Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Czw 17 Mar, 2016 Nikkor AF-S DX 18-200 mm + pełna klatka
Hej
Mało mam doświadczenia z systemem Nikon oraz z pełna klatką.
A tu bęc! Połączenie jednego i drugiego
Czy to możliwe żeby obiektyw Nikon Nikkor AF-S DX 18-200 mm f/3.5-5.6G ED VR II podpięty do D700 robił aż tak kolosalną winietę jak na załączonym obrazku?
Sorki za jakość zdjęcia, niewielki miałem wybór.
Do tej puszki podłączałem też Nikkor AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR i również winieta jest kolosalna.
Czy to są po prostu za słabe szkła do tej puszki? Dzięki.
Wigor, to sa obiektywy przeznaczone do mniejszej matrycy wiec jasne, ze beda dawaly gigantyczna winiete na pelnej klatce. soczewki obiektywu musza byc fizycznie wystarczajaco duze by pokryc matryce danych rozmiarow, te z oznaczeniem DX sa przeznaczone pod matryce rozmiarow ok 24x16mm
Wigor, dlatego masz oznaczenia FX i DX. To nie winieta, to małe pole obrazowania. Zwróć uwagę, że masz możliwość przełączenia się na tryb DX, który pozwala ci spokojnie fotografować obiektywami pod APS-C, ponieważ przy wykonywaniu zdjęć brany jest tylko taki obszar jak przy mniejszych fizycznie matrycach (fakt, tylko 5.1Mpx).
Wigor [Usunięty]
Wysłany: Pią 18 Mar, 2016
Nie spodziewałem się, że to aż tak będzie wyglądać.
Owszem, aparat ma opcję przełączenia między DX a FX. Po włączeniu na FX (przy obiektywach pod APS-C) na zdjęcie jest cały kadr, po włączeniu DX robi cropa.
Ani jedno ani drugie nie jest do przyjęcia
Jeśli chcę kupić obiektyw pod ff inny niż Nikon, to na co mam patrzeć? Chcąc kupić Sigmę muszę patrzeć na parametr EX?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 19