Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017 Olympus E-PL3 - AVCHD 60i czy 30p ?
Mam jedna niejasnosc zwiazana z plikami AVCHD z olympusa E-PL3. Aparat nagrywa w tym formacie w rodzielczosciach 1080p 60i lub 720p 60p (oraz MJPG 720p/30p i VGA). Po kilku probach filmowania zauwazylem, ze te 60i wogole nie ma przeplotu...
Nie mialem nigdy stycznosci z formatem AVCHD, a pliki 50i z mojej kamery samsunga wygladaja/zachowuja sie calkiem inaczej - jest typowy interlace. Pliki 60i z olympusa widziane sa i odtwarzane jako 29.97fps, wygladaja na progresywne a nie interlace (mimo, ze glebiej w informacjach kodeka widnieje "interlaced" - to samo wczytane w jakis edytor video widzi go jako 59,94fps ale takiej szybkosci to oczywiscie nie ma).
Przyznam sie, ze juz jestem pogubiony w tej sprawie, nawet wybrany typ AVCHD 720p 60p wcale nie ma 60fps
Interlaced w AVCHD wygląda nieco inaczej, bo to kodowane międzyklatkowe, czyli tylko różnic i do tego w rozbiciu o sektory. Kolejna sprawa, że większość dzisiejszego sprzętu idealnie potrafi maskować problem kresek więc trzeba wyłączać to w karcie graficzne. Zasadniczo obraz wygląda bardzo przyjaźnie.
Mam wyłączone wszelkie deinterlace, dlatego jestem zaskoczony brakiem przeplotu (co innego 50i 1080p z mojej kamerki - widać wszystko). Jednak ciagle zastanawiam się czy to nie jest 30p? W necie można wyczytać np.:
Może to marketing, 60i/60p wygląda ladniej na papierku jak 30p.
Probowalem także w jakiś sposób przekonwertować ten syglal (skoro to "nietypowe" 60i) na jakiś normalny w 60 fps, ale dalej efektem jest zwyczajne 30klatkowe framerate. Nawet ciężko gdziekolwiek odtworzyć ten plik aby widać było płynniejszy obraz (może dopiero zauważę to gdy odpale na jakims odtwarzaczu BD...)
W sumie i tak jest ok - konwersja na typowe 30p wygląda naprawdę swietnie (nawet jeśli robie to bez opcji "deinterlace"
Jednak dlaczego wybranie 720p w 60p efektem jest dalej 30 fps?
W sumie to nie powinieneś grzebać przy 60 i 30 fps u nas, chyba że mieszkasz w stanach gdzie masz 60Hz w gniazdku. U nas używa się 25fps względnie 50.
50/60i to nie to samo co 25/30p. Obraz w 50/60i jak wiesz, jest rejestrowany z co drugiej linni, więc rejestruje znacznie więcej zmian niż przy pełnych zdjęciach 25/30fps, ale jak dodasz do tego sposób kodowania w blokach - tylko tych różnic, to nagle okazuje się, że nie ma przepaści do 50/60p, zwłaszcza, że odtwarzanie zawsze jest 25/30fps.
Każdy kto kręcił kiedykolwiek sport, lub dynamiczne wydarzenie powie ci, ze woli 50i niż 25p i żeby było zabawniej, do formatu Blu-ray obraz z 25p jest konwertowany do 50i
Zmontowane ujęcia z aparatu będą potem składane w jedno i zależy mi na 25/30p - sprawa mieszania nie ma w sumie w moim przypadku znaczenia
Mogę isc droga - 60i na 30p, potem zwolnienie do 25 bez przekodowania obrazu ponieważ dźwięk z filmu nie jest dla mnie wazny - filmy to makro z podkładem muzycznym. Potem to leci na siec (YT) a finalnie fizyczny plik chciałbym 25/30p.
W sumie konwersja idzie naprawdę swietnie i te 1080/60i przekonwertowane na 30p bez dodatkowych filtrow deinterlace'ow wygląda naprawdę ok. Nawet odtwarzając oryginal i przekonwertowany na 30p wygladaja identycznie.
Może tak aby doprecyzować - soft, którego używam (darmowe, glownie avidemux, VSDC VEditor Free itd. ) wogole nie widza tych filmow jako interlace - rozumiem, ze soft widzi klatki jako progresywne jeśli nie jest w stanie dokładnie odczytac formatu AVCHD 60i oraz "rozkodować" klatki dodatkowe? Bo slabo czaje to... Chyba, ze te "dodatkowe" klatki dopiero są w stanie rozkodować programy/hardware ala odtwarzacze BD?
Wyzej wstawiles screen'a z klatki sampla video 60i z optycznych, klatka zawiera progresywnie wyswietlone dwa polobrazy na raz (widoczny 'artefakty' przeplotu). Ja na niczym nie jestem w stanie tego zobaczyc, pewnie potrzebne sa jakies konkretniejsze kodeki pod AVCHD aby odtworzyc ten plik w 60i (60 polobrazow widoczne plynnie). ?
Ale należy się cieszyć tym, że problem jest niedostrzegalny gołym okiem i tyle.
Przy okazji, ta klatka filmu jest z renderowania do poklatkowego .jpg, bardzo przydatna opcja przy teledyskach
Czyli prorgesywne klatki odtwarzane jako intelace - kazda para polobrazow jest identyczna (tradycyjne interlace kazdy polobraz to inna klatka). Dlatego odtwarzajac je w progresywny sposob wygladaja jak typowe 30p (bo obie polklatki sa identyczne).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 17