Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Male studio
Autor Wiadomość
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

Panowie! Odjechaliście od podstawy tematu.
awerty86 napisał/a:
Moj budzet to jakies 2500zl
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

Cytat:
Poza tym obydwie funkcje (x-TTL i HSS) są jakoś nierozerwalne.

Bo żeby zaimplementować HSS, to już trzeba w pełni współpracować z systemem wymiany informacji między korpusem a lampą, czyli automatykę TTL mamy już wtedy załatwioną.

Andrzej.M. napisał/a:
Primo - dlatego napisałem o 3 lampach - w dysze się zmieści.

Napisałeś:
Andrzej.M. napisał/a:
Niby tak , ale podłącz na raz 6 lamp


Andrzej.M. napisał/a:
Secundo - akumulatorowe mają mocne diody

Napisałeś:
Andrzej.M. napisał/a:
w każdej masz 150W halogen


:) Oczywiście wiem, że można i tak, i tak, i jeszcze inaczej. Ja tylko zbijałem argumenty o potrzebie posiadania akumulatorowego zasilania z powodu szukania gniazdek w pokoju obok. :) Bo że w danej miejscówce prądu może nie być wcale, to oczywiście zupełnie inna sprawa i może się tak zdarzyć.
 
 
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

komor napisał/a:
ja często takie światło chciałbym właśnie wykorzystać, doświetlając tylko swoim

Też lubię , ale czasem trzeba właśnie doświetlić i cośkolwiek słoneczko "przygasić" . Albo coś w ruchu przymrozić... :wink:

Wiem że piszę i o diodach i o halogenach , ale nie szkodzi mieć i jedne i drugie. Znaczy akumulatorowe i zasilane prądem. Albo zasilane prądem z dodatkowym zasilaczem akumulatorowym. Natomiast do samego studia - bez wyjazdów w plenery - nowoczesne z krótkim błyskiem i 600 Ws można w 2500 zmieścić , choć pewnie z trudem.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej.M. Wto 06 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

Wojmistrz napisał/a:
Panowie! Odjechaliście od podstawy tematu.
awerty86 napisał/a:
Moj budzet to jakies 2500zl

No to 4x Yongnuo YN600 i reszta na statywy i modyfikatory. ;) Za 2500 zł takie zlecenie to ciężko będzie prawdziwym światłem studyjnym opędzić. Strobing i współpraca ze światłem zastanym może raczej?
 
 
matys 
Entuzjasta
Raczkujący amator


Pomógł: 12 razy
Posty: 703
Skąd: Londyn/Lubin
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

6 x 600Ws - odpalasz piloty i modelce spływa twarz(czyt. makijaż) nie mówiąc już o błyskaniu z pełną mocą. 3600Ws - jeden strzał i po włosach

Nie tak dawno miałem zaszczyt uczestniczyć w zlocie optyczne.pl :cool: i w warsztatach prowadzonych przez Pana Jacka Bonieckiego. Tak się złożyło, że moja grupa fotografowała w pełnym słońcu, niemal bezchmurne niebo. Kożystaliśmy z dwóch Quadralite Atlas 600. Spokojnie wystarczały by kontrować ostre światło słoneczne, zakładane były modyfikatory i również radziły sobie bez problemu.
Jestem pewien, że taka moc łączna będzie też również wystarczająca w studiu. Zapewne też nie będziesz używał czasów krótszych niż, powiedzmy, 1/250 - no chyba, że będziesz miał modelki jeżdżące przed obiektywem na rowerze itp...
Czyli jakieś 1200ws razem. Czy to rozbijesz na 2,3,4 lampy to już twoja sprawa. Możesz kupić 2 razy po 300/400Ws na główne, plus coś słabszego w okolicy 150Ws na wypełnienie tyłu lub przodu. Zależy jakie masz preferencje i co chcesz uzyskać.

Potwierdzeniem moich słów może być np: Lara Jade - dość znana fotograf mody w UK. Z czego korzysta zazwyczaj w studiu i poza ? Broncolor Siros Kit 800S -czyli zestaw z max 800Ws

Napisałem tutaj o zestawach akumulatorowych, ale ty oczywiście możesz kupić zasilane z sieci, wtedy będzie zapewne taniej no i w studiu nie widzę potrzeby na aku.
Za 2,5tys kupisz dwa zestawy np: QuadraLite Move 300 KIT2 i po temacie.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

matys, akurat Atlasy to są lampy dokładnie w specyfikacji podawanej przez Andrzeja, czyli mają 600Ws, mają TTL i HSS oraz zasilanie akumulatorowe. :) Do kontrowania światła słonecznego na pewno wystarczą, ale wy używaliście ich ze zwykłymi nadajnikami Navigator, prawda? Czyli bez HSS i TTL, więc przymykać przysłonę musieliście tak, żeby z ekspozycją od tego ostrego słońca zmieścić się w czasie X, który pewnie dla wszystkich aparatów trzeba było przyjąć 1/200 lub nawet niżej. I wszystko fajnie, z tym że taka lampa kosztuje ponad trzy klocki. Miałem taką na teście dzięki sklepowi Notopstryk i bardzo mi się spodobała. Ale na liście zakupowej nowych lamp zajmuje niestety gdzieś tak dopiero trzecie miejsce w kolejności. Z powodu ceny w stosunku do moich zastosowań (czyli prawie nigdy plener bez prądu, plus konieczność zastosowania HSS i dużej mocy).

