Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Sklepy vs. aparaty
Autor Wiadomość
szlicnykotek 
Bywalec
od ilości postów



Pomógł: 2 razy
Posty: 162
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   Sklepy vs. aparaty

Byłem kilka dni temu w kilku sklepach z elektroniką użytkową, między innymi w jednym ze sklepów,
którego nazwa zaczyna się od sylaby “Neo” w woj. łódzkim, spotkałem się z dość dziwną sytuacją,
w aparatach nie było baterii albo były rozładowane, do tego jeden ze sprzedawców (który bardzo
intensywnie emanował tytoniem, conajmniej tak jakby perfumował się tytoniem w spray-u - dla
większości to po prostu smród, kiedyś trochę paliłem więc jakoś to zniosłem) na pytanie, czy może
wymienić baterię, odpowiedział, że musiałby odblokować aparat co według niego było straszną
komplikacją, opisywał to w taki sposób jakby był to problem porównywalny z poruszeniem góry. Absurd
totalny, nie dość, że smycze, na których są aparaty są tak krótkie, że nie da się ocenić
funkcjonalności aparatów, to nie można ocenić menu czy wizjerów większości aparatów, Sony, Panasonic
ma wizjery elektroniczne, wizjery optyczne Nikona są nieużywalne jeśli nie można włączyć aparatu,
jedyne aparaty, w których można ocenić choćby OVF bez prądu to Canony, ale nikt rozsądny nie kupi
Canona tylko dlatego, bo i tak sam działający bez prądu wizjer to za mało żeby zrobić zdjęcie.
Niestety podobnie jest w innych dużych sklepach, myślałem, że to dotyczy tylko tego jednego, gdzie
prawdopodobnie sprzedawca, po godzinach zazdrosny fotoamator, który właśnie spłaca w ratach Canona
1Ds, świadomie nie ładuje baterii w aparatach, szczególnie pod tym względem upodobał sobie
lutrzanki, ale nie, problem ma szerszy wymiar, możliwe że takich fotoamatorów jest więcej…

Największym konkurentów sklepów fotograficznych stacjonarnych są sklepy internetowe, ktoś mógłby
powiedzieć, że sklepy stacjonarne mają tą zaletę, że można obejrzeć aparat, obejrzeć można też na
zdjęciach, jeśli idę do “analogowego” sklepu mam prawo liczyć choćby na to, że będę mógł ocenić jego
funkcjonalność, wizjer czy menu. W takiej sytuacji jak opisałem, sklep internetowy jest wygodniejszy
i tańszy, nic dziwnego, że w sklepach z elektroniką jest co najmniej “pustawo”.


To są bardzo istotne rzeczy, np. to co dzieje się w wizjerze Sony a6000 może wielu nie odpowiadać,
istna dyskoteka, ciągle coś miga i skacze, to nie pozwala skupić się na kadrze, możliwe że większość
tych skakanek można wyłączyć, ale nie ma czasu na dogrzebanie się do tego w menu, które jest równie
irytujące, wyświetlając jakieś kiczowate krajobraziki, po co ?

Gdybym kupił to Sony bo nie było baterii w pokazowym modelu, odniósłbym od razu z powrotem. Menu
aparatu to nie wyświetlacz w kokpicie myśliwca, nie jest to też menu w grze komputerowej, nie jest
to też animowana strona internetowa, w menu aparatu wszystko ma być tak zaprojektowane, żeby
pomagało w obsłudze aparatu a nie przeszkadzało.

Możliwe, że nie wiedzą tego niektórzy projektanci UI i UX, ale wiedzą czego potrzebują klienci
takich firm jak Sony, Canon, Nikon czy Panasonic, ale żeby ocenić czy sprzęt jest zgodny z ich
oczekiwaniami muszą mieć możliwość oceny jego funkcjonalności w momencie zakupu, to możliwość, którą
powinien dostarczyć klientowi sprzedawca, na tym polega jego zadanie. Można sobie wyrobić ogólną
opinię czytając portale foto, ale jednak końcowa ocena należy do klienta.

