Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jak już wspomniałem wcześniej jak najmniejsze szumy przy szerokim spektrum czułości. Chciałbym robić zdjęcia zarówno wewnątrz jak i zewnątrz, także w nocy w miarę możliwości bez użycia lampy. Chciałbym też żeby zdjęcia były możliwie jak najbardziej ostre, ale to chyba statyw powinien załatwić? Dobrze aby zdjęcia były nieporuszone także, jak będę robił je z paralotni. Do tego ogólna ergonomia, wygoda użytkowania i jak najszybsza gotowość do pracy.
Jeśli to zbyt ogólne kryteria, to może jakieś pytania pomocnicze?
Na razie ze względu na koszty rozważam zakup do body tylko jednego dobrego obiektywu stałoogniskowego i statywu. Jak trochę popstrykam to zastanowię się nad zoomem.
Chciałbym też żeby zdjęcia były możliwie jak najbardziej ostre, ale to chyba statyw powinien załatwić?
Statyw? To na co Ci wysokie ISO? Nota bene statyw ostrości nie poprawi, zapobiegnie poruszeniu zdjęć. Ostrość załatwiają obiektywy i celny AF. Tyle, ze znowu - w jakiej skali ta ostrość ma być? Przy takich wydrukach o jakich mówiłeś to... naprawdę dużo od obiektywu nie trzeba.
ozesz_kurnasz napisał/a:
Dobrze aby zdjęcia były nieporuszone także, jak będę robił je z paralotni.
Nieporuszone zdjęcia = krótkie czasy naświetlania, ale jak rozumiem to się raczej przy niezłym świetle robi a i raczej chodzi o szerokie kadry więc... problemu nie będzie.
Którykolwiek z tych korpusów które wymieniłeś w pierwszym poście się nada.
Tyle, ze aby czy Ci na tej paralotni z pełnoklatkowym korpusem i do tego adekwatnym obiektywem będzie jeszcze w miarę wygodnie? To jest w sumie niemały kawał sprzętu.
Możesz doprecyzować? Bo tu się ujawnia moja niewiedza i nie wiem co ma używanie statywu zamiast wysokiego ISO.
RB napisał/a:
Nota bene statyw ostrości nie poprawi, zapobiegnie poruszeniu zdjęć.
O to mi chodziło, tylko źle się wyraziłem.
RB napisał/a:
Którykolwiek z tych korpusów które wymieniłeś w pierwszym poście się nada.
No właśnie tylko który wybrać? Rozważając same nikony, to d610 wydaje się dobrym wyborem, ale ma mniej pól autofocus'a niż d750, ten drugi ma dodatkowo odchylany ekran, chociaż nie wiem czy to wada czy zaleta.
RB napisał/a:
Tyle, ze aby czy Ci na tej paralotni z pełnoklatkowym korpusem i do tego adekwatnym obiektywem będzie jeszcze w miarę wygodnie? To jest w sumie niemały kawał sprzętu.
Myślę, że sobie poradzę, zwłaszcza jeśli jakość zdjęć mi to wynagrodzi. Zresztą widziałem niejednego lotnika z lustrzanką przed sobą.
ozesz_kurnasz, jak masz aparat na statywie, to możesz dać nawet kilku sekundowe naświetlanie na najmniej czułym ISO. Czułość ISO zwiększasz zazwyczaj, aby skrócić czas naświetlania.
Odchylany ekran stosujesz w trudnych warunkach, np trzymając aparat w grze, wykonując fotę z nad głów.
Możesz doprecyzować? Bo tu się ujawnia moja niewiedza i nie wiem co ma używanie statywu zamiast wysokiego ISO.
Wysokie ISO jest używane, aby przy słabym świetle skrócić czas naświetlania. Robi się to po to aby nie poruszyć zdjęć, albo aby elementy ruchome w kadrze się nie poruszyły. Statyw spokojnie zapobiega poruszeniu zdjęcia i zwykle używa się wówczas najniższego (lub natywnego, jeśli to nie jest najniższe) ISO, takiego przy którym jest najwyższa dynamika tonalna, najniższy szum itede. Czyli takiego, z którego najwięcej się da wyciągnąć w postprocesie, albo z którego jpgi najlepiej wyglądają. Oczywiście statyw nie załatwia kwestii fotografowania tego co się rusza. W niektórych sytuacjach (np. foto zwierząt z zasiadki) używa się statywu i wcale nie najniższego ISO. Jednak Twoje tematy raczej tego nie wymagają.
ozesz_kurnasz napisał/a:
RB napisał/a:
Którykolwiek z tych korpusów które wymieniłeś w pierwszym poście się nada.
