Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jak dla mnie wydajna stabilizacja jest dobra do fotografii, a nie filmowania, ponieważ automat nie myśli za nas i nie wie, co chcieliśmy utrwalić. Ja staram się filmować z minimalną stabilizacją, a nie tak, że jak robię kamerą objazd, to soczewka skacze z obiektu na obiekt wyginając obraz.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pią 23 Lis, 2018
hanys napisał/a:
wdałem się w rozmowę z kumplem filmowcem, który polecał sony A6300. no i zaczęło się czytanie odwiedziny w sklepach itp.
A chcesz fotografować czy filmować? Warto się zdecydować. Jeśli masz do filmowania kamerę - to kup do zdjęć Pentax KP lub K-70. Na początek bym nie przepłacał i kupił z normalnym szkłem 18-50. Z czasem się przekonasz jakich szkieł ci trzeba i dokupisz albo coś długiego (albo 55-300 albo jasne 90, 100 lub 200mm f2,8) Albo 50/1,8 albo 1,4. Czy Pentax 70/2,4 lub 77/1,8. A może po prostu Sigmę 17-50/2,8 czy 17-70/2,8-4. Albo Pentax 16-85. Trzeba pamiętać że aparaty o których piszemy to sprzęt o mniejszej niż tradycyjna matryca FF - więc crop dla nich to 1,5x. Czyli jeśli pomnożysz przez niego ogniskową szkła otrzymasz równowartość ogniskowej (czyli podobny kąt widzenia jaki daje wyliczone szkło na tradycyjnej FF czy analogu). Czyli np. szkło 16-85 da podobne obrazki jakie możesz uzyskać obiektywem 24-130 na analogu czy cyfrowej FF.
hanys,
mój wybór byłby uzależniony właśnie od obiektywów które bym potem chciał kupić.
Do Sony więcej jest dedykowanych do aps-c obiektywów stałoogniskowych,
a do Nikona zoomów w tym firm niezależnych.
Sony z obiektywem 18-135mm kosztuje znacznie więcej od Nikona z 18-140mm.
Jedyny obiektyw 70-300 do Sony jest koszmarnie drogi. Do Nikona jest tani AF-P VR.
Zoom szerokokątny do Nikona również kupisz taniej -i będziesz mógł wybrać z kilku modeli.
Do Sony jest tylko jeden.
hanys,
mój wybór byłby uzależniony właśnie od obiektywów które bym potem chciał kupić.
Do Sony więcej jest dedykowanych do aps-c obiektywów stałoogniskowych,
a do Nikona zoomów w tym firm niezależnych.
Sony z obiektywem 18-135mm kosztuje znacznie więcej od Nikona z 18-140mm.
Jedyny obiektyw 70-300 do Sony jest koszmarnie drogi. Do Nikona jest tani AF-P VR.
Zoom szerokokątny do Nikona również kupisz taniej -i będziesz mógł wybrać z kilku modeli.
Do Sony jest tylko jeden.
Amen
Jeszcze tylko pytanie czy brac z kitem 18-55 tak jak pisze Andrzej M. czy raczej dołożyć i wziąć 18-105 lub 18-140 czy ewentualnie jeszcze z tele 70-300
Nawet jakbym miał w planach 70-300, to i tak wolałbym jako standardowy 18-140mm niż 18-55mm.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pią 30 Lis, 2018
hanys napisał/a:
czy brac z kitem 18-55 tak jak pisze Andrzej M. czy raczej dołożyć i wziąć 18-105 lub 18-140 czy ewentualnie jeszcze z tele 70-300
Jeśli zamierzasz stale nosić dość spory klocek jakim są 18-105 czy 18-140 a wiesz że zawsze potrzebujesz ogniskowych 50-105 czy 50-140mm - to dopłać do większego i cięższego szkła.
Jeśli jeszcze tego nie wiesz - to bierz 18-50 czy 18-55 - zawsze możesz później dokupić albo jasną stałkę np. Tamrona 90/2,8 macro czy coś w rodzaju 77/1,8 czy 85/1,4 czy 1,8. Albo wręcz 105/1,4 lub 50-135/2,8 czy 50-150/1,8.
Co do ilości szkieł w systemie - to bym nie przesadzał - pytanie czy są szkła jakich potrzebujesz albo będziesz potrzebował. Kilka lat temu gdy wypuszczano serię bezlusterkowców Fujifilm X narzekano że jest mało szkieł - teraz już nikt nie narzeka - jest ich wystarczająca ilość i na dodatek świetnej jakości. Na tę markę przeszło całkiem sporo użytkowników innych systemów i jeszcze nie słyszałem by któryś zamierzał wracać... Mimo że nie ma pełnej klatki. Jest za to dość poręczny średni format - choć sam robię pełną klatką nie zauważyłem by ten "średniak" mi jakoś przeszkadzał. Oczywiście optyka pod MF jest inna niż do cropa ...
Jak dla mnie wydajna stabilizacja jest dobra do fotografii, a nie filmowania, ponieważ automat nie myśli za nas i nie wie, co chcieliśmy utrwalić. Ja staram się filmować z minimalną stabilizacją, a nie tak, że jak robię kamerą objazd, to soczewka skacze z obiektu na obiekt wyginając obraz.
Obraz się wygina gdy masz srednią stabilizacje i wykonujesz szybkie ruchy. A mi chodziło o taką, by idą z nim w ręce czy na kiju obraz nie skakał jak szalony.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pią 10 Lip, 2020
Wojmistrz napisał/a:
Jak dla mnie wydajna stabilizacja jest dobra do fotografii, a nie filmowania, ponieważ automat nie myśli za nas i nie wie, co chcieliśmy utrwalić. Ja staram się filmować z minimalną stabilizacją, a nie tak, że jak robię kamerą objazd, to soczewka skacze z obiektu na obiekt wyginając obraz.
Jak robisz "szwenk" to zawszee możesz wyłaczyć stabilizację. A poza tym mając matrycową - tego efektu bym się nie obawiał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10