Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Obiektyw do teledysków do Panasonica GX80
Autor Wiadomość
pabloescobar 
Nowy


Posty: 9
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   Obiektyw do teledysków do Panasonica GX80

Witam, szukałem aparatu do kręcenia prostych teledysków rapowych, głównie street video, max do 3500 z obiektywem. Wybór padł na Panasonica GX80 - jeszcze nie kupiłem jakby co :) No i teraz poszukuję obiektywu na start, który nada się do moich działań. Myślałem o Panasonic H-H025E 25 mm f/1,7 ASPH - czy będzie dobry, czy lepiej wziąć coś innego?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






T.B. 
Optyczny
Bez tutułu



Pomógł: 30 razy
Posty: 2755
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

Jeśli chcesz mieć aparat fotograficzny, w którym funkcja filmowania też jest dobra - to OK.
Jeśli szukasz narzędzia tylko, lub prawie wyłącznie do robienia filmów, to za podaną kwotę kupisz wypasioną kamerę, której żaden aparat fotograficzny z funkcją filmowania nie dorówna. A już na pewno nie w tej cenie.
(A zdjęcie kamera też zrobi.)
 
 
ryszardo 
Maniak



Pomógł: 46 razy
Posty: 924
Skąd: Józefów
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

T.B., a możesz podać przykład takiej kamery?
Dającej jakość obrazu i możliwości większe od jakiegokolwiek aparatu w cenie do 3,5 kzł.

Pytam na poważnie. Rynku kamer nie śledzę, ale zdawało mi się, że od czasów Canona 5D II produkcje wideo w tym segmencie cenowym zostały zdominowane przez aparaty z wymienną optyką ze względu na większą matrycę dającą lepszą jakość obrazu (szczególnie na wysokich czułościach), większe możliwości zabawy z GO i właśnie wymienne obiektywy.
Jeśli jest inaczej, to chętnie się dowiem jak i dlaczego.
 
 
T.B. 
Optyczny
Bez tutułu



Pomógł: 30 razy
Posty: 2755
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017   

Na przykład taka:
http://www.panasonic.com/.../hc-vxf990.html
I piszę to w ciemno, bo też rynku kamer nie śledzę, a znalazłem przy pomocy wujka Google.

Przypomnę tylko, że mówimy o filmowaniu.

Nie wiem, do czego Ci wymienne obiektywy w amatorskiej zabawie w filmowanie. Żaden aparat fotograficzny, szczególnie z tej samej półki cenowej co porównywana kamera, nie da Ci takich możliwości filmowania, jak kamera filmowa. Nie wiem też, o co chodzi z tą zabawą z głębią ostrości. Po parę godzin dziennie oglądam w telewizji najróżniejsze produkcje filmowe, fabularne i reportaże, przyrodnicze i sportowe, teledyski, polskie, amerykańskie, a czasem nawet ruskie - i naprawdę nie wiem, o co chodzi z tą zabawą z głębią ostrości. Film jest dobry wtedy, kiedy wszystko na nim dobrze widać.

[ Dodano: Nie 05 Mar, 2017 00:38 ]
ryszardo napisał/a:
od czasów Canona 5D II produkcje wideo w tym segmencie cenowym zostały zdominowane przez aparaty z wymienną optyką

W tym segmencie cenowym - do filmowania Canon ma kamery filmowe z wymienną optyką. Na przykład taką:
http://www.cyfrowe.pl/kam...0-mark-ii-.html
 
 
ryszardo 
Maniak



Pomógł: 46 razy
Posty: 924
Skąd: Józefów
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017   

Po prostu spotkałem się do tej pory z kompletnie odmiennymi opiniami.
Kilka lat temu lustrzanki Canona (na początku, później dołączyły inne marki) zaczęły być wykorzystywane również w wysokobudżetowych produkcjach filmowych (oczywiście jako 'dodatek') właśnie ze względu na jakość obrazu jaką oferowały.

