Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 22 Maj, 2013 Doświetlenie pleneru lub małego studia
Witam wszystkich!
Jestem od niedawna posiadaczem Nikona D7100 (18-105 kit) oraz lampy SB910.
W tym tygodniu kupuję Sigmę 17-50 2,8 i może jeszcze stałkę Sigma 50 1,4.
Mam na celu rozwijanie swojego fotograficznego hobby oraz realizację okazjonalnych zleceń (niekomercyjnych i komercyjnych) dla kolegi fotografa.
W tym celu potrzebuję stworzyć w zaciszu domowego ogniska mini studio fotograficzne.
Fotografować będę drobne przedmioty (namiot się robi), portrety, może sesje pozowane.
Potrzebny sprzęt musi mieć pełną użyteczność również w terenie podczas sesji plenerowych, dlatego odpadają lampy światła ciągłego i studyjne "błyskawki".
Wiem, że można użyć akumulatorów lub generatorów, ale nie chcę się w to na razie bawić.
Potrzebuję sprzęt wielozadaniowy, praktyczny, łatwy do montażu i demontażu, no i przede wszystkim mobilny.
Dlatego mój wybór padł na manualne (cena) lampy reporterskie YN 560II
lampa
Do tego planuję dokupić softbox reporterski 50x50 (wiem, mały, ale łatwy w montażu):
lampasoftbox
Do tego oczywiście statyw:
lampasoftboxstatyw
Oczywiście wszystko podwójnie.
I teraz moje pytania:
1. Czy taki zestaw, w połączeniu z systemową SB-910 jako wyzwalaczem, sprawdzi się w plenerze bez dodatkowych wyzwalaczy radiowych? Tzn. czy takie lampy w softboxach "zareagują" na błysk lampy na aparacie na otwartej przestrzeni?
2. Czy umieszczenie dwóch takich lamp np. w kościele podczas ślubu do doświetlenia"tła" - oczywiście dyskretnie, bez softboxów miałoby sens? Ktoś z Was to praktykuje?
Niestety, to są moje pomysły na miarę mojego budżetu. Proszę, nie piszcie, że to chała i że za tanie, tylko ewentualnie zaproponujcie coś innego w podobnej cenie.
Gruby, zerknij do oferty fun sportu, w tej samej cenie bedziesz miał tańsze modyfikatory i statywy ale droższe mocowania. Te które są na fotkach, wyglądaja bardzo meduzowato, w prawdzie uczciwie Ci powiem ze nigdy ich nie miałem w rękach ale wygladają na "grubą" chińszczyznę
Poza tym są mało rozwojowe, pewnie w przyszłosci bedziesz chciał mieć wszystko ze sobą kompatybilne, nie wiem jak do tego przyczepisz beauty dish'a .
Dodatkowo pewnie bedziesz musiał w przyszłosci dokupić stripa, beauty dish i kilka innych zabawek, więc lepiej zainwestować w cos rozwojowego a wcale nie tak drogiego.
Ps. nie reklamuje tego sklepu, powyższy post nie jest ofertą handlową a ja nie mam nic wspólnego z pracownikami ani firmą Funsports s.c., dodatkowo nie mam żadnych koneksji ani profitów z umieszczenia w moim poście linka do sklepu, powyższy post napisany jest w imię dobra między narodowego a właściwie żeby pomóc Grubemu
Gruby ale weź sobie statywy w-806 bodajże, w plenerze przez nie powiesisz worki i nie odlecą.
No i taka uwaga nie nastawiaj się tylko na softa 60x60, szczególnie do postaci.
Co do mocowań bowensa, to mają tą zaletę, że są kompatybilne z resztą szplajsu.
Cytat:
A jak to jest z wyzwalaniem lamp w softboxie błyskiem w plenerze?
Sprawdza się, ktoś próbował?
Dodatkowo niestety musisz pomysleć o radiach, foto cela w plenerze to trochę hardcor.
Oczywiście da radę ale każda sytuacja jest inna i czasem ze wzgledu na warunki wyzwalanie z foto celi jest niemozliwe.
Podobno fachowcy od YN poprawili w wersji II "czujnik" w lampie, mam jedynkę i dwójkę ale nie sprawdzałem tego bo uzywam radia.
Akurat nie. Poprzednio linkowany softbox minimalizuje hotspota i nadaje się znacznie lepiej do speedlightów. Tyle tylko, że znacznie wygodniejsza jest "parasolkowa" konstrukcja, tu zastosowano jakieś udziwnienia w postaci pseudo speedringa, więc zapewne nie będzie miał takiej przewagi w szybkości składania nad tym z fsfoto z klasycznym speedringiem.
