Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ciągle nie napisałeś ile masz miejsca w studio/pracowni. Bo ograniczeniem może być odejście jakie musisz mieć, żeby objąć w całości duży obraz obiektywem 50 czy 60 mm. Jeśli, jak piszesz, chcesz robić powiększenia rzędu A1 i prace do druku offsetowego to wziąłbym jednak stałkę 50/1.4 czy 50/2.5 Macro (powinna być ostrzejsza?) i kupił jakiekolwiek oświetlenie, jak radzi Jaad75. Bez tego rzeczywiście będzie kiepsko, szczególnie jeśli zależy ci na wierności koloru. Lampką biurkową z żółtym światłem chyba trudniej skalibrować sobie reprodukcyjną kolorystykę. Kwestia korpusu jest w tym przypadku moim zdaniem drugorzędna, ale przy obecnej cenie 40D parłbym jednak na 10 megapikseli tego modelu niż 12 mpix niższej półki 450D.
Dziekuję,
wnioski : 40D
obiektyw do wyboru:
1. Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM (Canon)
2. Canon EF 50mm f/2.5 Compact MACRO
Studio do 4-5m. Aktualnie również nicon d80 miła cena, czy warto brać pod uwagę?
I teraz dylemat... czy nikon D80, czy canon 40D... co lepiej ewentualnie w przyszłości będzie rozbudować obiektywami. Ale najwazniejsza jest aktualna potrzeba - zdjecia obrazów.
Aktualnie z Wasza pomocą, warianty:
Canon 40D + Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM (Canon), obiektyw do rozważenia...?
Również koledzy podpowiadają: olympus E 520 + Olympus Zuiko Digital 50 mm f/2.0 Macro ED, może być wystarczającym rozwiązaniem
Nikon D80+ obiektyw
4/3 ma pewne zalety, ale w tym zastosowaniu mz ich nie pokaże.
canon jest bezpiecznym rozwiązaniem. zapewni wyraźnie lepsze efekty na wysokich ISO, przy niewiele gorszych na niskich.
pamiętaj o porządnym statywie! to też kosztuje kilkaset zł.
Dziekuję,
wszystko przemawia za canonem 40D (oczywiscie statyw i lampa, lampy, inna koperta:))
A taka propozycja od bardzie doświadczonych fachowców:
40D + Canon EF-S 60 f/2.8 Macro
Sigma 50mm f/2,8 EX DG Makro
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
obrazy nie uciekają ;P
sprawdź tylko dokładnie czy starczy miejsca.
wszystkie szkła tej klasy po domknięciu do f/4 - 5.6 dadzą podobne (świetne) efekty.
makrówka pewnie da lepsze efekty w pełni otwarta.
sigma 50 f/1.4 to też fajne szkło, przyda się poza pracownią... trudno mi konkretnie coś polecić, szczególnie że o szkłach canona to mogę jedynie teoretyzować.
powiedziałbym jednak że żaden z tych wyborów nie będzie zły.
Wersja super ekonomiczna, a efekty nierozroznialne (przy tym konkretnym zastosowaniu): C400D + C50/1.8II. Ja bym sie nie zatanawial, a zaoszczedzone pieniadze przeznaczyl na swiatla.
podobnie jak wykonanie.
50 1.8 mkII jest strasznie fuj.
(ocena subiektywna, ale powszechna)
Dax [Usunięty]
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
ghost napisał/a:
podobnie jak wykonanie.
50 1.8 mkII jest strasznie fuj.
(ocena subiektywna, ale powszechna)
50/1.8 zrobiłem tylko kilkaset zdjęć, a innymi tu rozważanymi 0 (zero), więc to tylko niezobowiązująca uwaga, ale oceniając go jestem b.daleki od "fuj"
Zdjęci są ostre, nasycenie kolorów ładne, bokeh ok, a stosunek światła do ceny bezkonkurencyjny. Polecam KAŻDEMU użytkownikowi canona - nawet jeżeli okaże się, ze po roku użytkowania będzie trzeszczał i miał luzy (podobno się zdarza) to można wtedy kupić 50/1.4 lub... kolejny 50/1.8. Jestem pewien, że jeżeli komuś zacznie się ze zużycia rozpadać to znaczy że już na siebie zarobił i to nie raz.
Kolor - jesli jestes estetą C50/1.8 ci sie nie spodoba zewnetrznie - to tani plastik. Dlatego jest tani. Ale przymkniety do f4-f8 da takie same obrazy jak te wszystkie "macra" i "elki". Poczytaj recenzje i opinie uzytkownikow, poogladaj zdjecia.
Pare zlotych drozej, ale wciaz tanio, bedziesz mial nikona d80 i Nikkora 50/1.8, ktory jest jeszcze lepszy (zwlaszcza mechanicznie, optycznie wszystkie 50tki sa podobne). Osobiscie sporo uzywalem takiego zestawu, i to naprawde przyjemnosc. Przeczytaj test N50/1.8 tu na Optycznych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14