Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Subiektywnie w takim 70-200/4 IS L jest okropny w porównaniu do 70-200/2.8 IS L. Stwierdzenie nie tylko moje ale i właściciela tego pierwszego szkiełka.
Najładniejszy bokeh dają jasne stałki. To też moje zdanie. Szybko to czytajcie bo zaraz Arek tutaj wpadnie i będzie naukowo dowodzić, że bokeh nie istnieje...
Szybko to czytajcie bo zaraz Arek tutaj wpadnie i będzie naukowo dowodzić, że bokeh nie istnieje...
zdążyłem zanim wyciął , MM wszystko ok. tylko kasy brak ! Gdyby ktoś powiedział, że najładniejszy wychodzi np. z 55-250 a nie L-ki tobym wtedy się zdziwił...
kasa,kasa,kasa
Subiektywnie w takim 70-200/4 IS L jest okropny w porównaniu do 70-200/2.8 IS L. Stwierdzenie nie tylko moje ale i właściciela tego pierwszego szkiełka.
Najładniejszy bokeh dają jasne stałki. To też moje zdanie. Szybko to czytajcie bo zaraz Arek tutaj wpadnie i będzie naukowo dowodzić, że bokeh nie istnieje...
Oż Ty, a tak mi doradzałeś 70-200/4LIS...!
[ Dodano: Pon 19 Maj, 2008 22:01 ]
Czyli jest związek bokeh ze światłem obiektywu, taki właśnie jak w tym przypadku? Czyli im lepsze światło obiektywu tym subtelniejszy bokeh? Czy to norma?
Arietiss, raczej z konstrukcją niż ze światłem tak bezpośrednio. Te jasne stałki są chyba prostsze optycznie. A np. z tego co widziałem na Twoich bodaj zdjęciach, to moje biedniejsze 70-200/4L bez IS ma ładniejszy bokeh niż Twoje bogatsze o IS, co by potwierdzało opinię MM. Ale ja oceniałem po jednym czy dwóch kadrach, a to trochę za mało na wyrok...
Komor. To co zauważyłem w mojej eLce, to związek bokeh ze stabilizacją. Włączona stabilizacja na dużych ogniskowych prowadzi do pogorszenia bokeh (to znaczy staje sie on taki bardziej "nerwowy" i "twardy"). A różnica i tak z pewnością będzie, bo przecież zmieniono trochę optykę przy 70-200/4LIS. Czyli znowu potwierdza się, że stabilizacja to żaden miód!
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Wto 20 Maj, 2008
Tylko pamiętać trzeba, że bokeh nie jest gorszy czy lepszy - jest elementem obrazu, którego trzeba wykorzystać należycie
Brak zgody z mojej strony, Mavierk.
Aparaty i obiektywy też są lepsze i gorsze, choć jedne u drugie należy odpowiednio nauczyć się wykorzystywać, co nie znaczy, że lepszy sprzęt nie jest potrzebny.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Wto 20 Maj, 2008
Szanuję Twoje zdanie, jednak dla mnie bokeh to charakter szkła - niezależny od jego ostrości - ludzie też mają różne charaktery a jednak 99% znajduje sobie drugą połówkę
Może nie całkiem związane to z tematem postu, ale mam jedno ciekawe (dla mnie, bo w sumie to jest nieudane) zdjęcie. Zupełnie przypadkowe, a efekt, który mnie zaciekawił! Próbowałem to powtórzyć, ale bezskutecznie! Wychodzi zawsze rozmazane wszystko... Czy ten efekt to może wynik panoramowania za obiektem? Czy to wynik tego, że zgrał się ruch obiektywu z przemieszczającą sie rowerzystką?
dla mnie bokeh to charakter szkła - niezależny od jego ostrości
Zgadzam się, że to jest charakter szkła. Tylko tak jak niektórzy ludzie mają paskudne charaktery , tak i obiektywy mają paskudny bokeh, który przeszkadza w wyodrębnieniu obiektu z tła. Trzeba wtedy więcej wysiłku włożyć w takie ustawienie odległości przedmiotowej, tła, przysłony, żeby jakoś to wyszło. A nie zawsze jest czas i możliwość, zależy co się foci i jak, nieprawdaż? Ale Ty Mavierk jesteś ambitny i pewnie lubisz takie wyzwania.
Możemy się jedynie sprzeczać, czy lepsze są takie prążki, precle, prezerwatywy:
Canon EF 70-200/4L, f/4, 200 mm
czy może takie:
Sigma 70-300/4–5.6 APO, f/5, 200 mm
czy takie:
Sigma 17-70/2.8-4.5, f/4,5, 70 mm
Jak widać eLka ma ślady precelkowatości, a obydwie Sigmy (choć tak różne, bo jedno to tele, a drugie spacer-zoom) mają jakieś niejednorodności w jasności samego krążka. Coś tam się odbija czy interferuje.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sro 21 Maj, 2008
Ale Ty nie rozumiesz, taką Sigmą ciężej wyciągnąć coś z tła, bo zazwyczaj tło ustawiasz jakieś 3-4 metry za fotografowanym obiektem - wtedy nie ma co się nawet rozmyć - Moja VRka też ma paskudny bokeh na f5.6 i 300mm, jak źle zdjęcie przemyślę No i to, co sfociłeś to tylko kolorowe prążki, za mało, żeby ocenić bokeh (lepiej by było, jakbyś płot sfocił różnymi obiektywami, zamiast tylko światełek)
Dokładnie, bokeh to nie tylko wygląd krążków świetlnych...
Choć de facto, jak się głębiej zastanowić to one są jego najbardziej oczywistą i łatwą do pokazania cechą, a mają zasadniczy wpływ na wygląd całego rozmycia (nawet jak ich nie ma w kadrze)...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14