Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: komor
Wto 17 Sty, 2017
Bezlusterkowiec do filmowania
Autor Wiadomość
PDamian 
Optyczny


Pomógł: 37 razy
Posty: 1329
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017   

Wojmistrz napisał/a:
Zrób jakiś film, teledysk, czy cokolwiek konkretnego to pogadamy.


-Gdzie je Wojciechu znajdę?
Ostatnio zmieniony przez komor Pon 23 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017   

Dlaczego uważasz, że na stronie poświęconej fotografii znajdziesz moje komercyjne prace filmowe? Ciepło. Szukaj dalej. :D

...aaa sorry pod tym nazwiskiem nie znajdziesz. Ja mam więcej działalności i musiałbyś pod nazwą jednej z nich szukać. Większość i tak to w lokalnych mediach czy festiwalach więc... ale może coś znajdziesz. Klienci mają prawo do umieszczania ich w sieci.
 
 
MaciekNorth 
Entuzjasta


Pomógł: 11 razy
Posty: 566
Skąd: pomorskie
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017   

Wojmistrz napisał/a:
Nienaturalne przejście w postaci błądzenia lub szybkości większej niż zdrowego oka jest negatywnie odbierana przez nasz mózg, dlatego nikt kto serio traktuje filmowanie, zazwyczaj go nie używa.
Przez upalonych artystów na pewno jest tak odbierane. Ale gdy ktoś filmuje dynamiczny sport, to szybki AF jest niezastąpiony.

Wojmistrz napisał/a:
Filmuję różne przedstawienia, cotygodniowe przyznawanie nagród dla najlepszych uczniów i takie tam.
Jeśli to uważasz za złe warunki oświetleniowe, to przejdź się do jakiegoś małego klubu na koncert rockowy z ubogim oświetleniem LED-owym.

Wojmistrz napisał/a:
4K jest przereklamowane (mam sprzęt pod 4K i żałuję, bo jeszcze nie jest czas na zmianę), chyba, że komuś wystarczy jakość ze smartfona.
Skoro masz sprzęt o jakości smartfona... gdybyś miał np. A6300 albo A7S II nie pisałbyś takich rzeczy.

Wojmistrz napisał/a:
50fps użyłem ze dwa razy w życiu i tylko w formie testu, 25fps jest optymalne.
O slow motion słyszałeś?

Wojmistrz napisał/a:
Co do S-Log2 w kompaktach, to o jakich piszesz?
RX100IV i V, RX10II, wszystkie z S-Log2 i 4K.

Wojmistrz napisał/a:
To dlaczego Sony zamawia obiektywy u Canona? Np te w najdroższych swoich kamerach?
Bo może tak się bardziej opłaca? Tak jak Nikonowi kupować matryce od Sony, tak jak Pentaksowi zamawiać szkła u Tamrona itd.
Główna przyczyna tego, że najwięcej przejściówek do bezlusterkowców jest na obiektywy Canona jest taka, że obiektywy EF mają przysłonę sterowaną elektronicznie i nie trzeba w przejściówce robić popychacza przysłony, jak do innych szkieł lustrzankowych, amen.

Wojmistrz napisał/a:
Podepniesz, tylko po co?
Podepniesz, ale tylko przez przejściówkę z soczewką, czyli taka sama proteza jak M42 do Nikona, albo Minolta MD do Sony, czyli sztuka dla sztuki, a nie dla poważnych zastosowań, bo dochodzą zniekształcenia optyczne, zmniejsza się kąt widzenia obiektywu.

Wojmistrz napisał/a:
Zrób jakiś film, teledysk, czy cokolwiek konkretnego to pogadamy.
Nie rozumiesz, że możemy skorygować i zrównać między różnymi aparatami to, co producent ustawił jako domyślny stopień wyostrzenia, nasycenia itd.?

Wojmistrz napisał/a:
Aha, i żeby nie było. Nie udowadniam, że Canon jest lepszy, tylko nie mogę się zgodzić z twoim stwierdzeniem "matryce w Sony zjedzą na śniadanie Panasonica i Canona."
Ale naprawdę nie widzisz tego, że Canon i Panasonic mają po prostu słabsze matryce od Sony?
Canon 80D Video Test vs a6300, GH4, & 70D
Akurat w tym porównaniu to Sony ma mniej kontrastowy obraz i bardziej wyprane kolory :razz:
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

