Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Nie wiem gdzie umieścić łączony temat, żeby się nie rozdrabniać umieszczę go tutaj
Ubiegam się o dofinansowanie na rozpoczęcie działalności gospodarczej, które w moim urzędzie wynosi 18 tyś. zł.
Swojego czasu byłem ze sprzętem bardzo na bieżąco, zamiast robienia zdjęć czytałem i czytałem, w końcu oprzytomniałem. Wyjąłem swoje już teraz zasłużone 50D z torby i zacząłem robić zdjęcia przez 4 lata zaniedbując nowości fotograficzne.
Kontakt ze studiem fotograficznym miałem jedynie w szkole więc kompletnie nie wiem jak to ugryźć żeby było dobrze. Posiadam 2 zewnętrzne lampy wątpliwej firmy yongnuo, które co jak co, ale sprawują się przyzwoicie.
W kwestii sprzętu też nie za bogato: 50D + sigma 10-20 + 50mm /1.8. Niby nic, ale pomogło mi to zbudować solidne portfolio, a teraz mogąc mieć do dyspozycji pokaźną sumę nie wiem co kupić, żeby potem nie żałować.
Mój wybór padł na razie na:
Canon 6D - szkoda, że premiera dwójki stoi pod znakiem zapytania bo młodzieniaszkiem już nie jest.
Sigma 24-70/2.8
Sigma 70-200/2.8
Grip Newella - co by trochę przyoszczędzić i już robi się ok 12.5 tyś.
Filtry UV, dla ochrony soczewki- jakie?
Chciałbym wiedzieć co się najlepiej sprawdzi w małym studiu - 26mkw. Stawiam na 2 softboxy ( ale jakie i jakiej firmy oświetlenie?) -
1) na tradycyjnym statywie ( Tylko jaki i jakiej firmy i rozmiaru softbox, który mógłbym też zabrać w plener ( albo kilka. Jeden do studia, drugi w plener,a może coś z mocowaniem uniwersalnym)
2) softbox na żurawiu, albo podwieszany z sufitu, który mógłbym wykorzystać do butterfly'a
Potrzebuje jednak porady od osób doświadczonych w temacie fotografii usługowej - śluby, fotografia studyjna, plenerowa etc.
Jakie obiektywy się sprawdzają, czy dwa ww. zoomy to dobra opcja, czy lepiej jednak się rozdrobnić i kupić kilka stałek ?
Wiem, że to wygląda jak temat zadany przez osobę, która z fotografią nie miała nigdy styczności po prostu do tej pory radziłem sobie minimum środków i wychodziłem na tym całkiem nieźle.
Nie wiem po co Ci ten grip, ale mniejsza o to.
Zrobił bym na twoim miejscu jakby dwa komplety oświetlenia. Zbudował bym odpowiedni system do pracy w studio, spokojnie mogę być softboxy, oraz system na "wychodne" w oparciu o lampy reporterskie, nawet te Yongnuo o których pisałeś. O ile przy lampach studyjnych starał bym się o nieco więcej modyfikatorów w tym różnej wielkości softboxy i koniecznie beauty dish, tak przy reporterskich składane softboxy lub parasolko-sofboxy gdzie lampa wchodzi w środek.
Cała sztuka polega na tym, żeby dobrać sprzęt pod siebie, bo to co komuś świetnie pasuje, tobie może okazać się nieporęczne jak i moje rady co do oświetlenia. To się tyczy całego sprzętu, nie tylko oświetlenia. Ja jestem zwolennikiem uniwersalności zoomów, ale są tacy, którzy nawet na nie nie spojrzą, tak samo, jednemu lepiej się fotografuje lampami studyjnymi, a kto inny wszystko z powodzeniem opiera o lampy reporterskie, tak więc... powodzenia.
Lampy Yongnuo nie są znowu takie wątpliwe. Ich obecna produkcja oferuje naprawdę dobry stosunek jakości do ceny. Filtry UV? Po co. (Bez znaku zapytania.) Co do wyboru obiektywów, w szczególności dylematu stałki czy zoomy, to sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy chcesz i dasz radę pracować w ten sposób. W studio stałki jak najbardziej się sprawdzą, w sesjach pozowanych też, natomiast w reporterce, szczególnie jednym aparatem, to już gorzej. Ale w sumie masz 50D, który z jasną stałką powinien też dać radę, dopóki nie zarobisz na coś lepszego. Niestety te 18 tysi dofinansowania na wszystko to szału nie robi, może byłoby dobrze skupić się najpierw na jednej specjalności i z niej zarobić na drugą?
Sam mam kilka obiektywów Sigmy i bardzo je lubię, ale nie wiem czy zaryzykowałbym wydanie sporej części dofinansowania na dwa zoomy Sigmy z myślą o reporterce. To pochłonie sporą część budżetu, a nie wiem jak sprawdzi się AF z 6D w warunkach ślubnych czy weselnych.
Co do studia, to lampy Quantuum mogę polecić, też uważam, że to dobry stosunek jakości do ceny. Move 300 mam 2 sztuki i dobrze mi służą, odpukać.