Gruby napisał/a:
czy takie lampy w softboxach "zareagują" na błysk lampy na aparacie na otwartej przestrzeni?
Masz nawet pokazane na zdjęciach, że fotocelę umieszczasz na zewnątrz softboksa, ale w plenerze będzie ciężko.
kozidron napisał/a:
Poza tym są mało rozwojowe, pewnie w przyszłosci bedziesz chciał mieć wszystko ze sobą kompatybilne, nie wiem jak do tego przyczepisz beauty dish'a .
A po co ma przyczepiać BD do softboksa?
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 22 Maj, 2013
jaad75 napisał/a:
A po co ma przyczepiać BD do softboksa?
chodzi o mocowanie oglądałes wyżej linkowane mocowanie ?
kozidron, znam te mocowania, tyle, że nie ma to nic do używania softboksa, jeśli softbox ma być używany ze speedlightem. Softboksy do studyjnych (na speedring) to i tak nie jest zbyt dobre rozwiązanie do reporterskich, więc, to czy będą miały mocowanie Bowensa, czy nie jest mało istotne. Póki co, nie ma mowy o kompatybilności modyfikatorów z typowym sprzętem studyjnym, więc nie widzę sensu zakupu czegoś pod tę kompatybilność, jeśli można kupić lepsze i wygodniejsze rozwiązania typowo pod speedlighty.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 22 Maj, 2013
jaad75 napisał/a:
jeśli można kupić lepsze i wygodniejsze rozwiązania typowo pod speedlighty.
Gruby napisał/a:
Proszę, nie piszcie, że to chała i że za tanie, tylko ewentualnie zaproponujcie coś innego w podobnej cenie.
jaad75, dawaj linka w tej samej cenie, chętnie skorzystam jak to bedzie jeszcze przyzwoite.
kozidron, ten wyżej (z Fripers) wygląda ok, aczkolwiek mam wątpliwości co do wygody składania.
Jak może pamiętasz, używam Apollo Westcotta, które do tanich nie należą, ale obecnie można już kupić podróby Phottix, za śmieszną cenę (widziałem coś koło 200zł):
http://www.phottix.com/en...-combo-kit.html http://www.phottix.com/en...-combo-kit.html
Nawet jest do nich grid.
Z kolei ten soft z Fripers niweluje podstawowy problem softboksów na typowym uchwycie parasolkowym, czyli ograniczony pochył na klasycznym statywie.
Tak czy inaczej, rozwiązania polegające na odbijaniu światła wewnątrz softboksa uważam za o wiele lepsze niż te stworzone z myślą o otwartym palniku, gdzie lampa świeci na wprost przez warstwy dyfuzyjne.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 22 Maj, 2013
jaad75 napisał/a:
Z kolei ten soft z Fripers niweluje podstawowy problem softboksów na typowym uchwycie parasolkowym, czyli ograniczony pochył na klasycznym statywie.
Tak czy inaczej, rozwiązania polegające na odbijaniu światła wewnątrz softboksa uważam za o wiele lepsze niż te stworzone z myślą o otwartym palniku, gdzie lampa świeci na wprost przez warstwy dyfuzyjne.
ja nie twierdze inaczej ale rozumiem też kogoś kto ma ograniczony budżet, może i to jest też kwestia przyzwyczajenia (a nawet nie braku u mnie budżetu) ale u mnie ten patent się sprawdza, bo jest kompatybilny ze sprzetem studyjnym.
Co do pochyłu, mnie ten temat jakby nie dotyczy, bardzo rzadko uzywam parasolek a nawet jak, to ten ograniczony pochył nie jest dla mnie problem. Prędzej denerwuje mnie, że musze wymieniać statyw np. z tej 806tki na niższy, bo wspomniany nie zjeżdża tak nisko jak czasem potrzebuje.
W zwiazku z tym iz wymieniam na niższy, mam wrażenie ża albo się przewróci, bo go szturchnę albo wiatr go pociągnie zanim sięgnę po worek obciązający, bo budowa tego mniejszego jest meduzowata.
Warto wspomnieć, że nie zawsze w plener chce się targać pieska, który jest niski i stabilniejszy.
Póki co, nie ma mowy o kompatybilności modyfikatorów z typowym sprzętem studyjnym, więc nie widzę sensu zakupu czegoś pod tę kompatybilność, jeśli można kupić lepsze i wygodniejsze rozwiązania typowo pod speedlighty.