GO daje możliwość skupienia uwagi widza na konkretnym planie. Inna sprawa, że jest ona obecnie notorycznie nadużywana.

O 'profesjonalnych' kamerach Canona wiem, ale moim zdaniem to zupełnie inny pułap cenowy i inny odbiorca docelowy.

Ogólnie chodziło mi o to, że z materiałów z którymi się spotkałem wynika, że obecnie aparaty z wymienną optyką (głównie bezlusterkowce Panasonica i Sony) oferują bardzo dobre funkcjonalności wideo w połączeniu z jakością obrazu niedostępną dla kamer z mniejszymi matrycami.
Jeśli jednak jest inaczej, to jakie większe możliwości filmowania dają kamery? Rozdzielczości są takie same, szybkości (FPS) również. Do aparatów dodaje się obecnie funkcje takie jak zebra, focus peaking i podgląd poziomów dźwięku. Praktycznie wszystkie korpusy mają obecnie wejście na zewnętrzny mikrofon, coraz częściej też wyjście słuchawkowe czy nieskompresowany sygnał wideo na wyjściu HDMI. W tych z wyższej półki pojawiają się też płaskie profile kolorystyczne lub 10 bitowe kodowanie koloru. Pod jakim względem kamery są zatem lepsze?
 
 
T.B. 
Optyczny
Bez tutułu



Pomógł: 30 razy
Posty: 2755
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017   

Po raz kolejny:
http://forum.optyczne.pl/...p=462606#462606

I ja to zdanie podzielam. To z artykułów podlinkowanych w podlinkowanej wiadomości.
(W domu mamy aparaty fotograficzne, oraz kamerę i trochę zrobionych nią filmów. Różnicę znam z doświadczenia.)
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017   

T.B. napisał/a:
Nie wiem, do czego Ci wymienne obiektywy w amatorskiej zabawie w filmowanie.

Dokładnie do tego samego celu, co w amatorskiej zabawie w fotografowanie. Tak poza tym pytający chce:
pabloescobar napisał/a:
do kręcenia prostych teledysków rapowych

Z pewnością wymienna optyka przyda się, jeśli nie od razu, to za jakiś czas.

T.B. napisał/a:
naprawdę nie wiem, o co chodzi z tą zabawą z głębią ostrości. Film jest dobry wtedy, kiedy wszystko na nim dobrze widać.

Oczywiście. Bardzo często dobrze widać, jak pojawia się separacja planów i odpadają zbędne przeszkadzajki z tła, a nie jak wszystko jest ostre od deski do deski. :)

ryszardo napisał/a:
Po prostu spotkałem się do tej pory z kompletnie odmiennymi opiniami.

I słusznie, bo filmujące lustrzanki (a potem bezlusterkowce) wywołały sporą rewolucję na tym rynku, plus udostępniły możliwości obrazowe niedostępne wcześniej w takich pieniądzach. Dziś ładny obraz filmowy można zrobić sobie amatorsko, tak jak ładne zdjęcie. Ograniczeniem podstawowym staje się wyobraźnia, a nie sprzęt. (Oczywiście wszystko w pewnych granicach, potem koszty zaczynają rosnąć, ale to tak samo jak z fotografowaniem, tylko bardziej. :) )
 
 
T.B. 
Optyczny
Bez tutułu



Pomógł: 30 razy
Posty: 2755
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017   

Wiele obiektywów do aparatu fotograficznego potrzebne jest (amatorom) przede wszystkim dlatego, że jeden zoom o zakresie np 30-600 mm byłby albo bardzo kiepski, albo horendalnie drogi i przy tym ogromny. Dlaczego w przypadku kamery filmowej tak nie jest (obiektyw może być dobry, mały i tani), jest wyjaśnione w jednym z podlinkowanych przeze mnie artykułów.

