Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: komor
Nie 01 Sty, 2012
FOTOGRAFIE STATKÓW 2011
Autor Wiadomość
cygnus 
Entuzjasta


Pomógł: 3 razy
Posty: 618
Skąd: Bognor Regis, Anglia
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011   

Pewnego wieczoru w basenie Southampton Water spotkało się sześć transatlantyków. Szkoda, że spotkały się z ulewnym deszczem i sztormowym wiatrem...

Pogoda, kołyszący się pokład stateczku odbiły się na możliwościach fotografowania...


QUEEN ELIZABETH, Cunard
12


QUEEN VICTORIA, Cunard
13


BALMORAL, Fred.Olsen Cruise Lines
14


BLACK WATCH, Fred.Olsen Cruise Lines
15


ARCADIA, P&O Cruises
16


QUEEN ELIZABETH (zapadało mi obiektyw :( )
17


18


Southampton Water
19
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






crasch 
Nowy


Posty: 24
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011   

Fajne stateczki
Jak się ma sprzęt i mieszka gdzie można coś takiego zobaczyć ;)

co prawda nie na każdej fotce mi odpowiada kadrowanie (np. na ostatnim zbyt dużo wody) ale widocznie autor tak chciał ,poza tym zamiast narzekać na pogodę wybrał bym się jak będzie lepsza ;P Nawet jak miały by to być zdjęcia tylko jednego z nich ;)
pozdrawiam
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011   

12 i 19 nie pasuje mi bardzo kadrowanie. Reszta fajna, a "naj": 17-ka :)
 
 
cygnus 
Entuzjasta


Pomógł: 3 razy
Posty: 618
Skąd: Bognor Regis, Anglia
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011   

hijax_pl napisał/a:
12 i 19 nie pasuje mi bardzo kadrowanie. Reszta fajna, a "naj": 17-ka :)

W "12" warto zwrócić uwagę na ustawiony na nabrzeżu, obok terminalu LATARNIOWIEC.
"19" to zdjęcie WODY a nie statku :) Co prawda na 800 pikselach trochę słabo tę wodę widać.

Najfajniejsze było to, czego nie widać. Kiedy miałem zapadane juz wszystkie obiektywy, włącznie z kamerą video. Wszedłem do nadbudówki w nadziei jakiegoś osuszenia przy świetle. Wtedy nastąpiła fatalna kondensacja NA WSZYSTKIM! Warto uzupełnić, że to było 5 stycznia.

Crash:
Okazja spotkania na Southampton Water aż 6 transatlantyków trafia się raz na wiele lat.
W Anglii nie wybiera się pogody. Wycieczkę organizuje się z wyprzedzeniem. Trzeba być wodoodpornym.
Zapewniam - było warto, chociaż lało.
Byłem też na pożegnaniu "Queen Mary 2" wiosną, ale wtedy nie było ciemno.

QUEEN MARY 2, Cunard, największy liniowiec świata.
20


21


22


23



QUEEN VICTORIA, Cunard
23
 
 
bhpchmiel 
Optyczny



Posty: 2863
Skąd: Milanówek
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011   

cygnus, co do 12-tki to jeśli chciałeś zwrócić uwagę na LATARNIOWCA to niestety Ci się nie udało, bo on kompletnie na tym zdjęciu ginie :roll:
Jeśli na zdjęciu nr 19. tematem przewodnim jest woda, to raczej nie ten wątek. Woda jest tylko rozmazaną plamą z czymś jasnym w lewym dolnym rogu.
Na obu zdjęciach statek jest moim zdaniem za wysoko w kadrze - aż się prosi o jego opuszczenie kosztem wody...

Na 21. miałeś świetne światło, ale czemu dałeś taki kadr? Aż się prosi o pionowy - szkoda uciętego mostka :neutral:
 
 
cygnus 
Entuzjasta


Pomógł: 3 razy
Posty: 618
Skąd: Bognor Regis, Anglia
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011   

bhpchmiel napisał/a:
Na 21. miałeś świetne światło, ale czemu dałeś taki kadr? Aż się prosi o pionowy - szkoda uciętego mostka :neutral:


Potrafię przycinać i z góry, i z dołu, i z boków, co chyba pokazałem na innych zdjęciach. A jeśli dałem sporo wody z przodu, to dlatego że podobało mi się zrobienie właśnie wody: ścieżek świetlnych i fal ISTOTNYM ELEMENTEM obu kadrów. Chociaż byłoby bezsensowne umieszczanie tych zdjęć w podforum WODA. Może się komuś nie podobać a ja nadal pozostawię tak, zwłaszcza że te akurat kadry nie eksponują specjalnie tych statków. Przycięte statki "bezwodne" mam na paruset innych zdjęciach.

Latarnioweic jest tylko malutkim kwiatkiem przy tym kożuchu, niewiele więcej niż punktem świetlnym. Objaśniam tylko, że ten punkt to latarniowiec.
Kiedy chciałem zwrócić uwagę na latarniowiec, to sfotografowałem latarniowiec, na innym zdjęciu i w innym miejscu.

Świetne światło jest tylko na burcie, wszak mostek tonie w cieniu. Dlatego właśnie dałem taki kadr, bo podobały mi się bliki świetlne na burcie. Zresztą musiałem się męczyć w edycji, bo to "świetne światło" było dość ostro pod światło.

