Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011 Fotografowanie szkła, porcelany, srebra, itd.
Witam,
Potrzebuje porady. Do tej pory zdjęcia robiłem tylko zwykłym kompaktem i nie znam się jeszcze na fotografii, ale zamierzam to zmienić.
Chcę fotografować antyki - głównie szkło, porcelanę, srebra, obrazy, ewentualnie małe meble typu szafki i komody. Pomieszczenie w którym będę fotografował ma wymiar 4x5m, dwa duże okna i jest umeblowane (stare meble).
Jest też bardzo fajna książka "Światło w fotografii - magia i nauka" gdzie możesz poczytać o foceniu różnych materiałów i nie tylko. A jeżeli zestaw ma być wykorzystywany głownie do celu jaki opisałeś to bym się zastanowił nad 50 f1.8 zamiast kita.
Sprzęt jest w zupełności wystarczający. Prosta technika. Tło czarne, najlepiej wąskie (może być pokrowiec po blendzie złożony). za pokrowcem/tłem softboxy, po jednym z obu stron, wchodzące na tło. Proponuje szkło położyc na plexi arkusz 50x100 kosztuje jakies 30pln. Efekt: Szkło wygląda na czarne, a ma ładnie zarysowane krawędzie na biało. Podobny setup jest w przypadku gdy chcesz białe tło i czarne krawedzie szkła. Ale do tego napisz na priva to ci dokładnie opisze jak to ma wyglądać albo podeślę zdjecia jakie ja zrobiłem i jaki był setup. Z metalami będziesz miał problem, że tam naprawde mocno światło sie odbija. Proponuje zrobić małą zastawkę. O czym mówię? Postaw aparat na statywie. Zrób zdjęcie i zobacz gdzie masz przepalenie. Niby mozna to wyciagnac w postobróbce, ale można poprostu przytrzymać czarny akrusz papieru w odpowiednim miejscu na boxie i bedziesz miał podobny efekt. Z porcelaną użyj softboxa jak najbliższej fotografowanego przedmiotu. Jak masz dwa to ustaw je z obu stron, by górną krawędzią prawie na siebie zachodziły.
Co do techniki robienia konkretnych zdjęć, to w razie dalszych pytań proponuję odpowiedni wątek (znaleźć lub jak nie ma – założyć) w dziale Warsztat foto, literatura, teoria, art.
W lampach do fotografowania z bliska ważna jest nie maksymalana moc tylko minimalna.
Najczęściej lampy słabo dają się regulować w dół.
Te z posta maja cyfrową regulację rzędu 5EV czyli są OK.
Gdy światła jest nadal za dużo warto w prosty sposób je ograniczyc wstawiająć kartkę papieru pomiędzy palnik a przedmiot.
Warto tworzyć cienie ustawiając moc lamp na różnym poziomie, obiekt będzie bardziej trójwymiarowy.
Bardzo dobry efekt daja postawienie kryształu na pleksi (matowej) i podświetlenie błyskiem z dołu.
Podstawowe pytanie brzmi: czy to mają być zdjecia techniczne, czy artystyczne, ewentualnie stockowe?
Namiot bezcieniowy ma jeszcze jedną bardzo ważną cechę - ogranicza wpływ odbić z zewnątrz. Na metalu to koszmar. Czasami miałem problem nawet z odbiciem obiektywu w obiekcie. Zasłaniałem wszystko, a i tak w polerowanym metalu odbijał się obiektyw albo łączenia namiotu.
Namioty są bardzo tanie.
Minimalny wymiar to 80x80x80cm koszt około 90-100zł
Namiot eliminuje konieczność zakupu softboxów, rozprasza sam namiot.
Statywy do lamp to proste urządzenia i im cięższe tym lepsze (o ile nie będizesz ich zabierał w teren).
Następne pytanie to czy będziesz rokładał sprzęt do każdej sesji?
Softboxy rozkłada się dłużej niż parasolki i gorzej się je przechowuje.
W namiocie jako tło może posłużyć łatwo dostępny kolorowy papier B1 100x70cm.
Ilośc kolorów jest ogromna i można osiągnąć ciekawe rezultaty.
Biała porcelana na białym tle może słabo wyglądać.
Namiot o szerokości 80cm ledwo mieści tło o szerokości 70cm.
Namiot o szerokości 120cm jest dużo ciekawszy , ale potrzebny jest do niego ogromny stół i dużo większe tła.
Warto na obiektyw założyć bardzo dużą osłonę przeciwsłoneczną, nawet w formie kartki czarnego papieru zwiniętego w rulon. Światło z lamp błyskowych ustawionych bardzo blisko obiektu bedzie prawie na pewno świeciło w stronę obiektywu i degradowało kontrast zdjęć.
Osłony są najczęściej liczone pod pełną klatkę i są o wiele za małe do takich zastosowań.
W przypadku problemu z AF aparatu (w namiocie jest dość ciemno) można założyć na sanki lampę i odwrócić głowicę lampy do tyłu. Wspomaganie AF przez oświetlacz lampy rozwiąże problem małych nieostrości.
Nie należy używać zbyt dużych przysłon tzn powyżej F11 bo wchodzimy w limit dyfrakcyjny i drastycznie spada rozdzielczość obrazu.
Przed sesją warto zobaczyć na optyczne.pl w dziale testy przy jakich przysłonach i ogniskowych (o ile będziesz focił zoomem) dany obiektyw najlepiej pracuje. Kitowe obiektywy są słabe na swojej górnej granicy, a ta jest najlepsza do zdjęć technicznych.
Napisz co wybrałeś i czy już jesteś po zakupie.
No i wklej zdjecie Twojego super zestawu.
[ Dodano: Pon 28 Mar, 2011 14:35 ]
jeszcze jedno
C450D i 500D nie mają obrotowego ekranu.
Nie wiem czy już masz aparat, ale do tego typu zdjęć o wiele lepszy będzie 600D.
Fotki robisz oczywiście na ISO200
W przypadku problemu z AF aparatu (w namiocie jest dość ciemno) można założyć na sanki lampę i odwrócić głowicę lampy do tyłu.
A jeśli mimo wszystko błysk do tyłu byłby niepożądany, to można w menu lampy (dostępne z poziomu menu aparatu) ustawić całość tak, że lampa nie błyska, a jest używana tylko jako wspomaganie AF.
fotoG3 napisał/a:
Fotki robisz oczywiście na ISO200
A czemu nie na 100? Canony mają bazowe ISO 100, ponoć…
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9