|
forum.optyczne.pl
|
 |
Edycja zdjęć cyfrowych i oprogramowanie - Zapisuję JPG+RAW a na komputerze dostaję kiszkę
buba - Pon 06 Paź, 2008 Temat postu: Canon 450 D - format zapisu zaczynam panikować :/
albo zepsuł mi się aparat, albo coś namieszałam w ustawieniach, z tym, że zresetowałam ustawienia i nic się nie zmieniło
Otóż: gdy chcę robić zdjęcia w formacie RAW+L to zdjecie dwukrotnie zapisuje się w formacie .jpg
do tej pory nie miałam tego problemu, więc mam nadzieję, że to w ustawieniach namieszałam, ale szukałam gdzie i nic nie znalazłam.. pomożecie?
Jesienny - Pon 06 Paź, 2008
A nie masz czasem ustawionego jakiegoś dziwnego trybu współpracy USB. Nie znam się na tyle na Canonach - nie robiłem nigdy raw-ów, ale w nikonach jest w ustawieniach USB taki tryb, który przy przegrywaniu z aparatu na dysk automatycznie wywołuje rawy do .jpg
buba - Wto 07 Paź, 2008
ale jak podłączę aparat do kompa to juz w samym aparacie jest dwa razy .jpg, kiedy robię kopie na dysk to zapisuje zdjęcie z numerem a drugie .jpg opisuje cyferka w cudzysłowiu, np. IMG_002.jpg a drugie IMG_002(1).jpg.
W aparacie natomiast sa zachowane po prostu IMG_002.jpg oraz drugie IMG_002.jpg
Jesienny - Wto 07 Paź, 2008
Dokładnie tak się zachowuje mój Nikoś gdy mam ustawiony tryb Mtp/ptp a nie mass storage.
buba - Wto 07 Paź, 2008
a może ktos mi podpowie jak to w Canonach działa i gdzie tego szukać
Baku - Wto 07 Paź, 2008
Zgrywaj zdjęcia poprzez dołączane oprogramowanie, albo rób same rawy.
Też tak miałem i byłem dość zaskoczony. Na domowym komputerze przy zgrywaniu za pomocą oprogramowania z płyty Canona wychodzą JPG i CR2. Na służbowym komputerze pojawiają się tylko JPG z nawiasami. Prawdziwy cyrk się jest jak robię zdjęcia z bracketingiem ekspozycji, 3 w serii, kilka pod rząd. Nie idzie dojść z tymi nazwami plików.
Dlatego robię tak - do zgrywania RAWów używam tylko dołączonego oprogramowania Canona i od razu bath processem wywołuje do tiffów.
novy - Wto 07 Paź, 2008