Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
na 3 stronie jest zdjęcie Nikon D300 - Carta Colorchecker 24
Poprzeskakujcie sobie pomiędzy ISO 400 a 800. Jak w teście D80 i D40x pisaliśmy, że Nikon grzebie przy tym skoku czułości, to wszyscy twierdzili, że to niczym nie poparta
hipoteza...
na 3 stronie jest zdjęcie Nikon D300 - Carta Colorchecker 24
Poprzeskakujcie sobie pomiędzy ISO 400 a 800. Jak w teście D80 i D40x pisaliśmy, że Nikon grzebie przy tym skoku czułości, to wszyscy twierdzili, że to niczym nie poparta
hipoteza...
Teoria spiskowa?
Jak dla mnie nie ma tam nic dziwnego. Przy przejsciu od 100, 200 do 400 widac postepujaca desaturacje, a potem pojawiaja sie dopiero roznokolorowe szumy (800). I ta pstrokata mozaika powoduje, ze przy iso800 niektore kolory wygladaja lepiej niz przy iso400.
Moim zdaniem nie ma tam nic dziwnego, czy podejrzanego. I napisze, ze szukacie dziury w calym.
Teoria spiskowa?
Jak dla mnie nie ma tam nic dziwnego. Przy przejsciu od 100, 200 do 400 widac postepujaca desaturacje, a potem pojawiaja sie dopiero roznokolorowe szumy (800). I ta pstrokata mozaika powoduje, ze przy iso800 niektore kolory wygladaja lepiej niz przy iso400.
Moim zdaniem nie ma tam nic dziwnego, czy podejrzanego. I napisze, ze szukacie dziury w calym.
Jak teoria spiskowa?? Ludzie piszą o tym co widzą, a widać wyraźnie.
Ja tam nie abla espanol, ale jak dla mnie pomiędzy ISO 400 a 800 była włączona jakaś silna redukcja szumów, która wygładziła i szumy i szczegóły. Może piszą o tym wyraźnie w teście, no ale nie jestem w stanie tego przeczytać. W każdym bądź razie aparat profi,
bo za taki jest uznawany D300, grzebie mocno w JPG-ach.
Ja tam nie abla espanol, ale jak dla mnie pomiędzy ISO 400 a 800 była włączona jakaś silna redukcja szumów, która wygładziła i szumy i szczegóły. Może piszą o tym wyraźnie w teście, no ale nie jestem w stanie tego przeczytać. W każdym bądź razie aparat profi,
bo za taki jest uznawany D300, grzebie mocno w JPG-ach.
Tak na powaznie. Ja tez nie znam hiszpanskiego i malo mnie obchodzi tamten test. Nie wiem, na ile sa oni wiarygodni. Powiem szczerze, ze i ja widze tam ingerencje softu i dosc celowo chcialem kolegow poirytowac, bo znowu zanosilo sie na dywagacje i jakies teorie spiskowe.
Moze nie zawsze sie zgadzam z wami, bo jestescie "wrazy canonierzy" , ale testy robicie sumiennie. Proponuje zaczekac na test i nie psuc sobie krwi. Moze okaze sie, ze nikon ma domyslnie wlaczone jakies wyostrzanie i odszumianie, ktore mozna najzwyczajniej w swiecie wylaczyc, a czego ci Hiszpanie nie znalezli. Moze faktycznie oszukuje, ale w aparacie profi byloby to bardzo-nie-bardzo.
Ja podchodze do tych rewelacji, jak do testow na fotopolis - z duza doza nieufnosci. Uwazam, ze nie ma sensu kontynuowac tego watku, bo mamy porostu zbyt malo danych, zeby cos sensownego wywnioskowac.
Osobiscie nie zdziwilbym sie, gdyby takie upiekszacze zaszyli w sofcie (oczywiscie z opcja ich wylaczenia), bo aparat zakupia takze gadzeciarze, ktorzy maja zadne pojecie o fotografii i bardzo ich kreci taki cukierkowy obraz. Podobnie bylo z d50, ktory dla wielu jest lepszy niz d70s, bo ma mniej szumow. Badzmy szczerzy - d300 moze i jest profi, ale ma wszystko, czego gadzeciarz potrzebuje. Moze po za stabilizacja matrycy. A ze taki osobnik jest przy okazji tepy, to odszumianie powinno byc domyslnie wlaczone. Zobaczymy.
Ups! Zupelnie niechcacy sam wysmazylem jakas teorie.
Milego weekendu zycze kolegom i kolezankom. Takze najnowszej pani redaktor
Ja tam nie abla espanol, ale jak dla mnie pomiędzy ISO 400 a 800 była włączona jakaś silna redukcja szumów, która wygładziła i szumy i szczegóły. Może piszą o tym wyraźnie w teście, no ale nie jestem w stanie tego przeczytać. W każdym bądź razie aparat profi,
bo za taki jest uznawany D300, grzebie mocno w JPG-ach.
ee, profi to chyba dopiero D3?
D300 to w sumie raczej półprofi. Tym niemniej ciekaw jestem jak będzie to wyglądało w RAWach.
D300 to w Polsce będzie jak najbardziej profi. Znam/widziałem wielu fotoreporterów używających zawodowo D200. D300 ma w zasadzie niemal wszystko co jest większości fotoreporterów potrzebne. Tylko ci najbardziej wymagający - obsługujący np. wielkie imprezy sportowe - MUSZĄ mieć lepsze body. I tak szklarnia decyduje.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sob 17 Lis, 2007
Jak tak patrzyłem, to doszedłem do wniosku, że iso 400 w ogóle jest najwyraźniejsze z wszystkich dostępnych...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15