forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Pomiędzy Canonem 1000D a Sony alfą 300

nilka - Sob 23 Sty, 2010
Temat postu: Pomiędzy Canonem 1000D a Sony alfą 300
Witam serdecznie. Od ponad roku noszę się z zamiarem kupna lustrzanki. Jestem kompletnym laikiem, jeśli chodzi o lustra, i choć przeczytałam wiele postów, testów i opinii, mam wrażenie, że wiem mniej niż na początku :evil:

Dlatego proszę wszystkich speców o wskazówki

Ze względu na hobby fotografuję głownie widoki, krajobrazy panoramy górskie; sporadycznie także wykonywać zdjęcia reporterskie.

Skłaniam się ku jaśniejszym obiektywom w nadziei, że nie będę musiała taszczyć w góry dodatkowo statywu.
Rozważam Sigmę 18-50mm f/2.8-4.5 (Ew. 17-70mm), lub Tamrona 17-50mm f/2.8
Problem mam jednak z wyborem body.

Brałam do tej pory pod uwagę: sony alfę 300 i Canona 1000D – obydwa ze względu na Live View, którego wolałabym, ( ale nie muszę) mieć.
Niestety sony 300 +któryś z w/w obiektywów to wydatek rzędu minimum 2700 zł mocno nadszarpnie mój budżet, a tego wolałabym uniknąć.
Canon wypada ciekawiej cenowo, ale do jego zakupu nie zachęcają ani wasze opinie, ani jego p plastikowa powierzchowność, brak stabilizacji i ponoć kiepski live view

Więc stąd moje pytanie.
Czy warto byłoby się spłukać kupując alfę 300 z porządnym obiektywem, czy może z kitem, i używaną stałką 50mm/1.8
Czy kosztem live view wybrać zamiast Canona 1000D alfę 200?
Może jeszcze komuś nasuną się ciekawsze propozycje w tej grupie cenowej? Wyboru nie ułatwiło obmacanie wszystkich lustrzanek w media :oops:

Mam jeszcze dodatkowe pytanie, jak wygląda sprawa robienia zdjęć jaśniejszymi obiektywami na krótszych ogniskowych bez stabilizacji w obiektywie i korpusie? Czy ręka laika sobie z tym poradzi :?:

za wszystkie podpowiedzi z góry pięknie dziękuję !

hijax_pl - Sob 23 Sty, 2010

nilka napisał/a:
Skłaniam się ku jaśniejszym obiektywom w nadziei, że nie będę musiała taszczyć w góry dodatkowo statywu.