Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017 Aparat do zdjęć i wideo.
Witam. Proszę o pomoc w doborze aparatu. Główne zastosowanie to zdjęcia i filmy na własny użytek. Na oku mam dwa modele: Nikon D5300 + 18-105 i Sony Alpha A6000 + 16-50. Na początku byłem nastawiony na sony, ale później jakoś naszło mnie na nikona. W sony troszkę się obawiam cen obiektów ;/ Jestem młody i no z kasą ciężko Od razu mówię że nie podróżuje. Z sampli wideo które widziałem af w nikonie w miarę sobie radzi. Miałem w rękach a6000, niestety d5300 nie było, ale fociłem starszym bratem (d5100). Sony jest taki miniaturowy, ale w miarę dobrze leży w dłoni, pomimo że mam dużą dłoń. Z lustrzanką czuje się bardziej "pro" Są jakieś obiektywy w normalnej cenie do nikona z szybkim af do filmowania?
Czy sprzęt może być używany? AF przy filmowaniu to kiepska sprawa, jeśli chcesz się czuć
Cytat:
bardziej "pro"
to powinieneś nauczyć się ręcznie ustawiać ostrość w trakcie filmowania. Z dobrych lustrzanek do filmów słynie canon, możesz ponadto zainstalować ML (choć w moim przypadku różnie z nim było, ale ogólnie ludzie zachwalają). Sony również powinien dać fajne efekty, ale tutaj się nie wypowiem bo nie wiem za dużo w kwestii bezlusterkowców.
Właśnie chciałbym raczej nowy, bo w moich okolicach nikt używek nie sprzedaje i byłby problem z osobistym sprawdzeniu przed zakupem. Widziałem właśnie Canona, ale troszkę boli brak 60 klatek w fhd i troszkę wychodzi po za budżet :/
Jeśli do slow mothion to pomyśl jak często to wykorzystasz. Ponad to 60 fps to tylko 2x zwolnienie, można nakręcić fajne ujęcia, ale często nie nakręcisz wymaganego efektu ponieważ 2x spowolnienie wielu rzeczy nie spowolni tak jakbyś chciał. Poza tym jeśli masz zamiar rzadko używać tego efektu, to w canonie masz taką możliwość, w rozdzielczości hd co prawda, ale dla sporadycznych klipów można z tym wytrzymać, chyba, że zależy Ci aby siedząc przed biurkiem i patrząc się w 20 calowy monitor jakość była bardzo dobra.
To jest zestaw, jeśli zależy Ci na filmach jak i na zdjęciach, jeśli natomiast to zdjęcia będą priorytetem, a filmy kwestią poboczną to wtedy warto również rozważyć Nikona. Tak ja to widzę, większość tej wiedzy posiadam z tego forum, tematów jak twoich jest dużo, zastanawiamy się nad starszymi modelami więc przeglądnij może tematy sprzed roku, dwóch i nowsze. Poczekaj też na opinię innych kolegów co do Sony, lubię lustrzanki, ale Sony, wiem że do filmów jest super, zdjęcia też podobno dobre. Ja Ci co do bezlusterkowców nie poradzę, nie znam się na nich, ale na forum jest dużo osób, które chętnie coś Ci o tych aparatach napiszą.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017
Piotreq85 napisał/a:
Ten 16-50 rzeczywiście taki tragiczny?
Jeśli priorytetem są filmy - to spokojnie wystarczy. Do zdjęć trochę gorzej.
Po 1.
60fps podobnie jak 30fps to standard amerykański, związany z tym, że u nich w gniazdku jest 59,94Hz, a u nas 50Hz. To bezpośrednia spuścizna systemów PAL/NTSC. Niegdyś te standardy różniły się ilością linii, a teraz nie ma już różnicy, więc filmując w 60fps, faktycznie, można zrobić lepsze slow motion niż z 50fps, gdyż po znormalizowaniu do naszych 25fps masz spowolnienie x2.4. Myślałem, że potrzebujesz tego do czegoś konkretnego, filmy sportowe lub inna dynamika. Efekt SM jest fajny, jeśli wiesz co chcesz zrobić, niestety od dawna poza scenami romantycznymi (pierwsze ujęcie atrakcyjnej postaci) nie widziałem dobrze wykorzystanego tego efektu. Warto pamiętać, że filmowanie z wyższym klatkażem (nie mylić z klatkarzem bo my tu nie o ptaszkach i świnkach morskich), wiąże się z krótszym czasem naświetlania więc i utratą światła, w tym przypadku 1/50 vs 1/125s więc 1 i 1/3EV.
Po 2.
Jeśli miałbyś mieć szkło 16-50, to po co do tego 18-55? Dłuższy koniec jest mniej ważny niż krótszy, bo zdjęcie zawsze możesz trochę przyciąć przez co uzyskasz mniejszy kąt widzenia, a w drugą stronę to nie działa. Mankamentem większości kitów jest robienie ich ze szkłem 18-ileśtam (zwłaszcza w Canonie, gdzie matryca APS-C jest mniejsza od innych firm). Owe 18mm w Sony daje taki kąt widzenia jak 27mm na kliszy małoobrazkowej, a 16mm tyle co 24mm.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Sro 23 Sie, 2017
Piotreq85 napisał/a:
do zdjęć? Preferowałbym jakiś zoom pokroju 18-55
Sigma 17-50/2,8 . Ale jeśli masz na myśli Sony DT 16-50 mm f/2.8 SSM - to nie ma potrzeby drugiego szkła - jest całkiem przyzwoity szczególnie przymknięty. Tyle że to mocowanie A i pod E potrzebna jest stosowna przejściówka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14