Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
komor,
Jesteś jak moja żona. Jak nie ma argumentów to zmienia temat. Czy my tu porównujemy jakość obrazu z kamerki turystycznej z jakością obrazu z profesjonalnej kamery filmowej?
Co to jest jakość filmowa?
[ Dodano: Wto 07 Mar, 2017 21:52 ]
Tak dla uporządkowania:
Ja uważam, że na zadanym poziomie cenowym, obojętnie - 3, 30, czy 300 tysięcy na przykład złotych, nie kupisz aparatu fotograficznego, który w filmowaniu będzie dorównywał kamerze filmowej.
Będzie to zawsze tylko "prawie jak", "w pewnych okolicznościach" itede itepe.
[ Dodano: Sro 08 Mar, 2017 00:02 ]
Chociaż właściwie - poziom 300 tysięcy, to już jest ten poziom, na którym nie ma już z czym porównywać kamer filmowych. Znaczy się nie ma takich lustrzanek, bo skończyły się gdzieś koło 20 tysięcy.
Czytam i nie wierzę
Ludziska, kręcić się da wszystkim, no może poza smartfonami czy tanimi kompaktami materiał np do TV, ponieważ musi być odpowiedni pod względem np dynamiki tonalnej, aby kompresowany i puszczony w eter miał potem jeszcze jakiś wygląd, ale bez przesady.
Żaden sprzęt nie nagra poprawie materiału sam! Co by się nie kręciło, czym by się nie kręciło, to doświadczenie i dopracowana technika są najważniejsze. Coś jak w fotografii, to nie aparat robi zdjęcie, ono musi stworzyć się w głowie fotografa, a aparat jedynie ma to utrwalić na nośniku.
pabloescobar, jak chcesz robić fajne klipy, to odpuść sobie wszystko co ma automatykę. Interesuje ciebie tylko pełny manual. Jeśli jest ciemno, to aparat nie ma ci podbić ISO czy db, a ma nagrać to ciemno. Ustawiasz na "M" z kamerą i odkrywasz lepszy świat filmowania. Naucz się aparatu, którym będziesz filmował, płynnego zmieniania parametrów ekspozycji itd. Masz już wbudowaną stabilizację, wiec kup adapter na M42 i podepnij stare szkła od analogów, one zapewnią dodatkowo fajny niesterylny klimat. Nie bój się tego, że aparat może wyglądać śmiesznie, kiedy zastosujesz dodatki pokroju follow focus czy nawet gumę do odkręcania słoików, ważne żeby płynnie działo. Twój aparat ma możliwość w trybie M na pełną regulację parametrami - staraj się jednak wiele nie grzebać. Nie ulegaj pokusie filmowania w 50fps, poza przemyślanymi scenami 25fps to jak świętość, a co za tym idzie, migawka na 1/50s. Przy 50p prawidłowe nagranie będzie przy 1/100s, a wtedy musisz ISO podbić o 1EV. Jak masz kasę wydać na jakieś szkło, to lepiej zainwestuj w to co pisałem wcześniej i oświetlenie
Chodzi o obiektywną jakość materiału (dynamikę, odwzorowanie kolorów, ostrość, detal) oraz niemierzalną magię (film look). Dostęp do zróżnicowanej optyki pozwalającej na więcej środków wyrazu jest dodatkowym i istotnym bonusem pomagającym w tym film look.
T.B. napisał/a:
Ja uważam, że na zadanym poziomie cenowym, obojętnie - 3, 30, czy 300 tysięcy na przykład złotych, nie kupisz aparatu fotograficznego, który w filmowaniu będzie dorównywał kamerze filmowej.
Na dowolnym poziomie cenowym może być różnie, ale na poziomie 3 tysięcy będzie dorównywał i bez problemu przewyższał pod tymi względami, które są istotne dla obrazu. Ergonomicznie – owszem, niekoniecznie, choć ergonomia kamerki turystycznej też jest dość dyskusyjna.
Czytam i nie wierzę
Ludziska, kręcić się da wszystkim, no może poza smartfonami czy tanimi kompaktami materiał np do TV,
Człowieku małej wiary
Ależ da się. TVN24 pokazuje materiały nakręcone smartfonami, czy czym tam, co kto tam ma. Czyli jak się nie da, jak się da? Ale ta dyskusja nie jest o tym. Ta dyskusja jest o tym, czy lepiej latać na drzwiach od stodoły, czy lepiej na paralotni.
T.B., co innego pokazać w programie materiał nawet z Youtube, a co innego program zrealizowany za pomocą kompaktu czy smartfona. Wiem, że przy wyższej konieczności TV dopuszczają np transmisje na żywo ze smartfonów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14