Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 15 Lip, 2015 Star Trail kilka pytań odnośnie techniki
cześć,
Zacząlem interesowac się fotografią nocną, a dokładnie Star Trail. Stąd mam kilka pytań.
1) jak ustawić balans bieli przy robieniu tego typu zdjęć? Gdzieś przeczytałem, że ustawić balans bieli na podstawie zdjęcia dla szarej kartki papieru (punktowy pomiar) i na podstawie otrzymanego wyniku, recznie skonfigurować balans. Czy to w ogóle możliwe aby ustawić balans bieli na podstawie szarej kartki będąc w totalnej ciemności?
2) na czym polega metoda dark frame? czy nalezy odejmować dark frame od każdego pojedynczego zdjecia czy da sie to zrobić za pomocą kilku kliknięć i do wszystkich zdjęc? przy 480 ujeciach moze to byc mega czasochlonne. Jak to zrobić w lightroomie i czy w ogole się da?
3) czy w przypadku gdy nie dysponujemy wezykiem, a maksymalny czas naswietlania jaki oferuje nasz aparat to 30 s, jedyna metoda na zrobienie star trail jest zablokowanie spustu migawki (np gumka) w trybie Manual (innym niz bulb) i zrobienie wielu zdjec w trybie seryjnym z odpowiednio dobranym czasem naswietlania, po czym ich połączenie?
Widzę, że post wisi bez odpowiedzi już parę dni i nikt nie odpowiada na niego, więc pomimo dość słabej znajomości tego właśnie tematu, postanowiłem odpowiedzieć.
Ad 1. - Moim zdaniem nie jest to możliwe i dlatego nigdy tego nie robię a jedynie wstępnie ustawiam temperaturę brawową (na oko) i dopiero w postprocesie z RAW-ów ustawiam odpowiednie kolory (też na oko bo pewnie mi to pozostało po fotografii analogowej). Te wszelkie pomiary i ustawienia B.B. nie dają zawsze dobrych rezultatów co widać w temacie koleżanki "Olax" o fotografii produktowej (w tym dziale).
Na drugie pytanie nie odpowiem bo nigdy tego nie robiłem.
Trzecie pytanie jest dla mnie niejasne. Tryb "Manual" jest trybem, w którym tylko możemy ustawić czas "Bulb". Z tym wężykiem zastąpionym gumką tooo... jest jakiś sposób ale baaardzo nieprofesjonalny. Lepiej jednak kupić wężych chyba?
Trzecie pytanie jest dla mnie niejasne. Tryb "Manual" jest trybem, w którym tylko możemy ustawić czas "Bulb".
Trochę kwestia zdefiniowania pojęć. Są aparatu, w których w trybie M najdłuższy czas po 30s to jest Bulb, a są aparaty, które na kole trybów mają osobną pozycję B.
Też się nie znam, więc się wypowiem. Odnośnie 2), to ciemną klatkę wystarczy wykonać raz (dla danego czasu naświetlania i czułości), bo chodzi o odjęcie szumów generowanych przez matrycę bez dopływu światła. Robienie ciemnej klatki dla każdej ekspozycji oznaczałoby utratę dużej ilości czasu i przerwy w śladach gwiazd (przy dłuższych ekspozycjach). Do tych zabaw używa się raczej specjalistycznych programów, Lightroom i inne tradycyjne narzędzia nie mają odpowiednich funkcji.
W zasadzie ciemnych klatek należy zrobić kilka i je uśrednić. Ze względu na nieliniowości detektorów stosowanych w aparatach darki powinny mieć taki sam czas ekspozycji jak wykonywane potem ujęcia.
Niektóre aparaty mają tryby, które pozwalają zadać konkretną ilość zdjęć do wykonania z konkretnym czasem (np. Olympus, Nikon) więc spinać na siłę niczego nie trzeba. Choć pamiętam czasy, gdy wyjście na wężyk w starym 300D zwieraliśmy spinaczem biurowym
Balans bieli zależy trochę od warunków i od upodobań. Jeden lubi trochę bardziej niebiesko, a drugi mniej. Polecam próby i własną ocenę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15