Póki co - filmowcy kręcą filmy kamerami filmowymi. Czasem w ramach kampanii reklamowej jakiegoś aparatu fotograficznego powstaje film o tym, jak zrobiono film aparatem fotograficznym. Ale ten film o filmowaniu aparatem fotograficznym jest już raczej zrobiony kamerą filmową.

Co do tej ostrości - to tak naprawdę (prawie) nigdy nie jest wszystko ostre od deski do deski. To tak w kwestii formalnej. Natomiast co do przeszkadzajek - to mnie najbardziej przeszkadza i męczy wręcz wzrok i umysł bezprzytomne "rozmazywanie tła" (bo na forum powiedzieli, że tak trzeba).

[ Dodano: Nie 05 Mar, 2017 12:34 ]
"Płytkiej głębi" :roll: :zalamany: mówimy stanowcze "nie!"
http://i1.wp.com/www.hous...small.jpg?w=700
(fotografia: nie ja, tylko Jason Bell)
To tak na marginesie marginesu :smile:
 
 
pabloescobar 
Nowy


Posty: 9
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017   

A wiecie może, czy stabilizacja obrazu w gx7 i gx80 jest taka sama, czy w którymś lepsza?
 
 
ryszardo 
Maniak



Pomógł: 46 razy
Posty: 924
Skąd: Józefów
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017   

Z testów na tym portalu wynika, że dużo lepsza jest w GX80.

Wyniki pomiarów dla GX7:


I dla GX80:
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

T.B. napisał/a:
Póki co - filmowcy kręcą filmy kamerami filmowymi.

Matko i córko, zależy kogo uznasz za filmowców. Naprawdę po raz kolejny trzeba pokazywać przykłady produkcji robionych lustrzankami/bezlusterkowcami? Począwszy od ślubnych filmów, przez teledyski, filmy reklamowe, po dokumenty choćby? Już o Hollywood nie wspominajmy, bo oni mają inne budżety i nawet jak używają lustrzanek to dlatego, że można wcisnąć je w kąt, w który nie wejdzie Arri czy inny duży klocek, no i dla nich to sprzęt jednorazowy, który można wsadzić np. do samochodu, który się będzie rozbijał i szkoda byłoby czegoś droższego.
 
 
T.B. 
Optyczny
Bez tutułu



Pomógł: 30 razy
Posty: 2755
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

W imie łojca i syna - znowu to samo :zalamany:
Andrzej Wajda świętej pamięci filmowcem był. Albo ci, co kręcą "M jak miłość". Albo Bonda. Albo Makłowicza w podróży. Albo Martynę na końcu świata. Abo ... szkoda gadać :roll:
A przykłady znam. Wspominałem o tym. I nic z nich, póki co, nie wynika.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

T.B., ale te przykłady to wszystko kino i telewizja. Na kinie i telewizji nie kończą się przygody typowego kamerzysty. Zawodowego.
 
 
T.B. 
Optyczny
Bez tutułu



Pomógł: 30 razy
Posty: 2755
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Próbowałem znaleźć coś sensownego na temat filmowania lustrzankami, jakieś uzasadnienie, jakieś argumenty za - i znalazłem coś takiego:
http://filmedia.pl/technika-filmowania
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Ale uzasadnienie i argumenty były już tysiąc razy podane – możliwość kreacji obrazu o jakości filmowej, za ułamek budżetu na „prawdziwy” sprzęt.

To tak na szybko coś ostatniego, co sobie właśnie niedawno obejrzałem:
https://vimeo.com/206446083
Nie wiem czym było kręcone, ale na pewno nie kamerką do „kamerowania”, tylko albo lustrzanką/bezlusterkowcem, albo czymś sporo większym i droższym, typu Red, co też nie ma ergonomii i wygody ani kamerki turystycznej, ani tradycyjnej telewizyjnej kamery reporterskiej na ramię. Kamerką turystyczną nie uzyska się takiego obrazu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14