Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Na wstępie dodam że jestem totalnym amatorem i chciałem zakupić pierwszy aparat, nie licząc tego w telefonie.
Zdecydowałem się na bezlusterkowca z racji gabarytów samego body, do obiektywów nie mam uprzedzeń czasem trzeba coś większego by uchwycić to co się chce.
W każdym razie przeczytałem pół internetu i zgłębiłem wiekszość yt w tym temacie. Byłem równiez w sklepie i dotykałem wszystkie z wymienionych. Moje amatorskie uwagi:
GX7 - ciekawy aparacik o dobrej budowie, wizjer ruchomy jak komuś to potrzebne, ogólnie mi się podobał bo wiem że chyba w panasonicu lepszy wybór obiektywów w rozsądnej cenie niż np sony, w kazdym razie nie podeszło mi menu w aparacie jakieś takie mało czytelne dla mnie. Jeśli chodzi o wizjer to jak dla mnie jest dosyć dziwny nie wyrraźny że aż oczy bolą, nie wiem czemu takie odniosłem wrażenie.
A6000 - na tego byłem od początku ukierunkowany, niestety brak stabilizacji matrycy - nie wiem jakto sie ma w praktyce no ale technicznie brak, obudowa plastik troche lipa jak za te pieniądze, LCD w jakimś gorszym standardzie niż m10 i gx7 takie ziarniste, wizjer to samo - w każdym razie z samsunga korzystało mi się bardziej intuicyjnie i przeleciałem po całym menu nawet.
m10- ciekawy design, ale wolałbym jakby mu nie wystawały te pokrętła tyle ponad korpus i lampa również, wizjer na środku bardzo fajnie ale przes to też odstaje do góry i w głąb, slyszałem że może być nie wygodny przy noszeniu na boku. W każdym razie uważam że jakościowo najbardziej mi odpowiadał. Wiem niestety ze m10 kręci słabe filmy a na tym też mi zależy, więc uplasowałem go na ostatnim miejscu.
Ogólnie zastanawiam się nad takim rozwiązaniem:
a6000 body i do tego za waszą poradą jakiś obiektyw co wyjdzie mi lepiej na starcie niż z kitowymi, różne opinie słyszałem o 16-50mm kit ale zazwyczaj większość osób marudziła na ten obiektyw. Myślałem nawet nad starym 18-55mm jest bardzo tani 300-400 zł.
Aparaty oglądałem kilka razy i powiem szczerze że nie jestem przekonany w 100% do żadnego i w tym jest problem, najchętniej to pewnie wziałbym a6300 niestety wychodzi 2x drożej.
Skoro GX7 Ci odpowiada, to bierz. Zwłaszcza, ze w grę wchodzą filmy. Zwróć uwagę, że do Panasa pasują te same obiektywy, co do Olka (ten sam standard m4/3). Wybór jest większy niż w przypadku Sony.
GX7 (i jego następca) wyróżniają się tym wśród reszty Panasoniców, że mają tak jak Olki stabilizację wbudowaną w aparat. Obiektywy do Panasa maja na ogół własną stabilizację, ale nie dotyczy to jasnych stałek, co ma znaczenie przy robieniu zdjęć/filmowaniu w naprawdę ciemnych miejscach. Wydajność tej GX-owej stabilizacji nie jest ponoć za rewelacyjna w stosunku do tej Olkowej, jak i tej wbudowanej w obiektywy ze stajni Panasonica. Ale jest. W kontekście j.w. dość istotne. Nieco przestarzałym już Olkiem E-PL1 robiłem od biedy z ręki zdjęcia w jaskiniach (podświetlonych) i kopalniach
Do filmowania Panasem być może nadadzą się niektóre obiektywy od kamer TV i filmowych na C-mount. Ale klatkę 4/3 kryją dobrze tylko te z ogniskową >25mm. 25-tki zwykle dają winietę w rogach, choć niektóre stare obiektywy filmowe (na film 16mm) dają rade bez tego. Niektórzy podpinają te szkiełka do Sony, ale tu matryca jest większa, więc i problem z kryciem klatki jest zdecydowanie większy i ta zabawa nie ma już wg. mnie sensu.