Andrzej sugerował lampy 600Ws po to, żeby używać ich na 1/8 mocy (w celu uzyskania krótkiego błysku), więc o spalenie włosów nie ma obawy. Ja tylko nie widzę generalnie takiej potrzeby mrożenia ruchu. To znaczy owszem, czasem jest to niezbędne, ale nie przy dziewczynach w bieliźnie. No i nie w budżecie 2500 zł.
 
 
matys 
Entuzjasta
Raczkujący amator


Pomógł: 12 razy
Posty: 703
Skąd: Londyn/Lubin
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

Jedna była z TTL i HSS zo to druga bez HHS na pewno, nie wiem jak z TTL bo uzywalismy w manualu cały czas. Co do HSS jestem pewien, bo robiliśmy modelkę skaczącą przed samochodem :mrgreen: więc czasy były krótkie. Sprawdziłem teraz, miałem 1/400s
Ta bez HSS coś koło 2,2tyś zł. Ta z HSS nawet nie wiem. Możliwe, że tak jak piszesz, coś koło 3tys.

Mi raczej chodziło o to, że to przerost formy na treścią. To oczywiste, że taka lampa 600Ws będzie więcej kosztowała niż 200-300Ws tego samego producenta z tej samej linii. Więc po co kupować 600Ws tylko żeby używać ich na 1/8 ? to mija się rczej z celem. Też dopisałem, że potrzeby mrożenia ruchu nie ma, co również zauważyłeś. Gdyby byl ruch to wedy 600Ws ma sens. No ale modelki w bieliźnie, nie poruszają się z prędkością ~50km/h na szczęście :mrgreen: szcezgólnie ta przedstawiona na zdjęciach poglądowych :wink:
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 07 Wrz, 2016   

A tak przy okazji to jesli rzeczona lampa steruje błyskiem napięciowa to życzę powodzenia ze skracaniem błysku przez redukcje mocy :lol:

Rożne konstrukcje sie zdarzają ;)
 
 
Dżozef 
Entuzjasta


Pomógł: 4 razy
Posty: 534
Wysłany: Sro 07 Wrz, 2016   

600Ws lampy do "małego studia" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 07 Wrz, 2016   

hijax_pl, w wątku jest mowa o lampach IGBT. Choć oczywiście ja nadal nie widzę specjalnej potrzeby mrożenia.

matys napisał/a:
Sprawdziłem teraz, miałem 1/400s

A jakie radio było na aparacie?



czy



?
 
 
awerty86 
Nowy


Posty: 9
Wysłany: Sro 07 Wrz, 2016   

komor napisał/a:
Wojmistrz napisał/a:
Panowie! Odjechaliście od podstawy tematu.
awerty86 napisał/a:
Moj budzet to jakies 2500zl

No to 4x Yongnuo YN600 i reszta na statywy i modyfikatory. ;) Za 2500 zł takie zlecenie to ciężko będzie prawdziwym światłem studyjnym opędzić. Strobing i współpraca ze światłem zastanym może raczej?


W takim razie będę musiał wydać więcej, kupię 3 lampy, jedną 600Ws i dwie 400Ws. Modyfikatory z niższej półki, nie muszę mieć od razu sprzętu Profoto. Zdjęć kropel wody robić nie będę więc krótkie czasy nie przydadzą się, fajnie to mieć ale to jest tak ze wszystkim - cena rośnie i rośnie a ciągle można więcej.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 07 Wrz, 2016   

komor, to przez to, że kolega Andrzej jak zwykle pojechał i wyskoczył z lampami 600Ws z pilotami halogenowymi 150W ;)
 
 
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Sro 07 Wrz, 2016   

awerty86 napisał/a:
djęć kropel wody robić nie będę więc krótkie czasy nie przydadzą się, fajnie to mieć ale to jest tak ze wszystkim - cena rośnie i rośnie a ciągle można więcej.

No właśnie po to warto kupić raz a nie co chwilę pakować się w coraz wyższe koszty. To tak jak z obiektywem - i tak w końcu musisz kupić dobry...
Poza tym , jak robisz modelki - nie wiem jak ty , ale ja lubię jak się ruszają chodzą , obracają się skaczą... po kilku sesjach będziesz miał dosyć tych samych statycznych póz... Wtedy docenisz lepsze lampy.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sro 07 Wrz, 2016   

awerty86, synchro w granicy 1/160s to standard jaki można zrobić praktycznie każdym aparatem ze stopką i to faktycznie wystarczy do pracy studyjnej.

