Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wiem, że są niedoświetlone i na odwal ale chyba lepiej widać o co chodzi.
Można sądzić, że TV zaburzył oświetlenie jednak robiłem już kilkanaście takich zdjęć i zawsze A6000 i jest dużo ciemniejszy.
Pytanie:
w czym problem ? coś mam źle ustawione ?
dałem ten sam WB / ISO/ dziura / czas i cała reszta widoczna w exif
Nikon d7000 + Nikkor 18-105VR KIT
Sony a6000 + SEL 16-50 KIT
Chciałem zmienić Nikona na zgrabnego Sony ale coś jest nie tak chyba.
pozdrawiam.
edit:
jeszcze sample jaśniejsze ale też widać różnicę:
oba WB mają ustawione na żarówkę
trochę źle skadrowałem
Robiłeś to z automatyką czy półautomatyką, czy oba aparaty na takie same ustawienia manualne? Robiłeś w rawach i wywoływałeś w ten sam sposób, czy porównujesz jpgi z obu puszek? Bo identyczne manualne ustawienia i jpgi na coś by wskazywały....
Podałeś numer telefonu? Tylko patrzeć jak przyjdzie rachunek! NIGDY nie podaje się takich danych. Mnie okradł mój operator telefoniczny (pomarańczowy) wspólnie z kimś tam bo ten ktoś przysyłał mi przez jakiś czas "SMS-y "Specjalne", które ja traktowałem jako spam. Kosztowało mnie to ponad 350,- zł. Nigdy więcej nie skorzystam z jego usług! Zdjęć z twoich linków nie będę więc ściągał i pewnie koledzy też nie (?). Nie lepiej zamieścić je tutaj bezpośrednio? Przecież w sprawie różnic w naświetlaniu nie jest konieczny aż tak duży rozmiar chyba? W ostateczności (dla bardzo dociekliwych i odważnych) jako dodatek można dodać linka.
W pierwszym poście umieściłem linki na hostingu SENDFILE. Ode mnie nie chcieli numeru telefonu tylko od osób, które chcą pobrać. W następnym poście wstawiłem na hostingu PRZEKLEJ i ten jest w porządku. W drugim linku walnąłem się z plikiem i dałem niechcący z przysłoną 4.0 zamiast 3.5 ale ważniejszy jest pierwszy link z niedoświetleniem. Widać dobitnie różnicę - Ile zarejestrował Nikon a ile Sony.
zdjęcia w SONY A6000 ewidentnie są ciemniejsze. Niby w ustawieniach ISO 1600 a rejestruje jak Nikon dla ISO 800. W taki sposób to faktycznie można mieć akceptowalne ISO 3200 skoro to w rzeczywistości 1600.
Tak samo sprawa ma się z AUTO ISO w SONY - od razu skacze na duże wartości aby doświetlić zdjęcie. Nikon w tych scenach na AUTO daje połowę czułości albo i mniej.
Jak na razie jestem trochę zawiedziony tym aparatem.
Jeżeli jakiś program nieprawidłowo pokazuje nawet rozdzielczość RAW-a, to nie ufałbym mu w kwestii jasności. Ściągnąłem pliki z tego linku: http://przeklej.org/file/9khUWA/A6000D7000.zip i w Lightroomie CC nie pokazuje aż tak dużych różnic w naświetleniu. Jakieś różnice pomiędzy aparatami/systemami zawsze są, nieraz w testach to wychodzi. Poniżej zrzut jak to wygląda u mnie, import do Lightrooma bez ruszania czegokolwiek.
Jeżeli coś pokazuje rozdzielczość niższą, niż miał być plik RAW, to może pokazuje tylko zaszyty w RAW jeden z podglądów JPG, nieoddający całości danych RAW. Niektóre aparaty tak mają, np. Canon 5D ma zaszyty w RAW największy JPG 6,5 MP, podczas gdy matryca ma bez mała dwukrotnie więcej.
Nie mam filtrów - Nie korzystam.
Dzisiaj porobiłem więcej fotek w lepszym świetle i nie jest źle.
ale są też dziwne sytuacje, których nie rozumiem. ISO Auto reszta na sztywno. Pomiar jest Sony jest zawyżony i na dodatek zdjęcia zamiast przepalić to jest ciemniejsze (kościół) - Sony zawsze po prawej.
D7K (ISO 800) - A6000 (ISO 1250) - kościół
D7K (ISO 640) - A6000 (ISO 2000) - tunel
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016
Koledze polecam stronę http://www.dxomark.com/cameras - gdzie może sobie popatrzeć jak producenci podchodzą do tematu czułości matryc, może być tak że ta sama scena w jednym aparacie będzie na 1/2 ev mniejszym ISO/przysłonie/czasie. Poza tym szkła mają też różne od deklarowanych wartości transmisji co też może wyniki pomiarów zmieniać a dodatkowo różnice w samych układach pomiarowych nawet między modelami tego samego producenta.
gdzie może sobie popatrzeć jak producenci podchodzą do tematu czułości matryc
Tyle, że z tych wykresów porównawczych wniosków nie sposób wyciągnąć, bo to jak dany aparat obsługuje matrycę jest specyfiką różnych zespołów programistów.
Różnice w RAWach nie są niczym złym pod warunkiem, że wynikowe JPGi są OK.
Gdy jednak finalne JPGi wyplute przez aparaty się mocno różnią - to jest dopiero zły znak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15