Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Fotografowanie szkła, porcelany, srebra, itd.
Autor Wiadomość
dkielas 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011   Fotografowanie szkła, porcelany, srebra, itd.

Witam,

Potrzebuje porady. Do tej pory zdjęcia robiłem tylko zwykłym kompaktem i nie znam się jeszcze na fotografii, ale zamierzam to zmienić.

Chcę fotografować antyki - głównie szkło, porcelanę, srebra, obrazy, ewentualnie małe meble typu szafki i komody. Pomieszczenie w którym będę fotografował ma wymiar 4x5m, dwa duże okna i jest umeblowane (stare meble).

Co sądzicie o następującym zestawie "startowym":

1. aparat: Canon EOS 450D lub 500D

2. statyw: Velbon Sherpa 200R (http://allegro.pl/velbon-sherpa-200r-fotoklik-sklep-wawa-ld-i1498784544.html)

3. dwie lampy: LAMPA STUDYJNA 200Ws A-200 L.P.42 GD (http://allegro.pl/profesjonalna-lampa-studyjna-200ws-a-200-l-p-42-gd-i1489150357.html)

4. dwa statywy do lamp: Noname (http://allegro.pl/prof-statyw-oswietleniowy-295cm-gl-12-16mm-typ-806-i1510119015.html)

5. dwa softbox'y: F&V 60x90cm (http://allegro.pl/profesjonalny-softbox-60x90cm-m-bowens-pokrowiec-i1510118988.html)

Dodam, że powyższy zestaw wyczerpuje mój budżet.

Czy do robienia zdjęć bezcieniowych oprócz powyższego zestawu i tła będę jeszcze czegoś potrzebował?

Z góry dziękuję za rady.

Pozdrawiam,
Darek
<dkielas@poczta.fm>
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Usjwo 
Optyczny



Pomógł: 25 razy
Posty: 4172
Skąd: Shanghai
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011   

Cytat:
Czy do robienia zdjęć bezcieniowych


namiot bezcieniowy
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011   

dkielas, a zamierzasz te kryształy fotografować w ich "naturalnym" tzn kredensowym otoczeniu?
 
 
dkielas 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011   

Myślałem o mieszance zdjęć w ich naturalnym otoczeniu oraz ekspozycji samego przedmiotu - np. zbliżenie na jednolitym tle.

Będę też musiał poczytać forum na temat obiektywów - nie wiem czy KITowy się nada (18-55 IS).
 
 
rafax 
Bywalec


Posty: 118
Skąd: Będzin
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011   

dkielas, co do szkła spróbuj zerknąć tutaj

Jest też bardzo fajna książka "Światło w fotografii - magia i nauka" gdzie możesz poczytać o foceniu różnych materiałów i nie tylko. A jeżeli zestaw ma być wykorzystywany głownie do celu jaki opisałeś to bym się zastanowił nad 50 f1.8 zamiast kita.
 
 
dkielas 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011   

Witam,

Przeczytałem ten artykuł o fotografii szkła. Autor wykorzystywał stół bezcieniowy a Usjwo poleca namiot bezcieniowy.

Czym różnią się efekty na zdjęciu z wykorzystaniem stołu i namiotu bezcieniowego?

Pozdrawiam,
Darek
 
 
Usjwo 
Optyczny



Pomógł: 25 razy
Posty: 4172
Skąd: Shanghai
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011   

dkielas napisał/a:

Czym różnią się efekty na zdjęciu z wykorzystaniem stołu i namiotu bezcieniowego?


Zobacz tutaj http://lmgtfy.com/?q=nami...tol+bezcieniowy
 
 
dkielas 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011   

Jeszcze raz dziękuję.

I wracam do pierwszego posta. Co sądzicie o lampach, które zamierzam kupić?

Pozdrawiam,
Darek
 
 
Spinq 
Bywalec



Posty: 100
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 18 Mar, 2011   

Sprzęt jest w zupełności wystarczający. Prosta technika. Tło czarne, najlepiej wąskie (może być pokrowiec po blendzie złożony). za pokrowcem/tłem softboxy, po jednym z obu stron, wchodzące na tło. Proponuje szkło położyc na plexi arkusz 50x100 kosztuje jakies 30pln. Efekt: Szkło wygląda na czarne, a ma ładnie zarysowane krawędzie na biało. Podobny setup jest w przypadku gdy chcesz białe tło i czarne krawedzie szkła. Ale do tego napisz na priva to ci dokładnie opisze jak to ma wyglądać albo podeślę zdjecia jakie ja zrobiłem i jaki był setup. Z metalami będziesz miał problem, że tam naprawde mocno światło sie odbija. Proponuje zrobić małą zastawkę. O czym mówię? Postaw aparat na statywie. Zrób zdjęcie i zobacz gdzie masz przepalenie. Niby mozna to wyciagnac w postobróbce, ale można poprostu przytrzymać czarny akrusz papieru w odpowiednim miejscu na boxie i bedziesz miał podobny efekt. Z porcelaną użyj softboxa jak najbliższej fotografowanego przedmiotu. Jak masz dwa to ustaw je z obu stron, by górną krawędzią prawie na siebie zachodziły.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 18 Mar, 2011   