Dokładnie. Ten softbox zalinkowany przez Grubego (http://fsfoto.pl/product_info.php/info/p2785_Zestaw-Reporterski-Pro-softbox-60x60-uchwyt-lamp-aparatowych-poziomy.html) ma tę zaletę, że jest łatwy dostęp do sterowania na lampie, ale tę wadę, o której napisał już Jaad, czyli strumień błysku skierowany bezpośrednio na wprost, bez odbijania od czaszy.
Phottixa zalinkowanego powyżej mam i niestety się zawiodłem, o czym już pisałem, bo nie da się go skierować w dół (tylko parę stopni), więc jako główne oświetlenie portretowe ze statywu a nie booma – niepraktyczne. Do makro, produktów – lepiej. No i dostęp do sterowania lampą jest bardzo niewygodny, tak więc do nauki i eksperymentów z człowiekiem nie sprawdza mi się.
Mnie ciągle najwygodniej się pracuje (ze względu na łatwy dostęp do sterowania i możliwość mocnego pochylenia) z softlighterem, czyli tym: http://fsfoto.pl/product_...ajacy-80cm.html
Lampa skierowana jest w kierunku czaszy, więc rozłożenie światła jest w miarę równomierne, w warunkach plenerowych jest to szybkie do rozłożenia i złożenia oraz zajmuje niewiele miejsca. Jak ktoś zna na pamięć rozkład przycisków w swojej lampie to sterować błyskiem można bez rozpinania czegokolwiek, bo lampa jest tuż przy zewnętrznym dyfuzorze i można na ślepo naciskać przyciski lub kręcić kółkiem. A jeśli trzeba jednak rozpiąć to zamek błyskawiczny i sznureczek ściągający sprawdzają się doskonale.
Zgodność z mocowaniem Bowensa to w sumie tylko do BD ma znaczenie chyba, ze względu na większy wybór akcesoriów, natomiast softboxy czy zamknięte parasolki (softlightery) wydaje mi się, że wygodniej jest mieć dedykowane do lamp reporterskich niż ogólne do studyjnych. Tutaj zgadzam się z Jaadem.
Dobra, jestem nieco mądrzejszy.
Wiem już chociażby, że w moim przypadku w plenerze się może nie sprawdzić wyzwalanie błyskiem. Podejrzewam, że jak lampa jest całkowicie w softboxie to też to nie zadziała.
Można kupić wyzwalacze radiowe. Jak rozumiem takie urządzenie ma nadajnik ( montowany na stopce aparatu) oraz odbiorniki przy każdej lampie.
Gdybym jednak zakupił takie lampy:
http://allegro.pl/yongnuo...3251673449.html
to muszę kupić tylko sam nadajnik? Jak tak to jaki będzie kompatybilny? I co wtedy z z systemową 910? Też potrzebuje jakiegoś radiowego ustrojstwa?
Acha, jeszcze apropos softboxa.
Większość lamp skierowanych jest do przodu, niektóre do tyłu na odbłyśnik.
Czy efekty błysku są aż tak różne, aby to miało większe znaczenie w niskonakładowym studio?
Jak rozumiem takie urządzenie ma nadajnik ( montowany na stopce aparatu) oraz odbiorniki przy każdej lampie.
Zazwyczaj tak, choć w wielu sytuacjach sprawdza się para nadajnik-odbiornik (lub dwa transceivery) i pozostałe lampy odpalane z fotoceli (bardzo cęsto widzą się wystarczająco dobrze).
I co wtedy z z systemową 910? Też potrzebuje jakiegoś radiowego ustrojstwa?
Tak, kolejnego RF-603 lub, jak wspomniałem wyżej, fotoceli (tej wbudowanej przełączonej w tryb SU-4), która zobaczy błysk pozostałych lamp.
Cytat:
Większość lamp skierowanych jest do przodu, niektóre do tyłu na odbłyśnik.
Czy efekty błysku są aż tak różne, aby to miało większe znaczenie w niskonakładowym studio?
Jak dla mnie tak, czy dla Ciebie też, to zapewne musiałbyś sobie wypróbować...
Dzisiaj znalazłem u kumpla dwa stare sotboxy z dwoma lampami studyjnymi.
Każda z innej parafii:
Obie lampy działają.
Będę kupował na pewno wyzwalacze radiowe 603, ale nie wiem, jakimi kabelkami można podpiąć je do takich lamp.
Poza tym nie wiem, czy to tych softboxów można zamontować reporterskie 560III?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9