Piszesz, że chcesz wynajmować pomieszczenie więc napiszę ci coś do przemyślenia, abyś nie popełnił kilku moich błędów.
Mieszkam w UK i zajmuję się zawodowo fotografią oraz filmowaniem. Nie mam określonego profilu, robię wszystko co daje kasę, o ile czas na to pozwala. Spora cześć osób na tym forum też jest zawodowcami, ale może mieć całkiem odmienne doświadczenia.
Ze względów finansowych i prawnych, nie mam własnego, dużego lokalu, więc wynajmuję potrzebne mi pomieszczenia na godziny. Tak na prawdę, absolutnie nie są przystosowane do fotografii, ale miejsce to ma łatwy dojazd, parking, znaną lokalizację i w moim przypadku jest bardzo tanie. Dokładnie są to sale w byłej szkole, która w prywatnych rękach została odremontowana i wynajmuje powierzchnie na biura i kluby. Mieści się tam np siłownia, hala sportowa, kluby sztuk walki, ale i centra konferencyjne oraz dziesiątki mniejszych i większych firm. Swoją drogą brawo! Świetny plan zagospodarowania przestrzeni. Żal, że w Polsce np moja podstawówka niszczeje pusta z powybijanymi oknami, a kiedyś chodziło do niej ponad 1000 dzieciaków, wielkie marnotrawstwo. Ale wróćmy do tematu. Jak pisałem tamte pomieszczenia wynajmuję w razie potrzeby, a do tego wszystkiego mam swoje przydomowe studio, które mieści się w salonie. Wszystko przygotowane jest na tyle uniwersalnie (białe ściany, łatwo przesuwalne meble, zamaskowane uchwyty, bloczki itd), by w około 15 minut można było zacząć drobne sesje. Do tego wszystkiego mam pomieszczenie główne: 2x3m :) tak 6m² :) To jest mój office, przechowalnia sprzętu i na te miejsce mam zarejestrowaną działalność. Ostatnią rzeczą jest mobilne studio w postaci auta, w którym przewożę uniwersalny zestaw, jaki potrzebuję u klientów, u których wykonuję różne usługi. Jak widać mam trochę zamieszane :) Przejdźmy do sprzętu. Oprócz kilku lamp reporterskich, pracuję na 3 lampach studyjnych 300Ws z czego 2 są to Quantuum Pulse 300 i mają światło modelujące 150W, oraz jedna nie pamiętam nazwy ale mała niby klasy "pro" z zaledwie 75W. Siłę błysku mają praktycznie taką samą, co sprawdziłem kiedyś robiąc pomiar w Lr, ale już tak mała zmiana samego światła modelującego potrafi doprowadzać do nerwów podczas sesji. Najlepiej dla mnie by było sprzedać te maleństwo i kupić trzecią Pulse 300, ale akurat najfajniej pracuje mi się właśnie z nią, bo ma równy błysk, ładuje się najszybciej i do tego zajmuje 4x mniej przestrzeni. Ważne są także modyfikatory. Quantuumy pracują w standardzie Bowensa, uniwersalna... uniwersalnie, do tego lampy reporterskie w zależności od "trzymaczki", albo uniwersalnie albo też Bowens. Wszystko, dodatkowo z gratami do filmowania zajmuje około 4-5m³ :(
Dlaczego to wszystko napisałem? Jeśli wynajmiesz pomieszczenie na stałe i będziesz w nim robił studio, które będzie miało tam być latami, to można inwestować nawet niewielkie pieniądze, kupować różne lampy, modyfikatory, tła, zabawki np generator dymu i tak powoli rozwijać studio. Jeśli chcesz wynajmować pomieszczenie podobnie jak ja, na zasadzie każdorazowego rozkładania się ze sprzętem, w życiu nie kupił bym już różnych lamp, a zwłaszcza o różnej mocy. Kupił bym zestaw, jak najmniejszy, lekki i dobrze spasowany. Tu dodam, że zestaw lamp reporterskich z _TTL potrafi działać cuda. Swoją drogą, gdybym miał taką możliwość, wolałbym wynajmować gotowe studio, z oświetleniem, tłami itd na godziny. Wiem, że w Polsce są takie możliwości.
 
 
awerty86 
Nowy


Posty: 9
Wysłany: Sro 07 Wrz, 2016   

Lampy Quadralite Move Pro 400 wyglądają sensownie w cenie około 1000zł za sztukę, mają wyzwalanie IGBT, będę mógł wtedy używać krótszych czasów, kupię 3 takie lampy. Dobry pomysł z tą szkołą, to nie będą regularne sesje zdjęciowe, raz na miesiąc może więc rozkładanie sprzętu nie będzie uciążliwe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15