Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
https://www.dpreview.com/...948390600578902
jest taka ciekawa stronka do porównań obrazków z różnych aparatów (szkoda że tylko 3 najnowsze Pentaxy , ale dwa mają tę samą co K-3 i K-3ll). więc możesz sprawdzić jak to działa , ot choćby porównać obrazki z nikonów.
Z tym że akurat w przypadku bandingu chodzi o pojawiające się w cieniach zakłócenia w postaci jaśniejszych pasków. W porównaniu do matrycy użytej w poprzedniku, czyli D7000 (oraz np. Pentaksach K-5, K-5II) ponoć D7100 jest nieco gorszy pod tym względem, tzn. nie pozwala na tak ekstremalne odzyskiwanie cieni. Ale efekt ten nie jest duży w porównaniu do np. matryc Canona z analogicznego okresu. Matryca z D7100 pozbawiona jest za to filtru dolnoprzepustowego (antyaliasingowego, http://www.optyczne.pl/128-słownik-Aliasing.html, ), co bardzo fajnie zwiększa rozdzielczość obrazu, choć czasami może prowadzić do pojawienia się mory. Robiłem przy pomocy D7100 portrety ludzi w garniturach, garsonkach i t-shirtach i mory nie zanotowałem. (Co nie znaczy, że nigdy się nie zdarzy.)
Efekt mory zdarza się. Bardzo łatwo jest sobie jednak z nim poradzić. Wystarczy obszar na którym występuje mora zaznaczyć i leciusieńko rozmyć. Dla wartości zdjęcia nie będzie to miało znaczenia, a mora znika.
Banding... Jeśli zdjęcie jest zbyt mocno niedoświetlone, przy próbie ratowania go wyciąganiem z cieni, może pojawić się banding. Jeśli jednak zdjęcie jest aż tak złej jakości, że wyłazi banding, trzeba je po prostu wywalić. Ratowanie śmierdzącego mięsa też nie ma większego sensu. Do pewnego momentu można próbować ratować, ale gdy zepsute jest za bardzo, pozostaje już tylko jedno - kosz.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Nie 23 Kwi, 2017
https://www.dpreview.com/...911335537251993 - tu można podstawić prawie każdy aparat, niestety nie ma akurat żadnego K-5 . Bardzo fajnie wypada K-70 który ma pixelshift tak jak K-3II i K-1 ale zdaje się dawać ostrzejsze obrazki.
laczego na Canonie lub Nikonie miałby ktoś cisnąć ISO 25600 jak w tym czasie zmieściłby się może i w ISO 100?
W dobrym świetle dl ISO 100 to i komórka kozak... A poza tym - kto robi zdjęcia w JPG-u?
Temu ifon spokojnie wystarczy.
PDamian napisał/a:
bzdury
tak Damian - czy jak ci tam (DCS i jeszcze jakoś? ) - sam królujesz w bzdurach co wyżej już udowodniłem. Wystarczy przełączyć na RAW żeby Twoje teoryjki diabli wzięli...
Jak byś nie zauważył to k-70 bez Pixel shifta tez konkurencję zjada. A pixel shift przydaje się gdy robisz statyczne ujęcia i chcesz mieć fotkę jakości FF jak z canona 5DSR czy Nikona D5 https://www.dpreview.com/...002958797434727 Np. przy zdjęciach architektury, krajobrazu reprodukcjach itp... P.S. zauważyłeś morę na zdjęciu z canona?
A poza tym - kto robi zdjęcia w JPG-u?
/.../
- sam królujesz w bzdurach co wyżej już udowodniłem. Wystarczy przełączyć na RAW żeby Twoje teoryjki diabli wzięli...
Kto robi zdjęcia z Pixel Shift przy ISO 25600?
-w czasie robienia tych zdjęć na ISO 25600 z Pixel Shift Pentaksem (jak zalinkowałeś) można spokojnie zrobić zdjęcie Nikonem lub Canonem wydłużając czas ekspozycji (do długości między pierwszym i ostatnim -czwartym zdjęciem składowym pixel shift) jednocześnie schodząc w nich z czułością do ISO 100.
Ostatnio zmieniony przez PDamian Pon 24 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017
PDamian napisał/a:
Dlaczego...miałby ktoś cisnąć ISO 25600
A dlatego że czasem warunki nie pozwalają na ISO 100... robiłeś zdjęcia w klubie? Wiesz, tak zwyczajnie - bez świecenia ludziom po oczach fleszem? To spróbuj - trochę ci się rozjaśni...
[ Dodano: Pon 24 Kwi, 2017 12:47 ]
PDamian napisał/a:
-to ty dałeś linka do JPEG.
Tak - ale nie dla ISO 100! I ze względu na Pixel shift którego opcja znika w RAW.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14