Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 07 Sty, 2015 Solidny bezlusterkowieć do relacji koncertowych
Osobiście też nosze się z zamiarem wyboru bezlusterkowca i docelowo planuję przeznaczyć na to większy budżet do 3 tys lub wyżej (bo trzeba brać pod uwagę dokupywanie obiektywów). Najwięcej robię foto relacji z koncertów (na które prawie zawsze posiadam akredytację foto reportera), ale tez staram się poszerzać charakter wykonywanych przez o sesje z udziałem modelek. Biorąc pod uwagę właśnie ten zakres zdjęć chciałabym wybrać przyzwoity model bezlusterkowca, przede wszystkim z dobrym i w miarę szybkim AF, który podczas fotografowania dynamicznych kadrów, najczęściej dziejących się na scenie, może mieć kluczowe znaczenie.
Obecnie posługuje się aparatem kompaktowym Sony DSC HX300.
Po wstępnym rozeznaniu i po opiniach użytkowników mój wybór skupił się na kilku modelach, którymi są Olympus OM-D EM-5, ewentualnie Sony a6000 (i w perspektywie do niego np dokupić niedrogie, mające niezłe noty "szkło" Sigma 30 mm f/2.8 EX DN) oraz panasonic GX7. Oczywiście może ktoś z Was dorzuci do tego zestawu jakiś kolejny model warty rozważenia. Z góry dzięki za wszystkie sugestie i typy.
i docelowo planuję przeznaczyć na to większy budżet do 3 tys
Przepraszam za jednoznaczność, ale 3 tyś. to mały, czy nawet bardzo mały budżet w fotografii cyfrowej.
No wiesz odnośnie budżetu to jest to pojęcie dość względne dla każdego. U mnie to nie mówię, że 3tys. to zapora, ale myślę, że coś sensownego i zadowalającego w tym pułapie cenowym też można wybrać. Zresztą tak samo jak dla kogoś kto celuje czy to do 2 lub 1 tys zł.
Myślałem też o Olku E-M1, ale cenowo póki co odpada.
Guzikologia Olka wymaga trochę uwagi, a u Panasonica GX7 znajdziesz w try miga swój świat.
Na tę chwilę też właśnie GX7 wysuwa się na faworyta, tym bardziej, że z tego co się dowiedziałem ad. potencjalnego wyboru szkieł, to te ze "stajni" Olka też będą z nim kompatybilne.
Muzyk a jakiś typ np powyżej 3 tys byś ewentualnie jeszcze mógł zarekomendować?
Muzyk a jakiś typ np powyżej 3 tys byś ewentualnie jeszcze mógł zarekomendować?
Naturalnie. GH4. Ale to już jest dużo ponad...
GH3 nie wiem - ma też super wizjer i szybki AF.
Podejrzewam, że w kwestii jakości obrazu, oba dają sobie podobnie radę, tyle, że GH4 ma już 4k i jest nowszy ogólnie, stąd i cena.
Owszem, kupując EM5 też byś źle nie zrobił - ale jeśli miałbyś się zdecydować, może udałoby Ci się podejść do sklepu i porównać EM 5 z GX7.
Od razy wiedziałbyś, który Ci bardziej leży.
W Olku nie podoba mi się menu i siatka AF, zamiast pełnego ekranu i dowolnego miejsca na punkt AF jak w Panasonikach.
Owszem, kupując EM5 też byś źle nie zrobił - ale jeśli miałbyś się zdecydować, może udałoby Ci się podejść do sklepu i porównać EM 5 z GX7.
Od razy wiedziałbyś, który Ci bardziej leży.
W Olku nie podoba mi się menu i siatka AF, zamiast pełnego ekranu i dowolnego miejsca na punkt AF jak w Panasonikach.
Olka już miałem okazję trzymać w dłoni, no ale jakoś właśnie tak nie do końca mi leżał. Przy najbliższej okazji zobaczę GX7 i od razu też tego GH3 (czasem może warto więcej dołożyć w coś solidniejszego, by przekładało się to z nawiązką na super zdjęcia). Odnośnie szkieł do tych modeli Panasoników, to na pewno jakaś dobra stałka by się przydała i chyba jakie jaśniejsze szkła raczej.
z tego co się dowiedziałem ad. potencjalnego wyboru szkieł, to te ze "stajni" Olka też będą z nim kompatybilne
Bezlusterkowce Panasonic oraz Olympus mają wspólny bagnet zwany micro-4/3 (Micro Four Thirds), możesz więc używać szkieł obydwu tych firm plus paru innych firm niezależnych.
GH3 to przede wszystkim ergonomia, na pierwszy rzut oka jeszcze szybszy AF, wspaniały wizjer - większy (choć ten w GX7 jest już spoko)
No to decyzja odnośnie wyboru padła na Panasonica. Teraz tylko muszę przeanalizować czy warto w tym przypadku jest inwestować w droższy i zaawansowany model, czy też jeśli kupię GX7 i dobiorę do niego dobre "szkła" to też zbyt wiele nie stracę.
Teraz tylko muszę przeanalizować czy warto w tym przypadku jest inwestować w droższy i zaawansowany model, czy też jeśli kupię GX7 i dobiorę do niego dobre "szkła" to też zbyt wiele nie stracę.
To JEST droższy i zaawansowany model. Tyle, ze nie naj... naj...
Proponuję, przeczytać test GX7 i GH3. Jeśli się da, pójść do sklepu i wypróbować oba.
Jeśli jednak budżet wyśrubowany, pomyślałbym poważnie nad GX7.
dcs [Usunięty]
Wysłany: Pią 09 Sty, 2015
To w jakiejś wyimaginowanej rzeczywistości bezlusterkowce m4/3 pracują dobrze w słabym świetle
...a dxomark kłamie.
W tym bajkowm świecie kontrastowy AF GX7 czy E-M1 sprawnie ustawi ostrość w takich warunkach w dynamicznych scenach i wcale nie będzie miał tendencji do gubienia się
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14