Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Bo w akcji serwisowej zwykła taśma załatwiała sprawę
Tak, problemów w Nikonie zwykle nie można tak banalnie wyeliminować.
Z drugiej strony dobrze bo jeśli problem jest banalny to u tego producenta staje się standardem - patrz gumy.
Sunders, w Stanach pozwy zbiorowe, czy prywatne, to codzienność, niemal wszyscy się o coś sądzą. To w PL wydaje się, że to wielkie halo.
jaad75 nie chodziło mi o "wielkie halo", tylko o to że nawet w USA gdzie prawa konsumentów są chyba lepiej chronione niż w PL, musieli się oni posunąć do takiego kroku.
Tak czy siak Canon mimo stosowania sporo słabszych matryc wręcz zaskakująco zyskał na potknięciach Nikona przez ostatnie kilka lat. Znam sporo osób, które wybierając pierwsze FF poszły w czerwony kolor i... nie narzekają
Tak, problemów w Nikonie zwykle nie można tak banalnie wyeliminować.
Czyżby? Eliminacja tego z D750 ma polegać na zmianie ustawienia wysokości układu AF.
Jedynym poważniejszym problemem hardware-owym była pyląca migawka D600. Jeśli dobrze pamiętam, to banding w początkowych seriach D200, też był problemem sprzętowym. Reszta, to raczej kwestia montażu/kalibracji.
Sunders napisał/a:
nawet w USA gdzie prawa konsumentów są chyba lepiej chronione niż w PL, musieli się oni posunąć do takiego kroku.
Właśnie w USA takie procesy są najczęstsze i najbardziej opłacalne. Każdy się chętnie procesuje, tym bardziej, jak może na tym zarobić.
[ Dodano: Sob 17 Sty, 2015 16:07 ]
akira napisał/a:
Tak czy siak Canon mimo stosowania sporo słabszych matryc wręcz zaskakująco zyskał na potknięciach Nikona przez ostatnie kilka lat.
Tak samo można twierdzić, że Canon stracił mnóstwo profesjonalnych klientów na rzecz Nikona, ze względu na wadliwy AF 1DIII. Pewnie trochę stracił, ale bez przesady.
akira napisał/a:
Znam sporo osób, które wybierając pierwsze FF poszły w czerwony kolor i... nie narzekają
Ja znam sporo, które wybrały Nikona i też nie narzekają. Żaden wyznacznik.
Nie no, bez jaj. Przepuszczający światło ekran LCD w 5DIII to pikuś przy problemach Nikona z kolejnymi puszkami. Problemy z AF, olej, pylenie… W trzech czy czterech kolejnych modelach z dwóch półek cenowych. To znacznie poważniejszy kaliber i nie zaradzimy mu samodzielnie tak łatwo jak ekranem LCD, który w razie problemu można po prostu przykryć lub nie używać podświetlenia przy długich ekspozycjach.
Wadliwy AF w 1DIII? To dość dawno temu, potem był 1DIV, 1DX. Trochę chyba mniej tych wpadek w C niż w N w tym czasie. Pamiętam jeszcze rozklejające się lustra w 5D, tylko czy to był I czy II?
Oczywiście inną sprawą jest, jaki procent egzemplarzy jest dotkniętych daną wadą, nagłośnienie problemu jest jak wiemy zawsze większe niż braku problemu.
w USA takie procesy są najczęstsze i najbardziej opłacalne. Każdy się chętnie procesuje, tym bardziej, jak może na tym zarobić
Tym bardziej opłaca się nie stwarzać okazji do składania takich pozwów. Gdyby bez problemu wymieniano sprzęt wadliwy na nowy pozbawiony wad, nie było by takiej okazji.
[ Dodano: Sob 17 Sty, 2015 16:18 ]
komor napisał/a:
Pamiętam jeszcze rozklejające się lustra w 5D, tylko czy to był I czy II?
I, do dzisiaj serwis wymienia je w takim wypadku nieodpłatnie.
Z wyjątkiem tego ostatniego, dokładnie te same problemy dotyczyły Canonów i to również z najwyższej półki:
2009 rok… Plis…
jaad75 napisał/a:
Powiedziałbym, że ostatnio więcej w Nikonie (albo są bardziej nagłośnione), ale obie firmy nie są święte.
Że obie nie są święte to oczywiście racja. Ale ostatnio Nikon daje pupy seriami, co jest o tyle bolesne dla nich i ich użytkowników, że wiele osób boi się kupić nowe lustro. To, że co jakiś czas Canon też ma wpadkę to jasne, ale u Nikona kolejne wypusty w przeciągu roku-dwóch i same problemy. Czy realne, czy rozdmuchane – inna sprawa, ale sprzedaż na pewno na tym cierpi.
A to już tak zamierzchłe czasy, że się nie liczy?
W ostatnich latach też były jakieś tam toksyczne gumy, błędy softu itp - nie śledzę tego zbyt uważnie, ale dość regularnie trafiam na takie informacje. Jakoś mnie to specjalnie nie rusza, ani w przypadku Canona, ani Nikona. Pentaksa też nie - oni również zaliczają "wpadkę za wpadką".
Sunders, pewnie w kilku. Najczęściej przy okazji kontrargumentu dla teorii o "strasznych wpadkach Nikona".
[ Dodano: Sob 17 Sty, 2015 16:47 ]
Zauważ, że np. taki podnoszony przeze mnie (i nie tylko) banding w 24MP Toshibach, już nie jest uważany za problem (rozumiem, że nie jest wśród canonierów ), a w niektórych wypadkach jest problemem równie uciążliwym, co ta straszliwa odcięta flara i tudzież zapylona matryca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14