Chcesz pionowy - masz pionowy. Frontalne ujęcie Queen Mary 2 jest okropne, przód nadbudówki zaprojektowano z lekkością Białej Wieży w Salonikach. Totalnie zniechęcające, nawet nie chciało mi się bardzo męczyć ten kadr w edycji.

QUEEN MARY 2
24


25


Pokład łodziowy i skrzydło mostka.
26
 
 
bhpchmiel 
Optyczny



Posty: 2863
Skąd: Milanówek
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011   

cygnus, co Ty opowiadasz :roll:
Od dzioba widok jest powalający zwłaszcza przy takim kolosie...
Daje przedsmak ogromu statku i jego majestatu - jak to królowej :wink: :smile:
Proszę, żebyś jednak poddał 24 obróbce, bo na pewno efekt będzie wyśmienity :shock:
 
 
cygnus 
Entuzjasta


Pomógł: 3 razy
Posty: 618
Skąd: Bognor Regis, Anglia
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011   

Queen Mary 2 od dzioba jest NIEZGRABNA. Od rufy - okropnie wygląda poniżej linii pokładu.
Dobrze wygląda skośnie z przodu czy z tyłu.
A to jest kwestia estetyki projektu. Queen Elizabeth czy Queen Victoria, Balmoral czy Arcadia są o wiele zgrabniejsze, chociaż Elizabetnh wprost od rufy wygląda katastrofalnie. Ale nie ma takiej, za przeproszeniem, olbrzymiej okrągłej d... jak QM 2.

bhpchmiel:
Chcesz - to masz, na żadnym zdjęciu wprost od dziobu QM2 nie mam ani promyczka słońca, żadna, forsowna nawet edycja tu nie pomaga. :cry:

Queen Mary 2, Southampton Water

Można dopatrzeć się ludzi na mostku, co daje skalę wielkości.
27


28


29
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011   

30. Trochę stare, ale co tam ;)



No, na dziś na pierwszy raz starczy ;)
 
 
bhpchmiel 
Optyczny



Posty: 2863
Skąd: Milanówek
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011   

27 - 28 niezła stodoła!!!
 
 
cygnus 
Entuzjasta


Pomógł: 3 razy
Posty: 618
Skąd: Bognor Regis, Anglia
Wysłany: Sob 26 Mar, 2011   

Teraz coś mniejszego, ale unikatowego.

Pięć lat temu, gdy przyjechałem do Anglii, Royal Navy miała trzy takie lotniskowce. Z reguły jeden był w bazie w serwisie technicznym, jeden pływał, przeważnie wspierając interwencję w Afganistanie, jeden pływał po innych akwenach (szkolenie, ćwiczenia).
Wszystkie te lotniskowce (klasy Invincible) nie były zdolne do odprawiania normalnych samolotów, bo nie miały katapulty ani sieci skracających dobieg przy lądowaniu. Za to oryginalna rampa startowa, zwana skocznią narciarską, umożliwiała krótki start samolotów STOVL Harrier. Samoloty te lądowały na pokładzie pionowo.
Harriery się starzały, było ich coraz mniej, wreszcie półtora roku temu połączono jednostkę wsparcia armii i RN oraz upgrade'owano wszystkie Harriery do wersji Gr.9, pozbawionej radaru a więc specjalizowanej w zadaniach szturmowych, zwłaszcza misjach o obniżonej wykrywalności. Jesienią 2010 podjęto w ramach budżetowych cięć w siłach zbrojnych decyzję o wycofaniu wszystkich Harrierów, czego dokonano w styczniu 2011. W tym samym czasie wycofano HMS Ark Royal (oficjalna data 11 marca 2011).
Nieco wcześniej wycofano inny lotniskowiec, wsławiony udziałem w Wojnie Falklandzkiej, HMS Invincible. Jedyny pozostały w służbie RN lotniskowiec to HMS Illustrious. Bez Harrierów służy on jako śmigłowcowiec.

Dalszy ciąg tej historii - jeśli wydaje się interesująca - zamieszczę wraz ze zdjęciami HMS Illustrious.

Lotniskowiec HMS ARK ROYAL w macierzystym porcie, Portsmouth, wrzesień 2008.
HMS Ark Royal był okrętem flagowym Royal Navy.
31


32


33


34
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Sob 26 Mar, 2011   

cygnus, ciekawie opowiedziane i zdjęcia fajne (32, 33 najbardziej mi się podobają z serii). Czekam na ciąg dalszy :)
 
 
bhpchmiel 
Optyczny



Posty: 2863
Skąd: Milanówek
Wysłany: Sob 26 Mar, 2011   

dr11 napisał/a:
Czekam na ciąg dalszy :)


Jestem za :wink:
 
 
muzyk 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 282 razy
Posty: 8443
Wysłany: Sob 26 Mar, 2011   

cygnus napisał/a:
największy liniowiec świata.

Czyżby? :neutral:
 
 
kufel 
Optyczny
PentaX albo śmierć!



Pomógł: 29 razy
Posty: 5762
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 26 Mar, 2011   

muzyk napisał/a:
Czyżby? :neutral:
Oasis of the Seas chyba wiekszy ;)

cygnus, fajne statki i zdjeica zapodałeś. choc nie wszystkie kadry mi odpowiadają .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 11