Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014 Obiektyw do 5D Tamron 28-75 mm czy canon 24-105 pomoczy
potrzebuje uniwersalnego zmiennoogniskowego obiektywy do pełnej klatki zastanawiam się nad Obiektyw do 5D Tamron 28-75 mm i canonem 24-105 co radzicie może jeszcze coś innego ??
Tylko do zdjęć, czy także do fotografii?
Jak bardzo zależy ci na światłosile, a jak bardzo na zakresie ogniskowych?
Może Canon 28-135? Ja wybrałem właśnie ten model zamiast 24-105L.
Zależy mi na dobrej jakości obrazku oraz uniwersalności
To zależy jak bardzo zależy ci na przysłonie f2,8 . Tamron nie ma problemu z jakością zdjęć w tandemie z 5D ( z wyjątkiem winietowania ) , ale zdecydowanie przegrywa z C24-105 w kategorii uniwersalności . Tamrona zazwyczaj przymykam do f4 , nie mniej jednak przysłonę f2,8 w mogę nazwać "użyteczną" ( do portretu ) - zdj 1 i 2 + wycinki na "pełnej dziurze" dla 28 i 75mm .
IMG_2320crop.jpg 75mm f2,8 (wycinek)
Plik ściągnięto 5551 raz(y) 170,5 KB
IMG_2320.jpg zdj2 C5D + T28-75 (75mm f2,8 -1,3EV)
Plik ściągnięto 5551 raz(y) 196,26 KB
IMG_2319crop.jpg 28mm f2,8 (wycinek)
Plik ściągnięto 5551 raz(y) 188,08 KB
IMG_2319.jpg zdj1 C5D + T28-75 (28mm f2,8 -1,3EV)
Plik ściągnięto 5553 raz(y) 208,56 KB
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
zbig75 napisał/a:
ale zdecydowanie przegrywa z C24-105 w kategorii uniwersalności .
chyba na odwrót uniwersalność jest wtedy kiedy coś możesz zastosować w większej ilości przypadków, kiedy światłosiła jest wieksza wtedy obiektyw jest bardziej uniwersalny.
zbig75 napisał/a:
Tamrona zazwyczaj przymykam do f4 , nie mniej jednak przysłonę f2,8 w mogę nazwać "użyteczną" ( do portretu ) - zdj 1 i 2 + wycinki na "pełnej dziurze" dla 28 i 75mm .
elvis000, tamron wypada zauważalnie gorzej pod względem rozdzielczości od canona 24-105 (to zauważalnie to okolice 15%) ale canon nie ma światłosiły 2.8 więc uniwersalność jest jakby oczywista. Jedyne co może skusic to szerszy kąt różnica miedzy 24 a 28 jest jednak zauważalna oraz af, sporo zalezy od tego w jakich warunkach robi się zdjęcia.
Mnie zraża jakość obu obiektywów, o ile tamron będzie klekotał po intensywnym rocznym uzytkowaniu o tyle canon to jedna z najczęsciej awaryjnych eLek, które trafiają do serwisu ze wzgledu na wade konstrukcyjną.
chyba na odwrót uniwersalność jest wtedy kiedy coś możesz zastosować w większej ilości przypadków, kiedy światłosiła jest wieksza wtedy obiektyw jest bardziej uniwersalny.
Uniweralność można rozumieć w dwóch aspektach - światłosiły obiektywu i zakresu ogniskowych jakimi dany obiektyw dysponuje .
W moim pierwszym poście się walnąłem
"Tylko do zdjęć, czy także do fotografii?"
miało być:
"Tylko do zdjęć, czy także do filmowania?"
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 23 Lip, 2014
Wojmistrz napisał/a:
Tyle, że w 24-105 na przewagę dochodzi IS.
nie trzeba wnikliwie analizować sytuacji, żeby wiedzieć gdzie jest większy zysk. Jego zaletą przede wszystkim jest dolny zakres w stosunku do tamrona, te 4mm to jednak dość dużo.
kozidron, ja "odrobinę" filmuję i jak mam kupić szkoło bez stabilizacji to się zastanawiam 100 razy. Nawet statyw przekazuje różne drgania do tego stopnia, że widać różnicę na filmie kręconym z i bez stabilizacji, a zrobienie jakiegoś najazdu sliderem czy dolly potrafi wyglądać jak trzęsienie ziemi. Mnie korciły 24-105/4 lub 24-70/4, ale ostatecznie kupiłem tańszy 28-135. Obrazek jakościowo mało odstępuje 24-105, korekcja aberracji i dystorsji działa przy filmowaniu, a i tak o płytkiej głębi można zapomnieć w przypadku wszystkich tych szkieł. Koniec końców, na dniach prawdopodobnie jednak kupię 24-70/4, bo doskonale sprawuje się przy kręcenia ujęć w makro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,82 sekundy. Zapytań do SQL: 21