Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
ale w plener średnio się nadają - trzeba dodatkowo ciężkiego statywu i obciążenia ...
Aha, solidny statyw - jest!, obciążenie - jest!.
Andrzej.M. napisał/a:
Za jeden taki ze statywem i lampą do plecaka pakuję 3 reporterskie z HSS plus modyfikatory i 2 lekkie statywy.
No i...? Aparat na piersi, plecak na plecach, a w każdej ręce po jednym statywie z modyfikatorami i wyglądasz jak wielbłąd. No chyba, że zmieniając miejscówkę składasz wszystko z powrotem do plecaka. Poza tym, nie bardzo sobie wyobrażam setup w plenerze z trzema lampami. Plener to przecież głównie światło zastane. Wystarczy jedna lampa i co najwyżej blenda. Zresztą nieważne, każdy niech sobie radzi po swojemu. Już świeciłem w plenerze lampą reporterską, na lekkim statywie, dlatego teraz przyszedł czas na porządniejszy sprzęt.
Poza tym, nie bardzo sobie wyobrażam setup w plenerze z trzema lampami.
Czemu? Dawno temu się tak bawiłem w parku. Tylko niestety trzeba uważać na wiatr lub mieć więcej osób uczestniczących w sesji, żeby miał kto pilnować/trzymać.
(To tak dla kontry piszę, wiadomo, każdy pracuje jak uważa.)
PDamian, mam jedno Easy Up Phottixa, które jest kopią produktów Westcotta, ale problemem jest niewielka możliwość pochylenia w dół na standardowym statywie. To powoduje, że prawie tego nie używam, choć dobrej jakości, z gridem i szybkie do rozłożenia. Jakieś dodatkowe rurki od Phottixa trzeba kupować do tego, strasznie drogie.
bo takiego świecenia nie ogarnie procesor ukryty pod czaszką. W plenerze mamy naturalne światło, które korygujemy lampą błyskową, może nawet blendą. Do odpowiedniego ustawienie światła wystarcza intuicja. Dodanie dodatkowych dwóch punktów światła bardzo komplikuje ocenę oświetlenia. Pamiętajmy, że mówimy o oświetleniu błyskowym, przy którym nie widać rozkładu cieni. Owszem można zrobić podgląd na ekraniku aparatu, ale to daje tylko mocno zgrubną ocenę. Możemy zawsze stwierdzić, że (chyba) jest dobrze, ale konia z rzędem temu, kto patrząc na ekranik powie, ze jest lepiej niż bez dodatkowych lamp. To trochę jak przy prowadzeniu samochodu z kontrolą trakcji, gdzie każdemu kołu przydzielona jest inna moc silnika - nie za dużo, nie za mało. A teraz wyłącz komputer i rozdziel moc na każde koło ręcznie. Owszem możesz rozdzielać moc, ale czy zrobisz to dobrze?
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Nie 21 Maj, 2017
Tutejszyn napisał/a:
No i...? Aparat na piersi, plecak na plecach, a w każdej ręce po jednym statywie z modyfikatorami i wyglądasz jak wielbłąd. No chyba, że zmieniając miejscówkę składasz wszystko z powrotem do plecaka. Poza tym, nie bardzo sobie wyobrażam setup w plenerze z trzema lampami.
No to "trochę " się mylisz... Przeniesienie o kilka metrów z niewielkimi modyfikatorami jakie są w Round Flasch to żaden problem nawet mając slingera na ramieniu na szyi aparat z round flashem i po jednym statywie w każdej ręce. , A na dobrą sprawę dwa w jednej też się zmieszczą. Na dalszy dystans wszystko można do minuty złożyć. Tamrac Velocity x900 wszystko mieści. https://www.roundflash.com/products
Tutejszyn napisał/a:
takiego świecenia nie ogarnie procesor ukryty pod czaszką.
No to masz problem. Pozostaje ci systemowe świecenie w x-TTL . Co do kół - są jeszcze tacy co potrafią jeździć samochodami bez komputera. I to całkiem dobrze. Osobiście już nie zawsze zabieram Flashmeter - po prostu znam swoje lampy . To nie tylko kwestia "komputera" ale też doświadczenia. 20 lat temu gdy pracowałem przede wszystkim na materiale odwracalnym - nie wyobrażałem sobie zdjęć bez stosownego miernika - zwyczajnie materiał musiał być naświetlony w punkt, teraz przy RAW-ach jest tak duża tolerancja że nie ma z tym problemu. Ale oczywiście lepiej mierzyć szczególnie jeśli się sprzęt dopiero poznaje.
