|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Zakup aparatu dla początkującego
maniek6 - Pią 19 Lut, 2010 Temat postu: Zakup aparatu dla początkującego Witam!
Chciałbym zacząć moją przygodę z fotografią. Jestem w tym zielony, lecz mam dużo checi. Przez 2 miesiące zbierałem na zakup aparatu i akcesoriów. Mam do dyspozycji maksimum 4800zł ze wszystkim co potrzebne. Jaki model aparatu + obiektyw polecicie? Bylbym wdzieczny gdybyście podali odrazu z linkami do aukcji, bądź linkami do jakiś firm ktore oferują ów sprzęt.
Chciałbym fotografować, przyrodę, lecz fajnie by było gdyby portrety też wychodziły "przyjemnie".
Słyszałem, że dobrym wyborem byłby nikon 50d? Ale jaki obiektyw i czy na pewno byłby dobry?
Chciałbym rozwijać się w tym kierunku, więc w przyszłości kupiłbym coś bardziej profesjonalnego.
Prosiłbym również, może o jakieś poradniki? Jak zacząć przygode z fotografią?
Dziekuję z góry!
bacruk - Pią 19 Lut, 2010
http://www.ceneo.pl/3789586
wymaga dozbierania.
Dobry/rozwojowy korpus i dobry/wygodny zoom podstawowy.
Potem dokupić stałki w zależności od potrzeb.
Co myślisz? Co Ci pasuje a co nie?
maniek6 - Pią 19 Lut, 2010
5800zł to za dużo, cena max 5000zł.
SlawGaw - Pią 19 Lut, 2010
Nikon D90 + 18-105 VR = 3200 zostaje 1600 na przykład na lampę SB600 i obiektyw 35 1,8
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/511457
http://www.skapiec.pl/site/cat/53/comp/85403
http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/478148
Nikon D50 to już staruszek, lepiej nie brać go już pod uwagę przy zakupie.
Dziękuję
Ktoś jeszcze ma propozycje ?
Djwalkman - Pią 19 Lut, 2010
4800zł dla amatora? Ile już fotografujesz? Jakie miałeś aparaty i sprzęt ?
Jeżeli odpowiedzi na 2 ostatnie to "właśnie chce zacząć", "nie miałem" to kup Canona g11 lub jeżeli koniecznie lustrzankę, to Canona 40d + Tamron 18-55 f/2.8 i Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + statyw + lampa
http://www.szerokikadr.pl/ -poradniki
Ten Tamron 18-55/2,8 to jakś nowość o której nie wiemy?
Sunders - Pią 19 Lut, 2010