Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ostatnio zaczalem przygode z fotografia bezcieniowa. Sa juz pewne rezultaty jednak efekt nie do konca mnie przekonuje. Mam w zwiazku z tym pare pytan. Byc moze ktos mial podobny problem (y) i bedzie w stanie podzielic sie swoim doswiadczeniem. Post jest dosc dlugi ale ma to na celu dokladne wyjasnienie co probowalem i z jakim efektem. Bede wdzieczny za wszelka pomoc i komentarze.
Moj zestaw sklada sie z namiotu bezcieniowego 60/60/60, trzech lamp (z czego wykorzystuje dwie) biurkowych i zarowek 85W o realnej mocy 400W oraz D80 18-70. Wyglad zestawu mozna obejrzec na http://afe.pl/catalog/pro...products_id=910 . Jako tla zamiast dolaczonego materialu uzywam czernego lub bialego brystolu - nie jest tak pogdnieciony i daje lepszy efekt. Zdjecia wykonuje w zaciemnionym pokoju (zasloniete zaluzje w ciagu dnia lub zgaszone swiatlo wieczorem) aby wyeliminowac pozostale zrodla swiatla o innej temperaturze. Lampy sa ustawione po bokach namiotu i dodatkowo 'oplecione' w gornej czesci folią aluminiową zeby lepiej skoncentrowac swiatlo i go nie marnowac.
Poczatkowo probowalem po prostu 'strzelac' zdjecia w namiocie jedynie z kalibracja balansu bieli na 5600K (lampy daja swiatlo 5500K). Efekt nie byl zly ale brakowalo mi powtarzalnosci. Jedne zdjecia wychodzily jasniejsze a inne ciemniejsze. Kolor tla nie byl jednolity. Zalezalo to zapewne od tego czy przedmiot odbijal swiatlo (np. ksiazka, porcelana) czy tez nie (np. but). Roznice pokazuje ponizej:
Kolejne proby byly z karta z odcieniami szarosci (zdjecie ponizej). Dopasowalem potem poziomy do karty i zapisalem jako preset w photoshopie. Po czym stosowalem go na wszystkich zdjeciach z danym tlem. Efekt nie byl zadowalajacy. Jedne zdjecia wychodzily dobrze a inne przepalone (przyklad ponizej).
Jak widac zdjecie po poziomach z karty zazwyczaj wyglada lepiej, po autopoziomach biel nie jest biala tylko roznie to wychodzi... nie jest to zawsze ten sam kolor. Jakie rady mogliby polecic Szanowni Forumowicze aby ulepszyc warsztat ? Na co powinienem zwracac uwage, co zmienic, co poprawic ?
Nie zostawiłeś exifów, więc zakładam, że wszystko robisz prawidłowo jeśli chodzi o ekspozycję (czyli tryb M i ręczny WB)... Problemem są lampy - z tego co napisałeś wnioskuję, że to są świetlówki energooszczędne, a jeśli tak, to one są bardzo niestabilne kolorystycznie i poszczególnych fazach cyklu dają różną barwę światła. Jeśli stosujesz czasy na tyle krótkie, by ekspozycja trwała tylko przez część cyklu, dostajesz na zdjęciach różne kolory i niestabilną ekspozycję. Jedyny sposób, to statyw i długie czasy...
ekspozycja oczywiscie na M i WB recznie na 5600K i statyw - to podstawa. co prawda sa to swietlowki energooszczedne jak piszesz jednak z przeznaczeniem do fotografii (firma F&V) a na stronie afe.pl jest info: "dwie żarówki (świetlówki) światła stałego". rozumiem przez to ze niestabilnosc nie powinna tu miec miejsca lub byc zlikwidowana do minimum.. dzieki za komentarz
Niestabilność kolorystyczna wynika z konstrukcji świetlówki, więc tego nie da się wyeliminować żadnym sposobem... To co obserwujesz jako stałe światło, tak naprawdę, w przypadku świetlówki stałym nie jest... Zrób eksperyment z fotografowaniem samej świetlówki z bardzo krótkimi czasami - zobaczysz o czym mówię...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15