Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Przy tym samym wypełnieniu kadru i przysłonie GO będzie taka sama niezależnie od ogniskowej. Jeśli zmienisz przysłonę, to chyba oczywiste, co się stanie...
MM, z całym szacunkiem, ale zasady optyki i liczenia GO działają tak samo na FF jak i tej okropnej nieprofesjonalnej APS-C, tylko się współczynnik zmienia. Bez znaczenia na czym liczyć, wyjdzie to samo, tylko albo dla innych ogniskowych, albo dla innych odległości przedmiotowych.
Mnie wyszło, że aby zmieścić obiekt np. 100x100 cm, obiektywem 35mm musimy mieć odległość ostrzenia 235 cm, obiektywem 100mm zaś 671 cm. Wtedy mamy takie same kadry (choć inne perspektywy) i głębia ostrości z grubsza jest ta sama – 130–140 cm. Jeśli porównujesz odejście odpowiednio 1.5 metra i 3 metry to nie wyjdzie Ci ten sam kadr i trudno się dziwić, że na 100mm wyjdzie mniejsza głębia, nawet mimo większego przymknięcia przysłony.
Nie sprawdzałem, czy to coś zmieści mi się na 35mm. Jeżeli się nie zmieści to się oddalę na tyle na ile mogę lub użyję szerszego kadru. Wtedy GO będzie jeszcze większa i f/8 wystarczy aż nadto. Byle tylko ostrzyć na bliższą krawędź.
To jak bez sprawdzania czy się zmieści możesz porównywać różne ogniskowe? Od tego trzeba zacząć. Użycie jeszcze szerszego kąta jeszcze mocniej zniekształci perspektywę, nie wiem czy to jest dopuszczalne w takim rodzaju fotografii. Choć owszem, jak zmniejszysz ogniskową bez zmiany odległości ostrzenia, to GO wzrośnie. Tylko spora część kadru będzie do wycięcia i z jakości nici.
To jak bez sprawdzania czy się zmieści możesz porównywać różne ogniskowe
Ja swoje wziąłem ot tak na oko. A Ty swoje 100mm skąd? Skoro facet ma na to 2 metry dystansu?
[ Dodano: Pon 16 Lut, 2015 00:35 ]
komor napisał/a:
Masz możliwość odejścia na 2-3 metry od planu?
No i jeszcze to. Też z sufitu? Dopiero potem sobie poszukałeś w necie i policzyłeś, że to za blisko? Czy też może generalnie teoretyzowanie od A do Z i nieważne jakie kolega ma możliwości lokalowe. Bo ja to swoje 35mm wziąłem tak po sekundzie z głowy.
Uwielbiam optycznych. Mistrzowie cyferek i wykresów, tylko ze zdjęciami są problemy...
To skoro już doszliśmy do tego, że GO będzie taka sama, jeśli zachowamy przysłonę i będziemy zmieniać ogniskową odpowiednio się odsuwając/przysuwając, tak żeby zachować ten sam kadr, to czy ktoś potwierdzi moje indywidualne spostrzeżenia, że na długiej ogniskowej postrzeganie ewentualnego braku GO będzie mniejsze? Bo ja chętnie też bym się czegoś w tym wątku nauczył i zastanawiam się, czy to po prostu kwestia charakteru moich konkretnych obiektywów, na których to próbowałem, czy to jakaś ogólna zasada, czy może jednak w ogóle nie mam racji i przy mniejszej ogniskowej odbiór nieostrości będzie jednak lepszy (choć kosztem mniej korzystnej perspektywy w przypadku tego rodzaju zdjęć).
komor, jak dla mnie nieostrości przy tele są bardziej widoczne, ze względu na sposób rozmywania tych konstrukcji i zawartość rozmycia, ale to pewnie też zależy od konkretnego zdjęcia i konkretnego obiektywu. Muszę z ciekawości kiedyś popróbować z różnymi obiektywami, bo szczerze mówiąc nie bawiłem się w takie porównania i znajdowanie prawidłowości...
BTW, jak już do tego doszliśmy, to chciałem tylko potwierdzić, że najlepszym sposobem pozbycia się problemu zbyt płytkiej GO jest w tym przypadku obiektyw z tiltem, a najtańszym, zakup kompakta z małą matrycą...
MM, ja podałem prawidłowe odległości, a Ty złe i jeszcze mnie krytykujesz?
Kończę i piszę dla jasności jak to zrozumiałem, bez waszego ukochanego i wnerwiającego teoretyzowania.