MaciekNorth napisał/a:
Ale gdy ktoś filmuje dynamiczny sport, to szybki AF jest niezastąpiony
To nie wybiera tak dużego przetwornika i unika GO.
MaciekNorth napisał/a:
Jeśli to uważasz za złe warunki oświetleniowe, to przejdź się do jakiegoś małego klubu na koncert rockowy z ubogim oświetleniem LED-owym.
No to wtedy należy nagrywać te ciemno, bierze sie najjaśniejsze możliwe szkła, a nie lecieć z gain db vel ISO i rozjaśnia otoczenie. Tu się przydaje manual :)
MaciekNorth napisał/a:
Skoro masz sprzęt o jakości smartfona... gdybyś miał np. A6300 albo A7S II nie pisałbyś takich rzeczy.
Dostęp mam do dobrego sprzętu, ale 4K to nie tylko kamera. 4K to o wiele mocniejszy komputer, inne oprogramowanie i kupa innych wydatków.
MaciekNorth napisał/a:
O slow motion słyszałeś?
Ile razy musiałeś je użyć? Z mojej wiedzy, to efekt nadużywany i dość problematyczny. Efekt "zakochanych" wystarczy z 25fps zrobić na 150% czasu, a tak na prawdę byle nie spaść poniżej 15fps. Brakujące klatki obecny soft robi na bazie morfingu. Widziałeś 1000fps z 7D? Masz na YT :)
MaciekNorth napisał/a:
RX100IV i V, RX10II, wszystkie z S-Log2 i 4K.
No to tylko się cieszyć, ale jak to się ma do a6000 i a5100?
MaciekNorth napisał/a:
Ale naprawdę nie widzisz tego, że Canon i Panasonic mają po prostu słabsze matryce od Sony?
Canon 80D Video Test vs a6300, GH4, & 70D
Akurat w tym porównaniu to Sony ma mniej kontrastowy obraz i bardziej wyprane kolory
Po pierwsze z tego testu nie wiem nic poza ISO, a po 2 to nadal nie a5100 i a6000 zjadający EOS M3 :D
 
 
PDamian 
Optyczny


Pomógł: 37 razy
Posty: 1329
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

Wojmistrz napisał/a:
Widziałeś VideoRAW z Sony, albo chociaż DualISO?

1. Wojmistrz, o jakim ty VideoRAW w Canon EOS M3 piszesz?

Wojmistrz napisał/a:
Oprogramowanie Canona ma w siebie wszystko co potrzebne,...
Co innego potrzebuje Józio do filmiku na YT z imienin u cioci, a co innego ktoś z ambicjami i pomysłem na konkretne dzieło jakim jest film.

2. Jeszcze raz zapytam: w jakich trybach doboru ekspozycji można filmować bezlusterkowcami Canona?

Wojmistrz napisał/a:
Inaczej obrabia się to co wypluwa Canon (tu oczywiście preferuję lustrzanki xxD i xD z All-i), a inaczej AVCHD od Sony czy Panasonica. W ten sposób dochodzimy do kolejnego zagadnienia jakim jest sam obraz, który w Canonie jest dość rozmyty i wyprany z kolorków. Józiowi będzie odpowiadał przesycony i kontrastowy obrazek, a ja wolę lekkie rozmycia, w których da się łatwiej ukryć łączenia klatek, wyprane kolorki z wyższym DR, które podniosę i wyostrzę przy montażu w taki sposób, by były przyjemne dla oka.

3. MJPEG Canona to staroć, zajmujący dużo miejsca.

Ogólnie, to wykastrowane z tego co Canon ma dobrego bezlusterkowce EOS M są raczej dla Józia.
Nie mów że tryby półautomatyczne by się nie przydały. :wink:
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

1. VideoRAW jak i stabilnej wersji ML w M3 jeszcze nie ma, to pisałem, ale praktycznie z każdym Canonem można pobawić się ML, to raczej kwestia stabilności. Ja mam M(1) i używam ML.
2. Nie wiem jak w nowszych modelach, ale w oryginalnym oprogramowaniu EOS M masz albo automat, albo manual. Co ważne, parametry możesz zmieniać cały czas podczas nagrywania, a nie jak w większości aparatów z manualnem, tylko przed włączeniem rejestracji.
3. Może i tak, ale podam ci przykład.
Masz materiał z np 3 kamer po 25 minut. Masz zrobić z tego 10-cio minutowy film wedle dzisiaj modnej dynamiki 2.2.2.8. Załóżmy, że dość sztywno trzymasz się tej reguły. Nawet jeśli większość materiału wytniesz, to nie jest tak, że zostaje ci 10 minut, ale w pamięci masz nadal cały materiał. Co więcej, każdy kawałek ma informację o pliku od którego pochodzi i najczęściej każdemu takiemu można na nowo określić długość. I takich kawałków jest? Teoretycznie (10x60/(2+2+2+8)x4) 171,43 kawałka. Gdzie jest problem? Jeśli komputer musi trzymać w pamięci obrazy z każdego kawałka i dodać do niego wygenerowany obraz niestety nie jpg, a taki sam pojemnościowo co bmp, dla klatki innej niż kluczowa, do tego mowa o klatce za i klatce po... to raz, zapotrzebowanie na pamięć puchnie, dwa komputer mieli każdy taki obrazek.
 
