Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Czw 08 Paź, 2015 Co wziąć na ślub (poza kwiatami :)
Mam byc na uroczystości ale nie w charakterze "etatowca ze sprzętem" a w roli dyskretnego gościa. Chciałbym jednak Młodym zostawić zestaw fotek z tego dnia .I tu dylemat. Mam tochę szkieł do wyboru ale nie wiem czy moja decyzja które wziąś będzie trafna, Skoro mam być dalej niż w I-szej linii to tele się przyda ? Dysponuję zarówno EF-s sprzętem jak EF,
Czy w EF 24-105/4L pokryje potrzeby? chyba mało w maxie. Słabsze jakościowego 70-210/4 (stare) ciemnawe a nie chcę błyskać ,.28-105/usm amatorski ale może...?
W EF-S problem bo poza C17-55/2,8 IS, pozostają amatorskie C55-250 IS, 18-135 IS,
17-85 IS.
Z racji skąpego światła IS istotny. Stałki mimo że jakościowo najlepsze by były ,to niewygoda w przekładaniu.(C28/2,8 C50/1,8)
Jest jeszcze EF Tokina 19/35/3,5-4, Sigma 70-300APO ,
Co by Koleżenstwo zabrało
Body 40D i 5D mk1
Ostatnio zmieniony przez komor Pią 09 Paź, 2015, w całości zmieniany 1 raz
Skoro nie będziesz tam zamówionym fotografem tylko na luzaka będziesz łapał coś fajnego, to ja bym wziąć 5D + 50mm. Ale to wszystko zależy od tego co i jak lubisz pstrykać. Równie dobrze można wybrać 40D+17-55, zestaw niewątpliwie bardziej uniwersalny.
Dokładnie jak pisze kolega komor, "wszystko zależy od tego co i jak lubisz pstrykać". 40D jest nowsze i z takim szkłem jak 17-55/2.8 pozwoli ci na spore manewrowanie w tej "reporterce", za to 5D z 50/1.8 może dać ci więcej ciekawszych plastycznie foteczek. Dochodzi temat lampy błyskowej, w 5D brak, więc wymusza to zewnętrzną błysktę, za to ta w 40D za daleko nie świeci, ale może wystarczyć. I dokładnie idąc za komorem, jeśli nie będziesz tam jako fotograf, a tylko idziesz jako "dyskretny gość" to brał bym 5D i 50/1.8.
Weź koniecznie 5D i 24-105. Do tego zabierz sobie 50tkę - najwyżej nie skorzystasz ale może być przydatna. Jeżeli myślisz również o weselu to jeszcze LAMPĘ weź !!!
Weź koniecznie 5D i 24-105. Do tego zabierz sobie 50tkę - najwyżej nie skorzystasz ale może być przydatna. Jeżeli myślisz również o weselu to jeszcze LAMPĘ weź !!!
Dzięki za zaangażowanie w temat. Nie chce niweczyć wspolnych dywagacji ale jeszcze opcja analoga chodzi po głowie do tego 800ISO.Ale tego nie rozwijajmy
Tak jeszcze dodam nieśmiało, że trochę mnie śmieszą wątki na forach gdzie próbuje się namieszać w głowach fotoamatorom, to nie oni psują rynek tylko kiepscy ale ambitni i drapieżni "prosi" bo talentu im brak więc muszą psuć innym...
no i jeszcze Ci (ale to już bardziej oczywiste) którzy tak chętnie sięgają po efekty pracy/ eksperymentów innych - plagiatorzy czyli po prostu złodzieje.
Tak czy siak bez lampy to hooy a nie zdjęcia wyjdą... z tymi puszkami ciężko poza ISO800 wyjść. W ciemnej sali gdy światła zgasną lub w kościele, będzie po prostu padaka. Z jednej strony możesz skontrować to jaśniejszym obiektywem np 17-55 2.8 ale wtedy musisz wziąć 40D który ma raczej słabszą matryce od 5D znowu jak weźmiesz 5D to pasowało by 24-105 tylko że to masz znowu ciemne.
40D + 17-55 2.8
5D + 24-105 4.0
To moje typy. O IS bym się nie martwił bo raczej nie wychodził bym z czasami dłuższymi niż 1/200 1/100 i tutaj wraca temat wysokiego ISO na które raczej nie możesz liczyć.
Dwa tygodnie temu robiłem fotki "dla siebie" na weselu siostry, miałem d7100 + 17-50 2.8 + lampa. Dla mnie max użytkowe ISO w d7100 to 3200 i wiem, że bez lampy była by kaszana...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15