Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sob 02 Sie, 2008 S5 pro, czy D300 - rozpiętość tonalna i kolory
Czy warto pozbawiać się szybkości D300, na rzecz jakości obrazu w S5 pro (zakłądając że jakość jest ważniejsza)? Jak wygląda rozpiętość tonalna D300, przy S5 pro? W teście na optycznych wyszło, że mają bardzo zbliżoną, a na dpreview, że różnica jest znaczna. Coś się tu nie zgadza.
Jeżeli komuś zależy na jakości to jak najbardziej warto zamienić Nikona na Fuji. Jakość z D300 mnie nie dopieszcza az tak mocno a i AF czasami sprawuje się wnerwiająco.
dawid_ [Usunięty]
Wysłany: Sob 02 Sie, 2008
Dzięki! Wydawało mi się że D300 znacznie dogonił Fuji pod względem jakości.
Nie rozumiem tylko tych wykresów.
Zakres dla S5 pro:
.. i dla D300:
Z wykresów wynika, że rozpiętość tonalna tych aparatów jest niemal identyczna, podczas gdy uzytkownicy S5 pro twierdzą, że przewaga fuji jest wyraźna.
To co można wyczytać na dpreview, bliższe jest relacjom uzytkowników:
Przy porównywaniu lustrzanek zawsze polecamy używania zakresu dla wysokiej jakości (S/N=10) i tą wartość pokazuje pierwszy wykres porównujący S5 do D200. Z niego widać, że S5 na ISO 100 osiąga
prawie 8 EV. D300 nie sięga nawet 7 EV (czerwone punkty na drugim wykresie) więc różnica jest znaczna.
Dpreview testuje całkowity zakres tonalny na JPG, co nie jest dobrą metodą porównywania aparatów, bo wpływ na wyniki ma wiele czynników (8-bit, kompresja, wyostrzanie).
Arek: to są wyniki dla DR100%??
Na DR400% zakres tonalny S5'ki to bodajże 11.5EV...
Na forum Fujiklub.pl mają ładne zdjęcia, ile szczegółów da się wyciągnąć ze świateł poprzepalanych. Wychodzą niemalże HDR'y.
I to właśnie te zdjęcia (oraz samodzielna zabawa lightroomem i RAf'ami) przekonała mnie do tej puszki...
[ Dodano: Pon 04 Sie, 2008 05:27 ]
TO ja jeszcze dorzucę trochę materiału ilustracyjnego:
Ken Rockwell napisał/a:
Unfortunately this highlight issue is a basic characteristic of CCD sensors, amplifiers and sampling and quantization electronics and won't be fixed soon. To simulate film's shoulder one needs to add several more stops of highlight capture in the digital camera so the image processing electronics can use this information to simulate a decent shoulder curve. CCDs and the related capture electronics will need about ten times more dynamic range (three stops) than they have today to be able to simulate film's shoulder.
SuperCCD daje właśnie te dodatkowe 3EV.
za dpreview.com. Każdy stopień to ok. 1/3EV
A tu porównanie JPEG z aparatu do dwóch ustawień z ACR:
* ACR Default: Exp. 0.0 EV, Blacks 5, Brightness +50, Contrast +25, Curve Medium
* ACR Auto: Exp. -0.35 EV, Blacks 0, Brightness 0, Contrast 0, Curve Medium
Oczywiście nie ma za różowo (a własciwie jest): ponieważ każdy z kanałów RGB może dojść do wartości 255 niezależnie, to w wyciąganych zbyt ambitnie światłach może się pojawić jakaś dominanta. w przypadku SuperCCD jest ona w kolorze magenty.
[ Dodano: Pon 04 Sie, 2008 05:28 ] Pytanie za 100 punktów: jak się te wyniki mają do Waszych testów Fujifilma S5pro?
Na DR400% zakres tonalny S5'ki to bodajże 11.5EV...