 
MaciekNorth 
Entuzjasta


Pomógł: 11 razy
Posty: 566
Skąd: pomorskie
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

Wojmistrz napisał/a:
To nie wybiera tak dużego przetwornika i unika GO.
I dostaje obraz bez charakteru, jeszcze jakieś genialne porady?

Wojmistrz napisał/a:
No to wtedy należy nagrywać te ciemno, bierze sie najjaśniejsze możliwe szkła, a nie lecieć z gain db vel ISO i rozjaśnia otoczenie. Tu się przydaje manual
Ale mowa była o AF w słabym świetle, co ma do tego manual? :roll:

Wojmistrz napisał/a:
Dostęp mam do dobrego sprzętu, ale 4K to nie tylko kamera.
To czemu piszesz o jakości smartfona? :razz:

Wojmistrz napisał/a:
Efekt "zakochanych" wystarczy z 25fps zrobić na 150% czasu, a tak na prawdę byle nie spaść poniżej 15fps.
Nie zrobisz, jeśli obiekt będzie się szybko poruszał.

Wojmistrz napisał/a:
No to tylko się cieszyć, ale jak to się ma do a6000 i a5100?
Jeśli masz problemy z pamięcią, to czytaj wcześniejsze posty dla przypomnienia. Napisałem, że Sony daje 4K nawet w kompaktach, w przeciwieństwie do Canona. I chciałeś bym wymienił modele tych kompaktów z 4K :roll:

Wojmistrz napisał/a:
Po pierwsze z tego testu nie wiem nic poza ISO, a po 2 to nadal nie a5100 i a6000 zjadający EOS M3
Po pierwsze, właśnie o wysokie ISO chodziło. Po drugie nie znalazłem porównań bezpośrednich, możemy porównywać pokrewne modele, gdzie matryce mają podobne właściwości. Umiesz, to znajdź lepsze porównanie.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

MaciekNorth napisał/a:
I dostaje obraz bez charakteru, jeszcze jakieś genialne porady?
Możesz wskazać na jakiś film sportowy z płytką GO? Ciekawe dlaczego te bardzo szybkie matryce mają wielkości np 1/5", łączenie z tymi telewizyjnymi.
MaciekNorth napisał/a:
Ale mowa była o AF w słabym świetle, co ma do tego manual?
Do AF, w sumie nic.
MaciekNorth napisał/a:
To czemu piszesz o jakości smartfona?
Bo ludzie kupują TV UHD, a większość z nich ma szanse oglądać jedynie obraz rejestrowany smartfonami. Do czasu kiedy sygnał TV będzie nadawany wyłącznie w 720/180p, a na rynku nie pojawi się tani następca Blu-Ray, ta technologia nie ma sensu. Filmy w necie maja tak zjechany bitrate, że szkoda gadać, a h.265 też nikt nie chce wspierać.
MaciekNorth napisał/a:
Nie zrobisz, jeśli obiekt będzie się szybko poruszał.
zależy co chcesz osiągnąć. Oczy są bardzo ograniczone.
MaciekNorth napisał/a:
Jeśli masz problemy z pamięcią, to czytaj wcześniejsze posty dla przypomnienia. Napisałem, że Sony daje 4K nawet w kompaktach, w przeciwieństwie do Canona. I chciałeś bym wymienił modele tych kompaktów z 4K :roll:
No właśnie to, że wspomniane a5100 i a6000 nie mają 4K. Canon też ładuje 4K w kompakty, bo jak realnie popatrzeć, to owa seria dumnie zwana kamerami (mowa o np XC10) nie odbiega od takich konstrukcji jak Panasonic FZ1000 czy RX10.
MaciekNorth napisał/a:
Po pierwsze, właśnie o wysokie ISO chodziło. Po drugie nie znalazłem porównań bezpośrednich, możemy porównywać pokrewne modele, gdzie matryce mają podobne właściwości. Umiesz, to znajdź lepsze porównanie.
Tak, ale na popsucie obrazu wpływa więcej spraw niż samo ISO. Fakt, na tym teście, zwłaszcza 70D nie ma nic dobrego do pokazania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16