Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014 która lustrzanka potrafi nagrywać 1080 w 25/50 fps
Nagrywam filmy na YT z użyciem kilkuletniej cyfrowej kamery Canona. Wszystko fajnie, dopóki nie trzeba nagrywać w ciemnym pomieszczeniu, bo ma ciemny obiektyw.
O ile dobrze patrzę, większość lustrzanek cyfrowych nagrywa wideo, ale raczej w 24/30 klatkach na sekundę (NTSC). A mnie potrzeba 25p lub 50i klatek, czyli standardu PAL.
Czegoś nie rozumiem. 23.976 masz dla obu używanych standardów. Jak ustawisz NTSC to masz 30fps(/60), jeśli PAL to masz 25fps(/50). Na YouTube, potrzebny jest stały sygnał 25p i od niedawna ulepszono przeglądarkę o standard 50p. 50i jest w dzisiejszych czasach problematyczne i na YT usuwany jest przeplot do prawidłowego wyświetlania.
Jaki budżet?
Ja polecam wszystkie nowsze produkty Canona np przez możliwość instalacji Magic Lantern. Filmowałem kilkoma modelami, np 60D, 5D MKII, 6D. Ostatnio kupiłem doświadczalnie kolejnego Canona, tym razem pierwszą wersję bezlusterkowca EOS-M i jestem oczarowany jakością nagrań. Mały, podłączony do niego wizjer Kamerar QV-1, obiektyw STM IS, mikrofon i bez najmniejszych problemów odpalasz ML z RAW Video (oczywiście jeśli potrzeba ci super jakości filmu i np autentycznej kolorystyki).
Jeśli miał bym polecić coś z poza stajni Canona, to praktycznie wszystkie nowsze modele aparatów Sony SLT.
Niekoniecznie, większość nagrywa dziś HD 1080p 24/25/30p, a może nie posiadać nagrywania z przeplotem 50/60i.
Podejrzewam, że koledze chodzi o 50/60p i możliwość zabawy ze slow motion, a te "i" było przez pomyłkę, ale czekam na wypowiedź KL-dzb.
KL-dzb, na pewno wszystkie współczesne aparaty mają zarówno tryby NTSC jak i PAL. To nie powinien być żaden problem. Problemem będzie jedynie 50P, ponieważ nie wszyscy producenci oferują go w produktach nieprofesjonalnych. U Canona nie ma tego trybu np. w aktualnym 70D, 6D, nie ma go też w 5D III. Ma go natomiast np. Sony A77 (wersja I i II), bezlusterkowiec A6000. Jeśli rzeczywiście zależy Ci na tym trybie to sprawdź konkretne modele i odpada cały Canon.
komor, jest, bo przy szybkich dynamicznych scenach efekt końcowy potrafi wyglądać nieco lepiej.
matys, a jakiego Nikona proponujesz? Ja stale szukam dobrych i tanich rejestratorów obrazu ruchomego i już 6 modeli Nikona ostatnio w rękach miałem i lipa. Nawet Pentax lepszy Aparaty Canon, tak na prawdę, też są zaledwie względne, ale ratuje je alternatywne oprogramowanie, które przerabia je do kamer bardzo wysokiego poziomu. Pewnie tylko dlatego Canon nie walczy z ML i podejrzewam, że im po cichu pomagają.
Po co mi 50i? Oczywiście 50p byłoby lepsze, ale i tak docelowo filmy chcę wypuszczać w 50i, bo to format telewizyjny. I wierzę, że w końcu YT pozwoli oglądać filmy w takim formacie, tak jak od dawna robi to Vimeo czy Blip.tv.
Więc 24p mi do szczęścia nie wystarczy...
Z kolei kupując sprzęt, który potrafi nagrywać tylko w 30p/60i, nie będę mógł łączyć ujęć ze starej, ale wciąż dobrze działającej kamery, która tego nie potrafi.
A pytam o to wszystko, bo jak widzę opisy w sklepach internetowych, to nie trafiłem na opcję wyboru PAL/NTSC albo 25p/30p.
zatem szukaj w swoim pierwszym systemie, jeśli zależy Ci na kompatybilności,
Panasonic'i mają opinię dobrych kameroaparatów, ale nie znam szczegółów dot.
klatkarzy itd.
ja się boję tego systemu bo dobre szerokie kąty są strasznie drogie, i nigdy nie wejdą w FF,
przynajmniej nie w aktualnej dekadzie
Wojmistrz, tu masz racje Nikon nie bryluje w nagrywaniu video. Waliłem tylko z nikonem bo wiem, że np mój d7100 ma 50i przy FHD. Ale szczerze mówiąc to wole filmy nagrywać SGS 5 niż aparatem.
Co do alternatywnego oprogramowania to jest tak chyba w każdym sprzęcie elektronicznym. Sporo osób kupując jakiś sprzęt nawet nie bierze pod uwagę użytkowania go na oryginalnym oprogramowaniu. Myślę, że jakby Nikon udostępnił swoje oprogramowanie zyskałby sporą grupę użytkowników.
Po co mi 50i? Oczywiście 50p byłoby lepsze, ale i tak docelowo filmy chcę wypuszczać w 50i, bo to format telewizyjny. I wierzę, że w końcu YT pozwoli oglądać filmy w takim formacie, tak jak od dawna robi to Vimeo czy Blip.tv.
Więc 24p mi do szczęścia nie wystarczy...
Nie rób sobie jaj nie sądzę by YT się cofnął w rozwoju. Przeplot był od czasów powstania telewizji i był potrzebny z powodów technicznych. Proszę poczytaj o tym, bo zdaje się, chcesz się niepotrzebnie władować w coś, co gorzej współpracuje z internetem, monitorami innymi niż CRT oraz gorzej się obrabia.
KL-dzb napisał/a:
Z kolei kupując sprzęt, który potrafi nagrywać tylko w 30p/60i, nie będę mógł łączyć ujęć ze starej, ale wciąż dobrze działającej kamery, która tego nie potrafi.
Możesz, o ile masz odpowiedni soft. Ja bez problemu łączę obraz z różnych formatów. Używam do tego Sony Vegas i działa nawet przy funkcji smart resample.
KL-dzb napisał/a:
A pytam o to wszystko, bo jak widzę opisy w sklepach internetowych, to nie trafiłem na opcję wyboru PAL/NTSC albo 25p/30p.
Tego nawet nie wypisują, to zwyczajna opcja NTSC dla np Ameryki i PAL dla np Europy.
certainbeing, ty o m4/3 piszesz? GH są świetne, ale ta cena...
matys, i pewnie nigdy tego nie zrobi. Ciekawy jestem jaką ma moc procek w Nikonach, bo patrząc na kompakty i system bezlusterkowca to nie powala szybkością.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 15