Czy w Waszych miastach i sklepach, pokutują podobni nieszczęśnicy jak opisałem ?

[ Dodano: Pią 01 Sty, 2016 19:50 ]
Nie ? To chyba dobrze.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016   

Trafiłeś do złego sklepu. Masówka sklepowa i obsługa nie mająca pojęcia o tym co sprzedaje to norma w tych wszystkich media, euro itd.
Są sklepy, gdzie można wszystko sobie sprawdzić, pomacać, dowiedzieć się czegoś, są to sklepy stacjonarne mające większość sprzedaży przez internet a na półkach większy wybór sprzętu niż jakikolwiek market. Są to sklepy pro. Jakie i gdzie? Poszukaj sobie na stronach polskich dystrybutorów Canona, Nikona, Sigmy, Tamrona....
Zapraszam.
 
 
szlicnykotek 
Bywalec
od ilości postów



Pomógł: 2 razy
Posty: 162
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016   

to dotyczy nawet głupich odkurzaczy, jedyne na co ich stać to podzielić na workowe
i bezworkowe, nie ma nawet obrotów, poziomu hałasu czy mocy podanej na plakietkach
z ceną.. po prostu dno.

....a w EuroRT.. itd. jeszcze nie jest tak źle, wiele aparatów które brałem do ręki działało :roll:
do tego chyba jest najtaniej.

fotoaparaciki.pl jeszcze działają ?
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 03 Sty, 2016   

Cytat:
fotoaparaciki.pl jeszcze działają ?


Działają i mają się wyśmienicie.
 
 
siosio 
Maniak


Pomógł: 14 razy
Posty: 851
Wysłany: Nie 03 Sty, 2016   

A w Fotojokerze byłeś?

No, właśnie ... :twisted:
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 03 Sty, 2016   

siosio napisał/a:
A w Fotojokerze byłeś?

No, właśnie ... :twisted:


Ja kilka dni temu byłem i się załamałem. Coś ubyło im tego sprzętu ostatnio a minimum jeden sklep w Łodzi zlikwidowali. Nie ma co ukrywać. Wielki bum na sprzęt foto się skończył i raczej nie wróci. Rynek się nasycił. Przeciętny amator nie kupuje nowego body co dwa, trzy lata a szkło ma najczęściej też jedno... no góra dwa.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Nie 03 Sty, 2016   

Przeciętny amator to robi słitaśne samojebki swoją komórką.
 
 
szlicnykotek 
Bywalec
od ilości postów



Pomógł: 2 razy
Posty: 162
Wysłany: Pon 04 Sty, 2016   

niech sobie robią autoportrety najsłodsze jak tylko możliwe, mnie to nie interesuje,
jednak może powinni wiedzieć, że gdyby kupili sobie "lejki" byłyby jeszcze słodsze,
a jeszcze po przepuszczeniu przez portraiture serwery facebooka padłyby
od nadmiaru klików na button "like"

z bardziej istotnych spraw, wygląda na to, że sprzedawcy w "galeriach", "marketach" itp. ograniczają się
do pilnowania sprzętu, a to chyba troszkę za mało, co do fotojokera, jak na poważny sklep przystało
powinni poszerzyć swoję ofertę, choćby o Pentax'a :roll:

MM napisał/a:
Wielki bum na sprzęt foto się skończył i raczej nie wróci.


