|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - d700 lub..
pseudonim_art - Czw 18 Lut, 2010 Temat postu: d700 lub.. Witam,
Jestem amatorem fotografem aczkolwiek zdarzyło mi się pracować za pieniądze (wesele, foto dla jednej a firm). Fotografie jednak traktuje bardziej jako hobby nizeli kierunek zarobkowy. Obecnie posiadam Nikona d80 + kit 18-70 + nikkor 50 1.8. Body zakupione w 2006 lub 2007 roku.
Chcę zmienić puszkę bo czuje ze mnie ogranicza (zbyt mała rozpiętość tonalna i szybko szumiące iso). Inwestycja ma być na około 2-3 lata. Mam do dyspozycji circa 8000 zl (kredyt). Wybor padł na D700 jako żeby już wejść w pełną klatkę.
Zwracam się z prośbą do Szanownych Forumowiczów o pomoc czy jest to dobry kierunek zmian. Kredyt na aparat będę spłacał prawie dwa lata w związku z czym nie kupię nic więcej przez ten czas (obiektywy, lampy etc). Moim marzeniem jest szeroki kąt, tele i lampa błyskowa. Czy iść w to (d700) body czy w cos innego ? Chciałbym pójść poziom wyżej ze swoją fotografią co częściowo, jak sądzę, umożliwi mi nowe body. Nie chcę także celować w ten sam segment (d90) tylko kupić puchę dzięki której będę mógł zwiększyć swoje możliwości.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. Z góry dziękuję za czas poświęcony mojej sprawie.
Pozdrawiam,
PA
komor - Czw 18 Lut, 2010
pseudonim_art, czyli co, chcesz wydać osiem kafli, spłacać dwa lata i przez ten czas biegać tylko z pięćdziesiątką, ewentualnie z kitem 18-70 w trybie DX? Ja bym wolał D90 i szkła. Co nie znaczy, że to jedyna słuszna droga. A co chcesz fotografować? Napisałeś:
pseudonim_art napisał/a: | Moim marzeniem jest szeroki kąt, tele i lampa błyskowa. |
tymczasem chcesz to marzenie odsunąć na dwa lata. Za dwa lata może się okazać, że na to D700 będziesz patrzył tak, jak dziś patrzysz na D80…
pseudonim_art - Czw 18 Lut, 2010
Stąd też mój post. Zgadzam się z tym co piszesz. Glowny zakres mojej fotografii to krajobrazy. Co byś polecał jako dodatkowy zakup do body D90 ? Koszt do 4500 tys.