Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Mora bez filtra AA na niektórych elementach - to rzecz raczej normalna chyba w każdej marce.
Nie, np. Canon potrafi wyczarować morę na filmie w aparacie wyposażonym w filtr AA. Mora na filmie zależy głównie od sposobu budowania klatek filmowych. Lepsze aparaty sczytują całą matrycę i przeskalowują do docelowego rozmiaru pikselowego (czyli Full HD czy 4K), natomiast te słabsze sczytują co którąś linię z matrycy, pomijając pozostałe (nazywa się to line skipping). Przykładowo Canon 6D, choć ma filtr AA, daje na filmie obraz gorszy niż np. 5DIII właśnie przez line-skipping. Sczytywanie wybranych linii skutkuje też wyższym szumem na wyższych ustawieniach ISO. Ogólnie jakość obrazowania filmowego zawiodła mnie w 6D, biorąc pod uwagę fakt, jakie fajne zdjęcia robi. Przy ISO 800 (które na zdjęciach jest zupełnie czyste) widać na filmie już szum, elementy geometryczne (np. etykiety produktów, pismo) są lekko pociachane, właśnie jak bez filtra AA. Trochę mam nadzieję, że Wojmistrz zaraz napisze, że nie stosuję odpowiedniej obróbki przy montażu. Ale surowy materiał bardzo mnie zawiódł. Z tym że aparatu nie wybierałem do filmowania, ale teraz się to trochę zmienia.
Ogólnie jakość obrazowania filmowego zawiodła mnie w 6D, biorąc pod uwagę fakt, jakie fajne zdjęcia robi.
-Jak Canony sczytują co drugą (czy co trzecią?) linię, to jaka to część powierzchni pełnej klatki?
[no i jeszcze jest przycinane z dołu i z góry dla 16:9 z 3:2]
5D III chyba ma. Cropa przy filmowaniu nie ma (w granicach pi-razy-oko jak patrzę na LCD), więc liczenie powierzchni chyba nie ma sensu? Co do pytania co ile linii, to nie wiem, ale wysokość matrycy w 6D to 3648 px, po przycięciu do 16:9 daje to 3078 px / 1080 = 2,85, więc albo co drugą, albo co trzecią. W sumie dobre pytanie. Pewnie coś uśrednia tak czy owak.
All-I. Na razie pojawiło mi się to w jednym materiale, może nie tyle klasyczna mora, co nieładne pikselowanie jak przy braku AA na ostrych krawędziach (opakowania). Jak ogarnę się to wyślę Ci WeTransferem.
Oglądaliście może te filmy? Ja oglądam teraz na smartfonie z ekranem 2560x1440 i szukam tej mory. Podajcie czas gdzie ją widać na 6D.
[ Dodano: Pią 11 Sie, 2017 00:44 ]
No dobra, pooglądałem na monitorze i faktycznie miejscami jest trochę, ale to trzeba wprawnego oka by to dostrzec, bo to nie bije po gałach. To na prawdę przepaść między tym obrazem z 6D, aparatami bez AA.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14