Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
To co, c) tzn. - nowsza, więcej pikseli, szumy lepiej po przeskalowaniu, ale przed sama z siebie, bo nowsza mniej szumi mimo, większej liczby punktów?
mozna tak uprościć
pozwol ze zacytuje komora:
komor napisał/a:
Moim zdaniem na ISO bazowym (100) starsze Canony szumią mniej, tzn. moje dobrze naświetlone zdjęcia z 400D czy 40D nie mają widocznego ziarna, kiedy oglądam je na 100%, czyli per-pixel. Są bardziej gładkie. Kiedy przechodzę na 50D a potem 7D (nadal ISO 100), to obraz jest powiększony (bo większa ilość pikseli) i pojawia się lekkie ziarno.
Na wysokich ISO sytuacja się odwraca, przy np. ISO 1600 nowsza matryca generuje mniej kolorowych ciapek, więcej jest detalu. Przy ISO 3200 na 50D uwidacznia się banding w cieniach, szczególnie jak chcesz z tych cieni coś wyciągnąć. Na 60D czy 7D tego nie ma.
Dokładnie tak, z zaznaczeniem, że chodzi o wysokie czułości, czyli co najmniej ISO1600.
Tak, tak. Cały czas chodzi o co najmniej ISO 1600. Dzięki.
kufel napisał/a:
pozwol ze zacytuje komora:
komor napisał/a:
Moim zdaniem na ISO bazowym (100) starsze Canony szumią mniej, tzn. moje dobrze naświetlone zdjęcia z 400D czy 40D nie mają widocznego ziarna, kiedy oglądam je na 100%, czyli per-pixel. Są bardziej gładkie. Kiedy przechodzę na 50D a potem 7D (nadal ISO 100), to obraz jest powiększony (bo większa ilość pikseli) i pojawia się lekkie ziarno.
Na wysokich ISO sytuacja się odwraca, przy np. ISO 1600 nowsza matryca generuje mniej kolorowych ciapek, więcej jest detalu. Przy ISO 3200 na 50D uwidacznia się banding w cieniach, szczególnie jak chcesz z tych cieni coś wyciągnąć. Na 60D czy 7D tego nie ma.
.
Stąd np. między 30 a 40D chwaliłem 30D bo faktycznie ma taki gładki obraz, w zasadzie oba, ale na ISO 1600 czy 3200 minimalnie mniej szumi jednak 30D - chyba per piksel.
Tyle, że w tym przypadku różnica rozdzielczości jest tak niewielka, że można by się pokusić, że rzeczywiście 30D o włos lepiej obrazuje.
No ale kij tam.
Idąc dalej, czy zatem 5dIII sprawdzi się w końcowym efekcie lepiej od 6D, czy znów ze względu na małą różnicę rozdzielczości, 6D jednak pozostanie odrobinę mniej szumiący na ISO 3200, 6400.
Mam pytanie bo przyznam że słabo się orientuję. Czy jest dostępne ( bądź jest prawdopodobne że będzie) oprogramowanie a właściwie jakaś aktualizacja która umożliwiała by kręcenie 70D filmów fullHD 60P ? czy w ogóle jest to możliwe czy jest to zablokowane sprzętowo ?
Ja kupilam canona 70d miesiac temu i po czytaniu wszystkich za i przeciw na roznych forach bylam troche sceptyczna.Do tej pory uzywalam Canona 450d ,ktorego dalej mam i lubie:) ale wydawalo mi sie ze czas zmienic go na nowszy.Generalnie jestem zadowolona , chociaz jest sporo ciezszy niz Canon 450d /dla mnie waga wazna:)/.
Ekran dotykowy bardzo ulatwia sprawe ustawien . Zdjec jeszcze nie zrobilam duzo ale teraz urlop wiec zamierzam wiecej go potestowac.Ja nie jestem fotografem ,robie zdjecia dla przyjemnosci i jest to hobby ktore daje mi wiele radosci.
Mysle ze za miesiac bede mogla z cala pewnoscia powiedziec czy polecam ten aparat czy nie.Na dzien dzisiejszy jestem zadowolona.Moge dodac tylko ze mialam problem z czytaniem plikow raw.Moje Photoshop Elements 11 nie rozpoznawalo plikow i musialam kupic Elements 12 i jeszcze je uaktualnic i dopiero zadzialalo:).
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014
joanna1964 napisał/a:
kupilam canona 70d miesiac temu i po czytaniu wszystkich za i przeciw na roznych forach bylam troche sceptyczna.Do tej pory uzywalam Canona 450d
Generalnie - postęp dość duży, można powiedzieć że wreszcie coś drgnęło od czasu wypuszczenia 7D - myślę że będziesz z niego zadowolona.
Witam
Zakupiłem 70D. Na własną ocenę jeszcze zbyt wcześnie, ale mam kilka pytań, które zrodziły się po przesiadce z dotychczasowego 40D.
Robię zdjęcia wyłącznie RAW i wywołuje lightroomem. Czy warto włączyć te funkcje. Rzeczywiście pomagają?
1. Redukcja zakłóceń długiego czasu ekspozycji
2. Korekcja jasności brzegów i aberracji chromatycznej obiektywu
3. Automatyczne korygowanie jasności i kontrastu - ta bodaj nie działa w RAW i w ogóle jestem do niej na NIE, ale może się mylę.
I jeszcze pytania o tryb filmowy. Traktuje go całkowicie amatorsko i służy do uwiecznia krótkich pamiątkowych filmików bez ambicji do jakiejkolwiek większej obróbki materiału źródłowego. Co najwyżej coś przyciąć i połączyć. Jaką metodę kompresji ustawić.
IPB czy ALL-I. Czy jest jakiś kłopot z późniejszym odtwarzaniem większych czy bardziej skompresowanych plików np. w TV LCD przez USB.
A jeszcze jedno. Czy jeżeli moje obiektywy dobrze ostrzyły z 40D to jest szansa, że w 70D też będą trafiać w cel czy od razu brać się mikroregulację.
Zadna z tych funkcji nie dziala na RAW, ale pewnie na generowany podglad juz tak i jpg w DPP.
Co do dwu pierwszych to nie jestem pewien bo w instrukcji napisali, przy jednej, że efekty mogą być słabo widoczne, ale w takim razie istnieją, a przy drugiej, że są nie widoczne podczas podglądu w aparacie, ale nie wiadomo co potem.
No chyba, że trenowałeś te funkcje na żywo i wiesz, że efektów w praktyce nie ma.
Póki co aparat wykrył podłączony obiektyw i sam włączył Korekcje jasności brzegów i aberracji chromatycznej. Dlatego zastanawiam się czy to nie psuje zdjęć, jak w przypadku rożnych funkcji automatycznych.
A o tym stopniu kompresji video ktoś się orientuje, bo nie chcę bez potrzeby stosować ALL-I ze względu na wielkość plików, ale może dużo się traci wykorzystując IPB
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14