Pozdrawiam
-J.
Może ze swojej strony dodam jeszcze, że na pewno będe robić timelapse, wiec zależy mi na dobrej jakości zdjęć ogólnie, teraz je robie na action camie i nie marudze wiec wierze że bedzie tylko lepiej:)
Napisałem że filmy też na pewno będe chciał krecić skoro będe miał taką możliwość.
W gx7 wizjer mnie wkurzał bardzo, oczy mnie bolały nie mogłem tak dostosować dioptri żeby obraz był idealnie wyraźny... w sony dla przykładu nic takiego nie odczułem po mimo gorszej technologi wyświetlacza. Chciałem też zapytać czy jakość zdjęć przykładowo w timelapse nie będzie wlasnie wyższa przy matrycy sony?
Tak wiem że GX7 ma stabilizacje i olek również. Wiem ze w sony trzeba poprostu brac z obiektywem no albo statyw - jeżeli wybór padnie np na sony to jestem za wasza pomocą w stanie kupić samo body i zewnętrznie obiektyw nie kitowy. WIem też że sony sie grzeje co jest z lekka kpiną.
Przeglądałem efekty pracy na gx7 jak równiez na sony i powiedzmy że obydwa aparaty były zadowalające, jeśli chodzi o sony było tego dużo więcej w sieci.
Nie wiem czy ewentualnie dałoby się zmienić układ w menu gx7? Bo jak go brałem w sklepie to wkurzały mnie przesuwające się nagłówki róznych funkcji.
DObra nie wiem czemu ale a6000 bardziej mi leży, informacje na ekranie mniejsza czcionką i inne rzeczy też, mogłby miec tylko stabilizację w body, jak siedziałem na gx7 i klikałem af manualnie to ten ekran był jakis nieresponsywny, trzymałem palucha i dopiero za którymś razem focusował - wiec nie wiem o co tu chodzi. Jestem w stanie wziąć samo body a6000 i dokupić obiektyw najlepiej nie drogi bo w koncu będe się uczyć no ale lepszą alternatywę do kitu 16-50mm, może stary kit 18-55? albo jakąś stałke, nie mam serio pojęcia wiec bede wdzieczny za sugestie. Odpowiada mi tez af hybrydowy 11kl/s śledzenie obiektów, niewiem czy gx7 ma takie funkcje. Przegrzewanie jakoś przeboleje.
W sumie jeszcze cos wpadlo mi do glowy gx 80 wczesniej go jakos nie zauwazylem, tylko boje sie ze ten af tracking w video nie bedzie idealny, co myslicie?
Kolego napisz proszę jakich rodzaj zdjęć planujesz robić czy takie normalne czy może np coś szybkiego w ruchu bo tu już różnie bywa z szybkością AF w tych aparatach.
Poza tym popatrz też na ten co dobrze leży w dłoni.
Od siebie dodam że obiektyw 16-50 nie jest gorszy od 14-42 olka (sony jest szerszy)
Zalinkowaną opinie co do Olka 14-42 II r na krótszym końcu mogę tylko potwierdzić, ale może kol. rafalik chodziło o EZ, który akurat jest lepszy na dłuższych ogniskowych, a nieco gorszych na krótsztch?
Jednak padło na gx80, wydał mi się dobrą opcją jeśli chodzi jakość/cena. CO prawda grip ma właśnie nie wielki i wydaje mi sie że mógły pewnie być większy, ale ja też mam raczej małe dłonie wiec nie jest to problemem. No a6000 trzyma się pewniej z racji gripa i wagi. Ale przekonałem się bardziej do 4/3. W zestawie z 12-32mm. Narazie się ucze fotogrfii i zobaczymy jak mi to wyjdzie w praktyce.
ALe dziekuję wszystkim za udzielenie się w temacie.
Teraz zastanawiam się nad obiektywem w przyszłości, interesuje mnie jednak jakiś tele obiektyw, nie wiem co będzie dobre zeby czasem ustrzelić jakiegoś ptaszka etc. czy od razu 300mm czy moze 200mm albo 150mm. W każdym razie zawsze mnie ciągnęło w strone lekkiego zumowania, stąd ten wybór.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 15