Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017 Obiektyw do teledysków do Panasonica GX80
Witam, szukałem aparatu do kręcenia prostych teledysków rapowych, głównie street video, max do 3500 z obiektywem. Wybór padł na Panasonica GX80 - jeszcze nie kupiłem jakby co No i teraz poszukuję obiektywu na start, który nada się do moich działań. Myślałem o Panasonic H-H025E 25 mm f/1,7 ASPH - czy będzie dobry, czy lepiej wziąć coś innego?
Jeśli chcesz mieć aparat fotograficzny, w którym funkcja filmowania też jest dobra - to OK.
Jeśli szukasz narzędzia tylko, lub prawie wyłącznie do robienia filmów, to za podaną kwotę kupisz wypasioną kamerę, której żaden aparat fotograficzny z funkcją filmowania nie dorówna. A już na pewno nie w tej cenie.
(A zdjęcie kamera też zrobi.)
T.B., a możesz podać przykład takiej kamery?
Dającej jakość obrazu i możliwości większe od jakiegokolwiek aparatu w cenie do 3,5 kzł.
Pytam na poważnie. Rynku kamer nie śledzę, ale zdawało mi się, że od czasów Canona 5D II produkcje wideo w tym segmencie cenowym zostały zdominowane przez aparaty z wymienną optyką ze względu na większą matrycę dającą lepszą jakość obrazu (szczególnie na wysokich czułościach), większe możliwości zabawy z GO i właśnie wymienne obiektywy.
Jeśli jest inaczej, to chętnie się dowiem jak i dlaczego.
Nie wiem, do czego Ci wymienne obiektywy w amatorskiej zabawie w filmowanie. Żaden aparat fotograficzny, szczególnie z tej samej półki cenowej co porównywana kamera, nie da Ci takich możliwości filmowania, jak kamera filmowa. Nie wiem też, o co chodzi z tą zabawą z głębią ostrości. Po parę godzin dziennie oglądam w telewizji najróżniejsze produkcje filmowe, fabularne i reportaże, przyrodnicze i sportowe, teledyski, polskie, amerykańskie, a czasem nawet ruskie - i naprawdę nie wiem, o co chodzi z tą zabawą z głębią ostrości. Film jest dobry wtedy, kiedy wszystko na nim dobrze widać.
[ Dodano: Nie 05 Mar, 2017 00:38 ]
ryszardo napisał/a:
od czasów Canona 5D II produkcje wideo w tym segmencie cenowym zostały zdominowane przez aparaty z wymienną optyką
Po prostu spotkałem się do tej pory z kompletnie odmiennymi opiniami.
Kilka lat temu lustrzanki Canona (na początku, później dołączyły inne marki) zaczęły być wykorzystywane również w wysokobudżetowych produkcjach filmowych (oczywiście jako 'dodatek') właśnie ze względu na jakość obrazu jaką oferowały.
GO daje możliwość skupienia uwagi widza na konkretnym planie. Inna sprawa, że jest ona obecnie notorycznie nadużywana.
O 'profesjonalnych' kamerach Canona wiem, ale moim zdaniem to zupełnie inny pułap cenowy i inny odbiorca docelowy.
Ogólnie chodziło mi o to, że z materiałów z którymi się spotkałem wynika, że obecnie aparaty z wymienną optyką (głównie bezlusterkowce Panasonica i Sony) oferują bardzo dobre funkcjonalności wideo w połączeniu z jakością obrazu niedostępną dla kamer z mniejszymi matrycami.
Jeśli jednak jest inaczej, to jakie większe możliwości filmowania dają kamery? Rozdzielczości są takie same, szybkości (FPS) również. Do aparatów dodaje się obecnie funkcje takie jak zebra, focus peaking i podgląd poziomów dźwięku. Praktycznie wszystkie korpusy mają obecnie wejście na zewnętrzny mikrofon, coraz częściej też wyjście słuchawkowe czy nieskompresowany sygnał wideo na wyjściu HDMI. W tych z wyższej półki pojawiają się też płaskie profile kolorystyczne lub 10 bitowe kodowanie koloru. Pod jakim względem kamery są zatem lepsze?
I ja to zdanie podzielam. To z artykułów podlinkowanych w podlinkowanej wiadomości.
(W domu mamy aparaty fotograficzne, oraz kamerę i trochę zrobionych nią filmów. Różnicę znam z doświadczenia.)
Nie wiem, do czego Ci wymienne obiektywy w amatorskiej zabawie w filmowanie.
Dokładnie do tego samego celu, co w amatorskiej zabawie w fotografowanie. Tak poza tym pytający chce:
pabloescobar napisał/a:
do kręcenia prostych teledysków rapowych
Z pewnością wymienna optyka przyda się, jeśli nie od razu, to za jakiś czas.
