Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
felis, jak pracujesz w LR, to funkcje 2-3, czyli korekcji winietowania i aberracji chromatycznej na pewno nie są uwzględniane przez LR, a sam plik RAW nie jest modyfikowany w aparacie. Wymieniona przez Ciebie funkcja 1 (odszumianie) jest stosowana dla plików RAW, chyba że instrukcja obsługi mówi co innego, sprawdź może.
Jeśli nie zamierzasz montować filmów i używać materiału do dalszej obróbki, to moim zdaniem nie ma sensu stosować ALL-I, bo istnieje szansa, że jakiś prostszy dekoder (w telewizorze czy innym urządzeniu) potknie się na tym. Jak rozumiem sprawdziłeś już, że na Twoim telewizorze działa?
Jeśli nie zamierzasz montować filmów i używać materiału do dalszej obróbki, to moim zdaniem nie ma sensu stosować ALL-I, bo istnieje szansa, że jakiś prostszy dekoder (w telewizorze czy innym urządzeniu) potknie się na tym. Jak rozumiem sprawdziłeś już, że na Twoim telewizorze działa?
Jak pisałem wcześniej mój montaż ogranicza się do przycinania (wycinania) fragmentów i łączenia plików. Nic więcej nie robię. Może kiedyś mnie weźmie na coś ale wątpię.
TV nie sprawdzałem, ale to dość nowy samsung, a co by o tych urządzeniach nie napisać to z multimediami radzą sobie wyśmienicie na tle konkurencji. Wiem bo zwróciłem philipsa i sprzedałem toshibę między innymi dlatego, że z mediami było rożnie (przy toshibie wręcz fatalnie.
Jak pisałem wcześniej mój montaż ogranicza się do przycinania (wycinania) fragmentów i łączenia plików.
Jeśli potem eksportujesz od nowa plik (tzn. rekompresujesz), to nie ma znaczenia jaki materiał był na wejściu (oczywiście ALL-I pomoże w utrzymaniu jakości), natomiast jeśli posługujesz się programem, który tylko odcina klatki bez rekompresji, to być może skórka nie jest warta wyprawki.
posługujesz się programem, który tylko odcina klatki bez rekompresji, to być może skórka nie jest warta wyprawki.
Nie robię rekompresji to chyba będę stosował te duże pliki. Jeszcze zobaczę ile realnie pamięci pochłania ok 5 minutowy film bo dłuższych nie kręcę i wtedy jednoznacznie zdecyduję.
W każdym razie dziękuje wszystkim za pomoc. Automaty powyłączam, a filmy mają być tylko pamiątkowymi dodatkami do wakacji itp zdarzeń więc nie są priorytetem.
Pozdrawiam
W rzeczywistości wyszło około
ALL-I: 530 MB/min
IPB: 220 MB/min
Pozostanę jednak przy większej kompresji bo rozmiary plików stają się absurdalne.
Miałem kamerę AVCHD to zużywała ok. 130MB/min przy FHD 25 FPS.
Wysłany: Sro 17 Gru, 2014 Re: Canon EOS 70D - test aparatu
Pytanko.
Ten obrotowy wyświetlacz w 70D, trochę się go obawiam. Na pewno sporo ułatwia ale czy częste używanie nie spowoduje szybkiej potrzeby jego naprawy, jakieś listwy, złączki, itp. (mam przykre doświadczenia z telefonami z klapką)?
OVP, nie mam 70D więc się odezwę. Jeśli często będziesz używać ten ekran w wersji obróconej na bok, to być uda Ci się go urwać/wyłamać. Natomiast wiele osób używa takie ekrany w położeniu klasycznym, czyli analogicznie jak w korpusach bez ruchomego ekranu. W telefonie z klapką musisz jej użyć przy każdej rozmowie. W aparacie foto musisz to ruszyć tylko w specyficznych sytuacjach.
Natomiast wiele osób używa takie ekrany w położeniu klasycznym, czyli analogicznie jak w korpusach bez ruchomego ekranu
Nie polecam tej metody gdyż przy niej w 70D można niechcący przestawić ustawienia aparatu (te które można zmienić z poziomu ekranu). Ekran jest bardzo czuły i nie ma niestety możliwości jego zablokowania w przypadku jak to określiłeś klasycznego położenia.
jago, to cenna informacja. Modele 3-cyfrowe mają chyba jeszcze czujnik zbliżeniowy i wyłączają ekran po zbliżeniu twarzy do wizjera, modele 2-cyfrowe w czasach przeddotykowych go nie miały i widzę, że nadal nie mają?
Canon 70D niestety nie ma czujnika zbliżeniowego. Ekran można wyłączyć przyciskiem INFO lub zmiany nastaw. A gadżet w postaci czunika zbliżeniowego po prostu robił to za nas.
Byłem ostatnio przed dylematem wyboru 70D i 7DmkII. Cena odgrywała dużą rolę (dlatego w ogóle rozważałem 70D). Ale po przeczytaniu testów obu aparatów i zestawienia "za i przeciw" kupiłem 7DmkII. Jednym z czynników przechylających szalę na korzyść 7DmkII było stwierdzenie autora testu 70D o filmowaniu - cytuję: "Szkoda jednak, że nie mamy możliwości nagrywania filmów w trybach priorytetu przysłony czy migawki."
Jednak trafiło do mnie ostatnio parę informacji. Między innymi o problemach przy nagrywaniu w zestawie 70D+SigmaA18-35f1,8. Nie chodzi mi o sam obiektyw tylko o to, że w opisie problemu jest mowa o tym, że w czasie nagrywania z priorytetem przysłony występuje chwilowe zawieszenie obrazu.
Bo to ujmowało by powagi wszelkim ćwierćprofysonalistom
W 600D też go wyrzucili ale w kolejnych szybko z powrotem przywrócili, nie wyobrażam sobie normalnego korzystania z "dobrodziejstwa cyfraków" bez tej funkcji.
klausownik napisał/a:
To ja się pytam: czy w 70D jest możliwość nagrywania z priorytetem przysłony, czy nie??? Ktoś mi jednoznacznie odpowie???
To ja się pytam: czy w 70D jest możliwość nagrywania z priorytetem przysłony, czy nie??? Ktoś mi jednoznacznie odpowie???
To tryb "M" z auto iso Ci nie wystarcza?
Nie chodzi mi o to, co mi wystarcza, tylko chcę wiedzieć ostatecznie: czy w 70D jest możliwość filmowania z priorytetem przysłony, czy nie, gdyż z wymienionych przeze mnie źródeł dochodzą sprzeczne informacje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15