No właśnie tylko który wybrać? Rozważając same nikony, to d610 wydaje się dobrym wyborem, ale ma mniej pól autofocus'a niż d750, ten drugi ma dodatkowo odchylany ekran, chociaż nie wiem czy to wada czy zaleta.
Ale moim zdaniem akurat ilość pół autofokusa to dla Ciebie będzie miała cn. drugorzędne znaczenie. A odchylanie ekrnu - wada tego rozwiązania to w zasadzie tylko kwestia mechanicznej odporności konstrukcji. Co absolutnie nie znaczy, ze odchylany ekran jakoś sam z siebie się psuje. Zaleta, możesz kadrować z znacznie bardziej dowolnej pozycji niźli za pomocą tylko wizjera. O ile coś w wyświetlaczu widać .
Jeszcze raz- każdy obecnie dostępny aparat FF się Tobie nada. Nawet Sony a99 albo A7
Naprawdę: aby dokonać sensownego wyboru korpusu (systemu) zacznij myśleć o obiektywach, bo samą 50-tką to mi się widzi nie zdziałasz wiele - szczególnie na tej lotni...
Dzięki za wypowiedź, ale w takim razie dla kogo jest FF? Dla tych co potrafią zrobić super zdjęcie każdym aparatem, ale FF dodaje im animuszu?
Wiesz, to jak z samochodami. Kupno auta WRC nie robi z Ciebie kierowcy rajdowego, zacząć można od czegoś bardziej cywilnego (a przy okazji tańszego). Przynajmniej nie będzie zdziwienia, że takim autem nie da się jeździć po ulicy bo zimne opony i nierozgrzane hamulce.
Oczywiście jak masz fundusze to możesz zacząć od FF, ale to wcale Ci nie gwarantuje, że za pół roku nie będziesz jednak zmieniał systemu C na N lub odwrotnie, albo że jednak zamiast 6D to musi być 5D lub zamiast 600D – jednak 800D.
ozesz_kurnasz napisał/a:
Zdecydowałem że będzie to FF, żeby zdjęcia nie miały szumów przy dużych czułościach, żeby dało się zdjęcia robić bez lampy w pomieszczeniach
Za pół roku dojdziesz do wniosku, że w większości takich sytuacji światło jest na tyle nieciekawe, że nie ma sensu robić tak zdjęć bo pomimo braku szumu brakuje na nich też koloru i życia, bo światło jest po prostu nijakie. Dobre zdjęcia w świetle zastanym wymagają nie tylko dobrego, nieszumiącego korpusu i jasnego obiektywu, ale też odpowiednich warunków tych zastanych.
RB napisał/a:
aby dokonać sensownego wyboru korpusu (systemu) zacznij myśleć o obiektywach, bo samą 50-tką to mi się widzi nie zdziałasz wiele - szczególnie na tej lotni...
Dokładnie. Popatrz sobie ile kosztuje reporterski zoom standardowy 24-70/2.8, ile kosztuje sportowy teleobiektyw 70-200/2.8, przekalkuluj jak to jednak wygląda finansowo i czy cena korpusu jest przy tym wszystkim tak istotna i kluczowa. Czy może jednak nie i nie należy się obawiać tego, że za rok, dwa lub trzy pierwszy swój korpus sprzedasz.
E tam, pełna klatka to przecież nie jest zabawka "tylko dla dorosłych". Kiedyś format APS był niszowy, a 135 to było to, co każdy fotoamator miał na szyi w postaci różnych zenitów, praktik i innych takich.
Jeśli kolega winszuje sobie pełnoklatkowy korpus, to ja jestem jak najbardziej za. Z wymienionych chyba najwięcej możliwości w stosunku do ceny oferują Nikony, choćby ze względu na bardziej rozbudowany AF czy lepszy tryb seryjny od Canona 6D. A to za porównywalną cenę. Do tego standardowe pięćdziesiątki o świetle 1.4 Nikon też ma jakby solidniejsze niż Canon. A z drugiej strony wygląda, że puszki Canona są jakby mniej obarczone różnymi przypadłościami wieku dziecięcego. Gdybym stał przed podobnym dylematem, to chyba rzuciłbym monetą
Sam używam 6D, i jestem z niego zadowolony. Ostatnio mogę przyznać, że nawet w fotografowaniu dynamicznych ujęć poradził sobie bardzo dobrze.
ophiuchus, to zależy od rodzaju fotografii. Ja od lat stosuję głównie centralny, przez co ilość punktów AF jest mi praktycznie obojętna, za to nie znam puszki, która ma lepszy centralny niż wspomniane 6D, no i warto pamiętać o filmowaniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14