Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Może nie będzie jakimś szczególnym odbiegnięciem od tematu, jeśli zapytam tutaj:
czym różni się trójwymiarowa stabilizacja obrazu w E-M10, od dwuwymiarowej np. w E-PL5?
(Który to ten trzeci wymiar?)
Wydaje się, że będzie naturalnym konkurentem GX7 i spowoduje spadek jego ceny (na co liczę ) . Pewnie wezmę M10 jak i GX7 pod uwagę przy zakupie następcy mojego GF1. Wydawać by się mogło ,że oba posiadają tę samą matrycę tylko skąd ten większy ( i to dużo w moim odczuciu) zakres tonalny w stosunku GX7?
Wydaje się, że będzie naturalnym konkurentem GX7 i spowoduje spadek jego ceny (na co liczę ) . Pewnie wezmę M10 jak i GX7 pod uwagę przy zakupie następcy mojego GF1. Wydawać by się mogło ,że oba posiadają tę samą matrycę tylko skąd ten większy ( i to dużo w moim odczuciu) zakres tonalny w stosunku GX7?
Większy zmierzony zakres tonalny wynika ze zmiany procedury testowej. Przy założeniu, że E-M10 ma tą samą dynamikę co E-M5 otrzymujemy, że na tej samej czułości różnica na korzyść Olympusa jest mniejsza, ale nadal istnieje. Maksymalne wyniki (z uwzględnieniem czułości programowej w Panasonicu) są identyczne.
Faktycznie ten aparat może pozytywnie wpłynąć na cenę GX7. To oczywiście plus. Osobiście z tych dwóch wolę jednak Olka. Możliwości fotograficzne bardzo podobne (filmowanie mnie na chwile obecną nie bawi), a cena wyraźnie niższa i też powinna spaść (to w końcu nowość).
Ergonomia pewnie trochę gorsza, ale i tak wszystkie 'kompaktowe' bezlusterkowce wypadają pod tym kątem bardzo słabo w porównaniu z moim 40D, który leży mi w łapie idealnie. Jedynym, który w ogóle można porównywać (z tego, co macałem) jest GH3, ale to już klocek, a i tak trzyma i obsługuje się gorzej.
Funkcja filmowania nie przeszkadza mi w aparacie, ale nie jest mi do niczego potrzebna. Dlatego całkowicie pomijam opisy jej zalet/wad w testach aparatów itp. Do filmowania mam kamerę filmową, która ma wszystko inne niż aparat - od obiektywu począwszy (optycznie i mechanicznie), a na chwycie skończywszy (do prowadzenia kamery przy filmowaniu z wolnej ręki potrzebny jest zupełnie inny chwyt, niż przy pstrykaniu obrazków aparatem).
Co do E-M10 - cóż - mam pretensje do Olympusa, że wypuścił taki aparat niecały rok po tym, jak kupiłem E-PL5. Jest nieznacząco droższy (porównując z ceną mojego zakupu wtedy), a jest dla mnie wszystkomający.
Na moje wcześniejsze pytanie nikt nie zna odpowiedzi?
TS [Usunięty]
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014
T.B. napisał/a:
Na moje wcześniejsze pytanie nikt nie zna odpowiedzi?
Zapewne jest to obrót wokół osi obiektywu. Ale głowy nie dam, a przypuszczenie wynika stąd, że pobujałem aparatem na różne sposoby i sprawdziłem w jaki sposób najłatwiej poruszyć kadr
Co do PENów, to na pewno Olympus będzie musiał przebudować tę linię - E-PL5 jest za drogi, a E-P5 i E-PM2 - niepotrzebne...
krzysiek29, ale tu widac tez szum termiczny. Przy badaniu dynamiki matrycy nie bierze sie go pod uwagę.
Może czegoś nie rozumiem ale moim zdaniem z jednego materiału coś się da wyciągnąć a z drugiego nie bardzo ( nie chodzi mi o szum ale o ilość szczegółów i wg mnie gdyby matryce miały tę samą rozpiętość to miałyby i tę samą ilość szczegółw w cieniach czy w świetle?? )
Coś w końcu znalazłem o tej stabilizacji:
http://youtu.be/GHB7A_j9DuE
ale tutaj, to są cztery wymiary (ruchy pionowe, poziome i dwie osie obrotu)
Chyba, że nie mam liczyć kółek, tylko przyjąć, że jest pion, poziom i jakieś "kiwanie".
TS [Usunięty]
Wysłany: Sro 26 Mar, 2014
No weź, nie ma co wnioskować o mechanice stabilizacji na podstawie filmiku reklamowego... Zrobili taką animację jaką im było łatwiej albo mieli już gotową. Napisz do producenta Ale póki co wygląda, że jest podobnie skuteczna jak ta 5-stopniowa z E-M5, więc w sumie czy to ważne które ruchy stabilizuje?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14