Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
No czyli nie ma super-duper zbawiennej metody jak "na piechotę" poprawiać wszystko.
Napisałem "zmierzył światło przed" co oznacza dobranie balans bieli do głównego światła. I na takich ustawieniach robię zdjęcia. Napisałem też "robił na pewno w RAW" - to oznacza że nie koryguje balansu co chwila kiedy tylko zmienia się sytuacja chwilowa - mogę takie delikatne zmiany zrobić później.
Zakładam że:
1) główne oświetlenie podczas meczu to nie dyskoteka i nie zmienia się zasadniczo w ciągu całej imprezy,
2) fotografuję akcję, więc nie skupiam się na technikaliach tylko.. pstrykam.
"główne oświetlenie podczas meczu to nie dyskoteka i nie zmienia się zasadniczo w ciągu całej imprezy"
Światło się nie zmienia. Reflektor nie zaczyna świecić na zielono, ale światło odbite od podłogi w zależności od jej koloru daje bardzo różną barwę bieli.
"fotografuję akcję, więc nie skupiam się na technikaliach tylko.. pstrykam."
Takie to o niczym.
Znów wracamy do źródła, że nie ma na to żadnej specjalnej metody i ile się ktoś nie nateoretyzuje to i tak trzeba na piechotę potem zmieniać balans. Oczywiście, że jak ktoś pstryka na AWB to ma w serii każde zdjęcie inne - można wybrać określony balans choćby w temperaturze żeby potem korygować automatycznie z niewielkimi odchyłami.
Światło się nie zmienia. Reflektor nie zaczyna świecić na zielono, ale światło odbite od podłogi w zależności od jej koloru daje bardzo różną barwę bieli.
Czyżby to odbicie było tak silne że staje się dominującym?
Skoro zawodniczka na zagrywce jest zielona a na polu ataku czerwona to chyba to nie cuda tylko kwestia zieleni i pomarańczy na podłodze z tworzywa sztucznego.
Przecież ja nie piszę o różnicy w WB przy pomiarze AWB kiedy to faktycznie głupi automat mierzy nawet każde zdjęcie z serii inaczej.
Skoro po wejściu na balkon i przy robieniu zdjęć z góry balans jest już o wiele bardziej poprawny, bo twarze oświetlone z góry, światłem nieodbitym są w miarę poprawne to kolejny dowód, że to kwestia światła odbitego od podłogi. Nie jest to moja teoria lecz doświadczenie jeszcze kilku osób.
Po prostu ze zwykłej ciekawości zapytałem jak widzisz taki problem. W tej chwili oczywiście robię na stałym balansie, potem automatycznie koryguję z grubsza wszystko a potem każde już powiedziałbym precyzyjnie uwzględniając różnicę zabarwień.
Albo ja ciebie nie rozumiem, albo ty nie rozumiesz podstawowej rzeczy, że ustawia się WB na barwę podstawowego źródła światła, i dopóki ono się nie zmieni (a reflektory na stadionie, te podstawowe czyli starające się świecić białym światłem, nie zmieniają barwy swego światła w trakcie meczu) dopóty nie zmienia się WB. Czy teraz jest już dla ciebie jasne, że nie mierzysz co rusz barwy jakiegoś światła odbitego od murawy czy od jakiejś innej kolorowej powierzchni?
Od tego pomyslu z koszulkami zastanawiam sie, jak w prosty sposob zrealizowac ustawienie balansu bieli na podstwie drugiego, poprawnego zdjecia z tym samym motywem (nie-szarym). Jako ze nie znalazlem takiej pipety w LR, ktora by mozna do tego celu wykorzystac, problem jest pewnie marginalny i wydumany. Bede wdzieczny za wskazowke.
cybertoman, LR umożliwia synchronizowanie ustawień w module "Develop" pomiędzy zdjęciami. Masz zdjęcie szarej karty - z niej zdejmujesz balans bieli, a później synchronizujesz ustawienie WB dla wszystkich zdjęć z sesji. Możesz też nad jednym zdjęciem pracowac aż poprawnie ustawisz balans, zdjemiesz casty, ustawisz krzywą itp.. A później kopiujesz ustawienia do reszty zdjęć.
hijax_pl, Czekaj, powoli, bo sie gubie. Zrobilem sobie niebieska koszule z szara karta z blyskiem. W LR pipeta na karte - jest pieknie. Ta sama kuszula pod swiatlem zarowym, bez szarej karty i WB - blysk (czyli zle). No i sa dwa zdjecia. Na drugim widze, ze WB jest do kitu, nie mam nic szarego, nic bialego, - niebieska koszula na czerwonym kocu. Ale mam przeciez pierwsze zdjecie czyli wiem, jaki to jest niebieski. Kopiowanie WB nic nie daje, oswietlenie jest przeciez inne na kazdym zdjeciu. Ale koszula ta sama. Co mam teraz kliknac???
cybertoman, zmieniasz kolorystykę oświetlenia to się i zdjęcia zmieniają.. W przykładzie który opisałeś - możesz co najwyżej polegać na swoim wyczuciu.
Źle Cię zrozumiałem... Dlatego moja rada się na nic nie nada
Szara karta jest do ustawiania ekspozycji, do WB wystarczy coś białego. To że koszulka zawodnika
zbiera światło odbite od podłogi w jakiejś tam dominancie to jest to absolutnie naturalne, tak to wygląda i tak to fotografujesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9