Nie mam problemu. Po prostu zamiast cudować w plenerze, biorę to, co mi plener daje, a więc przestrzeń i światło. Lampa i blenda daje mi swobodę wypowiedzi.
To do sesji zdjęciowej z wykorzystaniem lampy.
Nie każde zdjęcie pstryknięte na zewnątrz jest "sesją plenerową".
PDamian napisał/a:
Większość znanych fotografów używa prostego oświetlenia,
Czy to znaczy, że trzeba być znanym, aby używać prostego oświetlenia?
Wielkość modyfikatora ma chyba znaczenie przy dużej scenie... tak myślę. Zanim kupiłem softbox, starałem znaleźć różnicę w wielkości oświetlanego pola dla średnicy 80 i 120cm. Nie bardzo było ją widać, więc kupiłem 90cm. Do oświetlenia jednej, dwóch osób wystarczy.
Czy to znaczy, że trzeba być znanym, aby używać prostego oświetlenia?
Nie, tę wypowiedź należy odczytać tak, że fakt używania dużej ilości lamp nie oznacza, że fotograf jest (musi być) dobry. Ja lubię więcej lamp (więc pewnie jestem słabym fotografem )
Tutejszyn napisał/a:
Wielkość modyfikatora ma chyba znaczenie przy dużej scenie... tak myślę.
Nie, nawet przy jednej osobie przecież ma wpływ na charakter światła choćby.
Bo modne się stało baterią reporterskich i niektórzy myślą, że najlepiej popierywać speedlightami w małe softboxy.
Jeśli chodzi o paraboliczne, to na stronie Briese są podane jaki plan oświetla przy jakiej wielkości modyfikatora i jest rozkład natężenia dla trzech pozycji palnika.
Jeśli chodzi o paraboliczne, to na stronie Briese są podane jaki plan oświetla przy jakiej wielkości modyfikatora...
I co komu po takiej "wiedzy"? Dla jednych chińszczyzna , dla innych oczywistość lub zawracanie głowy ... zależnie od zaawansowania i stosowanego sprzętu. Chyba ze ktoś zamiast fotografowania lubi fizyczno-teoretyczne rozważania... proszszsz...
PDamian napisał/a:
Tutejszyn napisał/a:
Wielkość modyfikatora ma chyba znaczenie przy dużej scenie... tak myślę.
Przy każdej wielkości sceny ma znaczenie , zależnie od oczekiwanych efektów. Pamiętajmy również że można je uzyskiwać stosując jeden duży albo wiele małych ... Zależnie od potrzeb i możliwości.
Tym co mają wyobraźnię przestrzenną i nieco wiedzy nabytej na lekcjach fizyki wystarczy by dobrze ustawić oświetlenie uzyskując pożadany efekt, innym nie pomogą komputery z programami podającymi wręcz moce lamp na jakie mają byc ustawione poszczególne - i tak coś spartolą...
I co komu po takiej "wiedzy"? Dla jednych chińszczyzna , dla innych oczywistość lub zawracanie głowy ... zależnie od zaawansowania i stosowanego sprzętu.
Interesująca koncepcja dyskusji na forum fotograficznym…
Panowie, obojętnie co powie się w temacie, ogólnie chodzi o to, aby zrobić dobre zdjęcie. W plenerze lampa służy do wydobycia z cienia, lub rozbicia zbyt mocnych cieni. Fotograf bazuje w zasadzie na swoim doświadczeniu, bo moim zdaniem efekt zawsze będzie w jakimś stopniu loterią, a ocenę będzie można i tak zrobić dopiero w domu siedząc przy ekranie komputera. Wczoraj świeciłem zwykłą lampą reporterską na wprost, bez żadnego modyfikatora. Początkowo pstryknąłem byle jak, dość mocno lampą, a potem osłabiłem światło, żeby było tak, jak "powinno być".
Dopiero w domu przy obróbce okazało się, że zdjęcie pierwsze, testowe, ze zbyt mocnym doświtleniem lampą, podoba mi się o wiele bardziej.
Testowe, strzelone tak tylko, dla kontroli...
Mniej lampy, teoretycznie bardziej poprawnie, ale... no właśnie!
Zdjęcia wklejam tylko na chwilkę. Jutro, albo pojutrze je usunę.
[ Dodano: Pon 22 Maj, 2017 18:01 ] PDamian, zalinkowałeś zdjęcie. Scena fajna, klimat, modelka - pięknie, jednak światło, trochę jakby gorzej... Znowu, co kto woli, ja świeciłbym po prostu łagodniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15