł w otrzymaniu dobrych rezultatów i pozwolił zachować możliwość używania RAW.
Ja myślę, że z uwagi na sposób rejestracji obrazu na matrycy (RGBG ?) stosowanie mocnego filtra barwnego może zmniejszyć rozdzielczość (!) obrazu. Po prostu część pikseli nie dostanie tyle światełka ile producent przewidział co może deczko ogłupić soft tworzący obraz z RAW. Przecież matryca nie rejestruje obrazu w technice B&W !
Trzymałbym się jakże wygodnych filtrów "cyfrowych".
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Pią 30 Lis, 2007
Uważam, że to nie jest za dobry pomysł, zamiast tego lepiej poszukać dobre wtyczki do programu graficznego, którego używasz
Swoją drogą chcętnie bym zobaczył jak wygląda zdjęcie zrobione w kolorze, na wysokiej czułości z filtrem - szumy w barwie powinny spowodować, że wycięty kolor i tak się pojawi w śladowych ilościach na zdjęciu.
Uważam, że to nie jest za dobry pomysł, zamiast tego lepiej poszukać dobre wtyczki do programu graficznego, którego używasz
Wiesz co, w Lightroomie można sobie samemu regulować miks, z jakiego powstaje obraz w skali szarości - ile brać z czerwonego, ile z pomarańczowego, niebieskiego itd. Sęk w tym, że kiedy zmniejszam ilość pomarańczowego, to dostaję ładniejsze twarze, ale dziwne rzeczy zaczynaja się wyprawiać z tłem.
Mam takie zdjęcia na 1600 ISO, robione przy świetle zastanym w knajpie, i jak zmniejszam udział pomarańczowego, żeby twarze nie były ciemne to strasznie wyłażą nieładne szumy na jasnych ścianach. Pomyślałem, że może prawdziwy filtr coś pomoże, ale zabiło mi ćwieka to, co napisał Arv, czyli że zniknie rozdzielczość. Pomyślę jeszcze o tym i może coś poeksperymentuję.
Dzięki za uwagi.
Pomógł: 22 razy Posty: 5163 Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Pią 30 Lis, 2007
Swoją drogą, nieco oftopicznie, czy ktoś wie jak to jest z cyfrówkami w kwestii żółtego i niebieskiego? Dla filmu występuje zabawna inwersja, żółty, który dla oka ludzkiego jest jaśniejszy od niebieskiego, na błonie wychodzi ciemniej (tzn. na pozytywie już). A na matrycy?
Ja będąc czasami zmuszony robić zdjęcia zza ciemnych szyb poruszę jeszcze problem balansu bieli w takich przypadkach. Oględnie mówiąc... aparat głupieje
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Pią 30 Lis, 2007
Spróbuj w psie, czy innym, nałożyć maske, albo 'photofilter'
Arv [Usunięty]
Wysłany: Pią 30 Lis, 2007
MM napisał/a:
Ja będąc czasami zmuszony robić zdjęcia zza ciemnych szyb poruszę jeszcze problem balansu bieli w takich przypadkach. Oględnie mówiąc... aparat głupieje 8)
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Kupiłem sobie za grosze 3 filtry na allegro i efekt (na d80) jest taki:
- przy ustawieniu zdjęć na czarno-białe nie widać prawie w ogóle róznicy - preprocessing czy cokolwiek co soft robi ze zdjęciem praktycznie zupełnie niweluje efekt filtra
- po zapisaniu w raw i przebiciu na b&w w ufraw (plugin do gimpa) wszystko wygląda tak jak powinno wyglądać po zastosowaniu filtra
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9