Z tym się zgadzam w pełni:
Wojmistrz napisał/a:
Zrobił bym na twoim miejscu jakby dwa komplety oświetlenia. Zbudował bym odpowiedni system do pracy w studio, spokojnie mogę być softboxy, oraz system na "wychodne" w oparciu o lampy reporterskie, nawet te Yongnuo o których pisałeś. O ile przy lampach studyjnych starał bym się o nieco więcej modyfikatorów w tym różnej wielkości softboxy i koniecznie beauty dish, tak przy reporterskich składane softboxy lub parasolko-sofboxy gdzie lampa wchodzi w środek.
Co prawda rzeczywiście istotne jest że:
Wojmistrz napisał/a:
Cała sztuka polega na tym, żeby dobrać sprzęt pod siebie, bo to co komuś świetnie pasuje, tobie może okazać się nieporęczne
ale skoro doradzamy, to mi w przenośnym studio i nawet reporterce bardzo sprawdza się softlighter, czyli takie coś:
http://fsfoto.pl/product_...ajacy-80cm.html http://fsfoto.pl/product_...jacy-100cm.html
do reporterskich lamp, np. YN-560 IV, które obecnie używam. Taki modyfikator łączy w sobie zalety parasolki (szybko złożyć/rozłożyć, lekkie, małe) z zaletami softboksa (światło nie ucieka na boki, lepsza kontrola, brak błyskania w publiczność w sytuacjach typu scena/publiczność). O lampach do strobingu, Yongnuo YN-560 IV i wyzwalaczach masz sporo świeżych tematów w dziale Lampy błyskowe i oświetlenie.
W studio lampy Move 300 u mnie dają radę, do tego rzeczywiście w miarę przyzwoity boom (żuraw), ja mam taki za ~300 zł, zdaje się nie jest firmowany przez Quantuuma, ale jest porządnie wykonany i daje radę udźwignąć Move 300 i duży softbox 120x80. W przypadku portretów beauty dish koniecznie.
Myślę, że w tym temacie należy się skupić na aparacie i obiektywach, kwestie oświetlenia do identycznych celów masz naprawdę kilkakrotnie poruszane ostatnio w dziale oświetleniowym.
3) 2 lampy studyjne: tutaj: Quantuum move 400 i QM 300 i tutaj znowu jeden statyw AIR oraz Boom do butterfly'a (uparłem się), ale czego użyć do doświetlania tła? jako wyzwalacz pewnie sprawdzi się tutaj NAVIGATOR.
Statywy Quantuum Air są bardzo fajne, mam, ale ten co linkujesz ma 4 metry wysokości – masz gdzie je rozłożyć? Powinna być dostępna wersja 260cm czy coś koło tego. Nieco tańsza. C-stand za cztery paczki – nie mam zdania. Boom koniecznie, bo nie jest drogi w porównaniu do innych wydatków, a można go zastosować do różnych celów. U mnie głównie służy do oświetlania stołu prosto z góry. Tło doświetlam albo jedną z lamp Move 300, albo (jeśli jej potrzebuję gdzie indziej) to wspomagam się speedlightami Yongnuo. Posiadanie takiego mieszanego zestawu (YN w plener, Move do studia) ma tę zaletę, że można to w razie czego pomieszać.
Co do wyzwalaczy to Navigator oczywiście, bo jest niedrogi i pozwala w pełni kontrolować lampy (energia błysku, pilot, dźwięk, test), ale żeby używać go jednocześnie z lampami Yongnuo warto dorzucić do kompletu komplecik wyzwalaczy RF605, bo nie założysz jednocześnie Navigatora i YN560-TX. Pisałem o tym w wątkach lampowych.
Co do softboksów do studia to oczywiście różne się przydają i zależy do czego. Zalinkowany Funsport jest dość tani, ale warto mieć możliwość dokupienia i założenia grida (plastra miodu), czego na tych najtańszych nie zrobisz – brak rantu z rzepem. Tak więc poza tym dużym Powerluxem/Funsportem wziąłbym jeszcze np. Quantuum 60x60 z gridem. Beauty-dish mam 55 cm, dla mnie OK, ale jak zwykle – zależy do czego i dla kogo.
Czy coś zapomniałeś? Jakaś torba by się na to wszystko przydała. Kolejny wydatek, ale jak będziesz to wszystko musiał zatargać do klienta na sesję to warto mieć, żeby nie zniszczyć, zgubić itd. Ja mam to:
http://www.quantuum.pl/pl...137-torba-move]
oczywiście poza plecakiem foto itd.
- Potrzebuje jeszcze normalnego statywu pod aparat:
http://www.cyfrowe.pl/apa...lowica-496.html - myślę o tym,
chociaż wolałbym mieć coś co pozwoli mi położyć główną kolumnę poziomo - na zasadzie boomu.
ale ceny są przeróżne i przeogromny wybór - co polecasz?
druga rzecz to mocowanie lamp reporterskich do modyfikatorów, które muszę kupić z mocowaniem Bowensa -tak?
wtedy będę potrzebował takiego adaptera, chyba, że jest inne wyjście.
Kup jakiegoś carbona "Made in China" niezależnie czy brandowanego czy nie. Manfrotto jest przereklamowane. Polecam Giottosa i Benro, chociaż nawet "nonejmy" potrafią zaskakiwać jakością. Moja najlepsza głowica kulowa pochodzi z chińskiego statywu kupionego za równowartość 130zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15