Co do techniki robienia konkretnych zdjęć, to w razie dalszych pytań proponuję odpowiedni wątek (znaleźć lub jak nie ma – założyć) w dziale Warsztat foto, literatura, teoria, art.
 
 
fotoG3 
Uczestnik



Pomógł: 1 raz
Posty: 86
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011   

W lampach do fotografowania z bliska ważna jest nie maksymalana moc tylko minimalna.
Najczęściej lampy słabo dają się regulować w dół.
Te z posta maja cyfrową regulację rzędu 5EV czyli są OK.
Gdy światła jest nadal za dużo warto w prosty sposób je ograniczyc wstawiająć kartkę papieru pomiędzy palnik a przedmiot.
Warto tworzyć cienie ustawiając moc lamp na różnym poziomie, obiekt będzie bardziej trójwymiarowy.
Bardzo dobry efekt daja postawienie kryształu na pleksi (matowej) i podświetlenie błyskiem z dołu.
Podstawowe pytanie brzmi: czy to mają być zdjecia techniczne, czy artystyczne, ewentualnie stockowe?

Namiot bezcieniowy ma jeszcze jedną bardzo ważną cechę - ogranicza wpływ odbić z zewnątrz. Na metalu to koszmar. Czasami miałem problem nawet z odbiciem obiektywu w obiekcie. Zasłaniałem wszystko, a i tak w polerowanym metalu odbijał się obiektyw albo łączenia namiotu.
Namioty są bardzo tanie.
Minimalny wymiar to 80x80x80cm koszt około 90-100zł

Namiot eliminuje konieczność zakupu softboxów, rozprasza sam namiot.

Statywy do lamp to proste urządzenia i im cięższe tym lepsze (o ile nie będizesz ich zabierał w teren).

Następne pytanie to czy będziesz rokładał sprzęt do każdej sesji?
Softboxy rozkłada się dłużej niż parasolki i gorzej się je przechowuje.

W namiocie jako tło może posłużyć łatwo dostępny kolorowy papier B1 100x70cm.
Ilośc kolorów jest ogromna i można osiągnąć ciekawe rezultaty.
Biała porcelana na białym tle może słabo wyglądać.
Namiot o szerokości 80cm ledwo mieści tło o szerokości 70cm.
Namiot o szerokości 120cm jest dużo ciekawszy , ale potrzebny jest do niego ogromny stół i dużo większe tła.

Warto na obiektyw założyć bardzo dużą osłonę przeciwsłoneczną, nawet w formie kartki czarnego papieru zwiniętego w rulon. Światło z lamp błyskowych ustawionych bardzo blisko obiektu bedzie prawie na pewno świeciło w stronę obiektywu i degradowało kontrast zdjęć.
Osłony są najczęściej liczone pod pełną klatkę i są o wiele za małe do takich zastosowań.

W przypadku problemu z AF aparatu (w namiocie jest dość ciemno) można założyć na sanki lampę i odwrócić głowicę lampy do tyłu. Wspomaganie AF przez oświetlacz lampy rozwiąże problem małych nieostrości.

Nie należy używać zbyt dużych przysłon tzn powyżej F11 bo wchodzimy w limit dyfrakcyjny i drastycznie spada rozdzielczość obrazu.
Przed sesją warto zobaczyć na optyczne.pl w dziale testy przy jakich przysłonach i ogniskowych (o ile będziesz focił zoomem) dany obiektyw najlepiej pracuje. Kitowe obiektywy są słabe na swojej górnej granicy, a ta jest najlepsza do zdjęć technicznych.

Napisz co wybrałeś i czy już jesteś po zakupie.
No i wklej zdjecie Twojego super zestawu.

[ Dodano: Pon 28 Mar, 2011 14:35 ]
jeszcze jedno

C450D i 500D nie mają obrotowego ekranu.
Nie wiem czy już masz aparat, ale do tego typu zdjęć o wiele lepszy będzie 600D.
Fotki robisz oczywiście na ISO200
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 30 Mar, 2011   

fotoG3 napisał/a:
W przypadku problemu z AF aparatu (w namiocie jest dość ciemno) można założyć na sanki lampę i odwrócić głowicę lampy do tyłu.

A jeśli mimo wszystko błysk do tyłu byłby niepożądany, to można w menu lampy (dostępne z poziomu menu aparatu) ustawić całość tak, że lampa nie błyska, a jest używana tylko jako wspomaganie AF.

fotoG3 napisał/a:
Fotki robisz oczywiście na ISO200

A czemu nie na 100? Canony mają bazowe ISO 100, ponoć…
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9