Wałkujemy to za każdym razem od nowa. Podanie jakiejś tam wartości DR, bez stosunku sygnału do szumu, jest bez sensu. Umiejętnie obrabiając i wyostrzając materiał i patrząc na zdjęcia tablicy Stouffera,
które pokazuje Dpreview oraz oceniając ile schodków widzimy, możemy w zależności od obróbki i wyostrzenia dostawać różne wyniki. Choćby takie 11.5 EV wzięte z kapelusza.
ov_Darkness napisał/a:
Pytanie za 100 punktów: jak się te wyniki mają do Waszych testów Fujifilma S5pro?
Ponieważ Dpreview nie podaje co i jak mierzy, to nie umiem odpowiedzieć na to pytanie. U nas masz pełną jasność - pomiar jest dokonywany na RAW-ach konwertowanych do 48-bitowych TIFF-ów za pomocą programu dcraw. Wyniki są podawane ZAWSZE z uwzględnieniem stosunku sygnały do szumu, bo tylko takie mają sens.
ok, ale włączyliście w ogóle małe piksele? tzn, czy ustawiliście DR na wiecej niż 100%?
Bo S5 moze generować dwa rodzaje RAW'ów -zwykłe i te z dużym DR. Mniejsze ważą 12.5MB, większe 25MB. Małe włączają się automatycznie powyżej ISO1000, a ręcznie przy DR100% Z tego wniosek, że jeśli na wykresie podajecie w jakikolwiek sposób DR to różnica pomiędzy ISO800, a ISO1600 powinna być b. duża.
''W menu S5 Pro można odnaleźć opcję zmiany zakresu tonalnego. Dostępne są ustawienia: Auto, 100% (STD), 130%, 170%, 230% (W1), 300% i 400% (W2). Przy neutralnym wywoływaniu pliku RAW, jakiego dokonujemy w trakcie pomiarów, wartość zakresu tonalnego nie zmienia się dla tych ustawień. Trzeba jednak zaznaczyć, że informacja z obu typów pikseli jest zachowywana i można z niej korzystać używając odpowiedniego oprogramowania.''
Arek napisał już w jaki sposób wywołujemy RAW-y przy liczeniu DR. To co wrzuciliśmy na wykresie to nie całkowity zakres tonalny a dynamika tonalna przy liczeniu której bierzemy pod uwagę szum. Ona zawsze jest mniejsza niż całkowity zakres tonalny, który pokazuje DPreview. Trzeba jednak zaznaczyć, że całkowity zakres tonalny nie jest miarodajnym sposobem do porównań, bo można go zwiększyć kosztem szumu na zdjęciu bądź wyostrzenia. Dlatego my kładziemy nacisk właśnie na dynamikę tonalną liczona przy stosunku sygnału do szumu 0.1 (wysoka jakość zdjęć).
Czytałem ten test. I wszystkie inne. Wielokrotnie.
Czyli wynika z tego, że mimo użycia przez Was w teście procedury nie uwzględniającej pikseli S matryca Fujifilm wygrywa z innymi. Przynajmniej ja tak to rozumiem.
Czym się różni zakres dynamiki od dynamiki tonalnej? Bo się zgubiłem... Chodzi o uwzględnienie (bądź nie) szumu w obliczeniach? Jeśli tak, to jak to wygląda od strony obliczeniowej? W jaki sposób można obliczyć ilość szumu w danym pliku? Nie jest to chyba możliwe, bo program musiałby "wiedzieć", które piksele to szum, a które nie, a wtedy możliwe byłoby odszumianie znacznie wyższej jakości niż ma to obecnie miejsce...
Da się o tym gdzieś poczytać?
@Arek: czy przy testach RAWów z "S5 Pro" braliście pod uwagę również dane z pod-RAWa z drugiego zestawu fotodiod (ze światłem przesuniętym około 3EV)? Dcraw przetwarza oba zapisane w RAWie obrazy dopiero po podaniu opcji "-s all" i wyniki w tabelach wskazują, że chyba jednak ten drugi obraz wam uciekł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14