Ja chciałem zrobić coś na szeroko z bliska a Ty napisałeś o zrobieniu ze 100mm na dystansie 3 metrów. To mnie interesuje a nie to co się stanie jak identyczny obrazek zobaczymy w kadrze przy różnych obiektywach bo w konkretnej sytuacji lokalowej NIE BĘDZIEMY MIELI SZANS TEGO ZOBACZYĆ.
Ja staram się poczuć na miejscu kolegi mającego problem a opaczni jak zwykle wyciągają kartkę, ołówek i z prostego problemu robią pracę doktorską. Przypomina mi to trochę zakręconych naukowców z pewnego serialu...
Skoro ktoś ma 24-70 to musi zrobić ogniskową z tego przedziału.
Skoro 35mm jest za ciasno to zrobi może 30mm a może jeszcze mniej.
Jeżeli 1,5 metra będzie za blisko to odejdzie na 2 metry. Ważne by złapał ostrość w dobrym miejscu i wtedy wszystko będzie miał na bank ostre. BEZ PROBLEMU.
Nawet przez ułamek sekundy nie zakładałem, że będziemy widzieli to samo w wizjerze aparatu bo i po co miałbym to robić? Dlatego też pisałem o kadrowaniu po zrobieniu zdjęcia. Jakoś umknął mi ten metr na metr a bardziej zasugerowałem się płytą chodnikową. Kompletnie inny kadr był dla mnie oczywistością. Tymczasem spadam do roboty. Porobić coś na kilkuset milimetrach
[ Dodano: Pon 16 Lut, 2015 08:58 ]
komor napisał/a:
długiej ogniskowej postrzeganie ewentualnego braku GO będzie mniejsze?
Jeszcze to... Jak dla mnie większe. Choć to może specyfika pracy z jasnym tele. Generalnie lubię sobie tło tak wyciąć, że go nie mam Kolorowe mazy i tyle.
Zaczęły się inwektywy, czyli chyba poczułeś, że dałeś ciała, tylko nie potrafisz tego przyznać.
MM napisał/a:
Skoro ktoś ma 24-70 to musi zrobić ogniskową z tego przedziału.
Nie, bo OP pytał się czy inny obiektyw da lepsze rezultaty…
MM napisał/a:
Skoro 35mm jest za ciasno to zrobi może 30mm a może jeszcze mniej.
Widziałeś np. na Allegro zdjęcia przedmiotów robione z bliska szerokim kątem? Uważasz to za profesjonalny sposób fotografowania?
MM napisał/a:
a chciałem zrobić coś na szeroko z bliska a Ty napisałeś o zrobieniu ze 100mm na dystansie 3 metrów.
Napisałem z czapki pytanie o odejście, ale potem sprawdziłem na kalkulatorze GO i podałem prawidłowe wartości. Ty poprzestałeś na:
MM napisał/a:
Nie sprawdzałem, czy to coś zmieści mi się na 35mm. (…) Ja swoje wziąłem ot tak na oko.
MM napisał/a:
Dlatego też pisałem o kadrowaniu po zrobieniu zdjęcia.
Nie możesz jednocześnie krytykować mnie za proponowanie f/16 i dyfrakcję a potem proponować wycinanie z kadru, bo to prowadzi do tego samego – zmniejszenia ostrości docelowego zdjęcia.
Panowie, panowie - spokojnie! Zaczyna się robić przepychanka a to nie o to chodzi przecież. Nie da się (na razie?) złamać zasad fizyki. Jeśli nie stakowanie to może trzeba pomyśleć o fotografowaniu z góry? Wtedy cała płyta zmieści się w głębokości ostrzenia. Cudów nie da się zrobić przecież.
No to w końcu boimy się dyfrakcji, czy mówimy „ta, 800x800”. Bo jak to drugie, to proponuję zrobić fotkę iPhonem, przy dobrym oświetleniu. I to nie jest żart.
MM napisał/a:
Zobacz sobie jak wygląda crop z dobrej lustrzanki FF i będziesz blagał o taką jakość z 7D na F/22.
Gdybym nie wiedział ile masz lat, to bym napisał, że zachowujesz się jak nuworysz, co to właśnie sobie kupił pierwszego w życiu mercedesa i teraz mówi, że fordem to się jeździć nie da…
Nie wiem tylko co ma do tego 7D, bo pytający zdaje się ma 6D…
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 15