Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Pentax robi bardzo fajne lustra, w zasadzie poza starym Nikonem D90 to nikt inny nie oferuje w tej półce dwóch pokręteł ekspozycji i dobrego wizjera, z K-30 i K-50 tak samo, a to nie jedyne przewagi nad konkurencją w tej półce
Zastanawia mnie tylko jedna kwestia - czy filmy kręcone Pentaxami (w testowanym K-500, ale i poprzednich, droższych modelach) nie wydają się wam dziwnie rozmyte ?
Niby 1080p, a całość wygląda tak jakby obiektyw źle ustawił ostrość (ale to nie to).
Może jakieś algorytmy uśredniające są nie teges ? (nie wiem jak wygląda z technicznego punktu widzenia sczytywanie i obróbka danych z matrycy podczas nagrywania filmów, gdy nie mamy do czynienia z natywną matrycą 1080p (2MP) ).
D90 to chyba jednak trochę wyższa półeczka niż K-500. Skoro K-500 jest nieco uproszczoną wersją K-50, to raczej bym D90 pozycjonował na tej samej półeczce co K-50.
D90 to chyba jednak trochę wyższa półeczka niż K-500.
W sensie tego, że to entry-entry level Pentaksa, a D90, to stary enthusiast Nikona, to na pewno...
Funkcjonalnie jednak, to jedynym okrojeniem w stosunku do D90 jest brak podświetlenia punktów AF i dłuższe synchro - poza tym, wszystko jest co najmniej na tym samym poziomie.
@jaad75
K-500 i K-30/50 jeszcze nie mają ekranu monochromatycznego na górze
__
A Canon dopiero w serii dwucyfrowej ma sensowny wizjer i dwa pokrętła, seria xxxD to jakieś przewartościowane wydmuszki są
__
Nie potrafi nikt odpowiedzieć na pytanie co do ostrości filmów Pentaxa ?
@jaad75
K-500 i K-30/50 jeszcze nie mają ekranu monochromatycznego na górze
No fakt, zapomniałem.
shooter napisał/a:
Nie potrafi nikt odpowiedzieć na pytanie co do ostrości filmów Pentaxa ?
Nie chce mi się specjalnie sciągać przykładowych filmów, ale z K-5-tek są naprawdę świetnej jakości (tyle, że sporo zajmują), więc nie wiem, o które droższe modele Ci chodzi.
Zrobiłem trochę filmów Pentaxem K-5 , i przyznaje ,że na telewizorze wyglądają świetnie nawet niedowiarkom z mojej rodziny szczęka opadła troszeczkę , co do ostrości to z manualnym samayangiem 85 1,4 filmy wychodzą bajkowe ,tylko że do filmowania. ten obiektyw ma strasznie małą głębię ostrości i przydała by się ogniskowa między 30 a 50 ze światłem 1,4 czy 1,8 czyli większą GO.Z ustawianiem ostrości , zero problemów.
Odpowiadając sobie samemu na pytanie z przed 8 miesięcy - tak filmy 1080p z większości nawet drogich aparatów/luster niestety są rozmyte, bo nie wykorzystują wszystkich pikseli matrycy. (tylko wybiórcze ? przy "matrycy 4k" co drugi ? w sumie nie wiem jak to funkcjonuje, ale pewnie interpolacja Bayera robi swoje i stąd mydełko ?)
W każdym razie RX100 III już sczytuje dane podczas filmowania z całej matrycy (i zwie to full sensor read out, a format zapisu to XAVC S z 50Mb/s i 1080p60) i faktycznie sample 1080p są ostre jak żyleta
Oczywiście Panasy, czy nawet smartfony, z nagrywaniem 4k również dają super ostry obraz ... przynajmniej oglądając na 1080p monitorze, ale nawet mając monitor/TV 4k pewnie nikt nie będzie rozwodził się nad jakością cropa filmów 4k, bo wyższe PPI zrobi swoje
Tylko z tym brakiem downsamplingu danych z całej matrycy do 1080p podczas filmowania w większości aparatów to trochę porażka :/ (a może celowe zagranie żeby nie zagrozić drogim amatorskim kamerom ? )
Zastanawia mnie też olewactwo trybu filmowania w niektórych aparatach. Taki G1X, a więc w pewnym stopniu konkurent RX100 III ma tylko 1080p30 i to marnej rozdzielczości realnej, a matryca ma tyle pikseli, że można by zrobić 4k@30fps, 1080p60 z downsamplingiem 4:1 i 720p120.
Takie rozdzielczości i liczbę fps osiągają już topowe smartfony z drugiej połowy 2013 i 2014. A gdzieś w 2015 dojdą SoCe ARM z nagrywaniem 4k w h.265 (następca h.264/AVC, ~2x wyższa efektywność tj. bitrate/jakość).
A aparaty i kamery w lesie, marnując wielki potencjał :/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14