Myślę, że to jednak markety i coraz bardziej przyjazne
sklepy internetowe są powodem kłopotów nawet dobrych stacjonarnych
sklepów specjalistycznych nie tylko z branży foto, niestety nie wszystkie w porę
zareagowały otwierając sklepy internetowe itd. dlatego całkiem sporo ich zniknęło
z map wielu miast.
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016   

Wiele sklepów zabiły ... porównywarki cenowe. Polak nie patrzy na klasę sklepu, jakość towaru itd. Polak patrzy gdzie towar jest tańszy o złotówkę. Nie da się mieć dużego sklepu stacjonarnego, dobrej obsługi, towaru od legalnego dystrybutora i najniższych cen. Nie można w ten sposób konkurować z kimś kto sprowadza sprzęt z kądkolwiek a jego sklep to garaż lub piwnica...dostępna tylko dla właściciela.
 
 
Dżozef 
Entuzjasta


Pomógł: 4 razy
Posty: 534
Wysłany: Sro 06 Sty, 2016   

MM napisał/a:
Nie można w ten sposób konkurować z kimś kto sprowadza sprzęt z kądkolwiek a jego sklep to garaż lub piwnica...dostępna tylko dla właściciela.

Można, ale wtedy trzeba liczyć tylko na głupich.
Zawsze skrzętnie sprawdzam czy sprzedawca internetowy przypadkiem nie prowadzi również sklepu, bo jeśli tak to dzięki ,postoję.
Bardzo złe doświadczenia z zawszonymi cwaniaczkami ze stacjonarnych sklepów skutecznie odpychają klientów na rzecz "piwnic" skąd przychodzi towar w stanie fabrycznym , nieobmacanym i tu się oczywista rola sklepu kończy. Nie potrzebuję debilnych wykładów laika na temat najlepszości sprzętu na którego właśnie spojrzałem.
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 06 Sty, 2016   

Jak to się mówi.... W d...upie byłeś, g... widziałeś. Jak ktoś chce niemacany to prosi o taki nieotwierany i tyle. Do sklepów profi sprzęt jest zamawiany tzw. paletami. Czasami po kilkadziesiąt sztuk. Nawet jak jest to 5Ds.
Jeżeli myślisz, że z takiej piwnicy towar jest zawsze niemacany to tylko gratuluję naiwności. Znam dobrze oba typy sklepów i wolę kupować w tych dużych i sprawdźonych. Sprzęt niemal zawsze odbieram osobiście. A kupiłem tego już pewnie za prawie milion złociszy. Oczywiście większość to sprzęt służbowy. Jedyny sklep któremu zaufałem wysyłkowo to Cyfrowe, ale to jest sklep profi. Sklepy różne, także takie startujące w przetargach. Tylko mnie nikt nie musi doradzać bo przychodzę zawsze z konkretnie rozpisaną listą.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 06 Sty, 2016   

Dżozef, trochę niepotrzebne te karczemne słownictwo. Z internetowymi sklepami nie zawsze jest różowo, bo ktoś przecież potem musi dostać ten towar zwrócony w ciągu 10 dni od zakupu, nie?

W życiu zawsze jest coś za coś. Chcesz macać w sklepie towar, to czasem nie da razy inaczej niż kupić macany. A w sklepach poza wykładami debilnych laików można trafić na wykłady fachowca, który poużywał i wie co i jak.
 
 
szlicnykotek 
Bywalec
od ilości postów



Pomógł: 2 razy
Posty: 162
Wysłany: Sro 06 Sty, 2016   

Macany towar porządny sklep sprzedaje jako macany trochę taniej informując, że sprzęt powystawowy,
nie widzę innej możliwości, sklepu, który mi sprzeda macany towar nigdy potem nie odwiedzę, a towar
oczywiście oddam i zażądam zwrotu pieniędzy. W końcu sklep zarobił na tym, że klient mógł pomacać
towar.

tzw. piwniczno-garażowe sklepy internetowe bywają różne, tak jak różni są ludzie, trudno o zasadę, która załatwi tych lub tych..
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Czw 07 Sty, 2016   

komor napisał/a:
zwrócony w ciągu 10 dni od zakupu

14 dni :mrgreen:
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 07 Sty, 2016   

MC, dzięki za poprawkę. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14