Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Czy opłaca się kupowanie i posiadanie na dłuższą perspektywę użytkowania z przeznaczeniem semi- i full profi szkieł o świetle gorszym niż 2.8?
Przypuszczam, że jedynie szeroki kąt a co z resztą? Jak wyglądają wasze zaawansowane szklarnie? Ptasiarze na pewno mają i 4 ... ale myślę o szkłach do zastosowań wewnątrz bez lampy
Ja kiedyś obiecałem sobie, że nigdy nie kupię niczego ciemniejszego niż f/2.8, ale niestety obietnicę musiałem złamać przy ultraszerokim, bo stałka 14/2.8 nie pasowała mi jakościowo...
Do tej pory używałem lustrzanek analogowych ze stałkami f/2, f/2.8 i gdy przesiadłem się na K20D z kitowym obiektywem (18-55 f/3.5-5.6) stwierdziłem że
- Jest ciemno :/
- GO nie pozwala na dowolność uwypuklania pierwszego planu ;(
- Prędzej czy później będę miał lustrzankę małoobrazkową, a kit jest na crop 1.5 :\
Na mojej liście zakupów jest Tamron 70-200 f/2.8 a potem 28-75 f/2.8. Nie mam pieniędzy żeby do ciemnych zoomów kupować jasne stałki. Nie mam też siły żeby to wszystko później nosić
Jedynym odstępstwem jest tutaj długi tele (500, 600, 250-600, 150-500 etc.) na ptaki. Może być ciut ciemniejszy, za to nie będzie ważył 15kg a cena nie powali.
Jeżeli nie ma konieczności, chyba nie ma też sensu ograniczać się ze światłem obiektywu.
Zrozumiałem (może błędnie), że tyczy się to ludzi, którzy zarabiają fotografią. Jeżeli na początku kariery nie ma się funduszy na jasne szkło to ciemnym spokojnie można zarobić. Co innego jak sprzęt nie zarabia na siebie. Wtedy od razu zbierajmy na jasne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 15