T.B. napisał/a:
naprawdę nie wiem, o co chodzi z tą zabawą z głębią ostrości. Film jest dobry wtedy, kiedy wszystko na nim dobrze widać.
Oczywiście. Bardzo często dobrze widać, jak pojawia się separacja planów i odpadają zbędne przeszkadzajki z tła, a nie jak wszystko jest ostre od deski do deski.
ryszardo napisał/a:
Po prostu spotkałem się do tej pory z kompletnie odmiennymi opiniami.
I słusznie, bo filmujące lustrzanki (a potem bezlusterkowce) wywołały sporą rewolucję na tym rynku, plus udostępniły możliwości obrazowe niedostępne wcześniej w takich pieniądzach. Dziś ładny obraz filmowy można zrobić sobie amatorsko, tak jak ładne zdjęcie. Ograniczeniem podstawowym staje się wyobraźnia, a nie sprzęt. (Oczywiście wszystko w pewnych granicach, potem koszty zaczynają rosnąć, ale to tak samo jak z fotografowaniem, tylko bardziej. )
Wiele obiektywów do aparatu fotograficznego potrzebne jest (amatorom) przede wszystkim dlatego, że jeden zoom o zakresie np 30-600 mm byłby albo bardzo kiepski, albo horendalnie drogi i przy tym ogromny. Dlaczego w przypadku kamery filmowej tak nie jest (obiektyw może być dobry, mały i tani), jest wyjaśnione w jednym z podlinkowanych przeze mnie artykułów.
Póki co - filmowcy kręcą filmy kamerami filmowymi. Czasem w ramach kampanii reklamowej jakiegoś aparatu fotograficznego powstaje film o tym, jak zrobiono film aparatem fotograficznym. Ale ten film o filmowaniu aparatem fotograficznym jest już raczej zrobiony kamerą filmową.
Co do tej ostrości - to tak naprawdę (prawie) nigdy nie jest wszystko ostre od deski do deski. To tak w kwestii formalnej. Natomiast co do przeszkadzajek - to mnie najbardziej przeszkadza i męczy wręcz wzrok i umysł bezprzytomne "rozmazywanie tła" (bo na forum powiedzieli, że tak trzeba).
[ Dodano: Nie 05 Mar, 2017 12:34 ]
"Płytkiej głębi" mówimy stanowcze "nie!"
http://i1.wp.com/www.hous...small.jpg?w=700
(fotografia: nie ja, tylko Jason Bell)
To tak na marginesie marginesu
Póki co - filmowcy kręcą filmy kamerami filmowymi.
Matko i córko, zależy kogo uznasz za filmowców. Naprawdę po raz kolejny trzeba pokazywać przykłady produkcji robionych lustrzankami/bezlusterkowcami? Począwszy od ślubnych filmów, przez teledyski, filmy reklamowe, po dokumenty choćby? Już o Hollywood nie wspominajmy, bo oni mają inne budżety i nawet jak używają lustrzanek to dlatego, że można wcisnąć je w kąt, w który nie wejdzie Arri czy inny duży klocek, no i dla nich to sprzęt jednorazowy, który można wsadzić np. do samochodu, który się będzie rozbijał i szkoda byłoby czegoś droższego.
W imie łojca i syna - znowu to samo
Andrzej Wajda świętej pamięci filmowcem był. Albo ci, co kręcą "M jak miłość". Albo Bonda. Albo Makłowicza w podróży. Albo Martynę na końcu świata. Abo ... szkoda gadać
A przykłady znam. Wspominałem o tym. I nic z nich, póki co, nie wynika.
Próbowałem znaleźć coś sensownego na temat filmowania lustrzankami, jakieś uzasadnienie, jakieś argumenty za - i znalazłem coś takiego:
http://filmedia.pl/technika-filmowania
Ale uzasadnienie i argumenty były już tysiąc razy podane – możliwość kreacji obrazu o jakości filmowej, za ułamek budżetu na „prawdziwy” sprzęt.
To tak na szybko coś ostatniego, co sobie właśnie niedawno obejrzałem:
https://vimeo.com/206446083
Nie wiem czym było kręcone, ale na pewno nie kamerką do „kamerowania”, tylko albo lustrzanką/bezlusterkowcem, albo czymś sporo większym i droższym, typu Red, co też nie ma ergonomii i wygody ani kamerki turystycznej, ani tradycyjnej telewizyjnej kamery reporterskiej na ramię. Kamerką turystyczną nie uzyska się takiego obrazu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15