Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 30 Lis, 2016 Panasonic Lumix DMC-G70 - Jaki obiektyw typowo do filmów?
Witam, na wstępie chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów ze względu na mój pierwszy post .
Dopiero co zaczynam zabawę z fotografią oraz filmowaniem, także proszę o wyrozumiałość .
Na pierwszy aparat postanowiłem sprawdzić sobie Lumixa G7 - bardziej aparat obierałem w stronę amatorskiego filmowania , choć nie ukrywam zdjęcia też są dla mnie ważne .
Aparat zakupiłem wraz z kitowym obiektywem 14-42, lecz po obeznaniu się już ze sprzętem poszukuje do niego jakiś konkretny obiektyw do jakiś fajnych ujęć , oraz amatorskich filmików.
Czy jest ktoś w stanie doradzić mi jaki obiektyw powinienem wybrać, poradników na ten temat w sieci jest mało.
Doradzałbym ci Panasonica 1.7/20 mm, bo jest to moim zdaniem bardzo praktyczna ogniskowa, na jakiej mając założonego kita robię większość zdjęć. Przy tym jest to jasna i dobrze rysująca stałka. Sam mam wyraźnie tańszego Panasonica 1.7/25, który choć znacznie tańszy też jest jasny i dobrze rysuje, ale jego ogniskowa jest jednak dla mnie wyraźnie za długa do zdjęć na co dzień i zakładam go niezbyt często do mojego E-PM2.
Pragnę ci jednak zwrócić uwagę, że w przypadku filmowania w miastach czy w plenerze twój kit będzie miał istotną zaletę - możliwość wykonywania najazdów przez zmianę ogniskowej. Jednocześnie przy dobrym oświetleniu mniejsza jasność nie będzie aż takim problemem.
Doradzałbym ci Panasonica 1.7/20 mm, bo jest to moim zdaniem bardzo praktyczna ogniskowa, na jakiej mając założonego kita robię większość zdjęć. Przy tym jest to jasna i dobrze rysująca stałka. Sam mam wyraźnie tańszego Panasonica 1.7/25, który choć znacznie tańszy też jest jasny i dobrze rysuje, ale jego ogniskowa jest jednak dla mnie wyraźnie za długa do zdjęć na co dzień i zakładam go niezbyt często do mojego E-PM2.
Popieram. W systemie m4/3 20 1.7 Panasonica to jeden z dwóch (inny to Olympus 45 1.8) obiektywów do zdjęć, które trzeba/powinno się posiadać.
Do filmowania wypróbuj jakiś manualny, np. m42 przez adapter.
Może być nawet Helios 58 f2, tyle, że wąsko będzie.
Albo jakiś manualny zmiennoogniskowy 28/24- 70/80
Hm, pozwolę sobie zauważyć, że w przeciwieństwie do Olków G70 jednak nie ma stabilizacji matrycy, a to na dłuższych ogniskowych bywa istotne. Z tego względu do Panasa bez stabilizacji od olkowego 45/1.8 pewno lepszy byłby LUMIX G Vario 42.5 F/1.7 Asph POWER O.I.S.
Jeżeli chodzi o analogowe (i nie tylko) obiektywy innych systemów, to dużą zaletą systemu m 4/3 jest duża ilość miejsca, pozwalająca na używanie adapterów bez żadnych soczewek. Łatwo dostępne są nawet adaptery do tak egzotycznego systemu jak Practica BX, z których sam korzystam. Tyle, że trzeba opanować drżenie rąk (niektórzy mogą potrzebować w tym celu kielicha).
Witam, przepraszam za moją nieobecność ale już jestem:). Dziękuje Wam za rady, będę musiał zapoznać się z tymi obiektywami i na pewno się na jakiś skuszę.
matisz, temat jest dość bardzo skomplikowany i wszystko rozbija się o poziom twoich umiejętności i ambicji.
Najprostsze i najważniejsze pytanie brzmi, czy chcesz aby za ostrość na twoich filmach była ustawiana automatycznie czy będziesz ostrzył ręcznie. Oba wspomniane rozwiązania tworzą zupełnie inne kierunki doboru obiektywów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 15